هر آنچه که باید در مورد فرق بوتاکس مو با کراتینه بدانید!

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
هر آنچه که باید در مورد فرق بوتاکس مو با کراتینه بدانید!

در این مطلب فرق بوتاکس مو با کراتینه برای بهبود ظاهر مو به طور کامل توضیح داده می‌شود. در روش کراتینه کردن و بوتاکس مو از مواد ویژه و تکنیک‌های متفاوتی استفاده می‌شود، بنابراین با همدیگر فرق دارند. بانوان برای حفظ زیبایی و سلامت موهای خود امروزه از روش کراتینه مو، پروتئین مو و بوتاکس مو استفاده می‌کنند. عده‌ای این سه روش را با همدیگر اشتباه گرفته و تصور می‌کنند هر سه روش شبیه، شبیه به هم هستند.

 

فرق بوتاکس مو با کراتینه چیست ؟

 

هر آنچه که باید در مورد فرق بوتاکس مو با کراتینه بدانید!

 

تفاوت کراتینه و بوتاکس مو چیست؟ این سوال بسیاری از بانوان جهت درمان و احیای موهای خود بوده تا بدانند از کدام روش استفاده کنند. با دانستن این موضوع می‌توانید از روش ماندگارتر و مناسب‌تری برای درمان موهای آسیب دیده خود استفاده کنید.

بهتر است بدانید برای تقویت کردن مو و احیای آن از هر دو روش کراتینه و بوتاکس مو استفاده می‌شود. در واقع تفاوت بوتاکس مو و کراتینه، مواد آنها برای درمان موها می‌باشد. در بوتاکس مو از مواد طبیعی‌تر با ضرر کمتر برای موها استفاده می‌شود. در حالی که مواد سازنده برای کراتین کردن مو، ضرر بیشتری داشته و گاز فرمالدهید از آنها آزاد می‌شود.

 اصلی‌ترین فرق بوتاکس و کراتینه مو این است که مواد استفاده شده در بوتاکس مو شامل آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین‌ها، مواد مغذی و کلاژن است. علاوه بر آن در مواد بوتاکس در برندهای مختلف از خاویار، ویتامین‌های گوناگون، روغن طبیعی نارگیل، اسید آمینه، پپتیدها و کلیوکسیلیک اسید استفاده شده است. در بوتاکس مو با کمک این مواد، موها احیا شده و فوق العاده نرم و صاف می‌شوند.

یکی از مواد و ترکیبات موجود در کراتینه کردن موها، فرمالدهید است، این ماده سرطان زا بوده و برای سلامت فرد مضر است. بعضی از برندهای مواد کراتینه، مقدار کمی فرمالدهید به همراه داشته و بهترین مارک کراتین نیز فاقد این ماده است.

تفاوت بوتاکس و کراتینه در میزان ماندگاری آنها بر روی موهای فرد می‌باشد. به طور کلی ماندگاری بوتاکس بر روی مو حدود ۲ الی ۶ ماه است که به میزان مراقبت‌های شما بعد از انجام این روش بستگی دارد. برای جذب بهتر مواد بوتاکس لازم است تا سه روز از شستن، شانه کردن و بستن موها خودداری کنید.

میزان ماندگاری کراتین بر روی موها حدود ۳ الی ۱۲ ماه می‌باشد، در این روش نیز با رعایت نکات مراقبتی می‌توانید میزان ماندگاری آن را بیشتر کنید. برای ماندگار ماندن کراتین بر روی موها لازم است از نرم کننده‌ها، شامپو بدون سولفات و ماسک‌ها استفاده نمایید. اگر با طرز استفاده از ماسک مو آشنایی ندارید مقالات دیگر را مطالعه کنید.

از دیگر تفاوت‌های کراتینه مو و بوتاکس، روش انجام آنها می‌باشد. جالب است که بدانید کراتینه کردن موها نسبت به بوتاکس، به زمان بیشتری احتیاج دارد.

 

 

کراتینه بهتر است یا بوتاکس مو

 

هر آنچه که باید در مورد فرق بوتاکس مو با کراتینه بدانید!

 

سوال خیلی از افراد برای صاف کردن موها و درمان آنها این است که از کدام روش برای درمان موهای خود استفاده کنند. از آنجایی که در بوتاکس مو از مواد طبیعی‌تر و بی‌خطرتری استفاده می‌شود، مزیت بیشتری نسبت به روش کراتینه برای موها دارد.

به دلیل اینکه در روش بوتاکس نسبت به کراتین از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده می‌شود، موها به طور کامل احیا شده و ریزش آنها کاهش پیدا می‌کند. با بوتاکس مو تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی به ساقه‌های موی فرد تزریق شده و آنها را به طور کامل تقویت می‌کند.

افرادی که موهای آنها بر اثر دکلره یا رنگ کردن مداوم، آسیب دیده و حالت کشسانی ندارند لازم است برای بهبود ظاهر موها و ترمیم آنها از روش بوتاکس مو استفاده کنند. بهتر است بدانید کراتینه در مقایسه با بوتاکس، اثر تقویت کنندگی کمتری بر روی موهای فرد دارد.

اگر تفاوت کراتینه و بوتاکس مو را بدانید، می‌توانید از روش مناسب‌تر و ماندگارتری بر روی موهای خود استفاده کنید. بعد از کراتین کردن موها اگرچه ظاهر آنها تا چند روز زیبا و براق بوده، اما موهای کراتین شده به نسبت بوتاکس شده، ظاهر کدرتری پیدا می‌کنند. کراتینه مو در مواردی سبب ریزش موهای فرد شده است، در صورتی که در بوتاکس موها تقویت شده و ریزش آنها متوقف می‌شود.

فرق بوتاکس مو با کراتینه این است که بعد از بوتاکس کردن موهای شما تا چند درجه روشن‌تر و کمرنگ‌تر می‌شوند، این تغییر رنگ مو در روش کراتینه کمتر اتفاق می‌افتد.

کراتین کردن موها با روش‌های نادرست و غیر اصولی، پیامدهای خطرناکی برای موهای فرد به همراه دارد. با کراتین کردن موها ممکن است ریزش‌های شدید موها را شاهد باشید. در حالی که بعد از بوتاکس موها بسیار نرم و براق می‌شوند. مراقبت های بعد از کراتین در روش کراتین بسیار مهم هستند.

مواد کراتین ممکن است در پوست سر فرد حساسیت و آلرژی ایجاد کنند. همچنین استفاده از این مواد برای صاف شدن و لختی موها، مشکلاتی از جمله ریزش یا سوختن موها را در پی دارد. در صورتی که با بوتاکس مو هیچ گونه از این عوارض ایجاد نشده و موها کاملاً به شکل عمیق تقویت می‌شوند.

از دیگر تفاوت‌های بوتاکس و کراتینه کردن موها، این است که در کراتین موها حالت لخت‌تر و صاف‌تری پیدا می‌کنند، در حالی که در بوتاکس میزان صاف شدن موها کمتر است.

 

سخن پایانی

هر دو روش کراتینه و بوتاکس موجب بهتر شدن ظاهر موهای فرد می‌شوند. با این مطلب به تفاوت کراتینه و بوتاکس مو پی بردید، هم اکنون می‌توانید انتخاب درست‌تری برای درمان موهای آسیب دیده خود داشته باشید. در روش کراتینه با مواد شیمیایی مخصوص موهای فرد کاملاً صاف شده و حالت وزی و فر بودن آنها برطرف می‌شود. در روش بوتاکس با ماسک و تقویت کننده‌های مختلف، موها از درون و بیرون بازسازی شده و حالت بهتری پیدا می‌کنند.

اگر موهای به شدت فر و مجعدی دارید، پیشنهاد می‌شود برای حفظ صافی آنها از روش کراتین استفاده کنید که به آنها حالت بهتری می‌دهد. فرد با توجه به نوع موها و نیاز خود می‌تواند از روش کراتین یا بوتاکس برای بهتر شدن ظاهر موها و درمان آنها استفاده کند. مزایا و معایب روش‌های کراتین و بوتاکس مو را به طور کامل بررسی کنید، سپس بهترین آن را برای درمان موهای خود انتخاب کنید.

 

دسته‌بندی: بلاگ