طرز استفاده از اسکراب صورت ( مدت زمان استفاده از اسکراب صورت چقدر است؟ )

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
طرز استفاده از اسکراب صورت ( مدت زمان استفاده از اسکراب صورت چقدر است؟ )

افراد می‌توانند جهت رفع سلول‌های مرده پوست و لایه‌برداری ملایم آن از اسکراب‌های متنوع استفاده کنند. استفاده از اسکراب ظاهر پوست صورت شما را بهبود بخشیده و موجب نرمی و لطافت آن می‌شود. علاوه بر آن برای کمرنگ کردن لکه‌ها و جای جوش می‌توانید از اسکراب مخصوص استفاده کنید. در این مطلب طرز استفاده از اسکراب صورت به طور کامل توضیح داده می‌شود.

 

طرز استفاده از اسکراب صورت

طرز استفاده از اسکراب صورت بسیار مسئله مهمی بوده و در صورت اشتباه انجام دادن مراحل آن، پوست به شدت صدمه و آسیب می بیند. نحوه استفاده از اسکراب صورت در این مطلب به طور کامل با جزئیات توضیح داده می شود.

  • مرحله اول

برای تاثیر بیشتر اسکراب صورت باید نحوه استفاده از آن را به طور دقیق بدانید و در انجام آن نکاتی را رعایت کنید. باید از مناسب‌ترین اسکراب صورت با توجه به نوع پوست خود استفاده نمایید تا برای پوست مفید باشد. برای استفاده از اسکراب مورد نظر ابتدا باید پوست صورت خود را به طور کامل تمیز کنید و بعد در تمام قسمت‌های آن مواد را به صورت یک لایه نازک بمالید.

  • مرحله دوم

با استفاده از اسکراب تمام بخش‌های صورت خود را به طور کامل ماساژ بدهید تا جذب پوست شود. حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد می‌توانید صورت خود را با آب ولرم جوشیده آبکشی کنید. برای تاثیر بیشتر اسکراب و حفظ سلامت پوست لازم است بعد از آن از یک آبرسان ویژه یا مرطوب کننده پوست صورت استفاده کنید.

  • مرحله سوم

برای تاثیر بیشتر اسکراب بر روی صورت لازم است برای پاکسازی آن حتماً از میسلار واتر یا یک پاک کننده فوق العاده ملایم استفاده نمایید.‌ با پاکسازی صورت تمام مواد آرایشی، کثیفی‌ها، چربی و آلودگی‌ها را از بین برده و سبب تاثیر بیشتر اسکراب موردنظر خواهید شد. برای آشنایی با بهترین مارک میسلار واتر میتوانید مقالات دیگر ما را بخوانید.

  • مرحله چهارم

برای استفاده از اسکراب مورد نظر باید مقداری از آن را با چند قطره آب مخلوط کرده و با کمک کف دست های خود آن را به آرامی بر روی صورت خود بمالید. هرگز بر روی پوست خشک خود از مواد اسکراب استفاده نکنید، زیرا در این صورت مواد اسکراب موجب سایش پوست شده و به آن صدمه می زند.

  • مرحله پنجم

در این مرحله لازم است بر روی پوست کاملاً خیس خود، به آرامی مواد ویژه اسکراب را پخش نمایید.‌ استفاده از مواد اسکراب بر روی پوست خشک سبب خارش و التهاب آن می‌شود. مواد اسکراب صورت را به طور کامل بر روی گردن، بینی، چانه، پیشانی و گونه‌ها بمالید و ماساژ دهید.

  • مرحله ششم

به صورت دورانی با کمک نوک انگشتان خود مواد اسکراب را به آرامی بر روی پوست صورت خود به مدت 45 ثانیه ماساژ داده تا کاملا جذب پوست شود. بعد از مدتی می‌توانید صورت خود را آبکشی کرده و با یک حوله آن را خشک کنید، تمامی این مراحل را با ملایمت و با آرامی انجام دهید تا به پوست آسیب وارد نشود.

  • مرحله هفتم

در مرحله پایانی بعد از لایه‌برداری صورت با استفاده از اسکراب لازم است از یک کرم مرطوب کننده ویژه یا آبرسان جهت انعطاف پذیری پوست و تغذیه آن استفاده کنید. هم اکنون استفاده از آبرسان بسیار برای پوست صورت شما مفید بوده زیرا با کمک اسکراب تمام سلول‌های مرده، برطرف شده است. یکی از آبرسان های مفید برای پوست سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری میباشد که میتواند بسیار برای پوست مناسب باشد.

 

مدت زمان استفاده از اسکراب صورت

طرز استفاده از اسکراب صورت ( مدت زمان استفاده از اسکراب صورت چقدر است؟ )

سوال بسیاری از افراد این است که اسکراب چند دقیقه روی پوست بماند؟ زمان لازم برای استفاده از اسکراب صورت و باقیماندن آن بر روی پوست، حدود یک الی ۵ دقیقه می‌باشد. اما اگر احساس کردید برای اسکراب یا لایه برداری به مدت بیشتری احتیاج دارید، می‌توانید در طول شب یا به مدت ۳۰ دقیقه آن را بر روی پوست صورت خود نگه داشته و بعد اقدام به آبکشی آن کنید.

طرز استفاده از اسکراب صورت برای پوست های حساس، خشک، معمولی و چرب و تعداد دفعات آن کاملا متفاوت است. افراد باید در استفاده از اسکراب صورت و بدن، حتما به نوع پوست خود توجه کنند تا مواد اسکراب ضرری برای پوست آنها نداشته باشد.

 

چه زمانی باید از اسکراب پوست استفاده کنیم؟

زمان استفاده از اسکراب پوست و تعداد دفعات انجام آن برای هر نوع پوستی متفاوت است. افرادی که پوست چرب، مختلط یا مستعد آکنه و جوش دارند، می‌توانند هفته ای یک بار از اسکراب و لایه بردار مخصوص پوست خود استفاده کنند. اما افراد با پوست تحریک پذیر و خشک مجاز به استفاده هفتگی از اسکراب نبوده و هر چند هفته یکبار می‌توانند به لایه برداری پوست خود بپردازند.

لازم است بعد از انجام اسکراب صورت، از کرم دور چشم خارجی یا آبرسان ویژه استفاده کنید تا پوست بعد از لایه برداری به طور کامل مرطوب شده و خشک نشود. در اینجا ما به معرفی تعدادی از اسکراب ها، آبرسان های مناسب صورت و کرم دور چشم برای بعد از انجام اسکراب در موارد زیر معرفی شده است:

 

  • اسکراب پوست چرب نوتروژینا NEUTROGENA 

این اسکراب یک راه حل موثر برای بهبود وضعیت پوست چرب است. این محصول با ترکیبات مناسب خود، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که برای افراد با پوست چرب بسیار مفید است. ترکیبات طبیعی موجود در آن موجب تعادل تولید چربی پوست می‌شود و باعث کاهش چربی‌های اضافی می‌گردد. این اسکراب دلایل مختلفی برای توصیه به افراد با پوست چرب دارد.

عصاره لیمو باعث تعادل تولید چربی در پوست می‌شود، دانه های ریز اسکراب کمک به پاکسازی عمقی پوست می‌کنند و سلول‌های مرده را از بین می‌برند. همچنین باعث آبرسانی پوست می‌شود و از خشکی زیاد پوست جلوگیری می‌کند که این امر باعث تقویت بافت پوست می‌شود و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد. این ماسک برای منافذ باز پوست نیز بسیار تاثیر گذار است و موجب کاهش آنها خواهد شد.

 

  • اسکراب آبرسان آگیوا AGIVA حاوی عصاره زردآلو 

این اسکراب یک محصول کامل و مؤثر برای بهبود وضعیت پوست است. حضور عصاره زردآلو در این اسکراب باعث آبرسانی عمقی پوست می‌شود. ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زردآلو، به تقویت پوست کمک می‌کند. دانه‌های ریز موجود در این اسکراب، به طور لطیف سلول‌های مرده را از بین می‌برند این عملکرد باعث تازگی و لطافت پوست می‌شود. فرمولاسیون آبرسان این اسکراب باعث جلوگیری از خشکی و ترک پوست می‌شود. پوست شما پس از استفاده از این محصول، نرم و انعطاف‌پذیر خواهد شد.

 

  • ژل اسکراب نوتروژینا حاوی عصاره لیمو و آلوئه ورا 

اسکراب نوتروژینا یک محصول پوستی استثنایی است که با ترکیبات منحصر به فرد خود برای تمیزکاری و نرمی بخشیدن به پوست در یک محصول یکپارچه ترکیب شده است. آلوئه ورا در این اسکراب به پوست احساس تسکین می‌دهد و خشکی را کاهش می‌دهد. این ویژگی آن را به یک محصول مناسب برای پوست‌های خشک و حساس تبدیل می‌کند. عصاره لیمو با توانایی تنظیم چربی، این ترکیب باعث متعادل شدن پوست می‌شود.

ژل اسکراب نوتروژینا به لطافت پوست آسیب نمی‌زند و تجربه استفاده آسان و لذت‌بخشی فراهم می‌کند. این ژل اسکراب مناسب برای استفاده روزانه بر روی پوست صورت و بدن است، که امکان ترتیب یک روتین مراقبت از پوست کامل را فراهم می‌کند.

 

  • اسکراب لایه بردار ضد لک نوتروژینا NEUTROGENA 

اسکراب لایه بردار نوتروژینا به لایه برداری از لایه‌های بالایی پوست به صورت ملایم و عمیق طراحی شده است. این خاصیت باعث حذف سلول‌های مرده و لایه‌های زائد پوست می‌شود. عصاره گریپ فروت موجود در آن باعث روشن شدن پوست می‌شود و ترکیبات موجو در آن باعث کاهش لک های پوست و علائم آنها کمک می‌کند و تازگی و شفافیت به پوست می‌بخشد. با استفاده منظم از این اسکراب لایه بردار، پوست شما با زیبایی طبیعی‌اش به یک حالت جوانی، تازگی و بدون لک خواهد رسید.

 

 

نتیجه گیری

طریقه استفاده از اسکراب صورت به همراه نکات مراقبتی لازم، در این مقاله توضیح داده شد. طرز استفاده اسکراب صورت بسیار مهم بوده و افراد باید تمام مراحل آن را برای تاثیر بیشتر به دقت رعایت نمایند. استفاده از اسکراب صورت برای تمامی آقایان و بانوان جهت رفع سلول‌های مرده الزامی بوده و به زیبایی و جوانسازی پوست کمک زیادی می‌کند.

متخصصین پوست بسیار توصیه کرده‌اند که حتماً برای بدن و صورت جهت لایه برداری ملایم از اسکراب ویژه استفاده شود. به نوع اسکراب و طرز استفاده از آن حتماً اهمیت داده و تمام نکات مراقبتی را در این خصوص رعایت کنید تا پوست صدمه ندیده و به طور صحیح لایه برداری شود.

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از انجام اسکراب صورت این است که برای چروک نشدن پوست صورت و پوست اطراف چشم، حتماً از نوع مناسب کرم دور چشم یا آبرسان صورت استفاده کنید. آبرسان صورت و کرم دور چشم سبب می‌شوند تا اسکراب موجب خشکی و تحریک پوست شما نشود، علاوه بر آن سبب انعطاف پذیری پوست و آبرسانی آن خواهند شد.

دسته‌بندی: بلاگ