طرز تهیه ماسک چای سبز ( 10ماسک صورت چای سبز برای انواع پوست )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
طرز تهیه ماسک چای سبز ( 10ماسک صورت چای سبز برای انواع پوست )

با افزایش سن می‌توانید به جای محصولات گران قیمت از محصولات معجزه آسای طبیعی و خانگی برای جلوگیری از پیری و آسیب های پوستی استفاده کنید. یک روتین ساده مراقبت متناسب با نوع پوستتان، تنها چیزی است که برای سالم نگه داشتن آن و جلوگیری از پیری زودرس لازم است. در اینجا لازم است توجه داشته باشید که چای سبز با آنتی اکسیدان های فراوان می‌تواند مواد مغذی لازم پوست را تامین کند.

چای سبز، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزادی که باعث آسیب به پوست و بدن می‌شوند مبارزه می‌کند. به عملکرد سالم سلول های پوست کمک می‌کند و از آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه چای سبز برای صورت

در ادامه دستور العمل های ماسک صورت چای سبز خانگی که می‌توانید برای انواع پوست ها تهیه کنید را برای شما شرح می‌دهیم.

  • ماسک چای سبز و زرد چوبه برای پوست های معمولی و مختلط

آرد نخودچی                             1 قاشق چای خوری
زرد چوبه                                ¼ قاشق چای خوری
چای سبز                                1 قاشق چای خوری

مواد را با هم ترکیب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید و آن را روی صورت خود بمالید. مخلوط باید به مدت 15-20 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. ماسک صورت چای سبز را می‌توانید 1-2 بار در هفته تهیه و استفاده نمایید.

از این ماسک می‌توان برای بستن منافذ پوست استفاده کرد اگر با انواع ماسک خانگی برای منافذ باز پوست آشنایی ندارید مقالات دیگر را بخوانید.

  • ماسک صورت چای سبز و پوست پرتقال برای پوست های معمولی و مختلط

چای سبز                                1 قاشق چای خوری
پودر پوست پرتقال                     1 قاشق چای خوری
عسل                                    ½ قاشق چای خوری

تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و با حرکات دورانی روی صورت خود بمالید. اجازه دهید این مخلوط حدود 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. می‌توانید این روش را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید. پودر پوست پرتقال آکنه را از بین می‌برد، تولید کلاژن را تسریع می‌کند و پوست شما را مرطوب می‌کند. در کنار همه این موارد می‌توانید مقاله روتین پوست چرب را هم مطالعه بفرمایید که به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

طرز تهیه ماسک چای سبز ( 10ماسک صورت چای سبز برای انواع پوست )

  • ماسک چای سبز و نعنا برای پوست های معمولی مختلط

چای سبز                               3 قاشق چای خوری
نعنا                                       2 قاشق چای خوری
عسل                                    1 قاشق غذا خوری

همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید و در صورت لزوم آب اضافه کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید. این ماسک را می‌توانید در هفته 1-2 بار مصرف کنید. ماسک صورت چای سبز برای صورت به پاکسازی و سفت شدن پوست شما کمک می‌کند.

  • ماسک چای سبز و آرد برنج برای پوست های چرب

چای سبز                                 1 قاشق غذاخوری
آرد برنج                                    2 قاشق غذاخوری
آبلیمو                                      1 قاشق غذاخوری

مواد را با هم هم بزنید کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید و روی صورت خود بمالید. ماسک را حدود 15 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی صورت خود بگذارید، سپس با آب سرد بشویید. می‌توانید این روش را 1-2 بار در هفته اعمال کنید.

آب لیمو به کنترل تولید سبوم کمک می‌کند و در عین حال با آکنه و لکه های پوستی مبارزه می‌کند. آرد برنج خاصیت جذب روغن خوبی دارد و برای پوست های چرب عالی است.

اگر دوست ندارید از آبلیمو استفاده کنید ترکیب آردبرنج و ماسک چای سبز برای لک صورت هم می‌تواند ماسک خوبی باشد.

  • ماسک صورت چای سبز و لیمو برای پوست های چرب

چای سبز                                 1 قاشق غذاخوری
آبلیمو                                    1 قاشق غذاخوری

آبلیمو و ماسک صورت چای سبز برای لک صورت ترکیبی بسیار مناسب است که توصیه می‌کنیم استفاده کنید، مواد را با هم مخلوط کنید و در صورت لزوم آب اضافه کنید سپس مخلوط را روی صورت خود بمالید. ماسک را به مدت 10 دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس با آب سرد بشویید. این ماسک را می‌توانید یک بار در هفته درست کنید.

ماسک صورت چای سبز برای پوست صورت به پوست شما ویتامین C می‌دهد و در عین حال تولید چربی را کنترل می‌کند. چای سبز پوست شما را شاداب می‌کند، در حالی که آب لیمو چربی اضافی را از بین می‌برد.

  • ماسک چای سبز و عسل برای پوست های خشک

چای سبز                                 1 قاشق غذاخوری
عسل                                      2 قاشق غذاخوری

عسل و چای سبز را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید، سپس آن را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک حدود 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان بماند سپس آن را با آب سرد بشویید. این ماسک را می‌توانید یک بار در هفته درست کنید.

عسل خاصیت سفید کنندگی خوبی دارد که باعث کاهش لک می‌شود. همچنین یک مرطوب کننده عالی است که آن را به یک ماده ایده آل برای پوست های خشک تبدیل می‌کند. همچنین از ماسک طبیعی آب برنج میتوان برای کاهش لک استفاده کرد، آب برنج برای پوست فواید زیادی دارد.

اگر به هر دلیلی برای از بین بردن لک های صورت و جوانسازی پئست نمی‌توانید ماسک های خانگی تهیه کنید انواع کرم ضد لک قوی خارجی را میتوانید استفاده نمایید.

  • ماسک صورت چای سبز و آووکادو برای پوست های خشک

چای سبز                                 1 قاشق غذاخوری
آووکادوی رسیده له شد               2 قاشق غذاخوری

چای سبز را با پوره آووکادو مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و با آب سرد بشویید. این ماسک را می‌توانید 1-2 بار در هفته استفاده کنید.

آووکادو منبع فراوانی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین سرشار از ویتامین های B و اسیدهای چرب است که به مرطوب کردن و تغذیه پوست شما کمک می‌کند. اگر تهیه این ماسک برای شما سخت است می توانید اقدام به خرید ماسک صورت با همین ویژگی ها نمایید.

  • ماسک جوان کننده چای سبز و موز برای انواع پوست

چای سبز                                 2 قاشق چای خوری
موز رسیده له شد                      1 عدد

چای سبز را با موز مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. ماسک را حدود 15 تا 20 دقیقه بگذارید و سپس با آب سرد بشویید. می‌توانید این روش را 1-2 بار در هفته اعمال کنید.

موز منبعی از پتاسیم است که به مرطوب کردن پوست شما کمک می‌کند، در حالی که ویتامین B با افزایش خاصیت ارتجاعی و فعالیت آنتی اکسیدانی آن، سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. چای سبز همراه با موز یک ماسک جوان کننده عالی صورت برای انواع پوست است. ماسک خیار یکی دیگر از انواع ماسک ها است که به جوان سازی و شادابی کمک می کند.

طرز تهیه ماسک چای سبز ( 10ماسک صورت چای سبز برای انواع پوست )

  • ماسک چای سبز برای سفید شدن پوست

چای سبز                                 1 قاشق غذاخوری
آرد نخودچی                             2 قاشق غذاخوری
آبلیمو                                      1 قاشق چای خوری

مواد را با هم ترکیب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید و روی صورت خود بمالید. اجازه دهید مخلوط حدود 15 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود بماند، سپس با آب سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید 1 تا 2 بار در هفته استفاده کنید.

آرد نخود لک های پوستی را روشن می‌کند و چربی روی پوست را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه به همراه چای سبز پوست شما را تغذیه می‌کند، از بروز آکنه جلوگیری می‌کند و با خواص ضد پیری پوست شما را التیام می‌بخشد، یکی از ماسک هایی که خواص ضد پیری دارد ماسک انار است اگر می‌خواهید با فواید ماسک انار بیشتر آشنا شوید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

  • ماسک صورت چای سبز و ماست برای پوست های حساس

چای سبز                                1 قاشق چای خوری
ماست                                    1 قاشق چای خوری
آبلیمو                                     1 قاشق چای خوری

مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید و سپس روی صورت خود بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. این ماسک را می‌توانید 1 تا 2 بار در هفته استفاده کنید.

ماست پوست را مرطوب می‌کند، با آکنه مبارزه می‌کند، لک ها را پاک می‌کند و رنگ پوست را تنظیم می‌کند. ماست بسیار نرم و برای پوست های حساس ایده آل است. برای ایجاد زیبایی بیشتر در چهره خود پیشنهاد میکنیم از خط چشم استفاده کنید ما بهترین خط چشم ها را معرفی کرده ایم در مقالات دیگر مشاهده کنید.

  • ماسک خیار و چای سبز برای پوست جوشدار

چای سبز                                1 قاشق چای خوری
خیار                                        1عدد کوچک
شکر                                      2 قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک چای سبز برای جوش: ابتدا چای سبز را بگذارید تا دم بکشد در این فاصله خیار را پوست بگیرید و آب خیار را از صافی رد کنید، پس از اینکه چای دم کشید اجازه دهید تا خنک شود.
سپس دو قاشق شکر را با آب خیار و چای سبز حل کنید(توجه کنید چون دانه های شکر درشت هستند تا حد امکان آن‌ها را پودر کنید) سپس می‌توانید از این ترکیب هفته ای یکبار استفاده کنید، اگر این ترکیب را دوست ندارید یا به هر دلیلی چای سبز در دسترس‌تان نبود می‌توانید از ماسک آلوورا برای جوش و لک هم استفاده کنید.

ماسک چای سبز برای جوش سر سیاه

چای سبز                                1 قاشق چای خوری
عسل                                    1 قاشق چای خوری

برای تهیه ماسک چای سبز برای جوش سر سیاه عسل و چای سبز خشک را با هم مخلوط کرده سپس بروی صورت خود بمالید پس از 15 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

با عسل میتوانید ماسک های زیادی برای صورت تهیه کنید برای آشنایی با انواع ماسک عسل برای صورت می‌توانید مقالات دیگر را مطالعه کنید.

خواص ماسک چای سبز برای صورت چیست؟

  • از دیگر خواص ماسک چای سبز این است که  پاک کننده خوبی برای صورت است.
  • سبوم و چربی اضافی پوست را به آرامی‌از بین می‌برد و یک سد رطوبتی طبیعی ایجاد می‌کند.
  • این یک تسکین دهنده طبیعی خوب برای پوست های تهاجمی است.
  • در درمان آکنه کمک کننده است.
  • نابرابری های رنگ پوست را متعادل می‌کند.

ماسک چای سبز برای مو

طرز تهیه ماسک چای سبز ( 10ماسک صورت چای سبز برای انواع پوست )

اگر موهای آسیب دیده و ضعیف دارید و می‌خواهید آن را تقویت کنید کافیست از ماسک چای سبز برای افزایش و تقویت رشد مو استفاده کنید.

استفاده از ماسک چای سبز باعث قطع ریزش موهایتان می‌شود، پوست سر را مرطوب میکند و مانع از خشکی پوست سر و همچنین ایجاد شوره می‌شود.

چای سبز                                  به مقدار لازم
آب داغ                                      4 لیوان
تخم مرغ                                   1 عدد
روغن زیتون                               1 قاشق غذاخوری

نحوه تهیه و استفاده از ماسک تقویت کننده مو:

  • چای سبز را با آب داغ مخلوط کنید و درپوش آن را بگذارید.
  • بعد از 15 دقیقه از صافی رد کنید.
  • زرده و سفیده‌ تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید و به چای سبز اضافه کنید. (اگر موهایتان خشک و است فقط از زرده‌ تخم‌ مرغ را اضافه کنید)
  • سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به ترکیب قبلی اضافه کنید.
  • با همزن مواد را خوب ترکیب کنید تا به یک محلول یکنواخت تبدیل شود.
  • ماسک چا سبز برای مو آماده است به مدت 3 دقیقه کف سر قرار داده، ریشه و ساقه مو را به آرامی ماساژ دهید.
  • پس از 20 دقیقه که بر روی سر باقی ماند آن را آبکشی کنید.
  • هفته ای یکبار از این ماسک می توانید استفاده کنید.

دسته‌بندی: بلاگ