پروفایلو چیست؟ ( بررسی مزایا و معایب پروفایلو پوست + موارد منع مصرف آن )

آخرین بروز رسانی: 24ام مهر, 1402
پروفایلو چیست

تزریق ژل پروفایلو، یکی از جدیدترین و در عین حال تأثیرگذارترین متدها برای جوانسازی پوست مخصوصاً پوست صورت است. امروزه برای افرادی که رویای پوستی جوان را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند از شر آثار پیری خلاص شوند، یک نوآوری در زمینه زیبایی تزریقی به نام بیورمدلینگ پوست با کمک تزریق پروفایلو را توصیه می‌کنیم. اگر به دنبال آشنایی بیشتر هستید و هر سؤالی در زمینه تزریق پروفایلو دارید، تا انتهای این بخش را با دقت مطالعه کنید.

 

چرا در بین انواع ژل‌های جوان‌کننده پوست، ژل پروفایلو محبوبیت بیشتری دارد؟

اسید هیالورونیک یک جزء کلیدی از بافت پوست است که بین سلول‌های پوست قرار دارد و آن را پرکرده و از آن حمایت می‌کند تا شل یا چروک نشود. این ماده همچنین مسئول رطوبت پوست است و استحکام پوست را تضمین می‌کند. با افزایش سن، تولید اسید هیالورونیک در پوست کاهش می‌یابد که منجر به شل‌شدن پوست و ظاهرشدن چین‌وچروک می‌شود.

ژل پروفایلو که حاوی اسید هیالورونیک غلیظ تثبیت شده بدون هیچ‌گونه افزودنی یا ناخالصی است، قادر است کمبود این ماده را در پوست از بین ببرد. از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده آن این است که به هیچ عنوان حساسیت ایجاد نمی‌کند. علاوه بر آن گردش خون موضعی را بهبود می‌بخشد، تولید کلاژن خود را تحریک می‌کند، باعث بالابردن بافت پوست می‌شود. این اتفاق به دلیل تجمع مولکول‌های آب در اطراف اسید ماکرومولکولی موجود در ژل پروفایلو به دست می‌آید.

بیورمدلینگ روشی است که یک عمل طولانی‌مدت کاملاً ایمن را ارائه می‌دهد و به مبارزه با افتادگی و تغییر شکل‌های پوستی مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند.

تزریقی پروفایلو جدیدترین متد پوستی برای آبرسانی عمیق و سفت کردن همزمان پوست صورت، گردن و دکلته است. این محصول توسط IBSA، تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی سوئیسی تولید شده است.

 

چه زمانی تزریق پروفایلو توصیه می‌شود؟

پروفایلو چیست؟ ( بررسی مزایا و معایب پروفایلو پوست + موارد منع مصرف آن )

با هرگونه فرورفتگی پوستی ناشی از پیری طبیعی پوست، منجر به کاهش رطوبت آن، کاهش خاصیت ارتجاعی (پوست شل) و تغییر شکل رشته‌های کلاژن و الاستین می‌شود، می‌توان اقدام به تزریق پروفایلو کرد.

همچنین اگر به دلیل آسیب سطحی (مثلاً اسکارهای بعد از آکنه یا بعد از آبله مرغان) جای زخم روی پوست وجود داشته باشد، تزریق پروفایلو یک گزینه بسیار مناسب و اثربخش است. همچنین برای درمان جای لک سطحی یا جای جوش می توانید از فیشیال صورت نیز استفاده نمایید. در مقالات دیگر اطلاعات کاملی در مورد آنکه فيشيال صورت چيست داده ایم.

 

 

چه نتایجی را می‌توان با پروفایلو به دست آورد؟

به طور کلی پروفایلو درست مانند مزوتراپی زیبایی ( مزوتراپی چیست ) باعث جوانسازی پوست می‌شود و نتایج زیر را ایجاد می‌کند:

  • ترمیم خطوط صورت و اصلاح ناحیه زیگوماتیک (ایجاد اثر گونه‌های بلند زیبا)
  • بازیابی بافت زیرجلدی با افزایش حجم آن
  • بازیابی شفافیت خط فک پایین
  • جوانسازی بافت‌های گردن و ناحیه دکلته
  • به پوست درخشندگی

 

حتما بخوانید: علت جوش پیشانی

 

مزایای تزریق پروفایلو چیست؟

مزایای پروفایلو عبارت‌اند از:

  • اثر پایدار طولانی‌مدت به نسبت مواد مشابه
  • نتایج در همان ساعات اولیه قابل‌مشاهده است.
  • ترمیم پوست در حالی که پوست را مرطوب می‌کند.
  • عدم وجود کبودی، پاپول و سایر علائم تزریق
  • تزریق به‌سرعت انجام می‌شود و نیازی به مراقبت‌های بعد از تزریق و یا دوران نقاهت ندارد.
  • 100٪ زیست سازگاری با بدن
  • جوان‌سازی طبیعی با راه‌اندازی فرایندهای طبیعی مسئول جوانی سلول‌ها
  • عدم ایجاد حساسیت
  • بر خلاف سایر مواد مشابه، پروفایلو عملکرد سلول‌های چربی را فعال می‌کند که باعث می‌شود تا حجم چربی زیرجلدی دوباره پر شود.
  • نتیجه بلندمدت است.
  • نسبت قیمت به کیفیت بهینه است.

برای داشتن پوستی صاف بدون لک و خال روش های درمانی زیادی وجود دارد. برای اینکه با این روش ها آشنا شوید می‌توانید مقاله روش های از بین بردن خال را مطالعه کنید تا به طور کامل در مورد آن اطلاعات کسب کنید.

آیا می‌توان پروفایلو را با سایر داروهای هیالورونیک ترکیب کرد؟

این دارو پتانسیل بسیار خوبی برای استفاده ترکیبی با پرکننده‌های سنتی حاوی اسید هیالورونیک تثبیت شده برای اصلاح دقیق‌تر و ماهرانه حجم دارد. البته این اقدام به نظر پزشک شما نیز بستگی دارد؛ اما از نظر دارویی مانعی ندارد.

پروفایلو چیست؟ ( بررسی مزایا و معایب پروفایلو پوست + موارد منع مصرف آن )

تزریق آمپول پروفایلو چقدر دردناک است؟

دارو به‌ آرامی تجویز می‌شود تا از کشش شدید بافت‌ها و در نتیجه احساس درد جلوگیری شود. برای توزیع یکنواخت آن، 24-48 ساعت کافی است. هر تزریق نقطه‌ای یک دوز کوچک از پروفایلو به دلیل اشباع عمیق با اسید هیالورونیک، پوست را با قطر 4 سانتی‌متر برای مدت طولانی ترمیم و بازسازی می‌کند.

آیا یک‌بار تزریق کافی است یا نیاز به یک دوره کامل است؟

دوره پایه فقط به دو مرحله بافاصله یک ماه محدود می‌شود. اصلاح اضافی (در صورت لزوم) پس از 2-3 ماه امکان‌پذیر است.

 

آر اف چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

اصلاح ناحیه گردن و دکلته با پروفایلو چقدر موفق است؟

پروفایلو علاوه بر تأثیر فوق‌العاده‌ای که بر صورت دارد، در اصلاح گردن و دکلته و سطح داخلی ساعد و دست بسیار موفق است. پس از تزریق پروفایلو فقط قرمزی خفیفی ظاهر می‌شود که پس از چند ساعت از بین می‌رود. با توجه به ویژگی‌های تولید، این دارو دارای ویسکوزیته کم است.

سیال بودن پروفایلو به دارو اجازه می‌دهد تا آزادانه از نازک‌ترین سوزن عبور کند (که باعث می‌شود اثری روی پوست باقی نماند) و تقریباً فوراً در بافت‌های زیرجلدی پخش شود. این خاصیت باعث می‌شود تا مدت‌ زمان تزریق کوتاه باشد ( به‌عنوان یک قاعده، بیش از 15-30 دقیقه طول نمی‌کشد ) و بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی انجام شود. علاوه بر این، پس از تزریق این دارو، چروک‌ها به‌سرعت روی پوست برطرف می‌شوند (پس از حدود یک ساعت و نیم).

 

پروفایلو چیست؟ ( بررسی مزایا و معایب پروفایلو پوست + موارد منع مصرف آن )

 

در چه مواردی نمیتوانیم از پروفایلو استفاده کنیم؟

به طور کلی این ژل منع مصرف ندارد؛ ولی در موارد زیر باید به پزشک شرایط خود را به پزشک اطلاع دهید:

  • بارداری، شیردهی
  • درجه حرارت بالا
  • در زمان قاعدگی زنان
  • بیماری‌های ویروسی، عفونی
  • تبخال
  • درمان‌های انکولوژی (بیماری‌های خودایمنی، تومور و سرطان)
  • دیابت
  • آسیب به پوست در ناحیه تزریق
  • بیماری‌های پوستی
  • تشدید بیماری‌های مزمن
  • بیماری‌های خونی

چه زمانی می‌توان اولین نتایج را ببینم و چه مدت اثر باقی می‌ماند؟

اولین نتایج تقریباً در روز دوم بعد از عمل قابل‌مشاهده است و در عرض حدود سه ماه پوست به شکوفایی کامل خود می‌رسد. این اثر برای 8-10 ماه باقی می‌ماند.

 

تزریق پروفایلو بهتر است یا پروفایلو چالپرو؟

یکی از رایج‌ترین پرسش‌هایی که زیبا جویان دارند، درمورد مقایسه این دو ماده است. در جواب باید گفته که همه چیز بستگی به وضعیت پوست شما و صلاح دید پزشک شما دارد. برای مثال، زمانی که هدف شما از بین بردن کک‌ومک سطح پوست باشد، چالپرو گزینه مؤثرتری است. اما به طور کلی چالپرو خاصیت پرکنندگی برای رفع چین‌وچروک پوست را دارد؛ اما پروفایلو با خاصیت آبرسانی بسیار قویی که دارد، جوان‌ساز قوی‌تر و بیشتری به نسبت چالپرو به شمار می‌آید و قادر است تأثیر بیشتری در پوست شما بگذارد. علاوه بر آن پروفایلو به نسبت چالپرو ماندگاری بالاتری دارد.

پروفایلو چیست؟ ( بررسی مزایا و معایب پروفایلو پوست + موارد منع مصرف آن )

پروفایلو یا هایفو؟ کدام گزینه مناسب‌تری است؟

از دیگر سؤالات رایج، مقایسه هایفو با پروفایلو است. باید اساساً نحوه انجام این دو باهم متفاوت است. پروفایلو یک ژل تزریقی است؛ اما هایفو شامل یک سری مواج فراصوت یا اولتراسونیک با شدت بالا است که برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود. با کمک هایفو، می‌توان پوست را جوان‌سازی کرد. علاوه بر آن برای لیفت صورت، سفت کردن پوست افتاده و حتی لاغر کردن اندام‌های بدن نیز استفاده کرد.

نکاتی که باعث تفاوت این دو می‌شود این است که پروفایلو محدودیت سنی ندارد؛ اما هایفو برای افراد بالای 70 سال ممنوع است. همچنین هایفو در مقایسه با پروفایلو برای برطرف‌کردن چین و چروک‌های عمیق و افتادگی‌ها و شل پوست شدید مناسب نیست.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که پروفایلو برای افرادی که زیر 25 سال هستند و یا آثار پیری پوست ندارند، می‌تواند برای برجسته‌کردن گونه‌ها و لیف صورت نیز استفاده شود.

برای خرید و استعلام قیمت قرص ظرفشویی فیری با تضمین اصالت کالا به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

دسته‌بندی: بلاگ