نیاسینامید چیست؟ ( همه چیز در مورد کاربرد نیاسینامید برای پوست + معرفی محصولات )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
نیاسینامید چیست؟ ( همه چیز در مورد کاربرد نیاسینامید برای پوست + معرفی محصولات )

در روزگاری که مراقبت از پوست بسیار حائز اهمیت شده است و روتین‌های پوستی برای هر جنسیت و هر سن و سالی تجویز می‌شود و بخش فیشیال پوست در کلینیک‌های زیبایی همیشه مملو از مشتری است، شناخت ویتامین‌هایی که به نوعی به سلامت، شفافیت و جوانسازی پوست کمک می‌کنند ضروری به نظر می‌رسد.

بسیاری از ما هنگامی که قصد خرید کرم‌های مرطوب‌کننده، ضد آفتاب، آبرسان و حتی لوازم آرایشی را داریم، با مطالعه برچسب محصول تلاش می‌کنیم گزینه‌ای را انتخاب کنیم که حاوی ویتامین‌های E و C باشد.

وجود این ویتامین‌ها باعث می‌شود تا عوارض پوستی کاهش یابند و پوست قدرت ترمیم، بازسازی و شادابی را پیدا کند. اما به غیر از این دو ویتامین معروف، پوست شما برای حفظ زیبایی و بازسازی خود به ویتامین دیگری نیز نیاز دارد که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید. اگر تا کنون نام نیاسین آمید به گوشتان نخورده است و نمی‌دانید که نیاسینامید چیست، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

نیاسینامید چیست؟

در توضیح اینکه نیاسینامید چیست در یک تعریف مختصر می‌توان گفت که یکی از اعضای خانواده ویتامین‌های گروه B نیاسینامید یا نیکوتینامید نام دارد. این ویتامین که در زیر مجموعه ویتامین B3 طبقه‌بندی می‌شود به صورت طبیعی در برخی از مواد غذایی موجود است، امکان استفاده از مکمل غذایی آن نیز وجود دارد و هم می‌توان از محصولات موضعی برای دریافت این ویتامین بهره‌مند شد.

خوب است بدانید که ویتامین B3 به دو شکل وجود دارد؛ یا نیاسین و یا نیاسینامید. بدن انسان این قابلیت را دارد که نیاسین موجود در خوراکی‌ها را به نیاسینامید تبدیل کند و از فواید سلامتی آن بهره‌مند شود.

درباره اینکه نیاسینامید برای چیست باید گفت، این ویتامین نقش مهمی در دفع استرس دارد و به‌عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می‌شود. در نتیجه می‌تواند در بهبود عملکرد مغزی، حفظ حافظه، کاهش التهابات، سلامت کلیه و به ویژه یک ناجی برای انواع مشکلات پوستی عمل کند.

وجود این ویتامین برای حفظ و باقی ماندن سلول‌های سالم در بدن ضروری است. نیاسینامید باعث می‌شود تا قندها و چربی‌ها در بدن عملکرد درستی داشته باشند و باعث بروز مشکلات نشوند. در نتیجه برای افرادی که دچار دیابت هستند یا چربی خون دارند، وجود این ویتامین حیاتی است. این فواید تاثیر زیادی بر پوست صورت شما دارد با این وجود اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای سلامت پوست و زیبایی خود اهمیت ویژه قائلید حتما اسم سرم های نیاسینامید را شنیده اید و میخواهید بدانید که سرم نیاسینامید چیست و چه فایده ای برای پوست دارد.

 

فواید نیاسینامید برای پوست

نیاسینامید چیست؟ ( همه چیز در مورد کاربرد نیاسینامید برای پوست + معرفی محصولات )

 

اگر بگوییم نیاسینامید برای پوست نقش همان «نبات داغ» مادربزرگ‌ها برای هر نوع دل دردی را ایفا می‌کند، سخنی به گزافه نگفته‌ایم! هر نوع مشکل پوستی که داشته باشید، این ویتامین قادر به مرتفع کردن آن است. در پاسخ به این سوال که فواید سرم نیاسینامید چیست باید گفت این ویتامین قابلیت افزایش عملکرد سلول‌های سالم را دارد و باعث بهبود سلامت پوست می‌شود. به عبارت دقیق‌تر فوت کوزه گری پوست زیبا، استفاده از همین ویتامین از گروه ویتامین B است.

 

  • تامین رطوبت لازم برای پوست

وجود نیاسینامید، باعث بهبود رطوبت سطح پوست می‌شود. این ویتامین با کمک فعالیت آنزیم‌ها، حفظ رطوبت طبیعی پوست را تسهیل می‌کند و خشکی و ترک‌های پوست را بهبود می‌بخشد. همچنین با هیدراته نگه داشتن سطح پوست، امکان ورود انواع ویروس و باکتری به بدن را از بین می‌برد و مانع تبخیر رطوبت پوست می‌شود.

  • متعادل سازی چربی سطح پوست

از دیگر مواردی که در ذیل عنوان فواید نیاسینامید چیست باید به آن اشاره کنیم اینکه از ترشح بیش از حد چربی جلوگیری می‌کند. این ویتامین به‌عنوان یک رقیق کننده طبیعی، موثر عمل می‌کند و مانع چربی اضافی روی پوست می‌شود. پوستی که سطح چربی نرمالی داشته باشد، دچار جوش و آکنه نخواهد شد و در نتیجه تمیزتر و بدون لکه باقی می‌ماند.

  • ضد التهاب

پوست‌های حساس به دلایل متعدد دچار قرمزی و التهاب می‌شوند. نیاسینامید دارای اثرات ضد التهابی و ضد قرمزی روی پوست است. با مصرف این ویتامین، تورم و قرمزی‌های پوست کاهش می‌یابد و ظاهر پوست بهتر می‌شود.

  • جوان‌سازی و حذف چین و چروک

عوامل متعددی وجود دارند که باعث بروز چین و چروک روی پوست می‌شوند؛ از اشعه مضر خورشید گرفته، تا آلودگی هوا، عدم تغذیه درست پوست، استرس و نگرانی، بیماری و انواع التهابات پوستی. در چنین وضعیتی عملکرد نیاسینامید چیست؟ مصرف محصولات موضعی دارای این ویتامین خواص ضد پیری و جوان‌کننده دارد و با آبرسانی و تغذیه پوست، چین و چروک‌ها را بر طرف می‌کند.

به طور کلی باید گفت که استفاده از این ویتامین که در زیر مجموعه ویتامین‌های گروه B قرار دارد، منجر به بهبود کیفیت پوست شما می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از محصولاتی مانند کرم‌های پوستی و سرم‌ها که حاوی نیاسینامید هستند به عنوان بخشی از مراحل روتین پوستی استفاده کنید.

 

بهترین سرم نیاسینامید چیست؟

نیاسینامید چیست؟ ( همه چیز در مورد کاربرد نیاسینامید برای پوست + معرفی محصولات )

 

اکنون که دانستیم نیاسینامید چیست و چه فوایدی برای سلامتی پوست دارد، باید محصولات دارای این ویتامین را نیز بشناسیم تا بتوانیم برای حفظ سلامت پوست یا درمان انواع عوارض پوستی از آن‌ها استفاده کنیم.

استفاده از محصولاتی که دارای این ویتامین هستند، باعث تولید کلاژن می‌شوند و خاصیت ارتجاعی پوست را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین اگر جوان هستید و دلتان می‌خواهد همچنان پوستی شفاف و شاداب داشته باشید، یا پا به سن گذاشته‌اید، اما دلتان تنگ شده است برای پوست صاف و بی‌نقص روزگار جوانی، خرید سرم صورت که حاوی نیاسینامید هستند حتما مورد نیاز شما خواهد بود.

در ادامه به معرفی دو نمونه سرم‌های حاوی نیاسینامید می‌پردازیم که امتحان خود را قبلا پس داده‌اند و بالاترین سطح رضایتمندی مصرف کنندگان را به دست آورده‌اند:

  • سرم نیاسینامید اوردینری

سرم مراقبت از پوست، محصولی است که در روتین مراقبت روزانه از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک محلول آبی یا ژل جامد عرضه می‌شود. مصرف کنندگان می‌توانند با استفاده از یک اپلیکاتور، چند قطره از محصول را بر روی صورت بریزند و با دست ماساژ دهند.

سرم نیاسینامید اوردینری یک سرم کاربردی برای از بین بردن جوش و لکه و جلوگیری از به وجود آمدن آن‌هاست. با استفاده از این محصول منافذ پوستی کوچک شده و سطح چربی روی پوست متعادل می‌شود. ترکیبات اصلی این سرم شامل نیاسینامید به مقدار 10% و زینک به میزان 1% است.

 

 

  • سرم نیاسینامید گارنیر

در این بخش قصد معرفی سرم ویتامین سی و نیاسینامید گارنیر را داریم. محصولی که برای رفع کدری پوست یک گزینه عالی است و برای افرادی که دچار علائم هایپرپیگمانتاسیون و تراکم لکه‌های تیره شده‌اند، به‌عنوان یک اکسیر شفابخش عمل می‌کند. با مصرف این محصول، رنگ پوست یکدست می‌شود و طراوت به پوست برمی‌گردد.

برای استفاده از این سرم، ابتدا پوست خود را با یک ژل شستشوی صورت تمیز کنید و با یک دستمال نرم، خشک نمایید. سپس چند قطره سرم را روی پوست بریزید و به آرامی با دست ماساژ دهید.

 

ترکیبات دارای نیاسنامید

 

نیاسینامید چیست؟ ( همه چیز در مورد کاربرد نیاسینامید برای پوست + معرفی محصولات )

 

اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم که منابع نیاسینامید چیست باید به انواع ماهی مانند ماهی سالمون، ماهی تن، ماهی قزل آلا، غلات کامل نظیر برنج قهوه‌ای، جو و ذرت، آجیل‌ها مانند بادام، سبزیجات، شیر و انواع لوبیا اشاره کرد. در حالت کلی مصرف منابع غذایی طبیعی برای تامین نیاز روزانه به این ویتامین اولویت بیشتری نسبت به مصرف مکمل‌هایی دارد که حاوی نیاسین و نیاسینامید هستند. بنابراین از طریق رژیم غذایی متنوع و سالم، شما می‌توانید نیاز بدن به این ویتامین را برطرف کنید.

اما اگر می‌خواهید سریع‌تر مشکلات پوستی خود را حل کنید، علاوه بر اینکه رژیم غذایی درستی را پیگیری می‌کنید، باید از محصولات مراقبت پوستی حاوی نیاسینامید نیز استفاده کنید. این محصولات به شکل انواع کرم، ژل و سرم در دسترس هستند. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید سراغ برندهای شناخته شده و محصولات پرطرفدار بروید که بیشتری سطح رضایت را به دست آورده باشند.

 

عوارض جانبی نیاسینامید

درباره اینکه عوارض جانبی نیاسینامید چیست، باید گفت این ویتامین هیچ خطر قابل توجهی برای بدن ایجاد نخواهد کرد. با این وجود هنگام استفاده موضعی از محصولاتی که دارای این ویتامین هستند، بهتر است تست انجام دهید.

کافی است 24 ساعت قبل از مصرف، مقدار بسیار کمی از محصول را پشت بازو بمالید. چنانچه التهاب، قرمزی و خارش مشاهده نکردید، محصول هیچ گونه عارضه‌ای نخواهد داشت.

البته این نکته را در نظر داشته باشید، که در دقایق اولیه استفاده از محصولاتی که حاوی نیاسینامید هستند، مقداری سوزش و قرمزی طبیعی است. پس از گذشت چندین دقیقه باید این علائم کاهش پیدا کند. چنانچه شاهد عوارض بودید، حتما با یک متخصص پوست، موضوع را در میان بگذارید.

نتیجه گیری

اگر دچار مشکلات پوستی هستید، بهترین گزینه برای بازگرداندن زیبایی و سلامتی به پوست شما استفاده از محصولات حاوی نیاسینامید است. در این مقاله درباره اینکه نیاسینامید چیست و چگونه قادر است عوارض پوستی را کاهش دهد صحبت کردیم.

محصولات باکیفیت از برندهای معروف را تهیه کنید و صبور باشید. نمی‌توانید عوارض پوستی چندین ساله را با چند روز مصرف یک سرم یا کرم، برطرف کرد. استفاده روزانه از نیاسینامید هیچ ضرری ندارد و به حفظ طراوت و جوانی پوست شما کمک خواهد کرد.

 

دسته‌بندی: بلاگ