مراقبت های بعد از کراتین مو جهت کاهش عوارض + معرفی شامپوهای مناسب

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
مراقبت های بعد از کراتین مو جهت کاهش عوارض + معرفی شامپوهای مناسب

یکی از بهترین راهکارهای مفید و کارآمد برای ابریشمی کردن موهای فر و مجعد کراتین کردن مو می‌باشد. پس از انجام کراتین موهای شما نرمی و لطافت خود را دوباره به دست خواهند آورد. شما پس از انجام کراتین مو حتما باید مراقبت های لازم را رعایت کنید؛ زیرا در غیر این صورت اثر مواد کراتین مو کاهش پیدا خواهد کرد. مراقبت های بعد از کراتین مو تحت هر شرایطی باید رعایت شوند.

شما به کمک یک روتین استاندارد پس از کراتین مو نیز می‌توانید سلامت موهای خود را تضمین کنید. مراقبت های بعد از کراتینه مو بسیار راحت و آسان است؛ بنابراین شما به کمک چند ترفند مراقبتی می‌توانید سلامت موهای خود را حفظ کنید. مراقبت های بعد از کراتین باید به درستی در قالب یک روتین روزانه رعایت شوند. مراقبت بعد از کراتینه مو باعث ماندگاری بیشتر حالت ابریشمی و لخت موهای شما خواهد شد. از مهم ترین مراحل مراقبت بعد از کراتین مو ایجاد یک روتین اصولی بر اساس نیاز موهای سر می‌باشد.

 

مراقبت های بعد از کراتین مو چیست؟

موادی که برای کراتین کردن مو به کار گرفته می‌شوند؛ حاوی مواد شیمیایی مختلفی هستند. این مواد شیمیایی باعث آسیب دیدگی ساقه مو می‌شوند؛ بنابراین شما پس از کراتین مو مستلزم رعایت یک روتین اصولی هستید. تحت چنین شرایطی شما می‌توانید شادابی و سلامت موهای خود را حفظ کنید. برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین کاهش عوارض مواد کراتینه مو حتما با آب ولرم باید موها شستشو داده شوند. آب گرم باعث ایجاد آسیب در ناحیه ساقه مو می‌شود و حتی اثر مواد کراتینه را از بین می‌برد.

پس از کراتین مو شما باید تا ۷۲ ساعت از شستن موهای خود بپرهیزید؛ تا تمامی مواد جذب ساقه مو شوند. هرگونه رطوبت در روزهای اول پس از کراتین مو باعث کاهش اثربخشی مواد خواهد شد.

موهای کراتین شده به هیچ عنوان نباید دوباره اتوکشی شوند و حتی اتوکشی مداوم در منزل می‌تواند باعث مجعد شدن دوباره موهای شما شود. تا حد امکان از فر کردن موهای خود خودداری کنید؛ زیرا فر کردن مداوم باعث زبری و خشک شدن موهای شما خواهد شد. از تافت و ژل مو باید به مقدار کمتری استفاده کنید؛ این مواد باعث ریزش شدید موهای سر پس از کراتین می‌شوند.

اگر بین انجام کراتین مو یا بوتاکس مو شک دارید در مقاله ” فرق بوتاکس مو با کراتینه ” در این باره بیشتر بخوانید.

مراقبت بعد از کراتینه کردن مو با شامپوی مناسب

 

مراقبت های بعد از کراتین مو جهت کاهش عوارض + معرفی شامپوهای مناسب

 

یکی از مهم ترین پارامترها برای مراقبت از مو پس از کراتین استفاده از یک شامپوی مناسب می‌باشد. شما به کمک یک شامپوی مناسب می‌توانید عوارض ناشی از کراتین مو را به حداقل برسانید. بر اساس جدیدترین آمار به دست آمده یک شامپوی مناسب می‌توانید باعث افزایش ماندگاری مواد کراتینه در ساقه مو شود. شما برای ماندگاری بیشتر حالت ابریشمی موهای خود باید از شامپوهای مناسب و با فرمولاسیون شیمیایی کمتر کمک بگیرید. چنین شامپوهایی باعث جلوگیری از ریزش مو پس از کراتین نیز می‌شوند.

برخی از بهترین شامپوهای برند و محبوب برای شستشوی مو پس از کراتین شامل موارد ذیل هستند:

  • شامپوی ضد ریزش بیوکسین مدل کوانتوم موهای نرمال و خشک

این شامپو باعث کنترل ریزش مو پس از کراتین می‌شود‌. شما به کمک این شامپو می‌توانید روند ریزش موهای سر خود پس از کراتین مو را قطع کنید.

  • شامپو ضد ریزش موی بیوکسین مخصوص انواع مو

این شامپو تاثیر بسزایی در کاهش ریزش موهای سر دارد. به کمک این شامپو می‌توانید مراقبت از موهای سر خود را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید.

  • شامپو ضد ریزش موی بیوکسین مخصوص انواع موهای ضعیف

این شامپو با تقویت ریشه مو مانع ریزش شدید پس از کراتین می‌شود. شما به کمک این شامپو می‌توانید به بهترین شکل ممکن از موهای خود مراقبت کنید.

  • شامپوی گیاهی ضد ریزش مو بیوکسین مخصوص موهای چرب

پس از کراتین مو چربی موهای سر تا سرحد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. شما در جهت کنترل چربی موهای سر می‌توانید از این شامپوی گیاهی کمک بگیرید.

  • شامپو او جی ایکس مدل keratin oil

این شامپو برای شستشوی روزانه موهای کراتین شده بهترین گزینه به شمار می‌آید. شما به کمک این شامپو می‌توانید سلامت موهای خود را حفظ کنید‌.

  • شامپو صاف کننده کراتین برزیلی او جی ایکس

این شامپو حاوی مواد شیمیایی کمتری می‌باشد و برای موهای کراتینه شده بهترین پیشنهاد است.

  • شامپو تثبیت کننده رنگ مو او جی ایکس مدل orchid oil

اگر موهای کراتینه شده شما رنگ شده می‌باشند؛ حتما از این شامپو استفاده کنید. این شامپو به تثبیت هرچه بیشتر رنگ های موهای شما کمک خواهد کرد.

  • شامپو coconut milk او جی ایکس

این شامپو بر پایه عصاره ارگانیک نارگیل فراوری شده است و حتی این محصول معجزه مراقبتی موهای کراتین شده می‌باشد.

 

 

  • شامپو coconut miracle oil او جی ایکس

روغن های ارگانیک موجود در این شامپو باعث احیای ۱۰۰ درصدی ساقه مو می‌شود.

  • شامپوی آبرسان آگرادو برای موهای خشک و آسیب دیده

این شامپو باعث آبرسانی عمیق موهای سر می‌شود و به همین علت عوارض ناشی از کراتین مو را قابل کنترل می‌کند.

  • شامپو کراتینه آگرادو مناسب برای موهای وز

در جهت جلوگیری از بازگشت حالت وزی موهای خود پس از کراتین می‌توانید از این شامپو استفاده کنید. این شامپو بدون سولفات می‌باشد و باعث حفظ حالت نرمی موهای سر می‌شود. اگر با شامپو بدون سولفات آشنایی ندارید مقاله شامپو بدون سولفات چیست را بخوانید.

  • شامپو کراتینه آمالفی مدل pro keratin hair

این شامپو تمامی مواد معدنی و مغذی مو پس از کراتین را تامین می‌کند. شما به کمک این شامپو می‌توانید به ترمیم قسمت ساقه و ریشه مو نیز کمک کنید.

  • شامپو کراتینه بدون سولفات dp

این شامپو به واسطه فرمولاسیون منحصر به فردی که دارد، باعث ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود. برای خرید شامپو dp بدون سولفات به اصل بودن این شامپو توجه نمایید.

  • شامپو موی گلیس مدل magnificent strength

این شامپو پس از کراتین از آدامسی شدن مو جلوگیری می‌کند. این محصول باعث افزایش انعطاف پذیری موهای سر شما خواهد شد.

  • شامپو بدون نمک سولکس حاوی روغن آرگان

این شامپو از عصاره طبیعی روغن آرگان تولید شده است و حتی باعث ترمیم ۱۰۰ درصدی و دائمی موهای آسیب دیده می‌شود.

 

خشک کردن موهای کراتینه شده بعد از حمام

 

مراقبت های بعد از کراتین مو جهت کاهش عوارض + معرفی شامپوهای مناسب

 

یکی از مهم ترین بخش های روتین مراقبت از موهای کراتینه شده خشک کردن آن ها می‌باشد. حمام کردن پس از ۳ الی ۴ روز بر اساس وضعیت مو مجاز است و شما پس از سپری شدن این دوره نقاهت می‌توانید موهای خود را بشویید و خشک کنید. خشک کردن موهای سر پس از کراتین بسیار راحت و آسان است. یکی از رازهای ماندگاری مواد کراتین خشک کردن موها پس از هر بار شستشو می‌باشد. شما برای خشک کردن موهای کراتینه شده باید سشوار را روی باد سرد قرار دهید. سپس از فاصله ۲۰ الی ۲۵ سانتی متری باید موهای خود را خشک کنید.

به هیچ عنوان سشوار را روی حالت باد گرم قرار ندهید؛ زیرا سشوار با باد گرم باعث آسیب دیدن ساقه مو می‌شود. برای خشک کردن مو از اتو به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ زیرا اتوی مو باعث آسیب دیدگی شدید قسمت ریشه می‌شود. به هیچ عنوان بدون خشک کردن مو نسبت به شانه کردن آن اقدام نکنید.

 

مراقبت بعد از کراتینه کردن مو با ماسک مو

شما برای تامین پروتئین های از دست رفته در اثر کراتین مو مستلزم استفاده از ماسک مو هستید. ماسک باعث رطوبت رسانی به قسمت ریشه مو می‌شود و حتی به تامین مواد مغذی در قسمت ریشه کمک می‌کند. شما به کمک ماسک مو می‌توانید موهای آسیب دیده خود در اثر کراتین را دوباره احیا و ترمیم کنید. ماسک مو به عنوان عنصری مفید در یک روتین مراقبت از مو پس از کراتین شناخته می‌شود. شما باید از ماسک های مخصوص داخل حمام و بعد از حمام استفاده کنید. در این صورت شما کمتر دچار عوارض ناشی از کراتین مو خواهید شد.

ماسک مو خارجی با ایجاد یک لایه محافظتی و مغذی روند ترمیم ساقه مو را سرعت می‌بخشد. شما به کمک ماسک مو می‌توانید سلامت و شادابی را پس از کراتینه کردن به موهای خود هدیه دهید. برای ایجاد یک روتین مراقبتی مناسب حتما از دو نوع ماسک مو مخصوص داخل حمام و بعد از حمام کمک بگیرید.

 

مراقبت بعد از کراتین کردن مو هنگام شنا

آب استخر حاوی درصد قابل توجهی کلر می‌باشد و حتی کلر باعث آسیب دیدگی شدید موهای سر می‌شود. ترکیبات موجود در کلر باعث از بین رفتن کراتین موهای می‌تواند شود؛ به همین علت شما پس از کراتین مو به هیچ عنوان بدون کلاه مخصوص نباید شنا کنید. در غیر این صورت علاوه بر از بین رفتن مواد کراتین موهای شما دچار آسیب می‌شوند. آب شور و آب کلر دار اثر مواد کراتین را بر روی مو را کاهش می‌دهد. شما در جهت حفظ حالت ابریشمی موهای خود باید از شنا کردن در آب های شور و کلر دار جلوگیری کنید. در صورتی که در اثر عدم آگاهی در چنین آب هایی شنا کردید؛ حتما موهای خود را ابتدا با یک شامپوی مناسب شستشو دهید.

سپس در گام بعدی از یک ماسک مو مخصوص استفاده کرده و در نهایت روغن تراپی مو انجام دهید. با اجرای این روتین پس از شنا در آب کلر دار می‌توانید میزان آسیب دیدگی موهای سر خود در اثر کلر را تا سرحد قابل توجهی کاهش دهید.

دسته‌بندی: بلاگ