مراحل پاکسازی صورت در خانه ( آموزش گام به گام پاکسازی پوست )

آخرین بروز رسانی: 13ام مهر, 1402
مراحل پاکسازی صورت

امروزه داشتن پوستی شاداب و براق، به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان تبدیل شده است. به گونه‌ای که برخی از آن‌ها با تهیه انواع ماسک های صورت، تونرها و سایر مواد آرایشی بهداشتی سعی دارند تا پوست خود را از آلودگی ها و مشکلات پوستی در امان نگه دارند. گفتنی است پاکسازی صورت از مهمترین مراحل آماده سازی پوست پیش از میکاپ به شمار می آید.

انجام مراحل پاکسازی صورت، به طور گام به گام به پوست کمک می کند تا تمامی آلودگی ها و لایه های مرده از سطح پوست پاکسازی شود که پس آماده سازی آن، مواد آرایشی به خوبی بر روی صورت می نشیند که در نتیجه تاثیر بسزایی در زیبایی چهره خواهد داشت. اگر شما هم می خواهید مراحل پاکسازی صورت در خانه را به طور کاملا اصولی یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

 

گام به گام پاکسازی پوست در خانه

پیش از آن که مراحل پاکسازی پوست در خانه را انجام دهید، نیاز است تا پاک کننده ها و مواد آرایشی بهداشتی را متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید. بسیاری از خانم ها با آرایش صورت به خواب می روند که این کار بر روی پوست صورت، تاثیر مخربی دارد. بنابراین برای شروع مراحل پاکسازی پوست نیاز است تا اگر آرایش دارید آن را پاک کنید. حال در ادامه به آموزش مراحل پاکسازی صورت می پردازیم:

 

مرحله 1: تمیز کردن پوست با پاک کننده ها

همنطور که اولین مرحله در روتین روزانه پوست شست و شوی صورت است. اولین گام در مراحل پاکسازی پوست صورت نیز تمیز نمودن پوست با استفاده از پاک کننده های آرایشی است که بر اساس نوع پوست می توان از شیرپاک کن یا تونر استفاده نمود. البته ناگفته نماند هفته ای یک بار، پوست می بایست تمیز و از آلودگی ها پاک شود. در ابتدا نیاز است تا مقداری از پاک کننده را به کل صورت بزنید و با نوک انگشتان به مدت 2 الی 4 دقیقه به صورت آهسته، ماساژ دورانی دهید و هر از چند گاهی ضربات ملایمی با انگشتان خود به صورت بزنید.

حال پس از شست و شوی صورت با آب ولرم، پوست عاری از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی می شود و شاهد شفافیت و شادابی پوست خواهید بود. توجه کنید که فقط با شوینده ها پوست صورت به خوبی پاک نمی شود و لازم است که برای تمیز کردن منافذ از تونر استفاده کنید اگر از کاربرد این محصول اطلاع ندارید در مقاله تونر چیست در این مورد توضیح داده ایم.

باید خاطر نشان کرد برای پوست های چرب، پاک کننده های حاوی موم یا روغن استفاده نشود؛ زیرا استفاده از آن‌ها باعث چرب تر شدن پوست خواهد شد. از طرف دیگر به افرادی که پوست خشکی دارند مصرف پاک کننده هایی که حاوی مرطوب کننده اضافی هستند و از خشکی بیشتر پوست جلوگیری می‌کند، توصیه می شود.  روش سفید کردن دندان را در مقالات دیگر الو ارس بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: کانسیلر چیست

 

مرحله 2: استفاده از تونیک‌های قابض

پاکسازی صورت

پاک کننده ها به تنهایی قادر نیستند به طور کامل آلودگی ها و مواد آرایشی را پاک نمایند. از این رو استفاده از تونیک‌های قابض می تواند به تمیز نمودن صورت کمک کند. در این مرحله مقداری تونیک را بر روی پد و یا یک اسفنج نرم بریزید و به آرامی‌بر روی پوست بمالید.

توصیه می شود این کار به صورت رفت و برگشتی، ضربه‌ای و دورانی انجام شود. پس از انجام این مرحله، حس شادابی و نشاط را در پوست کاملا احساس خواهید کرد. گفتنی است تونیک های قابض تمامی منافذ باز و آلودگی‌های عمیق پوستی را از بین می برند و در حفظ رطوبت پوست نقش موثری دارند. با توجه به اینکه عموما این تونیک ها مواد مضری ندارد می توانند برای درمان جوش صورت در بارداری نیز مفید واقع شوند.

 

بیشتر بخوانید: پرپشت شدن ابرو

 

مرحله 3: لایه برداری پوست

سومین مرحله از مراحل پاکسازی صورت، لایه برداری پوست است. در ادامه نیاز است تا سلول های مرده از روی پوست لایه برداری شوند. برای لایه برداری می توان از اسکراب معمولی یا لایه بردار اسیدی استفاده کرد.

البته با توجه به نوع لایه برداری که انتخاب می کنید ممکن است پس از هر بار تمیز نمودن صورت، نیاز به لایه بردار نداشته باشید. به طور کلی یک الی دو بار لایه برداری در روز کافی است؛ زیرا لایه برداری بیش از حد، پوست را تحریک خواهد کرد.

در این مرحله پس از مالیدن لایه بردار صورت، باید صبر کنید تا جذب شود. سپس با دو انگشت به آرامی ماساژ دهید تا تمامی سلول های مرده و لایه های پوست جدا شوند. پس از آن می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید. برندهای معتبر زیادی لایه بردار پست را ارائه می کنند محصولات گارنیر یکی از بهترین برندها در حوزه‌ی لوازم پوستی می‌باشد که ماسک های لایه بردار نیز ارائه می‌دهد

 

مرحله 4: ماساژ دادن پوست

در مراحل پاکسازی صورت پس از مرحله لایه برداری، نوبت به ماساژ پوست می رسد. همانطور که می دانید ماساژ دادن پوست موجب سرعت بخشیدن گردش خون در پوست می شود. همچنین حالت ارتجاعی پوست و افزایش قدرت ترمیم پوست با ماساژ امکان پذیر است. با انجام این کار تمامی عضلات زیر پوستی تقویت می شوند که در نتیجه از چین و چروک صورت جلوگیری خواهد شد. در انتهای این مرحله لطافت و نرمی دوباره پوست را احساس خواهید کرد. در این مرحله می‌توانید از انواع سرم های پوستی استفاده نمایید سرم نیاسینامید اوردینری به دلیل ترکیبات ویتامین b یا نیاسین می تواند در رفع چین و چروک بسیار کمک کننده باشد در مقاله نیاسینامید چیست به توضیح کامل این ترکیب و مزایای ان پرداخته ایم.

 

ماساژ دادن پوست

مرحله 5: استفاده از کمپرس سرد

پیش از مرحله ماسک گذاری، استفاده از کمپرس سرد در پاکسازی پوست در منزل توصیه می شود. برای انجام این مرحله از پاکسازی صورت، استفاده از عصاره گیاهان متناسب با نوع پوست می تواند باعث شادابی و طراوت بیشتر پوست شود. از این رو با قرار دادن یک پارچه تمیز و یا گاز استریل که با آب سرد مرطوب شده است بر روی صورت، می توان پوست را برای مرحله بعدی از مراحل پاکسازی پوست صورت آماده نمود. یکی از روش های تهاجمی برای بهبود پوست ار اف می باشد که توضیحات کامل مربوط به آن در مقاله آر اف چیست داده شده است.

 

بیشتر بخوانید: منگوله پوستی

 

مرحله 6: ماسک گذاری از مراحل پاکسازی صورت در خانه

شاید یکی از محبوب ترین مراحل پاکسازی صورت در میان خانم ها، متعلق به مرحله ماسک گذاری باشد. امروزه ماسک های صورت متنوعی متناسب با هر نوع پوست تولید و در بازار موجود است شامل انواع ماسک ورقه ای ، ماسک با نانو ذرات طلا، ماسک های لایه بردار، ماسک های حاوی ذغال فعال و ماسک آب برنج برای پوست بسیار مفید است به طور کلی ماسک در مراحل پاکسازی پوست صورت، موظف است تا پوست صورت را تقویت کند و باعث تسکین آن شود.

برای انجام این مرحله در حالت دراز کشیده، ماسک را به صورت یک لایه کاملا نازک بر روی پوست بمالید و یا اگر از ماسک ورقه‌ای استفاده می کنید، به آرامی ماسک را بر روی صورت قرار دهید. معمولا پس از 20 دقیقه می توانید ماسک را از روی پوست پاک کنید. ماسک گذاری یکی از راه های درمان جوش سرسیاه نیز می‌باشد.

 

مرحله 7: استفاده از کرم مرطوب کننده در پاکسازی پوست در خانه

آخرین مرحله استفاده از کرم مرطوب کننده است. تهیه یک کرم مرطوب کننده متناسب با نوع پوست می تواند تاثیر بسزایی در شادابی و نرمی پوست داشته باشد. کرم مرطوب کننده، به متعادل سازی و تقویت پوست پس از پشت گذاشتن مراحل پاکسازی پوست در خانه کمک می‌کند. لازم به ذکر است اگر پس از پاکسازی می خواهید از منزل خارج شوید، حتما از کرم ضد آفتاب مناسبی استفاده کنید. پاکسازی پوست تا حدودی به روشن کردن پوست هم کمک می کند اما اگر می خواهید که پوست روشن تری داشته باشید نیاز به استفاده از روش های پزشکی مانند مزوتراپی صورت می باشد که در مقاله ی دیگری توضیح داده ایم.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم آموزش مراحل انجام پاکسازی صورت را به طور گام به گام در هفت مرحله به شما ارائه دهیم؛ به طور کلی اگر مراحل پاکسازی صورت به درستی و مرحله به مرحله انجام شود، می توانید چهره درخشان و باطراوتی داشته باشید. انجام پاکسازی پوست کمک می کند تا هر گونه آلودگی، منافد باز و سلول های مرده کاملا از روی سطح پوست پاک شوند؛ این کار باعث تقویت و جوانسازی پوست خواهد شد.

 

 

برای استعلام قیمت و خرید مایع ماشین ظرفشویی به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

 

دسته‌بندی: بلاگ