کانسیلر چیست؟ ( انواع کانسیلر + نکات مهم هنگام استفاده )

آخرین بروز رسانی: 25ام فروردین, 1403
کانسیلر چیست

زیبایی، یکی از مقوله‌های بسیار مهم و پر اهمیت است که نه تنها در بحث سلامت جسم قابل توجه و مطرح می‌باشد، بلکه در زمینۀ سلامت روان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. در این میان از بین افراد جامعه، بانوان توجه بیشتری به زیبایی دارند؛ چرا که فطرتاً گرایش بیشتری به آن داشته و زیبایی پوست و مو یکی از پارامترهایی است که منجر به افزایش اعتماد به نفس می‌گردد و طبعاً این موضوع کاملاً طبیعی است.

همین مسئله دلیلی بر به وجود آمدن و گسترش صنایعی شده است که اساس آن‌ها بر اصل زیبایی و سلامت استوار است. یکی از این صنایع که در برخی جوامع کاربرد بیشتری دارد؛ صنعت پرطرفدار و جذاب تولید و تبلیغ محصولات بهداشتی آرایشی، خصوصاً لوازم آرایش است. قطعاً همه شما با انواع لوازم آرایش آشنایی دارید و ممکن است کاربرد و کارآیی هر یک را نیز بدانید.

یکی از شاخه‌های پر اهمیت و اصلی در لوازم آرایش کرم‌ها یا موادی هستند که برای ساختن پایۀ آرایش و استفاده روی پوست صورت به کار می‌روند. یکی از این مواد کانسیلرها هستند. اما آیا می‌دانید کانسیلر چیست؟، کاربرد کانسیلر چگونه است؟

 

کانسیلر چیست؟

اگر شما تازه تصمیم به استفاده از محصولات آرایشی گرفته‌اید یا اینکه سالیان زیادی است که از لوازم و محصولات آرایشی استفاده می‌کنید، باید با کانسیلر و کاربرد آن آشنا باشید و بدانید کانسیلر برای چیست و نحوۀ استفاده از آن چگونه است.

کانسیلر، یک محصول آرایشی است که برای اصلاح عیوب پوست صورت و پوشاندن مشکلاتی که روی پوست قرار دارد استفاده می‌گردد. عموما خرید کانسیلر برای پوشاندن مواردی مانند جای زخم و اسکار پوستی، لکه‌ها، آکنه، سیاهی دور چشم و هر گونه تغییر رنگ در پوست و ایجاد ظاهری یکدست استفاده می‌شود. همانطور که با خرید پرایمر و استفاده از آن زیرسازی آرایش صورت خود را انجام می‌دهید با استفاده از کانسیلر نیز می‌توانید تا حدودی این زیر سازی را انجام دهید.

همه می‌دانیم که یکی از اصول زیبایی و همچنین آرایش حرفه‌ای و موفق، داشتن پوستی یکدست و صاف است که این موضوع مهم با استفاده از کانسیلر مناسب تأمین می‌شود. در واقع شاید بتوان کانسیلر را نوعی کرم پودر فشردۀ رنگی دانست که در مقایسه با کرم پودر قدرت پوشانندگی بیشتر داشته و ضخامت بیشتری روی پوست دارد.

 

بیشتر بخوانید: بی بی کرم چیست

 

کاربرد کانسیلر چیست؟

اگر بخواهیم بدانیم که کار کانسیلر چیست، باید بگوییم که کانسیلر کاربردهای متعددی دارد که در ادامه بیان می‌کنیم:

 

 — پوشاندن سیاهی زیر چشم

یکی از مشکلات رایج در پوست صورت؛ تیرگی و سیاهی دور چشم و خصوصاً زیر چشم است که شادابی و طراوت چهره را تحت‌‌الشعاع قرار می‌دهد. ممکن است تیرگی زیر چشم به صورت حلقه‌های سیاه یا آبی رنگ بوجود آمده باشند که با توجه به رنگ‌های مختلف کانسیلر و پوشانندگی بالای آن، خصوصاً در فرم مایع، این حلقه‌ها در هنگام زیرسازی آرایش پوشانده می‌شوند. به عنوان مثال کانسیلر هلویی رنگ، به راحتی حلقه‌های تیره و آبی رنگ زیر چشم را مخفی می‌سازد، اگر هم به دنبال یک راهکاری هستید که سیاهی دور چشم را کامل از بین ببرید استفاده از کرم دور چشم خارجی می‌تواند کمک زیادی کند.

 — مخفی ساختن لکه‌های پوستی

لکه‌های پوستی که به دلایل مختلف از جمله آفتاب، سن و زخم‌ها به وجود می‌آیند، یکی از دلایلی هستند که جلوه و زیبایی پوست را از بین برده و در اکثر موارد برای فرد ناخوشایند به نظر می‌رسند. با کمک کانسیلر می‌توان آکنه‌ها، لکه‌ها و آثار باقی مانده از جراحات پوستی را پوشاند و ظاهر یکدست برای پوست ایجاد کرد. اگر کانسیلری که مطابقت خوبی با رنگ پوست شما دارد انتخاب کنید به راحتی می‌توانید ظاهری طبیعی و شاداب برای پوست خود بسازید. در این موارد، کانسیلرهای کرمی بهترین نوع هستند.

 — روشن کردن و هایلایت پوست

یکی دیگر از کارکردهای کانسیلر کمک به روشن کردن پوست و ایجاد هایلایت یا برجسته ساختن نقاط مختلف صورت است. البته کانسیلر، هایلایتر نیست، بنابراین می‌توان به کمک آن نواحی مختلف صورت مثل استخوان‌ها و خطوط گونه را برجسته ساخت و در زیر چشم نیز از آن استفاده کرد. می توانید برای هایلایت گونه ها از رژگونه کالر اند آرت کالیستا که سازگار با انواع پوست است، استفاده کنید. این رژگونه با پیگمنت و رنگ دهی خاص خود نمای طبیعی تری به آرایش شما می دهد.

 

کاربرد کانسیلر

 

 — کانتور کردن

کانتورینگ یک تکنیک در آرایش صورت است که می‌توان نواحی مختلف را برجسته ساخت که جلوۀ بیشتری پیدا کنند. برای این منظور باید سایه‌ای یکی دو درجه تیره‌تر از پوست خود انتخاب کرده و کانسیلر را روی نواحی مدنظر مانند زیر استخوان گونه یا پایین بینی، استفاده نمایید. توصیه می‌کنیم از برسی نرم استفاده کنید که خطوط واضح و خشن ایجاد نگردد.  اگر تمایل دارید بیشتر در مورد کانتور بدانید مقاله کانتور چیست را بخوانید.

 — متمایز ساختن

ممکن است لازم باشد تا در آرایش صورت ابروها و خطوط لب‌ها را متمایز ساخته و به نوعی خطوط این اعضاء را مشخص نمایید. برای این منظور کانسیلرها بهترین گزینه هستند که با استفاده از آن‌ها اطراف ابرو و لب، خطوط و مرزی کاملاً مشخص و واضح ایجاد می‌گردد.

 — پایه و زمینه برای سایه چشم

یکی از ملزومات و روش‌های داشتن سایه چشم مناسب و جذاب، یکدستی، نرمی و صاف بودن پوست پلک است که وابسته به روتین پوستی روزانه و رژیم غذایی می باشد که درخشش و جلوۀ سایه را چندین برابر می‌سازد. با استفاده از کانسیلر، می‌توانید پایه و زمینۀ مناسب برای سایه چشم را سریعتر و البته برای مدت محدود ایجاد نمایید. همچنین برای آنکه بتوانید یک خط چشم زیبا بکشید نیاز دارید تا یک زیر سازی خوب انجام دهید برای انتخاب بهترین خط چشم می توانید از بلاگ های دیگر ما استفاده کنید.

 

جهت خرید کرم ضد آفتاب و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

انواع کانسیلر کدامند؟

تا به اینجا گفتیم کانسیلر برای چیست و شما را با کارکرد آن آشنا ساختیم. در ادامه انواع کانسیلر را معرفی می‌کنیم.

 

  • کانسیلر مایع

یکی از محبوب‌ترین انواع کانسیلر، کانسیلرهای مایع هستند. این نوع از کانسیلرها روی پوست راحت‌تر پخش شده و تمامی کاربردهای کانسیلر را دارند. برای زیر چشم، برجسته ساختن، پوشاندن لکه‌ها و کانتور کردن استفاده می‌شوند. کانسیلر مایع برای پوشش‌های سبک نیز کاربرد داشته و با برسی نرم، یک اسفنج لوازم آرایشی یا حتی سر انگشت به راحتی پخش می‌شوند.

 

  • کانسیلر کرمی

این نوع کانسیلر دارای رنگدانه‌های زیادی هستند و برای پوشاندن لکه‌ها و تیرگی زیر چشم، گزینۀ خوبی محسوب می‌شوند. البته کانسیلرهای کرمی کمی خشک بوده و در مقایسه با کانسیلرهای مایع ضخامت بیشتری داشته و رنگدانه‌های زیادتری دارند.

 

انواع کانسیلر

 

  • کانسیلر استیکی

نوعی دیگر از کانسیلرها، کانسیلر استیک است که آن را می‌توان به صورت ضربه‌ای روی پوست استفاده و بعد به آرامی با برس پخش کرد. این نوع کانسیلر چون ضخامت بیشتری دارد و منافذ پوست را کامل می‌بندد، برای استفاده در زیر چشم توصیه نمی‌شود.

جهت خرید بی بی کرم و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

  • کانسیلر پودری

کانسیلر پودری مانند انواع دیگر کارآیی مناسبی دارد، اما برای افرادی که دارای پوست چرب هستند توصیه نمی‌شود. پوشش این نوع کانسیلر سبک تا متوسط بوده و با برس قابل استفاده و پخش کردن روی پوست هستند.

 

استعلام قیمت شامپو سولکس اصل از فروشگاه الو ارس

 

توصیه‌های لازم هنگام استفاده از کانسیلر

بسته به نوع پوست خود می‌توانید کانسیلر را استفاده نمایید یا از آن چشم‌پوشی کنید. تفاوت کانسیلر با کرم پودر در ضخامت و پوشانندگی آن است که در پوشاندن لکه‌ها و تیره‌گی‌ها بهتر عمل می‌کند.
چند توصیه:

  • اگر پوست خشک دارید از کانسیلرهای سبک‌تر استفاده کنید.
  • می‌توانید در پوست‌های خشک از کانسیلرهای حاوی هیالورونیک اسید که آبرسان هستند استفاده کنید.
  • اگر پوست چرب دارید کانسیلرهای کرمی را انتخاب نکنید و از نوع مات کانسیلر استفاده کنید.
  • کانسیلر را به مقدار کم و در نقاط مختلف روی پوست قرار دهید و سپس به آرامی با کمک برس یا سر انگشت پخش کنید.
  • حتما در پایان روز با استفاده از شوینده های مناسب و آرایش پاک کن کانسیلر را از دور چشمان خود پاک کنید.

 

 

جهت اطلاع از قیمت ریمل چشم و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

بهترین مارک کانسیلر چیست؟

انواع و اقسام مارک‌های مختلف کانسیلر در اشکال مختلف در بازار موجود هستند که می‌توان کانسیلرهای میبیلین، مک و نارس را نام برد. ولی با توجه به پوست خود می‌بایست کانسیلر مناسب انتخاب نمایید. کانسیلر در رنگ‌های زرد، نارنجی، سبز و بنفش موجود است که با توجه به اصل خنثی‌سازی رنگ‌ها می‌بایست استفاده شوند. به عنوان مثال برای رفع تیره‌گی زیر چشم از کانسیلر زرد و برای رفع قرمزی پوست از کانسیلر سبز استفاده کنید.

یا اینکه برای پوشانندگی بیشتر از کانسیلری استفاده کنید که یک درجه از پوست شما تیره‌تر است. یکی از نکات مهم در به زیبا به نظر رسیدن چهره شما تمیز بودن دندان هایتان است برای زیبا به نظر رسیدن این عضو مهم لازم است از محصولات اصل استفاده کنید برای استعلام قیمت خمیر دندان کلگیت اصل و با تضمین اصالت کالا می توانید به فروشگاه ما مراجعه و محصولات colgate را مشاهده نمایید.

 

برای خرید و اطلاع از قیمت ماسک مو پنتن طلایی اصل با بهترین قیمت به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

دسته‌بندی: بلاگ