روتین مراقبت از موی فر ( صفر تا صد مراقبت از موهای فر + موج دار )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
روتین مراقبت از موی فر ( صفر تا صد مراقبت از موهای فر + موج دار )

موی فر در آقایان و بانوان می تواند جذابیت بسیار زیادی را به وجود بیاورد، چنین مویی در حال حاضر یکی از معیارهای زیبایی شناخته می شود، اما در این بین نکته بسیار مهمی وجود دارد، که شما باید به آن توجه کافی داشته باشید.

موی فر به نسبت دیگر موها بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و شما باید حتما به کمک یک روتین استاندارد در منزل از موهای فر خود به درستی مراقبت کنید، تحت چنین شرایطی موهای فر شما همیشه شاداب و خوش حالت خواهند بود و شما می توانید از زیبایی خیره کننده موهای خود نهایت لذت را ببرید.

مراقبت از موی فر یک اصل بسیار مهم و ضروری شناخته می شود، چون چنین مویی در اثر عوامل مختلف محیطی و رسیدگی نادرست می تواند با آسیب های جدی مواجه شود.

روتین مراقبت از موی فر

مراقبت از موهای فر پیش از حمام :

مو یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری در جهت زیبایی بیشتر چهره‌ می‌باشد، مراقبت موی فر پیش از حمام برای آقایان و بانوان در هر سنی ضروری است، شما به کمک برخی از محصولات تخصصی که در این زمینه وجود دارند، می توانید به شیوه ای متفاوت از موهای فر خود مراقبت کنید و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری کنید، مراقبت موی فر پیش از حمام باعث می شود، که شما موهایی به نرمی ابریشم همیشه داشته باشید. در ادامه روش‌های مراقبت از موی فر پیش از حمام را ذکر می‌کنیم :

1- روغن تراپی

یکی از بهترین روش های مراقبت از موی فر قبل از حمام روغن تراپی مو می‌باشد، روغن تراپی باعث می‌شود، موهای شما از حالت خشک بودن خارج شوند و حتی لطیف تر از هر زمانی شوند، شما به کمک روغن تراپی می‌توانید پس از حمام از گره‌خوردن موهای خود نیز جلوگیری کنید، روغن مو خارجی و ایرانی بسیاری وجود دارد که از انها برای موی فر خود می‌توانید استفاده نمایید اما بهترین روغن‌های درمانی پیش از حمام روغن نارگیل، روغن بادام شیرین و روغن آرگان می‌باشد.

 

 

2- استفاده از ماسک‌های مو

یکی از مهم‌ترین اصول مراقبت از موهای فر استفاده از انواع ماسک‌های پروتئین رسان و آبرسان مو می‌باشد. بهتر است هفته‌ای یک الی دو بار از ماسک‎‌های مختلف با توجه به نیاز موها‌ی خود استفاده نمایید. برای استفاده از ماسک هم می‌توانید از ماسک موی خارجی استفاده نمایید و هم در خانه اقدام به تهیه کردن ماسک نمایید.

— مراقبت از موی فر در حمام 

روتین مراقبت از موی فر ( صفر تا صد مراقبت از موهای فر + موج دار )

یکی از مهم ترین نکات در خصوص مراحل روتین مو می باشد، ترفندهای مراقبت از موهای فر بسیار متفاوت هستند و شما باید آگاهی کاملی از این نکات داشته باشید، تا از موهای خود به خوبی مراقبت کنید، روتین مراقبتی از موهای فر در هر رنج سنی باید اجرا شود.

برای مراقبت از موهای فر در حمام شما باید از بهترین شوینده‌های مخصوص کمک بگیرید. انتخاب شامپوی مناسب اولین و مهم‌ترین گام در مراقبت از این موها می‌باشد. به همین دلیل لازم است از شامپوی مناسب استفاده نمایید. خرید شامپو آلپسین مناسب برای موهای خشک یکی از گزینه های مناسب برای این نوع مو است.

ساقه موهای فر بسیار حساس است بنابراین لازم است از ساقه موهای خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنید، از اصلی ترین نکات مهم در خصوص مراقبت از موهای فر در حمام می‌توان به ماسک های مو داخل حمام که نقش درمانی بسیار خوبی برای مو دارد اشاره کرد استفاده از این ماسک‌ها به درمان وزی مو نیز کمک خواهد کرد.

چنین ماسک موهایی رطوبت رسانی به ساقه مو را به شیوه ای متفاوت انجام می دهند و در نهایت موهای فر شما هیچ وقت خشک و بد حالت نخواهد بود.

 

مراقبت از موی فر بعد از حمام 

روتین مراقبت از موی فر ( صفر تا صد مراقبت از موهای فر + موج دار )

روتین موی فر بعد از حمام تازه شروع می‌شود. سه محصول اساسی نیاز هر شخص با موی فر است که شامل آبرسان بعد از حمام، روغن مو و کرم پروئین رسان مو می‌باشد.

بعد از خروج از حمام زمانی که موهای شما هنوز رطوبت خود را از دست نداده و مرطوب است باید از آبرسان مو استفاده نمایید تا بتوانید نرمی را به ساقه موی خود بدهید و از وز شدن موها جلوگیری نمایید. برای این کار از انواع سرم مو استفاده کنید یا اقدام به خرید کرم مو نمایید.

مراقبت موی فر به کمک سرم مو بسیار راحت است،(برای آشنایی بیشتر با سرم مو مقاله سرم مو چیست را بخوانید.) فقط باید قسمت ساقه موی خود را به این سرم آغشته کنید. ابتدا سرم را بر روی دستان خود ریخته و به همه جای کف دست به خوبی بمالید سپس به شکل دستان دعاگو آن را در دو طرف موهای خود گرفته و سرم را بر روی مو از بالا تا پایین بکشید. اسپری دو فاز مو نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی برای قفل کردن رطوبت در مو بعد از حمام است البته باید توجه کنید که اسپری خریداری شده بدون الکل باشد.

اگر از کرم بعد از حمام استفاده می‌کنید نیاز دارید تا رطوبت را در موهای خود قفل نمایید برای این کار چند قطره از روغن های آرایشی بعد از حمام مانند روغن ارگان، روغن ماکادمیا و غیره را انتخاب نمایید سپس آن را طبق اصولی که برای کرم گفته شد استفاده نمایید توجه کنید مصرف بیش از اندازه از روغن موجب خشکی بیشتر مو خواهد شد. در مقاله طرز استفاده از ماسک مو روش دقیق استفاده از انواع ماسک و کرم موی بعد و قبل ار حمام گفته شده است.

شما به کمک انواع کرم مو به صورت اصولی می توانید رطوبت رسانی قسمت های مختلف موهای خود را انجام دهید، کرم مو جانی دوباره به موهای شما می‌بخشد، از تخصصی ترین محصولات در دسته بندی کرم مو می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

●کرم مو لورآل سری elseve مدل komple onarici
●کرم مو لورآل السیو مدل Dream long
●کرم مو السیو لورآل تقویت کننده و ضد ریزش
●کرم موی روغن آرگان و کراتین اربن کر

 

 

از بهترین سرم های مو موجود در بازار می توان به:

  • سرم موی آرمامه مدل keratin argan
  • سرم موی انزو مدل Argan oil
  • سرم مو پنتن مدل Yogun onarici
  • سرم موی لورال برای موهای وز اشاره کرد.

نکات مهم در انتخاب روتین موی فر

روتین مراقبت از موی فر ( صفر تا صد مراقبت از موهای فر + موج دار )

یکی از سوالات اساسی که در ذهن افراد ایجاد می شود، معمولا چگونه از موی فر مراقبت کنیم؟ می‌باشد، شما به کمک یک روتین درست و استاندارد می‌توانید از موی فر خود به خوبی مراقبت کنید، اما انتخاب بهترین محصولات در روتین موی فر حرف اول را می‌زند، شما با انتخاب محصولات برند و تخصصی می توانید شادابی و خوش حالتی موهای فر خود را در هر حالتی حفظ کنید.

موس و ژل مو یکی از بخش های جدایی ناپذیر روتین موی فر به شمار می آید، چون در حالت عادی برای ایجاد انواع استایل های موی فر شما با مشکل مواجه می شوید، چون چنین مویی به راحتی شانه نمی شود، موس و ژل مو به آسان پذیری شانه کردن کمک می کنند، در انتخاب یک روتین مناسب برای موی فر حتما به نکات زیر توجه کافی داشته باشید:

● حتما از شامپوهای مخصوص و بدون سولفات استفاده کنید، چنین شامپوهایی باعث تخریب قسمت های مختلف ساقه مو می شوند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله ” شامپو فری سولفات چیست ” را بخوانید.

●برای حالت دهی موهای خود شما نیازمند موس و ژل و واکس مو هستید، حتما از موس موهایی برند و اصلی استفاده کنید و در انتخاب ژل مو دقت لازم را به خرج دهید. اگر با واکس های مو آشنایی ندارید مقاله بهترین واکس مو را بخوانید.

●کرم مو باعث نرمی هرچه بیشتر موهای فر می شود، به همین علت شما باید حتما در روتین خود از کرم مو استفاده کنید.

●روغن ها بر پایه عصاره های ارگانیک و طبیعی را بعد از حمام برای شانه کردن موهای خود احتیاج دارید، چنین روغن هایی به عنوان گره باز کن موهای فر نیز شناخته می شوند. چنین روغن هایی به هیچ عنوان حالت چربی نداشته و حتی باعث حالت پذیری بیشتر موهای شما می شوند، اغلب پزشکان برای درمان خشکی موهای فر از این روش تکمیلی و قطعی استفاده می کنند.

●از انواع ماسک مو در داخل حمام پس از شستن مو کمک بگیرید، چنین ماسک موهایی باعث نرمی بیشتر می شوند و الکتریسیته ساکن موجود در مو را از بین می برند.

●در روتین خود از محصولات تخصصی و اصلی استفاده کنید، محصولات مراقبت از موی غیر اصلی هیچ گونه ویژگی مثبتی نداشته و حتی باعث آسیب دیدن موهای سر شما می شود.

شما با دقت به موارد بالا می توانید، بهترین روتین استاندارد را برای مراقبت از موهای فر خود داشته باشید، شما باید محصولات مراقبتی و مخصوص موی فر را انتخاب کنید. یک روتین موی استانداردی برای موی فر ابتدا با سرم مو آغاز می شود و سپس به کمک کرم مو رطوبت رسانی و ترمیم ساقه ها انجام می شود.

دسته‌بندی: بلاگ