کرم مو چیست؟ + آموزش طرز استفاده از کرم مو بعد از حمام و قبل از حمام

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
کرم مو چیست؟ + آموزش طرز استفاده از کرم مو بعد از حمام و قبل از حمام

اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که کرم مو چیست و چه کاربردی دارد، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. اگر به زیبایی مو‌های خود اهمیت می‌دهید، کرم مو یکی از محصولاتی است که می‌تواند به شما کمک کند. کرم حالت دهنده مو برای مردانی که مو‌های خشک یا وز دارند و می‌خواهند مو‌هایشان را صاف کرده و کمی درخشندگی به آن بدهد، عالی عمل می‌کند.

مزیت این محصولات نسبت به انواع ژل و موس مو این است که مو‌های شما را تغذیه می‌کند و به شما در حالت دادن به مو‌هایتان کمک می‌کند. به این ترتیب می‌توانید از این محصول برای جذابیت بخشیدن به ظاهر خود استفاده کنید. با توجه به این که امروزه کرم‌های مو نظر بسیاری از مصرف کنندگان را جلب کرد‌ه‌اند، در این مقاله تصمیم داریم تا بیشتر در مورد این محصولات و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کنیم.

 

کرم مو چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است در مورد ماهیت این محصول صحبت کنیم. همانطور که از نام آن پیداست، کرم مو یک محصول حالت دهنده با قوام کرم مانند است. هنگامی که مو‌های خود را حالت می‌دهید، باید به چند نکته توجه کنید؛ اول نگه داشتن و دوم درخشندگی مو‌های شماست.

منظور از نگه داشتن این است که مو‌های شما تا چه اندازه بعد از حالت دادن، شکل خود را حفظ می‌کند. در بیشتر موارد با استفاده از کرم مو سر، مو‌های شما سفت نمی‌شوند، اما انعطاف پذیر باقی می‌مانند. محصولات حالت دهنده با چسبندگی زیاد مو‌های شما را در تمام طول روز در جای خود نگه می‌دارند و البته ممکن است به مو‌های شما آسیب برسانند. کرم حالت دهنده مو معمولاً حالت نگهدارنده ای سبک تا متوسط ایجاد می‌کند.

همان طور که گفتیم، درخشش یک محصول حالت دهنده مو نیز بسیار مهم است. مو‌های براق به خصوص در زمان گرفتن عکس، ممکن است کمی خاکستری یا چرب به نظر برسند. اگر می‌خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید، می‌توانید کرم مویی را انتخاب کنید که روکش مات داشته باشد.

با توجه به این که اساس زیبایی ظاهری در سال‌های اخیر توسط طراحان مد و میکاپ، طبیعی و نچرال بودن در نظر گرفته می‌شود، استفاده از محصولات قدیمیتر مانند ژل که مو را از حالت طبیعی خارج می‌کند، مناسب به نظر نمی‌رسد.

استفاده از کرم مو اساساً هرگز به این معنی نیست که مو‌های شما را بدون حرکت در جای خود نگه دارد. این محصولات نسبت به نسخه‌‌های چرب که در گذشته استفاده می‌‌شد، کاملاً تغییر کرده است و امروزه به مو‌ها ظاهری طبیعی و حالتی سبک تا متوسط می‌‌دهد. البته موضوع مهم پیش از استفاده از انواع کرم مو استفاده از شامپو مناسب می باشد یکی از انواع شامپوهایی که برای انواع جنس، نوع و مشکلات مو محصولات کاربردی دارد شامپو شولدرز است.

 

انواع کرم مو کدامند؟

پس از این که دانستیم کرم مو چیست و در چه مواردی کاربرد دارد، وقت آن رسیده است تا در مورد انواع کرم‌های مو با خواص مختلف صحبت کنیم.

–کرم‌های آبرسان

 

کرم مو چیست؟ + آموزش طرز استفاده از کرم مو بعد از حمام و قبل از حمام

منظور از خاصیت آبرسانی در کرم مو چیست؟ یک کرم آبرسان خوب دو کار را انجام می‌دهد:

1. آبرسانی می‌کند: محتوای آب باید به اندازه ای باشد که به ساقه مو نفوذ کند.
2. رطوبت را حفظ می‌کند: محصول باید حاوی روغن‌هایی باشد که بتواند به طور موثر تار‌های مو را ببندد تا رطوبت در آن نگه داشته شود.

وقتی صحبت از مو‌های طبیعی به میان می‌‌آید، مشکلات رایج مانند شکستگی، دو شاخه شدن مو‌ها و همچنین مو‌های خشک و شکننده، همه نشانه‌‌هایی هستند که نشان می‌‌دهند مو‌های شما فاقد آبرسانی هستند و یا نمی‌توانند مرطوب بمانند. یک علت خشکی مو به دلیل عدم وجود رطوبت در تارهای آن می باشد

در حال حاضر، دلایل مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد که چرا مو‌های شما هیدراته نشده‌اند. این اتفاق به هر دلیلی که بیفتد، نشان از نیاز به یک محصول آبرسان دارد.

کرم‌های موی آبرسان در این شرایط می‌توانند به شما برای بهبود وضعیت خشکی مو‌ها کمک کنند. کرم موی هد اند شولدرز با آبرسانی قوی، یکی از محصولات باکیفیت موجود در بازار است که می‌تواند برای مو‌های خشک مناسب باشد. از بهترین مارک های ایرائه دهنده این کرم مو، ماسک مو پنتن اصل می باشد.

 

 

–کرم‌های پروتئین رسان

سوالی که مطرح می‌شود این است که منظور از پروتئین رسانی توسط کرم مو چیست؟ بدن شما از پروتئین‌ها برای ساخت سلول‌های بافتی از جمله سلول‌های مو، پوست و ناخن استفاده می‌کند. هشتاد تا هشتاد و پنج درصد مو‌های شما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. بدون پروتئین کافی موجود، مو‌های شما ممکن است شکننده شده و قبل از رشد کامل شروع به ریزش کند. البته اگر موهای شما فر است در استفاده از این کرم برای مراقبت از موی فر لازم است احتیاط کنید زیرا پروتئین زیاد در تار مو موجب صاف شدن ان می‎‌شود و ممکن است تا حدودی حالت فرهای شما را از بین ببرد.

کرم‌های پروتئین رسان به نحوی مو را تغذیه می‌کنند و از ریزش و آسیب به مو‌ها جلوگیری می‌کنند. به این منظور بهتر است کرم‌های موی حاوی کراتین استفاده کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال محصولی با قیمت مناسب هستید، کرم مو گلیس حاوی کراتین گزینه مناسبی از بین محصولات موجود در بازار خواهد بود. کرم موی روغن آرگان و کراتین اربن کر از دیگر محصولات مناسب پروتئین رسان به مو‌های شماست. اگر یک پیشنهاد پایه‌ای نیاز دارید باید بدانید که رنگ مو بی کیفیت یکی از مهم ترین دلایل از بین رفتن پروتئین یا کراتین می‌باشد بنابراین بهتر است از رنگ موی با‌کیفیتی مانند رنگ مو گارنیر استفاده نمایید.

 

حتما بخوانید: روغن تراپی مو

 

–کرم‌های بعد از حمام

 

کرم مو چیست؟ + آموزش طرز استفاده از کرم مو بعد از حمام و قبل از حمام

برای حالت دادن بیشتر و مدیریت موخوره، کرم مو را می‌توان بعد از حمام نیز استفاده کرد. در این شرایط کرم‌های مو باید بعد از شستن مو‌های خیس با شامپو و نرم کننده (که در حالت ایده آل فاقد سولفات و سیلیکون هستند) روی مو‌های خیس مالیده شوند. اگر از رنگ مو استفاده می کنید پیشنهاد ما این است که حتما برای شستشو موهای خود از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده نمایید و در روتین خود کرم های بعد از حمام را قرار دهید زیرا مواد شیمیایی رنگ یکی از عامل‌های از دست رفتن رطوبت مو می‌باشد البته بهتر است پیش از آن از رنگ‌های با کیفیتی مانند رنگ موی لورال استفاده نمایید.

 

–کرم‌های قبل از حمام

نحوه استفاده از کرم مو چیست؟ آیا امکان استفاده قبل از حمام وجود دارد؟ بله. سعی کنید قبل از حمام از کرم مو به عنوان ماسک مو خارجی استفاده کنید. پس از ماساژ ملایم روی ریشه و مو، کلاه دوش بگذارید و سر را با حوله گرم بپوشانید.

نگه داشتن آن به مدت 40 تا 50 دقیقه به مواد مغذی اجازه می‌دهد تا به عمق پوست سر نفوذ کنند و مو‌ها را به وضوح شاداب کنند. کرم موی هداند شولدرز حاوی روغن نارگیل گزینه مناسبی برای استفاده قبل از حمام است.

علاوه بر موارد معرفی شده، انواع دیگری از کرم‌های مو وجود دارد که برای موهای رنگ شده و آسیب دیده استفاده می‌شود. حتی اگر از رنگ مو بدون دکلره روشن یا تیره استفاده می‌کنید بهتر است برای تقویت مو و جلوگیری از خشکی ان از کرم های مو استفاده نمایید.

 

کرم مو چیست؟ + آموزش طرز استفاده از کرم مو بعد از حمام و قبل از حمام

 

طرز استفاده از کرم مو

نحوه استفاده از کرم مو به این صورت است که کرم‌های مو را می‌توان قبل و بعد از شامپو استفاده کرد. اگر آن را قبل از شامپو استفاده می‌کنید، مانند هر روغن دیگری از آن استفاده کنید، این کرم ریشه‌ها را تقویت می‌کند، مو‌ها را حالت می‌دهد، از ریزش مو جلوگیری می‌کند و همچنین باعث رشد مو می‌شود.

 

طرز استفاده از کرم مو بسیار آسان است برای این کار کافیست:

  • مقداری کرم را در کف دست خود بریزید و با انگشتان خود مستقیماً روی ریشه و مو‌ها بمالید. با نوک انگشت شروع کنید و در صورت نیاز به تدریج مقدار آن را افزایش دهید.
  • یک یا دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید و حداقل 30 دقیقه قبل از شستشو، کرم را روی مو‌ها و پوست سر خود بگذارید.

اگر بعد از شامپو از کرم استفاده می‌کنید، بعد از اینکه مو‌های مرطوب خود را با حوله خشک کردید، از کرم مو استفاده کنید. مقداری کرم روی کف دست خود بردارید و پس از مالیدن، کرم را روی مو‌های مرطوب بمالید. تمام مو‌ها را به طور یکنواخت بپوشانید و با استفاده از نوک انگشتان به دلخواه حالت دهید، برای مدل‌های مجعد آن را صاف نمایید یا با برس صاف کنید تا ظاهری صاف داشته باشد. اگر موهای شما بسیار خشک و شکننده است و به راحتی خرد میشود در این مرحله به خوبی دقت کنید تا آسیب بیشتری به موهای خود وارد نکنید در مقاله ” علت خرد شدن مو ” بیشتر در مورد این عارضه و درمان ان توضیح داده ایم.

 

مزایای استفاده از کرم مو چیست؟

کرم‌‌ها و ماسک‌‌های مو فواید مشابهی دارند، زیرا هر دو برای تغذیه و مرطوب کردن مو طراحی شد‌هاند و به حفظ آن‌‌ها کمک می‌‌کنند. با این حال، از آنجایی که کرم‌‌های مو می‌‌توانند در مو باقی بمانند، به صاف کردن پایه‌‌ها و جلوگیری از ثابت ماندن آن در طول فرآیند حالت دادن یا در طول روز کمک می‌‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند کیفیت مو‌های مجعد طبیعی را افزایش دهند و کمک کنند تا آن حلقه‌ها پرتر و درخشان به نظر برسند.

کرم‌‌های مو فاقد پلیمر‌های حالت دهنده هستند، بنابراین مانند موم و ژل مو خاصیت سفت‌کنندگی ندارند، با این حال می‌‌توانند به مقابله با موخوره، مدیریت مو و جلوگیری از خشک شدن آن‌‌ها کمک کنند و باعث نرمی و لطافت آن‌‌ها شوند، اگر به دنبال درمان موخوره شدید به غیر از استفاده کرم‌مو هستید این مقاله را حتما بخوانید .

به طور خلاصه، کرم حالت دهنده مو برای موارد زیر عالی است:

  •  افزودن درخشش ظریف و طبیعی
  • کمک به بهبود موخوره
  •  ایجاد سبک‌ها و مدل‌های موی طبیعی و در عین حال مد روز
  • مناسب برای مو‌های مجعد، موج دار، قلاب دار یا درشت
  • مو‌های کوتاه و متوسط

 

تفاوت ژل و کرم مو چیست؟

کرم مو چیست؟ + آموزش طرز استفاده از کرم مو بعد از حمام و قبل از حمام

 

ژل مو به شما این امکان را می‌دهد که انواع مدل‌های مو با ظاهری صاف گرفته تا حالت دار ایجاد کنید. می‌توان آن را روی مو‌های مرطوب یا خشک استفاده کرد. ژل مو‌ها را محکم نگه می‌دارد اما به راحتی شسته می‌شود.

ژل مو باعث رام شدن مو‌ها می‌شود، فر‌ها را نگه می‌دارد، ظاهری مرطوب به مو‌های شما می‌بخشد و برای هر نوع، بافت و طول مو مناسب است. با این حال، ژل مو باعث می‌شود مو‌های شما سفت و سنگین شوند.

همچنین پوسته‌های سفید قابل مشاهده ای در مو‌های شما باقی می‌گذارد که ظاهر خوبی ندارد.

در مقابل کرم مو حداقل ماندگاری و ظاهری سالم و براق را ایجاد می‌کند. مو‌ها را قابل کنترل‌تر می‌کند و رطوبت را برای نرمی قابل لمس نگه می‌دارد.

 

نتیجه گیری و جمع بندی

همانطور که از نام آن پیداست، کرم مو ماده ای نرم، خامه ای و قابل انعطاف برای ایجاد انواع مدل مو است. برخلاف ژل، کرم مو حداقل ماندگاری را ایجاد می‌کند. با این حال کرم مو به شما امکان می‌‌دهد استایل‌‌های غیررسمی را با درخشش و حرکت طبیعی ایجاد کنید.

بیشتر کرم‌‌های موی مدرن برای ایجاد مدل‌‌های موی معمولی و آرام که ظاهراً سنگین نیستند، استفاده می‌‌شوند. به طور کلی، کرم‌ها حاوی روغن‌ها، اسید‌های آمینه، مواد مغذی، موم زنبور عسل و ژل نفتی هستند تا درخشندگی نرم و مات داشته باشند.

دسته‌بندی: بلاگ