ماسک لب چیست؟ درست کردن ماسک لب خانگی با ( عسل + گل رز + کیوی و… )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
ماسک لب چیست؟ درست کردن ماسک لب خانگی با ( عسل + گل رز + کیوی و... )

لب ها عضو مهمی از صورت هر انسانی به شمار می آیند و در زیبایی همه افراد، خصوصا بانوان تاثیر بسیار زیادی دارند. شاید تا به امروز از این مسئله اگاه نبودید اما همانطور که به صورتتان اهمیت می دهید و برای آن روتین خاصی دارید، باید در رابطه با لب هایتان نیز چنین عمل کنید. البته روتین لب ها قطعا متفاوت تر می باشد.

ماسک لب چیست؟

لب ها نیز همانند پوست صورت، در معرض آلودگی های شهری قرار دارند. این آلودگی ها به داخل پوست نفوذ کرده و زیبایی شما را کم کم نابود می کنند. از این جهت برای رفع این آلودگی ها باید لب ها را لایه برداری کنید. لایه برداری لب ها اصلا کار سختی نیست. فقط کافیست از ماسک های آماده در فروشگاه های آرایشی بهداشتی و یا ماسک لب های دست ساز خانگی استفاده کنید.

ماسک لب های خانگی را خودتان باید در خانه با مواد موجود تهیه کنید. در ماسک های آماده از مواد شیمیایی استفاده شده است که ممکن است برای برخی از افراد مضر باشد. همچنین نمی‌توان به هر مارکی به راحتی اعتماد کرد. از این رو بهتر است خودتان دست به کار شوید!

رسیدگی به لب ها باعث می شود از ترک و خشکی آنها جلوگیری شود. این اتفاق همچنین موجب پر رنگ تر و حجیم تر شدن لب ها خواهد شد. بنابراین از همین امروز روتین لب هایتان را با استفاده از ماسک لب آغاز کنید.
اگر نمی‌دانید چه کاری باید انجام دهید نیازی به نگرانی نیست! در ادامه به طور مفصل در رابطه با ماسک لب های خانگی، روش تهیه و مصرف آن ها، فواید استفاده از ماسک لب و باقی نکات، مطالب ارزنده ای را خدمت شما ارائه می کنیم.

درست کردن ماسک لب خانگی

 

فواید ماسک لب خانگی

 

همانطور که اشاره کردیم برای لایه برداری از لب هایتان بهتر است از ماسک لب خانگی استفاده کنید. چرا که ممکن است ماسک‌های آماده برای پوست لب هایتان مناسب نباشد و حتی گاهی در دراز مدت، تاثیر عکس بگذارند. همچنین هر چیزی که به دست های خودتان ساخته شود، قابل اعتماد تر خواهد بود. هنگامی که خودتان محصولی را می سازید، مطمئن هستید از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد و مواد مورد استفاده در آن دارای کیفیت مناسبی می باشند.

بنا به توضیحات و دلایلی که ارائه کردیم، قطعا تا به حال متوجه شده اید که بهترین کار برای لایه برداری و رسیدگی به لب هایتان، ساخت ماسک و استفاده روتین وار از آن می باشد. حال نوبت به معرفی و آموزش ساخت ماسک لب های خانگی رسیده است. بسیاری از مواد تشکیل دهنده ماسک لب در منزل هر فردی وجود دارد. بنابراین مطمئن باشید نیازی نیست هزینه بالایی را صرف ساخت ماسک بکنید.

همانطور که مراقبت از لب ها اهمیت دارد باید برای مراقبت از پوست صورت و جلوگیری از پیری پوست از ماسک استفاده کرد برای آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک چای سبز مقالات دیگر را بخوانید.

 

انواع ماسک لب خانگی

  • ماسک لب خانگی قهوه

قهوه موثرترین ماده لایه بردار لب است. که با همراهی ویتامین E، لب ها را مرطوب و احیا می کند و سلول های مرده انباشته شده روی لب ها را از بین می برد.

روغن ویتامین E را می توانید از داروخانه خریداری کنید و با نصف قاشق غذاخوری پودر قهوه آسیاب شده مخلوط کرده و ماسک را تهیه کنید. آن را روی لب های خود بمالید. به آرامی لب های خود را برای چند دقیقه مالش دهید. سپس با آب بشویید، اگر دنبال ماسک زغالی اصل هستید از این لینک می‌توانید تهیه کنید.

 

  • ماسک خانگی لب آووکادو

آووکادو حاوی اسیدهای چرب فراوان است و به نرم و لطیف شدن لب‌ها بسیار کمک می‌کند و یک درمان قطعی برای از بین بردن خطوط دور لب است. برای درست کردن ماسک لب آووکادو لازم است مقداری آووکادو را له کنید و آن را با وازلین و عسل مخلوط کنید و در حدود 20 تا 30 دقیقه اجازه دهید این ماسک خانگی لب بر روی لب‌های شما باقی بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید.

 

  • ماسک لب خانگی گل رز

 

ماسک لب چیست؟ درست کردن ماسک لب خانگی با ( عسل + گل رز + کیوی و... )

 

می‌توانید با گل رز، لایه‌بردار طبیعی لب درست کنید. خواص تسکین دهنده، خنک کنندگی و مرطوب کنندگی گل رز برای لب های خشک و ترک خورده بسیار مفید است. گل رز همچنین رنگ صورتی طبیعی را به لب های شما هدیه می کند.

مواد مورد نیاز برای درست کردن ماسک لب: 1 قاشق غذاخوری گل رز ، 1 قاشق چایخوری شیر یا ماست

برای تهیه آن مراحل زیر را طی نمایید:

  • گل رز را در هاون له کنید.
  • شیر یا ماست را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  • این خمیر را روی لب های خود بمالید.
  • 5 دقیقه صبر کنید، سپس به آرامی با استفاده از یک مسواک نرم یا با کمک انگشتان، لب هایتان را ماساژ دهید و سپس آن ها را بشویید.
  • این روش را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

جهت خرید محصولات لورآل و مشاهده لیست کلیک کنید.

 

  • ماسک لب خانگی عسل

عسل با محتوای غنی از گلوکز، اسیدهای آمینه پروتئین، ویتامین ها، آنزیم ها و سایر مواد معدنی مفیدترین ماسک خانگی برای لب ها است. این مرطوب کننده طبیعی نه تنها رطوبت لب های شما را تامین می کند، بلکه با خاصیت لایه برداری اش، لب های شما را از سلول های مرده جدا می کند. برای پاکسازی صورت خود و لایه برداری آن نیز می توانید از انواع ماسک زغالی استفاده نمایید این ماسک ها عموما به صورت اماده هستند می‌توانید با  خرید ماسک زغالی لایه برداری صورت خود را نیز انجام دهید.

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: نصف قاشق چایخوری عسل، روغن نارگیل و شکر

برای طرز تهیه ماسک لب مراحل زیر را طی نمایید:

  • مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • در صورت تمایل 1 قاشق غذاخوری آرد برنج را به مخلوط اضافه کنید و خمیر درست کنید.
  • این مخلوط را روی لب های خود بمالید.
  • لب هایتان را به آرامی با حرکات دایره ای به مدت 3-5 دقیقه مالش دهید و سپس با آب بشویید.

 

  • ماسک لب خانگی شکر

 

ماسک لب چیست؟ درست کردن ماسک لب خانگی با ( عسل + گل رز + کیوی و... )

 

شکر ماده ایست که در هر خانه ای یافت می شود. مهمترین ویژگی شکر این است که یک ماده لایه بردار موثر است. می توانید با ماسک شکر، لایه برداری طبیعی را در خانه روی لب های خود اعمال کنید. تهیه ماسک لب با شکر به دو روش امکان پذیر است.

  — روش اول

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: نصف قاشق چایخوری شکر قهوه ای ، 1 قاشق چایخوری عسل

برای تهیه آن مراحل زیر را طی نمایید:

  • شکر و عسل را با هم مخلوط کنید.
  • این مخلوط را روی لب های خود بمالید و به مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی مالش دهید.
  • سپس با آب بشویید و در نهایت با بالم لب، لب هایتان را مرطوب کنید، برای خرید و قیمت بالم لب اینجا کلیک کنید.

  — روش دوم

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: 1 قاشق چایخوری شکر، 1 قاشق چایخوری روغن زیتون و 1 قاشق چایخوری آب لیمو

برای طرز تهیه ماسک لب مراحل زیر را طی نمایید:

  • شکر، روغن زیتون و آب لیمو را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید.
  • آن را روی لب های خود بمالید. چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
  • سپس با آب بشویید. یک یا دو بار در هفته از یکی از این ماسک های خانگی شکری استفاده کنید.

 

  • ماسک لب خانگی روغن کنجد

روغن کنجد یکی دیگر از محصولات مراقبتی است که می توانید از آن به عنوان ماسک لب استفاده کنید. روغن کنجد که سرشار از اسید لینولئیک است، رطوبت لب ها را افزایش می دهد، به لب ها نرمی می بخشد و ترک ها را ترمیم می کند.
علاوه بر این، روغن کنجد با محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد، فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از خشک شدن و ترک خوردن لب ها جلوگیری می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک خانگی برای لب: 1 قاشق چای‌خوری وازلین، 1 قاشق چای‌خوری روغن کنجد و 1 قاشق چای‌خوری شکر

برای تهیه آن مراحل زیر را طی نمایید:

  • وازلین، روغن کنجد و شکر را با هم مخلوط کنید.
  • مواد ترکیب شده را روی لب‌هایتان بمالید.
  • به مدت 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
  • سپس لب های خود را با آب بشویید.

 

  • ماسک لب خانگی کیوی

 

ماسک لب چیست؟ درست کردن ماسک لب خانگی با ( عسل + گل رز + کیوی و... )

 

کیوی یک اسکراب موثر برای لب های شماست. این میوه عالی خشکی لب ها را برطرف کرده و سلول های مرده انباشته شده روی لب را پاک می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: ۱ قاشق غذاخوری کیوی ، 1 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

برای تهیه ماسک خانگی برای لب مراحل زیر را طی نمایید:

  • کیوی را در ظرفی بریزید و با چنگال له کنید.
  • شکر و روغن زیتون را به آن اضافه کنید.
  • خوب مخلوط کنید و روی لب هایتان بمالید. 5 دقیقه صبر کنید و با آب بشویید.
  • سپس به لب های خود مرطوب کننده بزنید.
  • از این اسکراب لب یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا لب هایی صاف و گلگون داشته باشید.

جهت خرید اسپری رکسونا و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

فواید استفاده از ماسک لب خانگی

انواع ماسک لب خانگی بسته به محتوایشان می توانند فواید بسیار متفاوتی داشته باشند. ماسک های لب با خواص طراوت بخش، بازسازی کننده و مغذی را می توان برای لب های خشک، لب های ترک خورده و لب های بی روح استفاده کرد. علاوه بر همه این ها، ماسک های مختلفی برای لب ها وجود دارد که لب ها را پرتر و پر زرق و برق تر از آنچه هستند نشان می دهد، رنگ لب ها را به طور کامل آشکار کرده و لب ها را به زیبایی برجسته می کند.

 

دسته‌بندی: بلاگ