علت روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی ( دلایل روشن شدن چراغ + راه حل آن )

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
علت روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی ( دلایل روشن شدن چراغ + راه حل آن )

ماشین ظرفشویی مجهز به سنسورهای گوناگونی است که یکی از مهمترین آنها سنسور نمک می‌باشد. روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی، حامل پیام مهمی برای مصرف کننده است؛ لذا در این صورت، باید فورا علت آن بررسی شود.

معمولا زمانی که نمک از داخل مخزن به خارج از آن نشت کند چراغ نمک روشن می‌ماند. فعال شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی نوعی هشدار محسوب می‌شود؛ و واجب است در چنین مواقعی مشکل به وجود آمده خیلی سریع برطرف شود. در بیشتر موارد به طور قطعی علت روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی، کم یا تمام شدن نمک دستگاه است.

دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی

 

علت روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی ( دلایل روشن شدن چراغ + راه حل آن )

 

در اختیار داشتن یک دستگاه ماشین ظرفشویی درون آشپزخانه، به طور قطعی آسایش زیادی برای بانوان به همراه دارد. همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد ورود وسایل برقی پیشرفته ای مانند ماشین ظرفشویی به بازار خرید هستیم؛ که مجهز به آپشن‌های جالبی هستند. امروزه یکی از سنسورهایی که درون ماشین ظرفشویی تعبیه شده است مربوط به سنسور نمک می‌باشد.

همانطور که می‌دانید آب لوله کشی ساختمان‌ها حاوی املاح و سختی‌های زیادی است؛ و از آنجایی که ماشین ظرفشویی با آب کار می‌کند ممکن است سختی‌های آب باعث ایجاد رسوب در آن شوند. برای جلوگیری از ایجاد رسوب در دستگاه و پیشگیری از ایجاد لکه‌های سفید روی ظروف، از نمک استفاده می‌کنند. روی ماشین ظرفشویی یک مخزن مخصوص به منظور مخزن نمک وجود دارد.

روشن شدن چراغ نمک، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. خالی یا کم شدن حجم نمک داخل مخزن ماشین ظرفشویی در بیشتر موارد، علت اصلی روشن شدن چراغ نمک می‌باشد. حال به بررسی چند مورد مهم از دلایل روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی می‌پردازیم.

  • نشتی نمک از مخزن

در صورتی که دستگاه دچار نشتی نمک باشد چراغ آن همیشه فعال می‌ماند. ممکن است نشتی نمک به خاطر ایراد محفظه باشد که در این صورت باید علت دقیق آن بررسی و مشکل آن به طور کامل رفع شود. اگر مخزن نمک دستگاه را با قیف و به دقت پر کنید خیلی بهتر است زیرا در این صورت ذرات نمک به خارج از محفظه راه پیدا نمی‌کنند.

برای جلوگیری از نشتی نمک، باید داخل مخزن، به اندازه کافی نمک بریزید بدین معنا که پر کردن آن نباید به گونه‌ای باشد که از لبه‌های محفظه نمک به اطراف آن ریخته شود. گاهی هم این علت ممکن است به خاطر درست نبستن درپوش مخزن باشد پس درپوش را دقیق در جای خود قرار دهید. البته در صورت تمام شدن نمک دستگاه در حین فعالیت، چراغ نمک روشن می شود که در این صورت باید مجددا به آن نمک اضافه کنید.

 

 

  • نمک بی کیفیت و نامرغوب

افرادی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند باید بدانند که نمک خوراکی به هیچ عنوان مخصوص این دستگاه نمی‌باشد. برای ماشین ظرفشویی باید از نمک مخصوص استفاده کنید؛ زیرا ذرات انواع این نمک به راحتی در آب حل می‌شوند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند. پس استفاده از هر گونه نمکی بجز نمک ماشین ظرفشویی ممکن است باعث روشن شدن چراغ نمک شود. مزیت خرید نمک ماشین ظرفشویی مخصوص علاوه بر جلوگیری از روشن شدن چراغ نمک، این است که به سیستم فنی دستگاه هم خسارتی وارد نمی‌کند.

  • سوختن سنسور نمک

 

علت روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی ( دلایل روشن شدن چراغ + راه حل آن )

 

سنسور نمک همان محفظه‌ای است که میزان نمک موردنیاز را تشخیص می‌دهد. اگر اختلالی در این سنسور به وجود آید چراغ نمک فعال می‌شود. اگر با پر کردن مخزن همچنان ایراد برطرف نشد یقین بدانید که سنسور آن دچار خرابی شده است. اگر سنسور نمک دچار سوختگی شده باشد باید به طور کامل آن را تعویض کنیم. سنسور نمک باید همیشه فعال باشد. بررسی و حل این مشکل، باید حتما توسط افراد کاربلد مانند تعمیرکار انجام گیرد.

  • خالی بودن مخزن نمک

اگر فراموش کنید مخزن نمک را پر کنید مطمئن باشید چراغ آن خیلی سریع روشن می‌شود. بهتر است پیش از آماده سازی دستگاه برای فعالیت شستشوی ظروف، ابتدا مخزن آن را به اندازه کافی از نمک مرغوب پر کنید.

البته اندازه نمک هم خیلی مهم است و شما باید نسبت به این موضوع اهمیت زیادی بدهید. دستگاه نسبت به میزان نمک موجود، حساس می‌باشد به همین دلیل، مخزن آن همیشه باید پر باشد.

  • پر کردن بیش از حد نمک در مخزن

باید دانست که مخزن نمک دستگاه دارای ظرفیت مشخصی است که باید با توجه به آن نمک اضافه کنیم. اگر مخزن بیش از حد پر باشد مشکل ایجاد می‌شود و چراغ نمک روشن می‌شود. در این صورت باید مخزن را خالی کرده و مجدد به طور صحیح و با احتیاط درون آن نمک بریزید در مقاله ” نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی” ننحوه صحیح این کار توضیح داده شده است. همیشه اجازه بدهید که به اندازه یک انگشت از محفظه نمک خالی بماند تا در این صورت، مشکلی ایجاد نشود.

  • سوراخ بودن مخزن

اگر درون محفظه نمک، یک سوارخ یا ترک ریز وجود داشته باشد با مشکل روشن شدن چراغ نمک مواجه هستیم. سوراخ بودن محفظه، باعث می شود که هر چه داخل آن نمک بریزیم باز هم خالی بماند. این مشکل در صورتی که سریعا برطرف نشود به طور قطعی به بخش های دیگر دستگاه هم خسارت وارد می کند که در این صورت هزینه تعمیر دستگاه افزایش پیدا می کند.

 

برای خرید قرص ماشین ظرفشویی فیری ۷۲ تایی میتوانید به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

علت چشمک زدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی

وقتی نشانگر ماشین ظرفشویی به حالت چشمک زدن پی در پی، در می آید این ارور را نشان می دهد که میزان نمک مخزن، کم شده است؛ در این صورت شما باید مقدار دیگری نمک به آن اضافه کنید.

چشمک زدن دستگاه، به هیچ عنوان نشان دهنده خرابی دستگاه نیست و از این نظر نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشید. در صورتی که به موقع میزان نمک را اضافه نکنید مخزن خالی از نمک می شود و به دنبال آن چراغ به طور ثابت روشن باقی می ماند. اگر با دیگر ارور های ماشین ظرفشویی ال جی آشنایی ندارید می‌توانید مقاله ارور ماشین ظرفشویی ال جی مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که اگر مخزن نمک به میزان لازم از نمک پر شده باشد و هیچ مشکلی وجود نداشته باشد چراغ نمک، به طور کامل خاموش می باشد؛ در این حالت دستگاه فاقد هر گونه مشکلی است و عملیات مربوط به شستن ظروف بدون مشکل انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که چشمک زدن چراغ نمک، تنها به میزان کم نمک دستگاه ارتباط دارد؛ این در حالی است که اگر چراغ های دیگر دستگاه به حالت چشمک زن در آیند ممکن است مشکلات دیگری در دستگاه وجود داشته باشد که در این چنین مواقعی باید علت هر کدام از آنها به طور دقیق بررسی شود.

 

دسته‌بندی: بلاگ