پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ ( رنگ‌های مختلف پرایمر صورت برای چیست؟ )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ ( رنگ‌های مختلف پرایمر صورت برای چیست؟ )

برای یک خانم که دقایق زیادی را صرف رسیدگی به پوست و میکاپ صورت کرده است، هیچ‌چیز دردناک‌تر از این نیست که وسط روز به آینه نگاه کند و متوجه شود بخشی از مواد آرایشی رنگ و کیفیت خود را ازدست‌داده‌اند. بدتر اینکه ممکن است ناگهان متوجه شوید رژ لب شما به اطراف لب پخش شده‌اند یا سایه چشمتان فرو ریخته است! اگر شما هم بارها با این مشکل مواجه شده‌اید و نمی‌دانید چاره کار کجاست، وقت آن رسیده است که بدانید پرایمر چیست و چگونه می‌تواند کیفیت میکاپ شما را چندین درجه ارتقا دهد.

پرایمر چیست؟

پرایمر آرایشی محصولاتی هستند که به عنوان زیرساز از آن‌ها استفاده می‌شود. هنگام رنگ کردن چوب، دیوار یا حتی نقاشی روی بوم از یک لایه مواد نازک بی‌رنگ به‌عنوان حدفاصل بستر و مواد رنگی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید پرایمر آرایشی چیست، باید بگوییم پرایمر نوعی محصول کاربردی است که باید به‌عنوان اولین مرحله از روتین آرایشی در دستور کار قرار بگیرد. البته توجه داشته باشید که پرایمر پس از محصولات مراقبت پوستی، اعمال می‌شود و همان‌طور که گفته شد اولین مرحله شروع میکاپ است.

در تعریف پرایمر صورت چیست باید اضافه کنیم که این محصولات انواع مختلفی دارند و برای صورت، مژه‌ها یا لب فرموله شده‌اند تا آرایش را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند و ظاهر جذاب‌تری به شما ببخشند اما توجه کنید اگر پوست چربی دارید لازم است کنار پرایمر از بهترین کرم پودر برای پوست چرب خود استفاده نمایید.

پس انواع پرایمر لایه‌های زیرسازی هستند که هر کدام تلاش می‌کنند مواد آرایشی را در جای خود نگه دارند و رنگ و کیفیت واقعی مواد آرایشی را به نمایش بگذارند. پرایمر صورت، پوست را صاف و یکدست می‌کند تا کرم‌پودر، کانتور و کانسیلر به راحتی روی پوست صورت بنشینند و پوشانندگی بهتری روی چروک‌ها، جوش‌ها یا منافذ پوست ارائه دهند، در کل خرید کانسیلر صورت برای داشتن آرایشی زیبا و بی نقص ضروری است.

اما این تنها کاربرد این محصولات نیست. پرایمر پیش از ریمل زدن و رژ لب کشیدن باعث کیفیت ماندگاری ریمل و رژ و نیز نشان‌دادن رنگ اصلی و طبیعی رژ روی لب می‌شود. افرادی که پوست چرب دارند، باید بدانند که انواع پرایمر چیست و آن را در روتین پوست چرب خود استفاده کنند و مناسب‌ترین محصول را برای خود انتخاب کنند. زیرا پرایمر برای آرایش روی پوست‌های چرب یکی از ضروریات است، ضرورتی که مانع پخش‌شدن مواد آرایشی روی صورت، اطراف چشم و دور لب می‌شود.

 

 

کاربرد پرایمر صورت چیست؟

 

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ ( رنگ‌های مختلف پرایمر صورت برای چیست؟ )

 

پرایمر یک محصول کوچک ولی با ارزش که هنر آرایش‌کردن را تکمیل می‌کند. ارزش پرایمر وقتی مشخص می‌شود که یک روز پر کار و سخت داشته باشید و نتوانید مرتب آرایش خود را تمدید کنید، اما وقتی عصر هنگام بازگشت از محل کار به خود در آینه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که میکاپ شما همانند دقایق اولیه صبح شفاف، باکیفیت و جابجا نشده است.

اگر برایتان سؤال پیش‌آمده است که کاربرد پرایمر چیست، باید بگوییم: ساخت یک پایه صاف و نرم برای محصولات آرایشی. پرایمر پوست صورت شما را تعدیل می‌کند، جای خطوط ریز و چین‌وچروک را پر می‌کند و سطح جوش‌ها و آکنه‌های را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر این محصول به‌عنوان لایه میانی بین پوست صورت و کرم پودر عمل می‌کند و ترکیب متعادلی می‌سازد که ماندگاری آرایش برای مدت طولانی‌تری باقی بماند. پرایمر یکی از کاربردی ترین محصولات آرایشی در آرایش اسموکی دخترانه است.

اکنون با اطلاعاتی که به شما داده شد می‌توانید توضیح دهید که کار پرایمر چیست، اما با همه ویژگی‌های این محصول هنوز آشنا نشده‌اید. به همین دلیل میکاپ آرتیست‌ها بر استفاده از پرایمر برای آماده‌سازی پوست قبل از شروع آرایش به عنوان اولین گام از مراحل آرایش صورت تأکید دارند.

 

طرز استفاده از پرایمر ارایشی چگونه است؟

شما وقتی قصد دارید خیلی سریع برای بیرون رفتن آماده شوید از چه محصولاتی استفاده می‌کنید؟ کرم‌پودر؟ کانسیلر؟ اشتباه می‌کنید! ابتدایی‌ترین مرحله آماده‌سازی پوست، استفاده از پرایم است. وقتی از پرایمر استفاده کنید مطمئن می‌شوید که آرایش شما در تمام طول روز یا شب پایدار می‌ماند.

هنگامی که از تمام محصولات مراقبت پوستی استفاده کردید و زمان کافی برای جذب را به پوست دادید، پرایمر را به شکل نقاط کوچک روی پوست خود بگذارید، سپس با حرکات دایره‌ای با دو انگشت مواد را روی صورت خود پخش کنید. هر جایی که قرار است روی آن از محصولات آرایشی استفاده کنید را پرایمر بزنید. پرایمر مانع پخش شدن ارایش بر روی صورت شما می‌شود اما در صورتی که قصد رفتن به مهمانی طولانی را دارید بهتر است با خرید اسپری فیکس ماندگاری آرایش خود را بیشتر کنید.

 

انواع پرایمر صورت کدامند؟

اگر به دنبال یک میکاپ بی‌نقص هستید، بهتر است بدانید که انواع رنگ پرایمر صورت چیست و چگونه و چه زمانی باید از آن‌ها استفاده کرد. پرایمرهای رنگی باهدف یکدست کردن ظاهر پوست تولید شده‌اند و استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا ایرادات ظاهری شما مخفی شود. پرایمرها در رنگ‌های مختلفی مانند زرد و طلایی، سبز، بنفش، صورتی و… وجود دارند.

 

کاربرد پرایمر چیست

 

> پرایمر رنگ بژ

توضیح مفصل‌تر انواع رنگ پرایمر را با پرایمر رنگی بژ آغاز می‌کنیم. رنگ بژ معمولاً برای پوست‌های روشن و معمولی استفاده می‌شود که لکه‌های تیره و خاکستری دارند. این رنگ قادر است به‌خوبی لکه‌های پوست را پوشش دهد و پایه‌ای برای محصولات آرایشی باشد. همچنین اگر زیر چشم سیاه و تیره دارید، پرایمر بژ انتخاب خوبی برای آرایش شما است.

> پرایمر رنگ سبز

اگر صاحب پوست چرب هستید که مدام گونه‌ها، نوک بینی، پیشانی یا چانه شما جوش می‌زند، پوست صورتتان ملتهب است یا قرمزی آن به وضوح پیداست، از پرایمر رنگ سبز به‌عنوان متعادل ساز و یکدست کننده برای از بین بردن جای جوش استفاده کنید.

> پرایمر رنگ بنفش

اگر پوست سبزه دارید و کمی بی‌حال به نظر می‌رسید، برای شاداب‌تر و جوان‌تر شدن ظاهر خود پرایمر رنگ بنفش را انتخاب کنید. پس از استفاده و درخشان به نظر رسیدن پوست، تازه متوجه می‌شوید که ارزش استفاده از پرایمر ارایشی چیست!

> پرایمر رنگ صورتی

رنگ صورتی برای پوست‌های خیلی روشن، افراد بیمار و خسته مناسب است. این رنگ به پوست انرژی می‌بخشد و باعث می‌شود پرتوان و شاداب به نظر برسید.

> پرایمر رنگ زرد

اگر رنگ پوست صورت شما یکدست نیست، از پرایمر زرد استفاده کنید. افرادی که پوست گندمی و سبزه دارند، جوش‌های سر سیاه دارند یا پوستشان یکدست نیست بهتر است پرایمر رنگ زرد را انتخاب کنند.

 

مزایای پرایمر چیست؟

از مهم‌ترین مزایای پرایمر می‌توان به تثبیت آرایش، صاف و یکدست کردن پوست و افزایش ماندگاری آرایش اشاره کرد. پرایمر، یک لایه محافظ در بین پوست و مواد آرایشی ایجاد می‌کند که مانع جذب چربی‌های موجود در لوازم آرایش و پخش شدن آرایش روی پوست می‌شود. پرایمر همچنین کمک می‌کند تا پوست، زمینه بهتری برای بی بی کرم با پوشانندگی بالا داشته باشد و مواد آرایشی از قدرت پوشش بالاتری بهره‌مند شوند. در ادامه توضیح درباره مزایای پرایمر، باید بگوییم که این محصول از طریق کنترل چربی و تسهیل تغذیه پوست و مرطوب سازی آن به سلامت پوست صورت کمک می‌کند و آن را در برابر عوامل محیطی مانند آلودگی‌ها و نور خورشید محافظت می‌کند.

مزایای دیگر استفاده از پرایمر آرایشی شامل پوشاندن خطوط ریز، چین و چروک‌ها، روشن کننده پوست، کنترل قرمزی پوست و جذاب‌تر کردن نتیجه آرایش است. در نهایت می‌توان گفت استفاده از پرایمر به شما ظاهری طبیعی‌تر و بی‌عیب و نقص می‌بخشد.

 

بهترین مارک پرایمر صورت چیست؟

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ ( رنگ‌های مختلف پرایمر صورت برای چیست؟ )

برای اینکه انتخاب کنید بهترین مارک پرایمر چیست، باید در نظر داشته باشید که هر نوع پوست نیازمندی‌های خاص خود را دارد و به همین دلیل انواع مختلفی از پرایمر وجود دارند. به همین دلیل لازم است تا ابتدا اطلاعات محصولات مختلف را مطالعه کنید و با توجه به ویژگی‌های پوست خود، از بین محصولات موجود، بهترین پرایمر را انتخاب کنید.

از جمله مواردی که در انتخاب بهترین مارک پرایمر آرایشی موثر است، می‌توان به قیمت، ساختار و فرمولاسیون محصول اشاره کرد. همچنین نظرات مصرف‌کنندگان قبلی محصولات یک برند نیز می‌تواند درجه کیفی محصولات را نشان دهد. هرچه محصولی که خریداری می‌کنید با پوست صورت شما سازگارتر باشد و مارک باکیفیت‌تری را انتخاب کنید، پرایمر ثبات بیشتری روی صورت شما خواهد داشت و زیبایی مضاعفی به پوست صورتتان می‌بخشد.

در ادامه چند مورد از بهترین مارک‌های پرایمر را به شما معرفی خواهیم کرد:

— پرایمر گیاهی پرنس لیدی مدل bye bye

این پرایمر محصولی پرطرفدار تولید شده توسط برند پرنس لیدی فرانسه است که به سبب بافت سبک و ساختار مخملی، جلوه‌ای بسیار زیبا به میکاپ شما می‌بخشد. این محصول بسیار نرم است و فرمولاسیون آن گیاهی است. پرایمرهای گیاهی، سبک‌تر و مفیدتر هستند و مواد مغذی را به پوست شما می‌رسانند. پوست شما پرایمرهای گیاهی را خیلی راحت‌تر جذب می‌کند و حتی اگر صاحب پوست حساس هم هستید، پرایمر گیاهی ایده‌آل‌ترین انتخاب برای شماست.

— پرایمر نایس مدل multi-effects

در پاسخ به سوال بهترین مارک پرایمر چیست، یکی از برندهایی که با قطعیت می‌توان از آن نام برد، نایس محصول فرانسه است. پرایمر نایس علاوه بر بافت سبک و مخملی، دارای قیمت مناسب و ماندگاری بسیار عالی است. ساختار نرم و سبک از مهم‌ترین مزایای یک پرایمر مرغوب به‌شمار می‌آید. زیرا پرایمرهای سنگین حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که برای پوست مضر است. این محصولات معمولاً حاوی مواد نگهدارنده، رنگدانه‌ها و عوامل آرایشی قدرتمندی هستند که باعث می‌شوند منافذ پوست بسته شده و مشکلاتی نظیر لکه‌های آکنه، جوش‌ها و التهاب‌ها در پوست ایجاد شود.

— پرایمر مک

پرایمرهای مک در انواع بی‌رنگ و رنگی در بازار موجود هستند و به علت نداشتن چربی برای هر نوع پوست کاربردی به نظر می‌رسند. این محصول ساخت کشور آمریکاست و از آنجایی که کمپانی مک، ید طولایی در تولید انواع لوازم آرایش دارد، می‌توان به پرایمرهای این برند نیز به راحتی اعتماد کرد. پرایمرهای مک با داشتن حالت ژله‌ای خیلی راحت جذب پوست می‌شوند و سرشار از مواد معدنی مفید برای پوست صورت شما هستند. این محصولات نه تنها رطوبت طبیعی پوست شما را حفظ می‌کنند، بلکه از خشکی پوست هم جلوگیری می‌کنند. استفاده از پرایمرهای تخصصی و سبک که از مواد طبیعی و خالص ساخته شده‌اند، همیشه یک انتخاب عالی است.

— پرایمر پمپی Photo Finish گابرینی

آیا پوستتان چرب است و هر بار که آرایش می‌کنید از کیکی شدن ظاهر خود رنج می‌کشید؟ چاره کار، استفاده از پرایمرهای مات کننده است که درخشش پوست شما را بگیرد و ظاهری صاف و یکدست با سطحی مخملی به شما ببخشد. برای این هدف به سراغ پرایمرهای برند گابرینی بروید. بافت سبک و فاقد چربی این پرایمر، سطح ماندگاری آرایش روی پوست شما را افزایش می‌دهد و باعث بسته شدن منافذ پوست شما می‌شود.

— پرایمر کاریته مدل Aloe Primer

اگر به دنبال یک محصول اقتصادی اما باکیفیت می‌گردید، بهتر از پرایمرهای برند کاریته پیدا نخواهید کرد. بافت سبک و ابریشمی این پرایمر، باعث پوشانندگی لکه‌ها و رساندن انواع ویتامین‌ها به پوست صورت شما می‌شود.

دسته‌بندی: بلاگ