شامپو فری سولفات چیست؟ ( فواید + مضرات استفاده از شامپو بدون سولفات )

آخرین بروز رسانی: 12ام دی, 1402
شامپو فری سولفات چیست

افرادی که به طور مداوم از شامپوهای دارای سولفات استفاده می‌کنند، به تدریج موهای آنها شکننده، وز و بسیار خشک خواهد شد. شامپو فری سولفات میزان رطوبت طبیعی ساقه‌های مو را به طور کامل حفظ کرده و خشکی یا وز موها را برطرف می‌سازد.

شامپوهای دارای سولفات با کف بسیار زیاد خود تمام رطوبت و چربی موهای شما را از بین برده و سبب ایجاد مشکلاتی در ساختار مو می‌شوند؛ بنابراین امروزه استفاده از شامپوهای فری سولفات در میان خانم‌ها و آقایان برای حفظ سلامت موها و رطوبت آن رایج شده است.

 

شامپو بدون سولفات چیست؟

شامپو فری سولفات چیست؟ شامپوی مفید و پرکاربرد بدون سولفات یک محصول مراقبتی ویژه برای تمیزی و شست‌وشوی موها محسوب می‌شود مخصوص استفاده از این محصول در مراقبت از موی فر یکی از مهم‌ترین محصولات می‌باشد. در فرمولاسیون شامپوی مورد نظر از مواد شیمیایی آمونیوم لوریل سولفات سدیم، ( SLS ) لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات (SLES) استفاده نشده است.

پوست سر بانوان و آقایان در هنگام استفاده از شامپوهای فری سولفات به‌هیچ‌عنوان دچار التهاب نشده و سلامت فولیکول‌های موی آنها نیز با این محصول حفظ می‌شود.

شامپو فری سولفات مانند سایر شامپوها در حمام مورد استفاده قرار گرفته؛ ولی تنها تفاوت آنها این است که مقدار کف بسیار کمی بر روی پوست سر و ساقه‌های مو ایجاد می‌کند. شامپوهای دارای سولفات سدیم با کف بسیار فراوان تمام روغن و چربی ساقه‌های مو را گرفته و موجب خشکی آن می‌شوند.

شامپو بدون سولفات با کف بسیار کم، تنها آلودگی‌ها، کثیفی‌ها و چربی‌های ناسالم موهای زنان و مردان را برطرف کرده و روغن طبیعی و رطوبت ساقه‌های مو را به طور کامل حفظ خواهد کرد و مانع خشکی موها می‌شود.

برخی از افراد تصور دارند که شامپوهایی که کف فراوان‌تری بر روی پوست سر آنها ایجاد می‌کنند، برای موها بهتر بوده و موجب تمیزی بیشتر آنها می‌شود. اما این باور اشتباه بوده و شامپوهای فری سولفات با وجود کف بسیار کم، موها را کاملاً تمیز کرده و فرمولاسیون ویژه آنها سبب سلامت موها نیز خواهد شد.

 

 

چه کسانی باید از شامپو بدون سولفات استفاده کنند؟

افراد با موهای حالت‌دار، وز، خشک و حساس حتماً باید برای سلامت بیشتر موهای خود از شامپو فری سولفات استفاده کنند. همچنین کسانی که می‌خواهند رنگ موهای آنها ثابت مانده و برای مدت طولانی تغییر نکند، می‌توانند از شامپوهای فاقد سولفات بهره ببرند.

شامپو فاقد سولفات برای افرادی که چربی موی آنها بسیار زیاد بوده بهترین گزینه می باشد زیرا با استفاده از آن دیگر چربی موی آنها حفظ شده و دچار خارش یا شوره در پوست سر خود نخواهند شد.

به‌طورکلی شامپوهای بدون سولفات برای افراد با موهای نازک و حساس بهترین انتخاب جهت تمیزی و شستشوی روزانه موها است. علاوه بر آن کسانی که به‌تازگی از انواع روش‌های درمانی صافی مو مثل بوتاکس، ابریشم تراپی و کراتینه استفاده کرده‌اند، باید برای شستشوی موهای خود حتماً از شامپوهای فری سولفات استفاده نمایند تا صافی موهای آنها برای مدت طولانی باقی بماند.

 

فواید شامپو بدون سولفات

 

فواید شامپو بدون سولفات

 

— شامپوهای فاقد سولفات در مقایسه با شامپوهای دارای سولفات سدیم، برای موهای خانم‌ها و آقایان مناسب‌تر هستند. با کمک شامپو فری سولفات می‌توانید روغن طبیعی ساقه‌های موی خود را در زمان شستشو حفظ کنید.

— شامپو فاقد سولفات تمام قسمت‌های موی شما را در مقابل رنگ و عوامل خارجی محافظت کرده و سبب تقویت آنها نیز می‌شود.

— از دیگر مزایای شامپو بدون سولفات، فرمولاسیون ویژه و گیاهی آنها می‌باشد که برای محیط زیست هیچ ضرری ندارد. برای رطوبت‌رسانی و آبرسانی ساقه‌های مو، استفاده از شامپوهای فری‌ سولفات الزامی است.

— فایده دیگر شامپوهای فری سولفات این است که موها به هیچ عنوان در هم تنیده نشده و گره نمی‌خورد.

— مزیت دیگر شامپوهای فری سولفات این است که با استفاده منظم از آنها می‌توانید در درمان خشکی مو یا وز موهای خود را به‌مرور زمان درمان کنید و موهای صاف و لختی داشته باشید.

— همچنین در صورت کراتینه کردن مو، استفاده از شامپوهای فری سولفات سبب می‌شود که میزان لختی و صافی موهای شما افزایش پیدا کرده و ماندگار باقی بماند. برای آشنایی با مراقبت های بعد از کراتین مو می‌توانید مقالات دیگر را بخوانید.

 

معایب شامپو بدون سولفات

> اگر فرد از شامپوهای فاقد سولفات به شکل غیر اصولی و نامناسب در شستشوی موها استفاده کند، سبب ریزش موها خواهد شد.

> یکی از معایب شامپوهای بدون سولفات کف بسیار کم آنها بوده و فرد به‌راحتی نمی‌تواند موهای خود را با آنها شستشو دهد، به همین خاطر باید چند بار در هر شست و شو از این شامپو استفاده کند.

 

 

معرفی چند محصول  مناسب از این نوع شامپو

تعدادی از بهترین و پرمصرف ترین شامپوهای فاقد سولفات در موارد زیر به همراه تمام مشخصات توضیح داده شده است که عبارتند از :

 

فواید شامپو بدون سولفات

 

• شامپو بدون سولفات سولکس کراتین

شامپو بدون سولفات سولکس برای لطافت و نرمی موهای بانوان و آقایان بهترین محصول مراقبتی می‌باشد. این شامپوی ویژه‌ با داشتن کراتین فراوان موهای شما را کاملاً تغدیه و تقویت خواهد کرد. برای حجیم کردن و متراکم کردن موها و حفظ رطوبت آنها می‌توانید از آن استفاده نمایید. در فرمولاسیون شامپوی مورد نظر از سولفات استفاده نشده و سبب خشکی موها نخواهد شد.

• شامپو بدون سولفات سولکس SOLEX

یکی از برندهای مطرح تولید کننده شامپو بدون سولفات شامپو سولکس است. این مدل شامپوی فاقد سولفات سولکس برای شستشوی موهای رنگ شده بهترین محصول به شمار می‌رود. شامپوی مورد نظر موها را به طور کامل هیدراته کرده و از آسیب دیدگی یا خشکی در ساقه‌های مو جلوگیری خواهد کرد.

در ترکیبات این شامپو از پارابن و سولفات استفاده نشده و استفاده از آن سبب مراقبت از موهای رنگ شده می‌شود. افراد بعد از رنگ کردن موهای خود می‌توانند برای نرمی و لطافت آنها از شامپو سولکس فاقد سولفات استفاده کنند که میزان لطافت و انعطاف پذیری موهای آنها را افزایش می‌دهد.

 

• شامپو بدون سولفات دپی dp

در ترکیبات شامپو dp بدون سولفات از ویتامین B7، هیالورونیک اسید، بیوتین و کراتین استفاده شده است که برای درمان موهای آسیب دیده و نازک بهترین محصول می‌باشد. شامپوی کراتینه دپی ساخت کشور ترکیه بوده و با استفاده از آن می توانید موهای خود را تا 24 ساعت مرطوب نگه دارید. شامپو dp برای شستشوی موها مناسب بوده، مانع ریزش مو شده و از خارش در کف پوست سر و موها جلوگیری خواهد کرد.

• شامپو پولو گلد بدون سولفات

در ترکیبات شامپو پروتئین برزیلی پولو گلد، از سیلیکون، پارابن و سولفات به هیچ عنوان استفاده نشده است. این شامپوی فوق العاده مفید دارای روغن آرگان، ویتامین B3، B5، B6، پروتئین برزیلی می‌باشد. بانوان و آقایان می‌توانند برای ترمیم، صافی و رفع آسیب‌های موی خود از شامپو پروتئین برزیلی پولو گلد استفاده کنند. این شامپو پروتئین برزیلی برای موهای کراتینه شده بسیار عالی بوده و خیلی سریع جذب مو می‌شود.

 

سخن پایانی

با دانستن فواید شامپو بدون سولفات و معایب شامپو بدون سولفات می توانید بهترین محصول را برای تمیزی موهای خود انتخاب کنید. امروزه با توجه به اینکه اکثر بانوان و آقایان به حفظ سلامت و ظاهر موهای خود اهمیت می‌دهند، شامپوهای بدون سولفات با فرمولاسیون ویژه برای تقویت موها تولید شده است. این شامپوهای مراقبتی بدون سولفات، بهترین گزینه برای موهای رنگ شده و کراتینه شده هستند.

در انتخاب بهترین شامپوی فری سولفات به ترکیبات سازنده آن توجه کرده و مطمئن شوید در آن از پارابن یا سولفات استفاده نشده است.برای رفع خشکی مو و حفاظت از ساقه‌های مو استفاده کردن از شامپوهای فری سولفات بسیار ضرورت دارد. افراد برای حفظ ظاهر و سالم ماندن فولیکول‌های موی خود حتما باید متناسب با جنس موها بهترین مدل از شامپو فاقد سولفات را خریداری کنند.

دسته‌بندی: بلاگ