انواع ماسک خیار برای صورت ( ماسک خیار برای جوش + لک + آبرسانی صورت )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
انواع ماسک خیار برای صورت ( ماسک خیار برای جوش + لک + آبرسانی صورت )

اگر به انسان‌های اطرافتان نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید اولین چیزی که در مواجهه با هر فرد به چشم می‌آید صورت وی است. بنابراین پوست صورت می‌تواند تاثیر به سزایی در شاداب و با طراوت نشان دادن افراد داشته باشد.

اکثر ما هر روزه با استفاده از انواع مختلف کرم‌ها و لوازم آرایشی ایرادات مختلف پوست خود را می‌پوشانیم تا زیباتر دیده شویم. اما خوب است به این موضوع توجه کنید که اگر ایرادات پوست خود را به جای پوشاندن، اصلاح کنید دیگر نیازی به استفاده از کرم‌های سنگین برای برطرف کردن نواقص پوستی نخواهد بود.

یکی از روش‌هایی که امروزه بسیار رایج شده و باعث بهبود ایرادات پوستی می‌شود، استفاده از ماسک‌های تقویتی است. ماسک‌های صورت را می‌توانید به صورت آماده از بازار بخرید یا آن‌ها را با هزینه بسیار کم‌تر در منزل آماده کنید.

یکی از مواد بی‌نظیری که استفاده از آن در ماسک‌ها باعث افزایش شادابی پوست می‌شود، خیار است. خیار یک میوه ارزان قیمت است که در تمامی منازل به راحتی پیدا می‌شود. اما شاید شما ندانید با همین میوه ارزان قیمت چه ماسک‌های مفیدی می‌توانید برای خود بسازید. اگر شما هم کنجکاو شده‌اید تا بدانید خیار چه فوایدی برای پوست دارد و با آن چه ماسک‌هایی می‌توان ساخت، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

طرز تهیه انواع ماسک خیار برای صورت

همان طور که گفته شد، خیار حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله اسید اسکوربیک، ویتامین سی، ویتامین‌ای و … است. به همین دلیل از آن برای تهیه انواع ماسک و کرم و لوسیون‌های صورت و بدن استفاده می‌شود. این میوه برای شاداب کردن پوست، رفع تیرگی و پف زیر چشم، آبرسانی پوست و … موثر است، اگر با چروک‌ها و سیاهی‌های زیر چشم سروکله می‌زنید از کرم دور چشم هم می‌توانید استفاده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه چند ماسک عالی با استفاده از خیار می پردازیم.

  • ماسک با خیار و آلوورا

 

انواع ماسک خیار برای صورت ( ماسک خیار برای جوش + لک + آبرسانی صورت )

 

ماسک خیار برای جوان‌سازی و درخشان کردن پوست صورت موثر است. همچنین موجب تسکین بیماری‌های پوستی خواهد شد. برای تهیه این ماسک با خیار برای صورت به یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا و نصف یک خیار نیاز دارید. خیار را رنده کنید و ژل آلوررا را به آن بیافزایید. مخلوط را بر روی صورت قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. اگر برای تهیه این ماسک زمان کافی ندارید می‌توانید از ماسک ورقه‌ای مرطوب‌کننده گارنیر حاوی هیالورونیک اسید و آلوئه ورا استفاده کنید.

 

  • ماسک خیار و آرد نخودچی

این ماسک پوست را تغذیه می‌کند و درخششی شگفت انگیز به آن می‌دهد. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی و سه قاشق غذاخوری آب خیار نیاز دارید. در یک ظرف تمیز آب خیار را با آرد نخودچی به خوبی مخلوط کنید و آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید. پس از ۳۰ دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید و از درخشش و شفافیت آن لذت ببرید.

 

چنانچه به هر دلیلی برای تهیه این ماسک‌ها زمان کافی ندارید یا حوصله درست کردن ماسک‌های خانگی را ندارید، می‌توانید با خرید ماسک صورت مناسب آبرسانی پوست خود را انجام دهید. همانطور که مراقبت از پوست اهمیت زیادی دارد باید از پوست لب هم مراقبت کرد و برای لایه برداری باید از ماسک لب استفاده کنید. طرز تهیه ماسک لب خانگی را در مقالات دیگر الو ارس توضیح داده‌ایم که می‌توانید از ان استفاده نمایید.

 

 

  • ماسک خیار برای پوست خشک

این ماسک برای برطرف کردن خشکی پوست موثر است. برای طرز تهیه ماسک خیار و هویج (یک قاشق غذاخوری آب هویج، یک قاشق غذاخوری خیار رنده شده و یک قاشق غذاخوری خامه ترش) نیاز دارید.

این مواد را به خوبی ترکیب کنید تا به غلظت خمیر برسد. سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز قرار دهید و پس از آن با آب ولرم بشویید. اگر خیار و هویج در دسترس ندارید می‌توانید از ماسک ورقه‌ای بمب آبرسان گارنیر مناسب پوست خشک و نرمال استفاده کنید.

 

  • طرز تهیه ماسک خیار برای سفیدی پوست

 

انواع ماسک خیار برای صورت ( ماسک خیار برای جوش + لک + آبرسانی صورت )

 

برای درخشان کردن پوست صورت از این ماسک استفاده کنید. گوجه فرنگی مقدار زیادی پتاسیم و ویتامین سی دارد. همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان به نام لیکوپن است که به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک به نصف یک عدد خیار و نصف یک عدد گوجه فرنگی رسیده احتیاج دارید. ابتدا خیار را پوست بگیرید. سپس آن را به همراه گوجه فرنگی رنده کنید و به خوبی مخلوط نمایید. این ترکیب را برای مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید.

به خاطر داشته باشید که گوجه فرنگی می‌تواند حساسیت زا باشد بنابراین چنانچه احساس خارش یا سوزش داشتید فورا پوست صورت خود را بشویید.

 

  • ماسک آبرسان صورت با خیار

به کمک این ماسک رنگ پوست شما درخشان می‌شود و شادابی آن بیشتر خواهد شد. همچنین باعث جلوگیری از پیر شدن و ایجاد چین و چروک بر پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و یک قاشق غذاخوری آب خیار نیاز است. این دو را در ظرفی تمیز ترکیب کرده و آن را توسط پنبه روی پوست صورتتان بمالید. پس از 15 دقیقه صورتتان را با آب تمیز بشویید. همچنین از ماسک چای سبز هم می‌توانید استفاده نمایید.

 

  • ماسک خیار و هندوانه

اگر در گرمای تابستان دچار آفتاب سوختگی شدید استفاده از این ماسک به شدت توصیه می‌شود. این ماسک آثار آفتاب سوختگی را از بین می‌برد و پوست را تغذیه می‌کند. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری هندوانه و یک قاشق غذاخوری خیار نیاز دارید. خیار و هندوانه را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی صورت و گردنتان بمالید و پس از 15 دقیقه بشویید.

 

  • ماسک خیار و عسل

اگر پوست شما حساس است می‌توانید از این ماسک به عنوان مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری چو دو سر و یک قاشق غذاخوری خیار رنده شده را ترکیب کنید. سپس نصف قاشق غذاخوری عسل به این ترکیب بیافزایید و آن را روی پوست قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را بشویید.

 

انواع ماسک خیار برای جوش صورت

استفاده از ماسک خیار برای جوش صورت به همراه سفیده تخم مرغ می‌تواند به درمان جوش زیر پوستی، به ویژه جوش صورت، جوش‌های التهابی و سر سیاه، کمک کند. برای تهیه این ماسک خانگی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک خیار برای جوش صورت:

یک تخم مرغ
یک یا دو عدد خیار

طرز استفاده:

    1.  ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید.
    2.  سپس یک یا دو عدد خیار را رنده کنید.
    3. پوره خیار را به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست بسازید.
    4. این ترکیب را با یک برس آرایشی به آرامی روی پوست صورتتان بمالید.
    5. بعد از مالیدن ماسک، یک دستمال کاغذی را روی صورتتان قرار دهید تا ماسک را در محل قرار دهید و فیکس کنید.
    6. به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا ماسک خشک شود. سپس پوستتان را به دقت بشویید.

خواص ماسک خیار و سفیده تخم مرغ:

  • از بین بردن جوش‌های سر سیاه
  • کاهش التهابات پوست و جوش‌های قرمز
  • افزایش سفتی پوست
  • کلاژن سازی در پوست
  • روشنایی و شفافیت پوست

 

 

فواید ماسک خیار برای صورت

خیار با دارا بودن ویتامین سی و اسید کافئیک، با التهابات پوستی مبارزه کرده و شادابی را به صورت شما هدیه می‌دهد. همچنین خیار سرشار از آب است که می‌تواند به طور موثری موجب آبرسانی به پوست صورت شود.

پس چنان چه احساس کردید پوست شما کدر و خسته به نظر می‌رسد یا خشک و کم آب شده است، می‌توانید از ماسک خیار به عنوان یک راهکار موثر استفاده کنید. در ادامه به بررسی فواید ماسک خیار برای صورت خواهیم پرداخت تا شما را با خواص شگفت انگیز آن آشنا کنیم.

 

  • روشن‌کننده دور چشم

انواع ماسک خیار برای صورت ( ماسک خیار برای جوش + لک + آبرسانی صورت )

 

یکی از فواید ماسک خیار برای صورت برطرف ساختن تیرگی و پف دور چشم معجزه می‌کند. برای رفع تیرگی دور چشم کافیست دو حلقه خیار را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی چشمانتان قرار دهید تا تاثیر جادویی آن را ببینید.

خیار تیرگی‌ها و پف دور چشم را برطرف می‌کند و به چهره شما حالتی شاداب می‌بخشد. برای نتیجه‌گیری بهتر می‌توانید از این روش ۳ بار در هر هفته استفاده کنید. اگر هم زمان کافی برای تهیه ماسک ندارید می توانید از کرم های دور چشم استفاده کنید برای آشنایی با بهترین کرم دور چشم مقالات دیگر را بخوانید.

 

  • ساخت تونر صورت

برای ساخت یک تونر عالی برای پاکسازی پوست صورت، نصف خیار را کاملا ریز کنید و آن را با ۳ قاشق عنبر سائل و ۲ قاشق آب مقطر ترکیب کنید. وقتی مواد به خوبی با هم ترکیب شدند آن را در یک شیشه بریزید.

سپس با استفاده از یک پنبه می‌توانید از تونر خود بر روی پوست صورتتان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید این تونر باید در یخچال نگه داری شود و مدت زمان استفاده از آن تا یک هفته پس از ساخت است. در مقاله تونر می‌توانید خواص تونر برای پوست را بخوانید.

 

  • درمان آکنه و جوش‌های ریز پوست

از مخلوط آب خیار، گوجه فرنگی، آلوورا و سرکه سیب می‌توان یک تونر ساخت که تمامی جوش‌ها و آکنه‌های پوستی را از بین می‌برد. این مخلوط را توسط پنبه روی پوست بمالید و پس از چند دقیقه آبکشی کنید. درنظر داشته باشید که فقط استفاده کردن از ماسک های خانگی نمی‌تواند باعث از بین بردن کامل جوش های صورت شود و برای این منظور باید از کرم ضد جوش برای از بین بردن جوش های صورت کمک بگیرید. اگر در ناحیه گونه جوش میزنید و علت آن را نمی‌دانید مقاله علت جوش روی گونه را بخوانید.

اگر تمایل دارید جای جوش هایتان را از بین ببرید می‌توانید از محصولات مراقبتی استفاده نمایید برای آشنایی با بهترین ترمیم کننده جای جوش مقالات دیگر را بخوانید.

  • بستن منافذ باز پوست

یکی از فواید بی‌نظیر ماسک خیار برای صورت، بستن منافذ باز پوست است. برای تهیه ماسک خیار جهت بستن منافذ باز پوست، مقداری خیار را با آلوورا ترکیب کنید و بر روی پوست خود قرار دهید. پس از نیم ساعت پوست خود را بشویید. استفاده از این ماسک به مرور زمان موحب بسته شدن منافذ باز پوست خواهد شد. همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید از ماسک زغالی ورقه‌ای گارنیر مدل Garnier SAF KOMUR استفاده کنید.

 

  • درخشندگی و حفظ رطوبت پوست

خیار به دلیل داشتن میزان زیادی آب، پوست را هیدراته کرده و موجب درخشندگی و شفافیت پوست صورت شما خواهد شد. برای بهره‌مندی از خاصیت شفاف کنندگی خیار، باید آن را به صورت حلقه‌های باریک برش زده و بر روی پوست خود قرار دهید یا آب خیار را بنوشید. تخم‌های خیار حاوی ویتامین‌ای و پتاسیم است که می‌تواند در رفع لکه‌های پوستی موثر باشد. همچنین می‌توانید از کرم ضد لک قوی نیز استفاده نمایید.

گاهی باقی ماندن شامپوی مو بر روی پوست در هنگام حمام به مدت طولانی موجب کاهش رطوبت و آسیب های پوستی می شود در این هنگام استفاده از ماسک خیار می تواند به رفع آن کمک کند. همچنین پیشنهاد ما آن است که از شامپو های اصل و بدون مواد مضر مانند شامپو آلپسین اصل استفاده نمایید.

 

  • رفع پف زیر چشم

 

انواع ماسک خیار برای صورت ( ماسک خیار برای جوش + لک + آبرسانی صورت )

 

خیار برای درمان پف و تیرگی زیر چشم نیز کاربرد دارد. بدین منظور باید برش‌های نازک خیار را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی چشمان بسته خود قرار دهید.

 

  • جوان‌سازی پوست صورت

خیار حاوی مقدار زیادی اسید اسکوربیک و اسید کافئیک است که این دو می‌توانند باعث آبرسانی به بافت پوست و جوانسازی آن شوند. همچنین می‌توانید در کنار این ماسک از ماسک ورقه‌ای بمب آبرسان و ضد پیری گارنیر مناسب انواع پوست استفاده کنید. همچنین میتوانید از ماسک انار استفاده کنید که به درخشان شدن و جوانسازی پوست کمک می کند اگر تمایل دارید با خواص ماسک انار آشنا شوید مقالات دیگر را بخوانید.

 

  • درمان خارش و سوختگی پوست

از ماسک خیار برای صورت می‌توان برای رفع خارش و حساسیت‌های پوستی استفاده کرد. همچنین اگر پوست شما دچار سوختگی یا گزش حشرات شده، استفاده از خیار می‌تواند در رفع مشکل تاثیرگذار باشد.

 

  • مقابله با چین و چروک پوست

خیار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان می‌تواند در رفع چین و چروک موثر باشد و از ایجاد چروک‌های بیشتر جلوگیری کند. همچنین ویتامین‌ای و پتاسیم موجود در خیار می‌تواند خطوط اخم را محو کند.

 

ماسک پوست خیار برای جوش

طرز استفاده آن هم بسیار راحت است، یک عدد خیار را بردارید پوست آن را بگیرید سپس بروی پوست صورتتان قرار دهید.

 

خواص پوست خیار برای جوش

مرطوب کنندگی بالا: خیار از بخش عمده‌ای آب تشکیل شده است که می‌تواند پوست را مرطوب کند و ترطیب عمقی فراهم کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها: خیار حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C و E است که می‌توانند از آسیب‌های اکسیداتیو به پوست جلوگیری کنند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی: خیار حاوی ویتامین‌های A و K و مواد معدنی مانند پتاسیم و منگنز است که برای پوست مفید هستند.

خواص ضد التهابی: خیار می‌تواند به عنوان یک ماده ضد التهابی عمل کند و به کاهش التهابات جوش‌های پوست کمک کند.

 

کلام آخر

برای افزایش درخشش و شفافیت پوست می‌توانید از مواد طبیعی بسیاری استفاده کنید. تهیه ماسک با انواع میوه‌ها و مواد غذایی همچون جو دوسر، شیر، عسل و … می‌توانند موجب تغذیه پوست شوند و به پوست شما جوانی و شادابی را هدیه دهند. در این مطلب درباره فواید بی‌نظیر خیار با شما صحبت کردیم و طرز تهیه چند ماسک عالی با خیار را به شما آموزش دادیم تا بتوانید با استفاده از این میوه ارزان و در دسترس پوست خود را آبرسانی کنید.

 

 

دسته‌بندی: بلاگ

نظر شما برای ما با ارزشه

2 دیدگاه

  1. سوینا 13/06/1402 در 15:51 بعد از ظهر

    یک سوال
    ماسک خیار چند دقیقه باید روی صورت بماند؟
    ممنون

    • aloaras 13/06/1402 در 15:56 بعد از ظهر

      سلام و درود
      دوست عزیز ما برای هر ماسک جداگانه نوشتیم چند دقیقه باید روی صورت باشد
      مثلا مثلا ماسک خیار و آلوورا ۱۵ دقیقه ، ماسک خیار برای جوش صورت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و… باقی موارد را می‌توانید در همین مقاله مطالعه بفرمایید
      موفق باشید