علت انواع ارور ماشین لباسشویی ال جی ( + نحوه رفع ارور لباسشویی LG )

آخرین بروز رسانی: 7ام اردیبهشت, 1403
علت انواع ارور ماشین لباسشویی ال جی ( + نحوه رفع ارور لباسشویی LG )

شرکت ال‌جی با تمرکز بر پیشرفت تکنولوژی و کارایی در ماشین‌های لباسشویی، مدل‌هایی را عرضه کرده است که در رده‌ی برترین مدل‌های موجود در بازار قرار دارند. این ماشین‌های لباسشویی با پنل کامپیوتری مجهز شده‌اند که به کاربران در تشخیص مشکلات و خرابی‌ها کمک می‌کند. اما اگر معنی انواع ارورهای ماشین لباسشویی ال جی را ندانیم، این پنل چه فایده ای دارد؟ در ادامه، انواع کدهای خطا و علت ارور های ماشین لباسشویی ال جی را بررسی می کنیم.

 

بررسی انواع ارور ماشین لباسشویی ال جی

1. ارور لباسشویی ال جی LE

 

ارور ماشین لباسشویی ال جی LE

 

ارور لباسشویی ال جی LE مربوط به سیم کشی موتور ماشین لباسشویی می باشد. برای رفع ارور le در ماشین لباسشویی ال جی باید حتما با تکنسین تماس بگیرید تا اقدام به رفع این مشکل نماید. این ارور در ماشین لباسشویی سامسونگ نیز دیده می شود اما علت آن کاملا متفاوت است و راه حل های متفاوتی را نیز نیاز دارد در مقاله ارور لباسشویی سامسونگ بیشتر به ارورهای مربوط به آن پرداخته ایم.

 

2. ارور لباسشویی ال جی oe

این خطا ناشی از پیچ خوردگی یا مسدود شدگی شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ال جی است. ممکن است فیلتر تخلیه نیز مسدود شده باشد که گزینه دیگری برای بروز این خطاست.

 

3. ارور لباسشویی ال جی ue

 

خطای ماشین لباسشویی ال جی UE

 

یکی از دلایل ارور UE ماشین لباسشویی ال جی، حجم نامتعادل لباس‌ها است؛ یعنی خیلی کم یا زیاد بودن حجم لباس‌ها. این دستگاه دارای قابلیت تشخیص و تصحیح عدم تعادل است و اگر اجسام سنگین مانند تشک، حوله و غیره را اضافه کنید، ممکن است چرخش ماشین لباسشویی متوقف شود.

 

برای خرید قرص ماشین لباسشویی در برندهای معتبر به فروشگاه ما مراجعه نمایید.

 

 

4. ارور ارور لباسشویی ال جی TE

این ارور ماشین لباسشویی ال جی نشان‌دهنده آسیب دیدن سنسور، المنت یا هیتر ماشین لباسشویی است.

 

5. ارور ارور لباسشویی ال جی FE

این ارور لباسشویی ال جی ناشی از آسیب در دریچه آب ماشین لباسشویی ال جی است که باعث ورود مقدار زیادی آب به محفظه می‌شود و در نتیجه خطای FE رخ می‌دهد.

 

6. ارور  PE

این خطا ناشی از مشکل در سنسور سطح آب ماشین لباسشویی ال‌جی است.

 

7. ارور AE

این ارور لباسشویی ال جی نشان دهنده سنسور نشتی کف ماشین لباسشویی ال‌جی است و ممکن است به دلایلی مانند گرفتگی شلنگ تخلیه، ایراد پیدا کردن شلنگ ورودی آب یا خروج شلنگ تخلیه از فاضلاب رخ دهد.

 

 

8. ارور DL

یکی از دلایل خطای DL در ماشین لباسشویی ال‌جی، بسته نشدن درب محفظه به درستی است.

 

ارور DL در ماشین لباسشویی ال‌جی

 

9. ارور DR

این خطا ناشی از عدم توانایی تخلیه ماشین لباسشویی ال‌جی است. اگر ماشین لباسشویی در طول چرخش لباسشویی برای بیش از پنج دقیقه متوقف شود، یک چرخه لغو می‌شود و آب درون محفظه تخلیه می‌شود.

 

10. ارور E6

این ارور ماشین لباسشویی ال جی ناشی از نقص فنی و مکانیکی ماشین لباسشویی است. اگر با هر یک از این خطاها روبرو شوید، می‌توانید با استفاده از پنل کنترل ماشین لباسشویی ال‌جی و ارور نمایان شده، مشکل را شناسایی کنید.

 

 

جهت خرید جرم گیر ماشین لباسشویی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

11. خطای کنترل ماشین لباسشویی ال‌جی و ارور DHE

خطای DHE در ماشین لباسشویی ال‌جی به دلیل نقص‌های کنترل ایجاد می‌شود که به مشکلات مربوط به هیتر خشک‌کن، ترموستات خشک‌کن یا فن خشک‌کن اشاره می‌کند.

12. ارور PF ماشین لباسشویی ال‌جی

ممکن است به دلایل مختلفی مانند قطع برق، مشکل محافظ یا سه راهی برقی یا سایر مشکلات الکتریکی ماشین لباسشویی ظاهر شود.

13. ارور CE ماشین لباسشویی ال جی

ارور CE ماشین لباسشویی ال جی به مشکلات سیم‌کشی موتور لباسشویی ال جی مربوط می‌شود.

14. ارور de لباسشویی ال جی

 

خطای ماشین لباسشویی ال جی DE

 

ارور DE در ماشین لباسشویی ال جی زمانی رخ می‌دهد که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود، درب تراز نشده باشد یا قفل درب خراب باشد. برای رفع ارور de لباسشویی ال جی باید از بسته بودن درب لباسشویی اطمینان حاصل نمایید. مجددا یکبار دیگر در را باز و بسته کنید و دوباره ماشین لباسشویی را راه اندازی کنید. در صورتی که ارور رفع نشد با خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

 

خرید بهترین پودر صابون لباسشویی با قیمت مناسب از فروشگاه الو ارس

 

15. ارور TE، TE1، TE2، TE3،E4 در ماشین لباسشویی ال جی

این خطاها ناشی از مشکلات گرمایشی می‌باشند که عمدتاً به وجود مشکل در ترمیستور ماشین لباسشویی ال‌جی اشاره دارند.

16. ارور EHE – ELE

این ارور ماشین لباسشویی ال جی به علت ایراد در سیستم گرمایش و مشکل هیتر در ماشین لباسشویی رخ می‌دهد. برای خرید مایع لباسشویی از بهترین برندهای خارجی به فروشگاه مراجعه نمایید.

17. ارور CL لباسشویی ال جی

این ارور لباسشویی ال جی زمانی نمایان می‌شود که قفل کودک ماشین لباسشویی روشن است برای رفع ارور cl در لباسشویی ال جی باید دکمه Child Lock یا دکمه هایی که دارای قفل هستند را به مدت 3تا 5 ثانیه نگه دارید تا از حالت قفل خارج شود تا دکمه ها به درستی کار کنند. در صورتی که ارور رفع نشد باید با تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

 

ارور CL در ماشین لباسشویی ال‌جی

 

بررسی برخی از مشکلات لباسشویی

دراین قسمت به بررسی برخی از مشکلات و عیوب رایج ماشین لباسشویی ال جی می‌پردازیم:

  • مشکل صدای غیرعادی

احتمالاً اشیاء خارجی مانند سنجاق یا سکه در محفظه یا پمپ تخلیه گیر کرده‌اند. پس از توقف دستگاه، فیلترهای تخلیه و محفظه را بررسی کنید. اگر صدا حتی پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه همچنان ادامه دارد، با شرکت های خدمات تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

  • مشکل صدای بلند و زیاد

معمولاً وجود بار سنگین در محفظه باعث صدای بلند و مهیبی می‌شود. اگر صدا ادامه دارد، به این معنی است که ماشین لباسشویی تعادل خود را از دست داده است. تعداد لباس‌های داخل ماشین را کاهش داده و دستگاه را متوقف کنید.

 

 

  • مشکل نشت آب

نشت آب ممکن است در سمت شیر یا دستگاه رخ دهد و شیلنگ‌های آب‌رسانی یا تخلیه شل شده باشند. اتصالات شیلنگ‌ها را بررسی و محکم کنید. اگر لوله تخلیه آب مسدود شده است و باید باز شود که در صورت لزوم با یک لوله کش تماس بگیرید. این ارور در ماشین لباسشویی بوش هم رخ می دهد برای آشنایی با انواع ارور لباسشویی بوش مقالات دیگر را بخوانید.

  • مشکل تاخیر در چرخش و شستشو

تأخیر در چرخه شستشو ممکن است به عوامل مختلفی مرتبط با مقدار لباس‌ها، فشار آب، دمای آب و سایر عوامل بستگی داشته باشد. در صورتی که دستگاه عدم تعادل بار را تشخیص دهد، زمان شستشو به احتمال زیاد و به صورت کاملا طبیعی طولانی خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مطلب لیستی از ارور لباسشویی ال جی را جمع‌آوری کرده‌ایم تا در صورت گم کردن دفترچه راهنمای همراه با ماشین لباسشویی یا عدم دسترسی به آن، بتوانید از آن برای تشخیص و حل مشکلات مختلف استفاده کنید.

 

استعلام قیمت و خرید قرص ماشین ظرفشویی فینیش به صفحات دیگر ما راجعه نمایید.

 

دسته‌بندی: بلاگ