نحوه کار با ماشین ظرفشویی در تمامی برندها ( شستن ظرف در ماشین ظرفشویی )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
نحوه کار با ماشین ظرفشویی در تمامی برندها ( شستن ظرف در ماشین ظرفشویی )

با توجه به مشغله‌های زیادی که امروزه مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، وقت کافی برای رسیدگی به امور خانه پیدا نمی‌کنند، به همین دلیل به سراغ روش‌هایی می‌روند که بتوانند به وسیله آن‌ها در مدت زمان کمتری کارهای خود را انجام دهند. یکی از این روش‌ها استفاده از ماشین ظرفشویی است.

ما در ادامه قصد داریم طرز کار با ماشین ظرفشویی را توضیح دهیم. به‌علاوه در مورد مقدار ظرفی که باید داخل آن گذاشت و نحوه کار با ماشین ظرفشویی نیز صحبت کنیم. اگر به کسب اطلاعات در مورد اینکه ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بیشتر در مورد آن بدانید، با ما همراه باشید.

نحوه کار با ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی، وسیله‌ای برای شستن ظروف است که کار را برای افراد خانه راحت کرده است. در ادامه نحوه کار با ماشین ظرفشویی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • بررسی ظروف

ابتدا ظروف را برای قرار دادن در ماشین ظرفشویی بررسی کنید اگر چربی و میزان کثیفی‌های روی ظرف زیاد است بهتر است از قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم برای شست وشوی تخصصی‌تر استفاده نمایید. باید گفت بررسی سلامت آبکش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • پیش‌شستشو (اختیاری)

اگر ظروف خشک یا کمی کثیف باشند، می‌توانید آن‌ها را پیش‌شستشو کنید. اما در صورتی که تمایل به انجام چنین کاری ندارید می‌توانید با یک دستمال تمیز یا اسفنج، زباله‌ها و آلاینده‌ها را از روی ظروف بردارید.

  • چیدن ظروف

ظرف‌ها را با توجه به مکانی که برای آن‌ها در ماشین ظرفشویی مشخص شده است در دستگاه قرار دهید. اگر با نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی آشنایی ندارید مقالات دیگر را بخوانید.

 

نحوه کار با ماشین ظرفشویی در تمامی برندها ( شستن ظرف در ماشین ظرفشویی )

 

  • مایع ظرفشویی

برای شستن ظرف در ماشین ظرفشویی نیاز به مایع ظرفشویی دارید. مقدار مورد نیاز این مایع معمولاً بر روی دستگاه نوشته شده است. لازم به ذکر است که حتما از مایع ماشین ظرفشویی مناسب و مطابق با دستگاه ظرفشویی خود استفاده کنید.

  • تنظیمات برنامه

دستگاه را روشن کرده و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. دستگاه از برنامه‌های مختلفی برای شستن ظروف برخوردار است که شما می‌توانید متناسب با ظروف خود هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید.

  • شروع به کار

بعد از انجام تنظیمات، دستگاه ظرفشویی شروع به کار می‌کند. با توجه به نوع تنظیمی که شما برای دستگاه انتخاب کرده‌اید امکان دارد شستشوی دستگاه به چند مرحله تقسیم شود.

  • پایان عملیات

پس از پایان برنامه، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود. در این مرحله شما می‌توانید ظروف خود را با دقت بیرون بیاورید و مطمئن شوید که تمامی ظروف به درستی شسته شده‌اند.

  • تمیزی و مراقبت از دستگاه

پس از استفاده، دستگاه را تمیز کنید و مطمئن شوید که تمامی پسماندها از سبدهای آبکش و سطوح دستگاه خارج شده‌اند. همچنین، به منظور نگهداری بهتر، دستگاه را به طور منظم تمیز کرده و در صورت نیاز وسیله‌هایی مانند فیلترها را تعویض کنید زیرا یک علت آب دادن ماشین ظرفشویی می‌تواند گرفتکی فیلتر ها باشد.

  • مراقبت از لوازم جانبی

مراقبت از لوازم جانبی مانند فیلترها، مایع نرم ‌کننده و سایر قطعات ماشین ظرفشویی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. رعایت این نکات عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین موارد در مراقبت از ماشین ظرفشویی استفاده از برندهای معتبر شوینده ها است قرص ظرفشویی فیری یکی از بهترین برندهای ارائه دهنده‌ی قرص است که می‌تواند دوام و ماندگاری ظرفشویی شما را تضمین کند.

چه میزان ظرف در ماشین قرار دهیم؟

 

نحوه کار با ماشین ظرفشویی در تمامی برندها ( شستن ظرف در ماشین ظرفشویی )

 

مقدار ظرفی که باید در ماشین ظرفشویی قرار دهید، بستگی به اندازه و نوع ماشین ظرفشویی شما دارد. در بیشتر ماشین‌های ظرفشویی، می‌توانید ظروف یک وعده غذایی معمولی را در آن قرار دهید. این مقدار شامل بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان‌ها و برخی ظروف کوچک می‌شود. اگر ظروف کثیف‌تری دارید، پیشنهاد می‌شود ظرف کمتری را برای هر دسته انتخاب کنید تا به خوبی شسته شوند. به طور کلی، دقت کنید که به هنگام شستن ظرف در ماشین ظرفشویی، ظرف‌ها باعث آسیب و شکستگی به هم نشوند و مایع به درستی به تمام ظروف برسد.

چطور بهترین شوینده را انتخاب کنیم؟

انتخاب شوینده مانند قرص ماشین ظرفشویی برای شست‌وشوی ظروف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا در صورت بی‌کیفیت بودن هم به ظروف آسیب وارد می‌شود و هم ماشین اختلال پیدا می‌کند. در ادامه نکاتی را در مورد انتخاب بهترین شوینده مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

 

  • نوع ماشین ظرفشویی

برخی از ماشین‌های ظرفشویی به شوینده‌های خاص نیاز دارند. به همین دلیل حتما دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را قبل از استفاده با دقت مطالعه کنید.

  • نوع ظروف

نوع شوینده به جنس ظروف نیز بستگی دارد. برخی از شوینده‌ها برای ظروف پلاستیکی مناسب‌تر هستند در حالی که برخی برای ظروف شیشه‌ای کاربرد بهتری دارند. یک سری از مواد شوینده نیز برای ظروفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به مقدار کمی کثیف هستند. در صورتی که برخی برای ظروف بسیار کثیف کاربرد دارند.

  • حساسیت پوست

اگر افراد در خانه حساسیت پوستی دارند، انتخاب شوینده بدون عطر و آلرژی‌زاها را در نظر بگیرید.

  • قیمت

برخی از شوینده‌ها گران تر از دیگران هستند. پس نتیجه می‌گیریم برند و کیفیت بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد.در نهایت، بهتر است چندین شوینده مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهترین نتایج را برای ظروف و ماشین ظرفشویی شما دارد و سپس آن را انتخاب کنید. مثلا خرید ژل ماشین ظرفشویی به دلیل غلظت بالای آن بسیار به صرفه تر می باشد.

 

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی پس از شست وشو

 

نحوه کار با ماشین ظرفشویی در تمامی برندها ( شستن ظرف در ماشین ظرفشویی )

 

تمیز کردن ماشین ظرفشویی در بهبود عملکرد آن نقش بسیار مهمی دارد. به ‌علاوه باعث می‌شود که مدت زمان بیشتری عمر کند. در ادامه در مورد نحوه تمیز کردن این دستگاه بیشتر صحبت می‌کنیم.

  • خالی کردن زباله‌ها و آب باقی‌مانده

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که مطمئن شوید ماشین ظرفشویی خاموش است و به برق وصل نیست. سپس قسمت کشویی ماشین ظرفشویی را باز کنید و زباله‌ها و آب باقی‌مانده در آن را به طور کامل تخلیه کنید. این زباله‌ها ممکن است شامل ذرات غذایی یا سایر آلاینده‌ها باشند.

  • تمیز کردن سطوح داخلی

بعد از تخلیه کردن کشو دستگاه با یک پارچه یا اسفنج مرطوب، تمام سطوح داخلی ماشین ظرفشویی از جمله دیگ‌ها، شبکه‌ها و درب را تمیز کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا دستگاه کاملا تمیز شود. از مایع ظرفشویی یا یک محلول خانگی ملایم (مثل استفاده از اسید سیتریک) برای تمیز کردن پسماندهای سخت یا رسوبات موجود در دستگاه استفاده کنید.

  • تمیز کردن سیستم فیلتر

لازم به ذکر است فیلترهای ماشین ظرفشویی باید به صورت دوره‌ای تمیز شوند. این فیلترها معمولاً در کشوی پایینی قرار دارند. برای تمیز کردن فیلترها باید آن‌ها را با دقت بیرون بیاورید و زباله‌ها و رسوبات را از داخلشان حذف کنید. سپس کشوها را با آب گرم بشویید.

  • پاک کردن درب و چراغ‌ها

درب ماشین ظرفشویی را با یک پارچه مرطوب به دقت تمیز کنید و مطمئن شوید هیچ گونه رسوبی بر روی آن باقی نمانده است. چراغ‌ها و دستگیره‌ها را نیز با دقت تمیز نمایید.

  • تعویض فیلترها (اگر لازم باشد)

با توجه به مدل ماشین ظرفشویی شما، امکان دارد دستگاه نیاز به تعویض فیلترها داشته باشد. با توجه به مطالبی که داخل دفترچه راهنما نوشته شده است، هر زمان نیاز به تعویض فیلترها بود آن‌ها را تعویض کنید.

  • شستشوی مکمل

علاوه بر موارد گفته شده می‌توانید از برنامه شستشوی مکمل با یک محصول شوینده ویژه که برای خود دستگاه تولید شده برای تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی استفاده کنید. این برنامه‌ شستشو برای تمیز کردن دستگاه و لوله‌ها تعبیه شده است. همچنین می‌توانید از بوگیر ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید تا تمام بوهای حاصل از ظروف کثیف را از بین ببرد. به‌علاوه جلا دهنده دستگاه نیز نقش مهمی در افزایش طول عمر مفید آن دارد و به ماشین ظرفشویی زیبایی می‌بخشد.

  • توجه به نکات ایمنی

همیشه به هنگام تمیز کردن ماشین ظرفشویی، از دستکش و محافظ چشم استفاده کنید. لازم به ذکر است که هیچگاه از مواد شیمیایی متفرقه که برای تمیزی دستگاه ساخته نشده‌اند، استفاده نکنید؛ زیرا امکان دارد به ماشین ظرفشویی صدمه بزنند. تمامی موارد گفته شده روش کار با ماشین ظرفشویی به شمار می‌روند. به همین دلیل دانستن آن‌ها برای افزایش عمر مفید دستگاه اهمیت بالایی دارد.

در صورتی که مشکل یا خطایی را در ماشین ظرفشویی خود مشاهده کردید، به دفترچه راهنما رجوع کرده و تمام نکات گفته شده را اجرا کنید. اگر امکان رفع خطا وجود نداشت باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای و باتجربه برای رفع مشکل تماس بگیرید. به طور کلی بهتر است در چنین موارد به طور خودسرانه کاری انجام ندهید!

 

برای خرید قرص ماشین ظرفشویی فیری پلاتینیوم 115 میتوانید به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

نتیجه گیری

متوجه شدیم که ماشین ظرفشویی می‌تواند چه اندازه برای افراد خانه به خصوص آن‌هایی که شاغل هستند مفید باشد. دانستن روش کار با ماشین ظرفشویی از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید بدانید که چه مقدار ظرف را باید داخل دستگاه قرار دهید. زیرا اگر مقدار ظروف از حد تعیین شده بیشتر شوند نه تنها به خوبی شسته نمی‌شوند بلکه امکان دارد باعث خرابی ماشین ظرفشویی نیز بشوند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد نوع شوینده مورد استفاده برای ماشین ظرفشویی است. کیفیت شوینده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که در صورت مرغوب نبودن می‌تواند هم به ظرف‌ها آسیب برساند و هم ماشین ظرفشویی را خراب کند. علاوه بر موارد گفته شده سعی کنید حتما به خوبی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید؛ با این کار بر طول عمر مفید دستگاه می‌افزاید.

البته به این نکته دقت کنید که حتما طبق اصول گفته شده در دفترچه راهنما، ماشین ظرفشویی را بشویید. در صورت بروز هرگونه خطا و مشکل در ماشین ظرفشویی ابتدا به دفترچه راهنما مراجعه کنید؛ اگر قابل حل بود که هیچ! اما اگر مشکل بسیار فراتر بود حتما باید با تعمیرکار با تجربه در این زمینه تماس بگیرید و هیچ اقدامی را به صورت خودسرانه انجام ندهید؛ زیرا امکان دارد با مشکلات جبران‌ناپذیری روبه‌رو شوید.

 

دسته‌بندی: بلاگ