فیس واش چیست؟ ( راهنمای استفاده از فیس واش صورت )

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
فیس واش چیست؟ ( راهنمای استفاده از فیس واش صورت )

فیس واش صورت چیست؟ فیس واش به انواعی از محصولات شوینده گفته می شود که از آنها برای تمیزی پوست استفاده می کنند. فیس واش ها حاوی ترکیبات فعالی مانند مواد ضد باکتریایی و نرم کننده و… هستند. ترکیبات فعال انواع فیس واش، عمل تمیزی پوست را راحت تر و سریع تر می کنند.

با انتخاب یک فیس واش می توان علاوه بر تمیزی مواد آرایشی و دیگر آلودگی های پوستی، از مزیت لایه برداری آن هم بهره مند شوید. این انواع از شوینده ها جزو شوینده های خاص هستند؛ چرا که فرمولاسیون آنها تشکیل شده از ترکیبات درجه یک است و با شوینده های معمولی کاملا متفاوت هستند.

فیس واش چیست؟

به شوینده های پوستی با کیفیت، فیس واش گفته می شود. این محصولات به صورت ژل، فوم و کرم در دسترس هستند. به دلیل فرمولاسیون درجه یک این محصولات، تاثیر مثبت زیادی بر روی پوست دارند.

پوست صورت یکی از حساس ترین بخش های بدن انسان است که تاثیر زیادی بر روی زیبایی جلوه ظاهری شما دارد. اگر پوست عاری از لک و جوش باشد و رنگ آن شفاف باشد قطعا چهره شما زیباتر به نظر می آید. در حال حاضر برندهای زیادی از فیس واش در بازار موجود است که می توانیم از آنها بهره ببریم. تمیزی مداوم پوست با فیس واش های درجه یک، علاوه بر پاکسازی، بهبود وضعیت کلی پوست را هم به همراه دارد.

فیس واش را باید نوعی پاک کننده عمیق تصور کرد؛ بنابراین منافذ پوست را هم به طور کامل تمیز کرده و از این طریق باعث درخشان شدن رنگ آن می شود. محصولات فیس واش برای هر نوع پوستی، در برندهای متنوع موجود هستند.

 

انواع فیس واش صورت چیست؟

 

فیس واش چیست؟ ( راهنمای استفاده از فیس واش صورت )

 

شوینده صورت چیست؟ به موادی که جهت شستن و تمیزی پوست استفاده می شوند شوینده صورت می گویند. انواع فیس واش، با توجه به نوع و مشکلات پوست و همینطور ترکیباتی که دارند در دسته بندی‌های مختلفی تقسیم بندی می شوند. مهمترین دسته بندی انواع فیس واش به شرح موارد زیر می باشد.

 

   – ژل شستشو

این نوع از فیس واش بافت ژل مانندی دارد که بسیار نرم و لطیف است. این ژل های شوینده را به روش های مختلفی بسته بندی می کنند تا استفاده از آنها برای افراد راحت تر باشد. مهمترین مزیت استفاده از ژل شوینده این است که پوست را از هر گونه آلودگی به طور کامل تمیز می کند. یکی از بهترین محصولات با این بافت، ژل شستشو صورت نوتروژینا می‌باشد.

چون در ترکیب این نوع از فیس واش ترکیبات نرم کننده وجود دارد بنابراین بر لطافت و نرمی پوست هم می افزاید. حال چند مورد از بهترین برندهای ژل شوینده را به شما معرفی می کنیم. توجه کنید اگر روزانه از کرم پودر یا کرم های آرایشی مختلف استفاده می کنید لازم است تا ابتدا با استفاده از محلول میسلار واتر اقدام به شست و شوی آن نمایید.

 

  • بایودرما 

مناسب پوست های چرب است و برای روتین پوستی چرب و جوش دار بسیار مناسب است. این ژل با قدرت شویندگی بالایی که دارد پوست را به طور عمیق، تمیز می کند. این محصول فاقد ترکیبات مضر مثل الکل و پارابن است. چربی اضافی پوست را از بین می برد و این گونه از عارضه جوش روی پوست پیشگیری می کند.

  • لورال

حاوی عصاره گل های طبیعی مانند گل رز و یاسمن است. سم زدایی بالایی داشته و پوست را به بهترین نحو شستشو می دهد. نرم کننده و شفاف کننده پوست می باشد.

  •  نیوا 

یکی دیگر از برندهای درجه یک است. این محصول باعث تازه سازی پوست می گردد. رطوبت پوست را حفظ کرده و باعث درخشان تر شدن رنگ پوست هم می شود.

  •  بایفاس 

شاداب کننده و پاک کننده منافذ پوستی است. مناسب مصرف روزانه می باشد. ضد التهاب بوده و باعث حفظ رطوبت پوست می شود. مناسب تمامی پوست ها می باشد.

  •  سیمپل

مدل شاداب کننده، برای پاکسازی عمیق پوست مناسب است. فاقد مواد حساسیت زا و غنی از ویتامین های ضروری پوست است. قدرت پاک کنندگی آن بالاست و مناسب پوست های حساس می باشد.

  •  فارماسی

مناسب پوست های خشک و حساس است. در ترکیب آن روغن کالاندولا وجود دارد. التیام بخش پوست است. باعث رفع آلودگی و چربی پوست می گردد. درخشان کننده پوست می باشد.

 

 

   – فوم شستشو

نمونه ای دیگر از انواع فیس واش به فوم شستشو دهنده اختصاص می یابد. به راحتی از تولید چربی در سطح پوست پیشگیری می کند. حجم بالایی داشته و بافت آنها فوق العاده سبک است. سازگار با پوست می باشد و عوارض بعد از مصرف ندارد. در زیر نمونه هایی از بهترین برندهای فوم شوینده آمده است.

  • دیادرمین

مناسب انواع پوست است. ترکیبات این محصول تماما طبیعی هستند. پاکسازی پوست را به طور ملایم ولی عمیق انجام می دهد. محتوی پروبیوتیک گیاهی است. باعث شادابی پوست می شود.

  •  نیوآ

مناسب پوست های معمولی و مختلط است. این محصول لا داشتن خاصیت نرم کنندگی باعث لطافت بیشتر پوست می گردد. در ترکیب آن ویتامین E فراوان وجود دارد.

  • سراوی 

یکی از بهترین فوم های شست وشوی برای پوست نرمال یا چرب، این شوینده سراوی پوست چرب موجب کاهش جوش و آکنه صورت شده و به کاهش منافذ پوست صورت کمک می‌کند این شوینده محصول کشور فرانسه بوده و به کاهش منافذ باز پوست صورت کمک می‌کند.

  • اوردینری 

یکی از برندهای معروف در زمینه تولید سرم های صورت برند اوردینری میباشد این برند با تولید فوم شستشوی اوردینری نیز بار دیگر کیفیت محصولات خود را نشان داده است. فوم اوردینری با خاصیت پاک کننده آرایش، گرد و غبار از روی پوست یک انتخاب مناسب میباشد.

  • نیتروژنا

فوم زردچوبه نیتروژنا یکی ار باکیفیت ترین محصولا مراقبتی است که برای پوست‌های مستعد لک، پوست حساس، مستعد آکنه، پوست‌های چرب کاربرد دارد. این فوم شوینده از بروز جوش و آکنه جلوگیری میکند جهت روشن شدن پوست صورت میتوانید در روتین مراقبتی پوست از آن استفاده نمایید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

   – کرم شستشو دهنده

این نوع از فیس واش هم به خاطر کیفیت بالایی که دارد خیلی مورد توجه قرار گرفته است. این کرم ها رطوبت زیادی به بافت پوست می رسانند. رطوبت رسانی پوست از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست تا حد زیادی پیشگیری می کند. تمیزی پوست با این فیس واش حس تازگی و شادابی را به شما منتقل می کند. و همینطور باعث افزایش لطافت پوست می گردد. برای اطلاع از پاسخ به سوال کرم فیس واش صورت چیست؟ باید گفت که این محصول بافتی نرم و غلیظ دارد و مشابه کرم است. رایحه خوشی دارد و مزایای آن هم مطابق موارد فوق می باشد.

 

راهنمای انتخاب فیس واش مناسب برای پوست

 

فیس واش چیست؟ ( راهنمای استفاده از فیس واش صورت )

 

ما باید به نحو احسن از سلامت و زیبایی پوست خود محافظت کنیم. حفاظت از پوست به نوع مواد آرایشی و بهداشتی که استفاده می کنیم بستگی دارد. برای انتخاب با کیفیت ترین پاک کننده پوست، شما در ابتدا باید بدانید که بهترین شوینده صورت چیست؟ امروزه محصولات تمیز کننده پوست خیلی مورد توجه قرار گرفته اند و میزان استفاده از این مواد هم زیاد است.

به دلیل بالا بودن تقاضا در بازار خرید انواع فیس واش، امروزه تولید کنندگان زیادی محصولات تولیدی خود را در قالب برندهای ایرانی و خارجی به بازار وارد می کنند. کیفیت، مهمترین معیار برای انتخاب بهترین نوع فیس واش است یکی از بهترین برندهای تولید کننده فیش واش گارنیه است. شوینده صورت گارنیر در انواع مختلف و مناسب برای انواع پوست تولید میشود و میتواند به خوبی از پوست شما محافظت نماید. شناخت برندها در این زمان، می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. حتما از مراکز معتبر فیس واش ها را تهیه کنید تا به طور قطعی برند اصل را در اختیارتان قرار دهند.

محصولی که برای خرید در نظر گرفته اید باید حتما دارای بسته بندی مناسب و توضیحات کامل باشد؛ و هرگز محصولات ناشناخته و فاقد اطلاعات را خریداری نکنید. به ترکیبات و فرمولاسیون تشکیل دهنده فیس واش ها توجه کنید. همواره محصولی را انتخاب کنید که فاقد مواد شیمیایی و حساسیت زا برای پوست باشد. با توجه به نوع پوست خود، انواع فیس واش برای پوست خشک، چرب، نرمال و مختلط را خریداری کنید.

در نهایت به قیمت محصول موردنظر هم توجه داشته باشید. توجه داشتن به راهنمای خرید محصولات فیس واش، به شما امکان می دهد که با اطمینان همیشه بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر راجع به انواع فیس واش اطلاعی ندارید و می خواهید برای اولین بار آن را تهیه کنید لازم است پیش از خرید، در مورد محصولات موردنظر از سایت های معتبر و به روز اطلاعاتی کسب کنید.

 

راهنمای استفاده از فیس واش صورت

برای داشتن پوست سالم و شاداب انتخاب فیس واش درجه یک کافی نیست؛ بلکه باید با روش استفاده از آن هم آشنایی داشته باشیم تا در این صورت بتوانیم بهتر نتیجه بگیریم. در اولین مرحله از استفاده از فیس واش شما باید در ابتدا دست های خود را به خوبی با استفاده از مواد شوینده تمیز کنید. بعد از تمیزی دست ‌ها با آب ولرم یا آب سرد صورت خود را به طور کامل خیس کنید.

حال مقدار مشخصی از فیس واش موجود را بر روی انگشتان خود بریزید سپس انگشتان را به آرامی و با دقت بر روی پوست صورت خود بکشید. کشیدن انگشت ‌ها بر روی پوست صورت بهتر است حالت ماساژ مانند داشته باشد. بهتر است ماده فیس واش، حدوداً یک دقیقه بر روی پوست قرار داشته باشد تا در این صورت تمامی آلودگی ‌های پوست برطرف شوند. بعد از این که احساس کردید تمامی صورت شما به طور کامل تمیز شده است صورت را با آب ولرم بشویید.

آبکشی و شستن صورت باید به گونه ‌ای باشد که اثری از مواد شوینده بر روی آن باقی نماند. در پایان اجزای صورت خود را با استفاده از یک پارچه نرم و لطیف به آرامی خشک کنید.

استفاده از فیس واش باید به صورت منظم و مداوم باشد چرا که تنها در این صورت به نتیجه دلخواه خواهید رسید. توصیه می ‌شود که تمیزی پوست به طور روزانه با استفاده از مواد درجه یک و با کیفیت انجام بپذیرد.

داشتن یک برنامه مشخص و منظم برای حفاظت از سلامت پوست این امکان را به افراد می ‌دهد که همیشه پوستی سالم زیبا و با طراوت داشته باشند. پوست صورت یکی از بخش ‌هایی می ‌باشد که همیشه در تماس با آلودگی ‌ها و در معرض اشعه ‌های خطرناک است؛ به همین خاطر باید سعی کنیم با استفاده از مواد مراقبتی به طور روزانه از آن محافظت کنیم. با در دسترس بودن انواع فیس واش درجه یک و اطلاع از نحوه استفاده از آنها مراقبت از پوست کار راحتی است.

دسته‌بندی: بلاگ