میسلار واتر چیست؟ ( کاربرد + بهترین زمان استفاده + فواید میسلارواتر چیست؟ )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
میسلار واتر چیست؟ ( کاربرد + بهترین زمان استفاده + فواید میسلارواتر چیست؟ )

 استفاده از آرایش روزانه، ضد آفتاب ها و آلودگی‌های محیط پیرامون ما، موجب تجمع انواع باکتری‌ها و سلولهای مرده بر روی پوست صورت خواهند شد. لذا متخصصین پوست، توصیه می کنند که هر روز بعد از یک روز کاری، صورت خود را با محصولات پاک کننده مواد آرایشی بشوییم؛ تا پوست ما فرصت تنفس و بازسازی خود را بیابد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست که باید در روتین هر شخصی وجود داشته باشد، میسلار واتر است.

در این مطلب قصد داریم به سوالاتی نظیر میسلاواتر چیست؟ و یا فواید میسلار واتر چیست؟ پاسخ جامعی ارائه کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر، ترکیبی از آب و روغن می‌باشد که به پاک کردن راحت‌تر انواع آلودگی‌ها و چربی‌های طبیعی پوست و مواد آرایشی کمک می‌کند. میسل ها یا قطرات بسیار کوچک چربی موجود در این محصول مراقبت از پوست، با چربی‌های موجود در پوست و مواد آرایشی نشسته بر روی پوست ما ترکیب می شوند و آنها را از روی پوست پاک می کنند.

علاوه پاکسازی پوست، یکی از مهم‌ترین کاربردهای میسلار واتر کمک آن به رطوبت رسانی بسیار سریع پوست است. چرا که آب، از مهمترین ترکیبات سازنده میسلار‌واتر ها است. شاید دانستن این نکته جالب باشد که قدمت استفاده از میسلار واترها به چند سال اخیر باز نمی‌گردد؛ حدود 100 سال پیش مردم شهر پاریس فرانسه درصدد راهی بودند تا بتوانند پوست خود را از آلودگی‌های ناشی از استفاده‌ی آب ناسالم پاکسازی کنند.

لذا با استفاده از فناوری میسلارواتر محصولی ارگانیک را طراحی کردند که قابلیت پاکسازی پوست آنها را داشت. اما طولی نکشید که این محصول مراقبتی طرفداران خود را از سراسر دنیا به خود جذب کرد.

کار میسلار واتر چیست؟

 

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد

 

مهمترین دلیل خرید میسلار واتر پاکسازی عمیق پوست شما است. میسلار واترها دارای سورفاکتانت هایی (مواد پاک کننده) هستند که موادی نظیر چربی اضافی سبوم پوست و مواد آرایشی را از بین می‌برد و در نهایت باعث پاکسازی عمیق پوست می‌شود.

لذا توصیه متخصصین پوست این است که حداقل هر شب قبل از خواب پوست خود را ابتدا با میسلار واتر مناسب پوست خود پاکسازی کنید و سپس با شوینده مناسب آن را به خوبی شست و شو دهید برای افزایش راندمان و پاکسازی کامل پوست از مواد آرایشی از تونر صورت استفاده نمایید.

 اگر برای شستشوی پوست خود صرفاً از مواد پاک‌‌کننده نظیر ژل شستشوی صورت و فوم و… استفاده کنیم منافذ پوست ما به طور عمقی پاک نمی‌شوند و همین امر در طولانی مدت عوارضی چون تیرگی، خشکی و چروک شدن پوست را به همراه خواهد داشت.

 یکی از مهم‌ترین کاربردهای میسلار واتر پاکسازی عمقی و هیدراته کردن پوست ما از مواد آرایشی و ناخالصی‌ها و چربی‌ها بدون باز کردن منافذ است. یکی از بهترین محصولات میسلار واتر گارنیر پوست چرب است.

 

 

طرز استفاده از میسلارواتر

برخی از افراد تصور می‌کنند که شستن صورت صرفاً با شوینده کافی است! اما شوینده‌ها قادر به پاکسازی عمیق پوست شما نیستند. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای داشتن پوستی شاداب و درخشان میسلار واتر مناسبی را به روتین خود اضافه نمایید. نحوه استفاده از میسلار واترها بسیار اسان است و همین امر موجب استقبال بسیار زیادی از آن شده است.

 

میسلار واتر چیست و طرز استفاده

 

 1. برای استفاده از میسلار جهت پاکسازی پوست خود، ابتدا ظرف حاوی میسلار واتر را به خوبی تکان دهید. تا تمام ترکیبات آن به طور یکسان پخش شوند؛ سپس یک الی دو قطره از آن را روی یک پد پنبه‌ای یا پد آرایشی برای تونر مناسب بریزید و پد خود را مرطوب کنید.

 2. سپس پد را به طور ملایم روی پوست خود بکشید. با نگاهی بر روی پد متوجه آلودگی‌های موجود بر روی پوست خود می‌شوید.

 3. توصیه می‌شود در هنگام پاک کردن آرایش چشم‌ها آن را به طور محکم بر روی پوست اطراف چشم نکشید و برای تمیز کردن این نواحی از پاک کننده آرایش چشم و یا مسیلارواتر که مواد پاک کننده آرایش چشم هم دارند استفاده نمایید. پوست این نواحی بسیار نازک بوده و این عمل در طولانی مدت موجب تشدید تیرگی زیر چشم و یا حتی چروکیدگی اطراف چشم خواهد شد.

بهتر است پد پنبه‌ای حاوی میسلار واتر را برای چند ثانیه روی چشم‌های خود قرار دهید. بعد از جدا کردن آن متوجه پاک شدن آرایش چشم خود خواهید شد.

 4. همیشه پاکسازی پوست با میسلار واتر را مرحله به مرحله انجام دهید. مثلاً ابتدا ارایش چشم و سپس ارایش پیشانی و گونه‌ها و سپس باقی نواحی و حتی گردن خود را نیز تمیز نمایید. این عمل موجب عدم انتقال آلودگی‌ها و میکروارگانیسم‌ها از یک ناحیه صورت به ناحیه دیگر خواهد شد.

 5. در مرحله بعد ابتدا دست‌های خود را با مایع صابون بشویید و سپس با بهترین شوینده صورت که مناسب پوست شماست کل صورت خود را به آرامی بشویید.

 6. در انتها از تونر، کرم آبرسان، مرطوب کننده و کرم زیر چشم خارجی و سایر محصولات مراقبتی پوست خود استفاده کنید.

 

 

ترکیبات میسلار واتر

در فرایند تولید میسلار واترها از تکنولوژی میسل، برای پاکسازی حداکثری مواد آلاینده و چربی‌های روی پوست استفاده می‌شود. میسلار واترها فاقد سورفاکتانت‌های خشن و الکل هستند و به همین دلیل با کاهش التهاب پوست نقش زیادی در شفافیت و درخشش پوست شما خواهند داشت.

آب تصفیه شده و گلیسیرین و هیالورونیک اسیدها از مهم‌ترین ترکیبات موجود در میسلار واترها هستند. علاوه بر آن بسته به نوع پوست شما از ترکیباتی نظیر ویتامین‌های ب5، ب3 و ویتامین ث نیز در تولید این محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود برای انتخاب بهترین میسلار واتر برای پوست خود ابتدا باید نوع پوست خود را به خوبی بشناسید.

 

فواید استفاده از میسلار واتر چیست؟

کار میسلار واتر چیست

 

پاک کردن صورت با استفاده از میسلارواترها یکی از مراحل اصلی در از مهم‌ترین فواید استفاده از میسلار واتر می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1.پاکسازی عمیق منافذ پوست

 عموماً افرادی که از جوش‌های ریز و درشت و بسته بودن منافذ پوست خود رنج می‌برند و پوست بی‌آب و کدری دارند روش درستی را برای پاک کردن مواد آرایشی و آلاینده‌ها از سطح پوست خود ندارند؛ و صرفاً به شستن پوست خود با فوم‌ها و مواد شوینده مناسب پوست خود بسنده کرده‌اند.

 اما باید بگوییم که این شوینده‌ها برای پاکسازی عمیق پوست شما کافی نیستند و بهترین راه برای رهایی از این نوع آلودگی‌ها و پاکسازی عمیق منافذ پوستی استفاده از میسلار واترها است. ذرات میسل موجود در فرمولاسیون میسلارواترها قابلیت انحلال با این مواد آلاینده و خارج کرده آنها از انواع پوست صورت را دارند و حتی می‌توانند مواد آرایشی ضدآب و بسیار سنگین را از پوست شما به خوبی پاک کنند.

2.آبرسانی و کمک به شفافیت پوست

 فرمولاسیون خاص میسلار واترها سبب نفوذ عمیق هیالورونیک اسیدها به منافذ عمیق پوست و رطوبت‌رسانی به آنها می‌شود. با تامین میزان آب منافذ پوست، حجم هر یک از سلول‌ها افزایش یافته و در نتیجه خطوط ریز پوست بعد از مدتی که از استفاده از میسلار واتر می‌گذرد التیام می‌یابد. گلیسیرین و هیالورونیک اسید از مهم‌ترین مواد آبرسان و مرطوب کننده موجود در میسلار واترها هستند. یکی دیگر از شوینده های صورت که به پاکسازی عمیق پوست کمک می‌کند فیس واش است اگر با این محصول آشنایی ندارید مقاله فیس واش چیست را بخوانید.

3.مناسب برای انواع پوست

 متاسفانه بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی نظیر پسوریازیس اگزما و یا اشخاص دارای پوست حساس قادر به استفاده از همه‌ی محصولات پوستی نیستند. اما خبر خوش اینکه یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از میسلار واترها این است که برای تمامی تایپ‌های پوستی مفید و سازگار است. چرا که عموماً در فرمولاسیون این محصول مراقبت از پوست از مواد تحریک کننده و حساسیت زا استفاده نمی‌شود.

4. حفظ چربی‌های طبیعی پوست و جلوگیری از چروکیدگی

 در اکثر مواقع سورفکتانت‌های موجود در انواعی از محصولات شوینده پوست موجب خشکی و احساس کشیدگی ناخوشایندی در پوست ما می‌شوند. اما استفاده از میسلار واترها سبب شده است که بخش زیادی از چربی طبیعی پوست ما در جریان پاکسازی با این محصولات باقی بمانند که موجب می‌شود این محصول یکی از مهم ترین محصولات در روتین پوست چرب باشد.

بهترین زمان برای استفاده از میسلار واتر

مناسب‌ترین زمان استفاده از این محصول مراقبت از پوست، شب‌ها قبل از خواب است. در پایان روز بهتر است صورت خود را از ضد آفتاب، ریمل، کرم پودر و… پاکسازی کنیم تا پوست ما در هنگام شب در حالتی عاری از الودگی به بازسازی و استراحت بپردازد.

از طرفی استفاده از میسلار واتر صرفاً مختص بانوان نمی‌باشد. آقایان نیز جهت پاکسازی پوست خود از دود و آلودگی محیطی می‌توانند از میسلار واتر استفاده کنند. بالاخص بعد از تمرینات ورزشی که پوست ما ناشی از ترکیبات موجود در عرق و چربی مازاد دچار سنگینی و آلودگی شده است؛ استفاده از میسلار واتر مناسب پوست خالی از لطف نیست.

دسته‌بندی: بلاگ