طرز تهیه انواع ماسک عسل ( فواید استفاده از ماسک عسل برای لکه صورت و جوش )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
طرز تهیه انواع ماسک عسل ( فواید استفاده از ماسک عسل برای لکه صورت و جوش )

عسل یک ماده غذایی پرطرفدار، خوشمزه، سالم و مغذی است؛ همچنین خواص غذایی، دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد. علاوه بر این موارد، عسل فواید بهداشتی فراوانی نیز دارد؛ برای مثال از عسل برای آبرسانی پوست و درمان آکنه‌های پوستی استفاده می‌شود. همچنین به دلیل خاصیت پاک‌کنندگی و روشن کنندگی قوی آن، به عنوان اکسیر جوانسازی پوست به شمار می‌رود.

این ماده غذایی پرطرفدار، در تهیه بسیاری از صابون‌ها، کرم‌ها و محصولات آرایشی بهداشتی دیگر به کار می‌رود. اما علاوه بر این موارد، می‌توان از انواع ماسک صورت با عسل برای جوانسازی و روشن شدن پوست استفاده نمود. در این مقاله سعی داریم به مطالعه و بررسی طرز تهیه انواع ماسک عسل برای صورت و فواید آنها بپردازیم.

 

طرز تهیه انواع ماسک عسل

طرز تهیه انواع ماسک عسل ( فواید استفاده از ماسک عسل برای لکه صورت و جوش )

در ادامه برخی از انواع ماسک‌های عسل را معرفی خواهیم کرد، با توجه به پوست خود می‌توانید ماسک مورد نیاز خود را تهیه کنید.

  • ماسک عسل و دارچین

ماسک عسل و دارچین برای درمان آکنه، بسیار موثر است. دارچین خواص بسیاری دارد، با خواص ضدمیکروبی دارچین، عفونت میکروبی ناشی از آکنه ازبین می‌رود. دانه‌های درشت و فیبر موجود در دارچین، باعث تسهیل لایه‌برداری می‌شود. ویژگی‌های دارچین به همراه فواید عسل، برای پوست مفید است و به عنوان یک درمان عالی برای آکنه محسوب می‌شود.

مواد لازم این ماسک پودر دارچین و عسل است. پس از مخلوط کردن این دو ماده باید یک ترکیب یکنواخت حاصل شود.
می‌توانید این ماسک را فقط روی نواحی آکنه‌دار بمالید یا به عنوان یک روش پیشگیرانه روی کل صورت‌تان از آن استفاده کنید. بهتر است که این ماسک قبل از رفتن به رخت‌خواب استفاده شود و صبح روز بعد باید صورت با آب گرم شسته شود. همچنین توصیه می‌شود که استفاده از ماسک به‌مدت ۲ هفته برای درمان آکنه ادامه یابد.

  • ماسک صورت با عسل و آلوئه ورا

ماسک عسل و آلوئه‌ورا با خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی، به ازبین بردن جوش‌های صورت کمک کرده و به عنوان بهترین ماسک عسل برای جوش، به شمار می‌رود. همچنین باعث کاهش التهاب جوش‌ها و از بین بردن جوش‌های سر سفید می‌شود. برای درمان جوش های زیر پوستی با کمک روش های دیگر نیز می‌توانید به مقالات دیگر مراجعه فرمایید.

مواد مورد نیاز آن 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق ژل آلوئه‌ورا است و از بهترین انواع ماسک برای پوست محسوب می‌شود. پس از مخلوط کردن عسل و ژل آلوئه‌ورا باید پوست صورت به خوبی شسته شود. سپس باید ماسک را 20 تا 30 دقیقه برروی پوست خود قرار داده و بعد با آب ولرم بشویید.

  • ماسک عسل برای لکه صورت

گلاب از جمله موادی است که برای پوست فواید بسیار زیادی دارد. برای مثال با داشتن خواص ضدمیکروبی، پوست را پاک‎سازی می‌کند و به ازبین بردن آلودگی‌های پوست کمک خواهد کرد. ترکیب عسل و گلاب با خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست، می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم کند و همچنین مانع از خشک شدن پوست شود.

این ترکیب به علت داشتن عسل طبیعی به درمان جای زخم و سوختگی کمک می‌کند و می‌تواند جای سوختگی روی پوست را با مصرف مدادم ازبین ببرد. همچنین می‌توان این ماسک صورت با عسل را به عنوان بهترین ماسک عسل برای لکه صورت، استفاده نمود.

پس از مخلوط نمودن ترکیب عسل و گلاب آن را برروی پوست خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید. سپس ترکیب آماده شده را برروی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید و از تاثیرات آن لذت ببرید.

اگر تمایل به استفاده از محصولات مراقبت از پوست دارید پیشنهاد میکنم برای از بین بردن جوش های خود از ژل ضد جوش نوتروژینا استفاده نمایید.

چرا باید از انواع ماسک عسل استفاده نمود؟

طرز تهیه انواع ماسک عسل ( فواید استفاده از ماسک عسل برای لکه صورت و جوش )

به طور معمول پوست همه افراد به دلایل متفاوتی همچون آلودگی هوا، نور خورشید و عدم لایه‌برداری به مدت طولانی، کدر و تیره می‌شود و خاصیت خود را از دست می‌دهد. برخی افراد برای سریع نتیجه گرفتن ممکن است از مواد شیمیایی متفاوتی استفاده کنند؛ بیشتر مواد شیمیایی نیز در مدت کوتاه تاثیر آنی دارند اما ممکن است در دراز مدت، عوارض نامطلوبی برای پوست ایجاد کنند.

به همین دلیل اگر به دنبال داشتن پوستی روشن هستید و از طرفی می‌خواهید که از عوارض ناشی از مواد شیمیایی در امان باشید، بهتر است از مواد طبیعی همچون عسل، برای روشن شدن پوست صورت خود استفاده کنید. اگرچه استفاده کردن از ماسک صورت با عسل، بازدهی سریعی ندارند اما استفاده از آن در روتین پوستی روزانه و با تداوم، نتایج خوبی به همراه دارد.

 

فواید استفاده از انواع ماسک عسل

همانطور که گفتیم، عسل یکی از ترکیبات پرکاربرد در تهیه محصولات مختلف مراقبت پوستی است؛ استفاده از عسل به دلیل فواید بسیار آن است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • عسل یکی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است که از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید و آلاینده‌های موجود در هوا، محافظت می‌کند و به جوان‌سازی پوست کمک خواهد کرد.
  • عسل جاذب رطوبت است و به جذب بیشتر و حفظ رطوبت در پوست کمک خواهد کرد. به همین سبب ماسک صورت به عنوان یک ترکیب مرطوب‌کننده و پاک‌کننده پوست به کار می‌رود.
  • عسل برای بهبود زخم‌ها مفید است و به همین دلیل در شکل‌گیری کلاژن و درمان جای زخم کاربرد دارد.
  • خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی عسل بسیار است. به همین سبب از انواع ماسک تهیه شده از عسل در درمان بریدگی‌ها و زخم‌ها استفاده می‌شود.
  • عسل با تنظیم PH پوست، باعث متعادل شدن تولید چربی پوست می‌شود.
  • عسل تاثیر بسیار زیادی در درمان مشکلات پوستی رایج دارد. همچنین با خواص درمانی فوق‌العاده برای انواع پوست مناسب است.

با وجود تمام فواید عسل، وقتی که این ماده با مواد دیگری ترکیب شود، می‌تواند برای بهبود بیشتر مشکلات پوستی معجزه کند. اگر به هر دلیلی امکان تهیه ماسک های خانگی را ندارید می‌توانید نسبت به خرید ماسک صورت آماده اقدام نمایید.

نکات مهم در رابطه با استفاده از انواع ماسک صورت با عسل

طرز تهیه انواع ماسک عسل ( فواید استفاده از ماسک عسل برای لکه صورت و جوش )

همانطور که می‌دانید عسل برای پوست خواص بسیار مفیدی را به‌دنبال دارد، اما شاید همه افراد از خواص آن استفاده نکنند یا اینکه ممکن است به عسل حساسیت داشته باشند. برای اینکه پوست شما به‌جای شفاف‌ شدن، دچار حساسیت و آلرژی نشود بهتر است حتما قبل از استفاده از انواع ماسک صورت با عسل، مقدار کمی از آن را روی پوست دست خود تست کنید.

برای تست کردن عسل روی پوست دست خود، بهتر است یک قطره از آن را برروی پوستتان بمالید. سپس بگذارید تا به مدت 24 ساعت بر روی پوست بماند. بعد از گذشت این زمان، اگر علائمی همچون تورم، قرمزی، خارش، سوزش و التهاب مشاهده نشد، یعنی اینکه شما نسبت به عسل حساسیت نداشته و می‌توانید با خیالی راحت از ماسک استفاده کنید.

خواص بی‌نظیر عسل همچون لایه‌برداری از پوست، تغذیه پوست با ویتامین‌ها، محافظت در برابر آسیب‌های ماوراءبنفش و رادیکال‌های آزاد، باعث شده که این ماده خواص بسیار زیادی را جهت روشن‌شدن پوست، ازبین بردن لکه و جوش‌های پوستی داشته باشد.

انواعی از دیگر ماسک‌های عسل همچون عسل و لیمو، عسل و جوش شیرین، عسل و روغن زیتون و عسل و ماست وجود دارند که با فواید بسیار می‌توانند پوست شما را درخشان‌تر و شفاف‌تر از قبل کنند.

به طور کلی برای درمان و از بین بردن جوش صورت روش ها و ماسک های مختلفی وجود دارد یکی از آن ها ماسک خیار برای جوش صورت است که به راحتی در خانه می‌توانید تهیه نمایید.

 

راهنمایی‌هایی برای استفاده از انواع ماسک عسل

  • بهتر است ماسک‌ها به‌صورت تازه، آماده و استفاده شود.
  • بهتر است از عسل طبیعی و ارگانیک استفاده شود.
  • هنگام شستشو صورت پس از استفاده از این ماسک‌ها، نباید از هیچ نوع صابونی استفاده شود. چراکه صابون برای درمان آکنه توصیه نمی‌شود.
  • پس از شستن صورت با آب ولرم، بهتر است چند دقیقه دیگر دوباره با آب سرد شسته شود.

سخن پایانی

سال‌های بسیار زیادی است که مردم از ماسک‌ عسل برای جوش و ازبین بردن آکنه، خشکی پوست، لک‌های پوستی، جای زخم یا سوختگی و درمان جوش‌های صورت استفاده می‌شود. استفاده از این ماسک به دلیل فواید بسیار آن است، شما نیز می‌توانید برای استفاده از مزایا و فواید آن، با توجه به نیاز پوست خود از انواع ماسک استفاده کنید.

 

دسته‌بندی: بلاگ