نحوه چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی ( انواع ماشین ظرفشویی ال جی – سامسونگ و… )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
نحوه چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی ( انواع ماشین ظرفشویی ال جی - سامسونگ و... )

شاید شما از جمله افرادی باشید که با وجود داشتن ماشین ظرفشویی از آن استفاده نمی‌کنید؛ زیرا فکر می‌کنید کار تمیز کردن ظروف را به خوبی انجام نمی‌دهد. اما باید به شما بگوییم که در اشتباهید. چون اگر بدانید چگونه ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، این مشکل پیش نمی‌آید.

قرار دادن قابلمه و سایر ظروف در ماشین ظرفشویی بسیار آسان است. در ادامه، توضیح خواهیم داد که نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه است تا به جای شستشوی دستی ظروف، از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

 

نکات مهم قبل از چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

  • قبل از شروع فرآیند شستشوی ظروف، اطمینان حاصل کنید که تعداد ظروف در محدوده ظرفیت دستگاه است. در صورت قرار دادن ظروف بیش از حد مجاز در دستگاه، عملکرد شستشوی آن کاهش خواهد یافت. همچنین، اگر فقط تعداد کمی ظروف را در ماشین ظرفشویی بشویید، مقدار زیادی آب و برق را هدر خواهید داد.
  • قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، مواد غذایی باقیمانده را از آنها جدا کنید. همچنین، در صورت چسبیدن غذای سوخته به ته ظرف، آن را قبل از قرار دادن در دستگاه به طور کامل جدا کنید. زیرا باقی ماندن غذاها در ظرفشویی باعث ایجاد بوی بد در ماشین می شود.
  • از قرار دادن ظروف با جنس‌های مسی،روحی(رویی)، آلومینیومی، طلا یا نقره‌ در دستگاه خودداری کنید، زیرا این ظروف ممکن است آسیب ببینند. همچنین، قرار دادن بشقاب‌های دارای تزئینات طلایی و نقره‌ای در ماشین ظرفشویی توصیه نمی‌شود.
  • ظروفی که فکر می‌کنید مقاومت کمتری در برابر حرارت دارند، در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. همچنین باید به شما هشدار داده شود که برخی از صفحات پیرکس ممکن است پس از تمیزکردن دارای لکه‌های آب باشند، زیرا جاذب گرمای خوبی نیستند بهتر است حتما در شست وشوی این ظروف از جلادهنده مناسب مانند جلا دهنده ماشین ظرفشویی فینیش استفاده نمایید..

 

 

روش صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

روش صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

به طور معمول، ماشین‌های ظرفشویی دارای دو یا سه طبقه هستند. روش صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی به این صورت است که بهتر است قابلمه‌ها و ظروف سنگین در طبقه پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید، زیرا این طبقه بزرگتر است و ارتفاع بیشتری نیز دارد. در هنگام قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، بهتر است به جزئیات و نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود توجه کنید پیش از آن که شروع به قرار دادن ظروف کنید مطمئن شوید که از قرص ماشین ظرفشویی فینیش – فیری و یا برندهای قرص با کیفیت دیگری استفاده می کنید :

     1. طبقه بالا ماشین ظرفشویی

برای ظروفی مانند بشقاب‌ها، لیوان‌ها، کاسه‌های کوچک، فنجان‌ها و غیره، بهتر است آنها را وارونه در طبقه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. بین ظروف فاصله بگذارید و مواظب باشید آنها را به هم نچسبانید تا آب از بین آنها نفوذ کند. برای شست وشوی بهتر ظرف ها حتما از بهترین نوع نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید برای خرید نمک ماشین ظرفشویی از بهترین برندها به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

     2. طبقه پایین ماشین ظرفشویی

ظروف بزرگتر مانند غذاخوری‌ها و بشقاب‌ها را در سبد پایینی قرار دهید. همچنین، می‌توانید قابلمه و درب قابلمه را در این فضا قرار دهید. روی بشقاب ها را به سمت مرکز محفظه دستگاه قرار دهید تا قطعات چرخشی و آبپاش بتوانند به طور کامل به تمام ظرف نفوذ کنند.

پس از قرار دادن ظروف، مطمئن شوید که همه قابلمه ها رو به پایین و در جهت بازوی اسپری قرار گرفته شده باشند. قبل از قرار دادن قابلمه، مطمئن شوید که هیچ غذایی در کف قابلمه وجود ندارد. همچنین، برای اینکه آب داخل قابلمه باقی نماند، آن را به صورت برعکس در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

 

     3. سبد قاشق ها و چنگال ها

در ماشین‌های ظرفشویی مدرن، بخش سطح سوم و کم ارتفاعی وجود دارد که می‌توان قاشق و چنگال‌های کثیف را در آن به صورت منظم و مرتب قرار داد. چینش و قرارگیری ظروف در طبقه سوم ماشین ظرفشویی هم قواعد و روش خاص خود را دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

توصیه می‌شود سر قاشق را از سبد بیرون باشد و چنگال و قاشق را به طور معمول در سبد قرار دهید. در مورد چاقو، بهترین حالت آن این است که لبه تیز آن رو به پایین باشد.

وقتی سبد پر شد، قرار دادن قاشق و چنگال به پهلو و چسباندن آنها به شیارهای دستگاه، روشی ایده‌آل برای چیدمان آنها در شیارهای سبد است. بعد از آن که چیدن ظروف در ماشین تمام شد می توانید از مایع ماشین ظرفشویی یا قرص ماشین ظرفشویی برای شست شوی ظروف استفاده کنید نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را در مقاله‌ی دیگری از الو ارس توضیح داده ایم.

 

جهت خرید مایع ماشین ظرفشویی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

طرز چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

طرز چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

طرز چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی هرکدام با یکدیگر متفاوت است و این موارد برای همه برندهای ماشین ظرفشویی صدق می‌کند. یعنی به طور مثال، قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ، به طرزی مشابه قرار دادن آن‌ها در ماشین ظرفشویی ال جی است.

     1. لیوان‌ها و فنجان‌ها :

برای شستشوی این موارد، از طبقه بالای ماشین ظرفشویی استفاده کنید و آن‌ها را برعکس قرار دهید. همچنین، توجه کنید که بین ظروف فاصله باقی بماند. نکته‌ای که در شستن لیوان با ماشین ظرفشویی وجود دارد آن است که اگر می‌خواهید لیوان‌هایی تمیز داشته باشید بهتر است که از مود شوینده با کیفیت استفاده کنید. استفاده از قرص ماشین ظرفشویی اصل می تواند باعث براقیت بیشتر در لیوان ها شود.

     2. بشقاب ها :

بشقاب ها را در طبقه پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید. آن‌ها باید از یک طرف به سمت مرکز دستگاه از بزرگ به کوچک قرار گیرند و سمت گود آن‌ها به سمت مرکز ماشین ظرفشویی باشد.

     3. قابلمه و تابه :

برای قرار دادن این ظروف، آن‌ها رو به پایین و در جهت بازوی آبپاش قرار دهید. توجه کنید که با چینش نادرست ممکن است آبپاش آسیب ببیند. قابلمه و تابه شما چرب و روغنی است بهتر است از قرص ظرفشویی فیری استفاده نمایید.

     4. ظروف بزرگ :

ظروف بزرگ مانند دیس ها و تخته‌های آشپزی را در دیواره‌های طبقه پایین یا در انتهای دستگاه قرار دهید تا آب به سایر ظروف برسد.

     5. ظروف پلاستیکی :

اطمینان حاصل کنید که ظروف پلاستیکی با تصویر حک شده روی آن‌ها قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. همچنین، این ظروف را دور از المنت ها و در طبقه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید.

به علاوه، دستورالعمل‌های استاندارد راه‌اندازی ماشین ظرف‌شویی با هر برندی، توصیه می‌کند که ظروف بامبو، چوبی یا پلاستیکی بدون نشان ” ایمن در ماشین ظرفشویی ” در دستگاه قرار ندهید زیرا ممکن است شکل طبیعی آن‌ها تغییر کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل به نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی پرداخیتم. اگرچه قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی به نظر ممکن است کاری ساده باشد، اما باید با دقت انجام شود. توجه به توصیه‌هایی که در این مقاله ارائه شده و آشنایی با نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی برای شستشوی کامل ظروف و افزایش عمر مفید دستگاه بسیار اهمیت دارد.

دسته‌بندی: بلاگ