طرز تهیه ماسک الوئه ورا ( درمان جوش – آبرسان – درخشان کننده پوست – رفع لکه پوستی )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
طرز تهیه ماسک الوئه ورا ( درمان جوش - آبرسان - درخشان کننده پوست - رفع لکه پوستی )

یکی از بهترین ماسک های طبیعی بسیار عالی برای صورت، ماسک آلوورا می باشد. امروزه این ماسک طبیعی فوق العاده با استقبال زیادی در صنعت زیبایی مواجه شده است به طوری که از آن برای ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی استفاده می شود.

آلوورا یک مرطوب کننده فوق العاده، یک آب رسان عالی، یک پاک کننده مناسب و… می باشد و تمامی این ویژگی ها باعث شده است تا بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد، در واقع همانند یک معجزه برای پوست شما می باشد و می تواند علاوه بر آب رسانی و مرطوب کردن به روشن شدن پوست شما کمک کند.

همچنین از ماسک الوئه ورا برای جوش و کاهش التهابات پوستی استفاده می شود. در ادامه تعدادی از ماسک صورت آلوورا را به شما معرفی می کنیم‌. برای اطلاع از مطالب مرتبط در این زمینه لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی چند ماسک آلوورا برای صورت

طرز تهیه ماسک الوئه ورا ( درمان جوش - آبرسان - درخشان کننده پوست - رفع لکه پوستی )

همانطور که بیان کردیم این ماسک خاصیت های فوق العاده ای دارد و می تواند به بهبود پوست شما کمک کند. البته نباید این نکته را فراموش کنید که برای شفاف شدن پوست و بهبود مشکلات پوستی و رسیدن به نتیجه ی مطلوب، باید از ماسک ها و محصولات پوستی به صورت مداوم استفاده کنید.

همچنین استفاده از ماسک آلوورا ی طبیعی به جای ماسک های مصنوعی به شما عزیزان توصیه می شود، زیرا این ماسک ها فاقد مواد شیمیایی هستند که برای پوست مضر هستند و همین به بهتر شدن حال پوست شما کمک می کند.

اما چند مورد از بهترین ماسک صورت آلوورا برای مراقبت از پوست و داشتن پوستی درخشان، بدون التهاب و جوش که ما به شما معرفی خواهیم کرد، شامل موارد زیر است.

  • ماسک صورت آلوورا برای داشتن پوست بدون جوش و آکنه
  • ماسک صورت آلوورا برای اسکراب کردن و داشتن پوستی روشن و درخشان
  • ماسک آلوورا برای برطرف کردن لک های قهوه ای ایجاد شده در اثر قرار گرفتن در زیر نور خورشید
  • ماسک آلوئه ورا برای پوست چرب
  • ماسک آلوورا برای پوست خشک
  • ماسک آلوئه ورا برای پوست حساس

این ماسک ها از جمله ماسک های مفید برای پوست می باشد که در ادامه توضيحات لازم را درباره این ماسک ها برای شما عزیزان بیان می کنیم.

ماسک آلوورا برای جوش و آکنه

طرز تهیه ماسک الوئه ورا ( درمان جوش - آبرسان - درخشان کننده پوست - رفع لکه پوستی )

برای تهیه این ماسک آلوورا برای جوش، به اندازه یک قاشق غذا خوری به ژل آلوورا، یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی پودر شده و مقدار بسیار کمی آب لیمو ی تازه نیاز دارید. تمام مواردی که بیان کردیم را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا ماسک یک دستی به دست بیاید.

حال این ماسک را به صورت و قسمت هایی که دارای آکنه و جوش هستند بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی آن قسمت ها بماند. پس از گذشت این مدت زمان شما می توانید این ماسک را با آب ولرم از قسمت های مورد نظر شسته و پاک کنید. استفاده از این ماسک به صورت روزانه مشکلی نداشته و می توانید به صورت مستمر از آن استفاده کنید تا جوش ها و آکنه های صورت محو و برطرف شود.

اگر تمایل به استفاده از محصولات مراقبت از پوست دارید پیشنهاد میکنم برای از بین بردن جوش های خود از ژل ضد جوش نوتروژینا استفاده نمایید.

 

— طرز استفاده از آلوئه ورا برای لک صورت

استفاده از ماسک آلوورا برای لک صورت می‌تواند کمک زیادی به از بین بردن لک‌ ها کند این خاصیت در ماسک خیار برای لک صورت نیز وجود دارد ولی لازم است از برگ‌های تازه آلوئه‌ورا استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید، مراحل را طبق موارد زیر انجام دهید:

  1. یک برگ آلوئه‌ورای تازه را با چاقو ببرید.
  2. ژل شفاف داخل برگ را با چنگال بیرون بیاورید و در یک ظرف در یخچال قرار دهید.
  3. می‌توانید از ژل به صورت مستقیم روی پوست خود استفاده کنید یا آن را درون یک مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که کاملاً مایع شود، مخلوط کنید. سپس می‌توانید مایع را در یک ظرف اسپری قرار داده و بر روی صورت خود اسپری کنید. (توجه داشته باشید که همچنان باید ژل را در یخچال نگه دارید.)
  4. ژل باقی‌مانده در داخل برگ آلوئه‌ورا را دور نریزید و از آن برای مرطوب کردن پوست دست، پا، صورت و سایر نواحی بدن استفاده کنید.

 

 

–ماسک صورت آلوورا برای اسکراب صورت

یکی دیگر از انواع ماسک آلوئه ورا که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و از بهترین ماسک صورت آلوورا می باشد، ماسک لایه بردار و یا اسکراب آلوورا است. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذا خوری ژل آلوورا، شکر قهوه ای، روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری عسل نیاز داریم که به خوبی آن ها را با یکدیگر مخلوط و میکس می کنیم.

پس از آماده شدن ماسک آن را به صورت خود زده و برای ۳ دقیقه آن را ماساژ بدهید و بعد از این تایم بگذارید این ماسک عالی برای ۲۰دقیقه بر روی صورت شما بماند. بعد از این مدت زمان، آن را با یک پارچه نم دار از صورت خود پاک کرده و با آب ولرم صورت خود را بشویید. استفاده از این ماسک برای ۲ بار در هفته توصیه می شود. در کنار استفاده از ماسک می توانید از کرم شب نیز برای داشتن پوستی روشن و بهبود کیفیت پوست خود استفاده کنید برای خرید کرم شب به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

— ماسک آلوورا برای لک قهوه ای صورت

طرز تهیه ماسک الوئه ورا ( درمان جوش - آبرسان - درخشان کننده پوست - رفع لکه پوستی )

اگر به دنبال برطرف کردن لکه های قهوه ای هستید که در اثر قرار گرفتن در زیر نور خورشید به وجود آمده اند، این ماسک یکی از بهترین ماسک ها برای برطرف کردن آن می باشد همچنین روش دیگری که می‌توانیم به شما معرفی کنیم ماسک چای سبز برای لک صورت می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

تهیه ماسک آلوورا برای لک قهوه ای صورت: یک قاشق غذا خوری ژل آلوورا و یک قاشق چایخوری پوره ی خیار، دلمه ی شیر و نصف قاشق چای خوری آب لیمو ی تازه.

این مواد را در ظرفی ریخته و خوب میکس کنید‌‌. هم زدن مواد را تا جایی ادامه دهید که مواد حالت کرمی مانند پیدا کند‌‌. از این ماسک می توانید برای صورت و گردن خود استفاده کنید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آن را پاک کرده و بشویید.

استفاده از این ماسک ۳ یا ۴ بار در هفته مجاز می باشد و می توانید به مرور و با استمرار به بهبود و پاک شدن این لکه ها کمک کند. آب لیمو ی تازه در این ماسک به کمرنگ شدن لکه های پوست و خیار به آب رسانی و خنک شدن و کاهش التهابات صورت کمک می کند‌‌. به همین خاطر این ماسک یکی از بهترین ماسک آلوورا برای صورت است. همچنین می‌توانید برای از بین بردن لکه ها و جوان سازی پوست از انواع سرم های اوردینری نیز استفاده نمایید.

 

— ماسک آلوئه ورا برای پوست چرب

یکی از ماسک های مناسب برای افرادی است که پوست آن ها چرب می باشد. این ماسک از یک قاشق غذا خوری ژل آلوورا، یک قاشق چای خوری ماست و نصف قاشق چای خوری آب لیموی تازه تهیه می شود‌.
در اولین مرحله شما باید برای تهیه این ماسک ، مواد مورد نیاز را به اندازه ای هم زده و میکس کنید که تا حالت کرمی مانند پیدا کند. پس آماده شدن ماسک آن را بر صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید که این ماسک به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند. بعد از این مدت زمان می توانید صورت خود را شسته و با دستمالی تمیز آن را خشک کنید. شما می توانید در هفته ۳ تا ۴ بار از این ماسک استفاده کنید. ماست مورد استفاده در این ماسک خاصیت کرم لایه برداری دارد و دلیل آن اسید لاکتیک موجود در ماست می باشد‌.

همچنین آب لیموی تازه به خاطر داشتن مقدار زیادی ویتامین سی خاصیت روشن کنندگی و کوچک کردن منافذ باز پوست را دارد و به همین خاطر ماسک آلوورا برای جوش و لک نیز مناسب است‌.

چنانچه به هر دلیلی برای تهیه این ماسک‌ها زمان کافی ندارید یا حوصله درست کردن ماسک‌های خانگی را ندارید، می‌توانید ماسک صورت مناسب برای آبرسانی پوست خود را خریداری کنید.

 

 

— ماسک آلوئه ورا برای پوست خشک

برای تهیه کردن این ماسک شما نیاز به یک قاشق غذا خوری ژل آلوورا، یک قاشق چایخوری عسل و نصف یک قاشق چای خوری روغن بادام شیرین و یا روغن زیتون اصل نیاز دارید.

این مواد را با هم ترکیب کرده و بر روی پوست صورت خود بمالید و ۳۰ دقیقه اجازه دهید بر روی پوست صورت و گردن شما بماند. پس از این تایم آن را با یک حوله یا پارچه تمیزی که نم دار کرده اید، پاک کنید. شما اجازه دارید ۳ الی ۴ بار از این ماسک استفاده ‌کنید.

این ماسک به خوبی می تواند کم آبی پوست شما را برطرف کرده و آن را آب رسانی کند و خشکی آن را از بین ببرد. روغن زیتون و یا روغن بادام شیرین مورد استفاده در ماسک به علت اینکه دارای ویتامین ای و کا هستند، رطوبت پوست را تامین می کنند. همچنین عسل موجود در این ماسک به درخشان شدن و نرم و لطیف شدن پوست صورت شما کمک می کند. یکی دیگر از انواع ماسک های خانگی که به درخشان شدن و جوانسازی پوست کمک می کند ماسک انار است اگر تمایل دارید با خواص ماسک انار آشنا شوید مقالات دیگر را بخوانید.

اگر بنا به هر دلیلی قادر به درست کردن ماسک‌های خانگی نبودید و تمایل به خریداری کرم برای آبرسانی پوست خود دارید میتوانید برای آشنایی بیشتر با بهترین آبرسان پوست خشک این مطلب را بخوانید.

 

— ماسک آلوئه ورا برای پوست حساس

طرز تهیه ماسک الوئه ورا ( درمان جوش - آبرسان - درخشان کننده پوست - رفع لکه پوستی )

ماسک آلوورا که برای پوست های حساس و آسیب دیده مناسب بوده و به بهبود پوست کمک می کند، از یک قاشق غذا خوری ژل آلوورا و موز رسیده ای که آن را له کردیم و نصف یک قاشق چای خوری عسل تهیه می شود.

در ابتدا شما باید این مواد را به خوبی هم بزنید و با یکدیگر میکس کنید تا به یک ماده کرمی شکل تبدیل شود.

سپس از این ماسک می توانید و صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه به آن زمان بدهید و اجازه دهید که بر صورت و گردن شما باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، صورت خود را آب بشویید. استفاده از این ماسک برای ۳ الی ۴ بار در هفته مجاز است.

علت استفاده کردن از موز در این ماسک خاصیت تامین آب و کربوهیدرات و چربی مورد نیاز پوست است. همچنین موز خاصیت ضد پیری داشته و در از بین بردن جای جوش و آکنه به خوبی عمل می کند و به عنوان یکی از بهترین ماسک الوئه ورا برای جوش شناخته شده است. اگر به هر دلیلی زمان کافی برای درست کردن ماسک های خانگی ندارید می‌توانید از محصصولات مراقبتی استفاده نمایید برای آشنایی با بهترین ترمیم کننده جای جوش مقالات دیگر را بخوانید.

عسل هم دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد و از پوست در برابر عوامل آسیب رسان محافظت می کند و به همین خاطر استفاده از این ماسک آلوورا برای صورت بسیار به شما پیشنهاد می شود. اگر تمایل دارید از ماسک هایی استفاده کنید که با عسل تهیه شده اند در مقالات دیگر انواع ماسک عسل را معرفی کرده ایم.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا مطالبی را در رابطه با ماسک آلوورا و ماسک آلوورا برای جوش برای شما بیان کنیم و به معرفی چند مورد از بهترین ماسک صورت آلوورا که به صورت طبیعی تهیه می شوند، پرداختیم. امیدواریم با به کار بردن مطالب بیان شده در این مقاله و ساخت ماسک آلوئه ورا در خانه و استفاده از آن به بهبود پوست خود کمک کرده و مشکلات آن را برطرف کنید.

دسته‌بندی: بلاگ

نظر شما برای ما با ارزشه

2 دیدگاه

  1. نازی 14/06/1402 در 16:19 بعد از ظهر

    سلام
    آلوورا چه مدت باید روی پوست بماند؟

    • aloaras 14/06/1402 در 16:20 بعد از ظهر

      سلام و درود
      حدود 20 الی 30 دقیقه
      توجه داشته باشید برای پوستی ممکن است متفاوت باشد
      موفق باشید