علت گره خوردن مو ( درمان گره خوردگی مو با روش های خانگی + محصولات مراقبتی )

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
علت گره خوردن مو ( درمان گره خوردگی مو با روش های خانگی + محصولات مراقبتی )

موهای گره خورده به مرور زمان دچار موخوره و ریزش بسیار زیادی می‌شوند، همچنین شانه زدن آنها برای دختران و بانوان کار زمانبر و بسیار دشواری می‌باشد. معمولاً موهای کسانی که نازک، آسیب دیده، بلند و بسیار خشک است، دچار گره خوردگی خفیف و شدید می‌شود. در این مقاله سعی داریم به طور کامل علت گره خوردن مو و درمان گره خوردگی موها را برای شما توضیح دهیم تا از شانه زدن موهای صاف و بدون گره خوردگی لذت ببرید.

 

علت گره خوردن مو ها

دلایلی مثل از دست رفتن رطوبت موها و خشک شدن بیش از حد آنها، سبب گره خوردگی موها می‌شود یکی از علت ای خشک شدن مو استفاده از محصولات حاوی سولفات و الکل می باشد به همین دلیل بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید اگر با این نوع شامپو آشنایی ندارید مقاله “شامپو فری سولفات چیست” را در مقاله دیگری بخوانید. علاوه بر خشکی مو دلایل دیگری نیز موجب گره خوردگی مو شده که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • زمانی که فرد از شامپوی نامناسب و ناسازگار برای موهای خود استفاده کند یا شامپوی خود را تغییر دهد.
  • رنگ‌کردن بسیار زیاد موها
  • استفاده بسیار زیاد از اتو مو، سشوار و دیگر وسایل حرارتی و حالت‌دهنده مو
  • شناکردن مداوم در آب کلردار استخر
  • ایستادن در زیر نور آفتاب شدید برای مدت‌زمان طولانی بدون کلاه و محافظ سر
  • شستن روزانه و بیش از حد موها
  • استفاده فراوان از محصولات آرایشی برای موها مثل ژل مو و اسپری مو‌ بی کیفیت
  • شانه‌زدن محکم و غیراصولی موها
  • زمانی که بین موهای فرد و بالش، اصطکاک زیادی ایجاد شود.

 

راه‌های درمان گره خوردن موی سر

 

علت گره خوردن مو ( درمان گره خوردگی مو با روش های خانگی + محصولات مراقبتی )

 

زنان و دخترانی که موهای بلند و گره خورده دارند برای درمان گره خوردن موی سر خود می‌توانند از ماسک و آبرسان‌های مناسب یا روش‌های خانگی طبیعی برای حل این مشکل استفاده کنند.

روش های خانگی برای درمان گره خوردگی موها

  • یک ماده کاملاً طبیعی برای تنظیم ph موی سر و باز کردن گره‌های آن، سرکه سیب است که با رطوبت رسانی موها از خشکی و گره‌خوردن آنها جلوگیری می‌کند. از سرکه سیب برای مو به صورت زیر می‌توان استفاده کرد: یک قاشق از آن را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و موهای خود را به طور منظم با آن شستشو دهید. بعد از مدتی موهای شما آسان تر شانه شده و فوق العاده نرم می شوند.
  • برای برطرف کردن همیشگی خشکی و گره‌خوردن موهای خود از روغن طبیعی جوجوبا استفاده کنید. این روغن تمام آسیب‌ها و صدمات موهای شما را که بر اثر نور آفتاب و ابزارهای حرارتی ایجاد شده، درمان می کند. زمانی که موهای خود را با روغن جوجوبا ماساژ می‌دهید، ساقه موها فوق العاده مرطوب و نرم شده و بعد از شستشو می‌توانید به آسانی آنها را شانه بزنید.
  • همچنین می‌توانید از انواع روغن مو از قبیل روغن آرگان، زیتون، بادام و نارگیل برای آبرسانی طبیعی موهای خود استفاده کنید، به مرور موهای شما با این روغن های گیاهی درخشان، صاف و فوق العاده نرم می‌شود و دچار گره خوردگی نخواهد شد.
  • یکی دیگر از روش های درمان، استفاده از انواع سرم مو است اگر با سرم مو آشنایی ندارید مقاله سرم مو چیست را بخوانید. سرم مو به درمان ریزش مو نیز کمک می‌کند.

 

 

محصولات مراقبتی مناسب برای جلوگیری و درمان گره خوردگی موها

  • نرم‌کننده کراتینه آمالفی

این نرم کننده آمالفی برای موهای معمولی مناسب بوده و استفاده از آن در حمام موهای شما را نرم، درخشان و فوق العاده مرطوب می سازد. نرم کننده کراتینه آمالفی دارای کراتین بوده و بر روی ساقه موهای شما یک لایه محافظتی ایجاد می کند، در نتیجه موها گره نخورده و بسیار نرم و صاف می شوند.

افراد می توانند برای جلوگیری از شکننده شدن، ضعیف شدن و گره‌خوردن موها از نرم کننده کراتین آمالفی به طور منظم استفاده کنند. نرم کننده ایپک نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی برای افرادی است که دچار گره خوردگی در موهای خود می‌باشند شامپو ایپک نیز یکی از بهترین گزینه ها برای گره خوردگی موها می باشد.

  • نرم کننده مو آگرادو 

نرم کننده آگرادو یک محصول مراقبتی فوق العاده برای ابریشمی شدن موها می باشد. این نرم کننده ویژه آگرادو از وز شدن و گره‌خوردن موها جلوگیری کرده و موهای بلند شما را صاف و نرم می کند. به طور کلی خشکی مو منجر به وز شدن مو و گره خوردن مو می‌شود اگر تمایل داری با روش های رفع وزی مو آشنا شوید مقالات دیگر را بخوانید.

  • نرم کننده تخصصی مو آمالفی

این نرم کننده آمالفی برای تمامی موها به ویژه موهای آسیب دیده بهترین گزینه می‌باشد. در واقع استفاده از نرم کننده تخصصی مو آمالفی موهای شما را درخشان، لطیف، نرم و مرطوب می‌کند. این نرم کننده ویژه آمالفی از شکنندگی و گره‌خوردن موها جلوگیری کرده و سبب صافی و نرمی آنها می شود.

  • اسپری دو فاز ترمیم کننده فوری الیدور

استفاده از اسپری دو فاز فوری الیدور موهای شما را درخشان‌تر و شفاف‌تر می‌کند. این محصول مراقبتی با دارا بودن کلسیم و کراتین موهای شما را احیا کرده و سبب شانه پذیری راحت آنها می‌شود. برای ترمیم و ابریشمی کردن موهای آسیب دیده می‌توان از اسپری دو فاز فوری الیدور استفاده کرد. این مدل اسپری فوری لیدور از کدر شدن موها جلوگیری کرده و با مرطوب کردن آنها مانع گره‌خوردن موها می شود.

  • اسپری نرم کننده مو خشک سایوس 

با استفاده از اسپری مو سایوس، موهای سر شما بسیار نرم، براق و درخشان می شود. افراد با هر نوع مویی می توانند جهت حالت پذیری و شانه پذیری راحت موهای خود از اسپری فوق العاده سایوس استفاده کنند. این اسپری ویژه مو برای موهای خشک شما بی نظیر بوده و سبب می شود تا به راحتی بعد از حمام یا استخر موهای خود را شانه بزنید.

  • اسپری روغن مراقبت کننده مو گلیس 

از اسپری روغن مراقبت کننده گلیس قبل از حالت دادن به موها با ابزارهای حرارتی، استفاده کنید زیرا این اسپری روغن موهای شما را در برابر اشعه UV و گرما محافظت می کند. اسپری مناسب موردنظر دارای ویتامین E و 8 مدل روغن مراقبتی بوده، با استفاده از آن موها درخشان و نرم شده و دچار گره خوردگی و وزی نخواهند شد. هر فرد با هر جنس مویی می تواند از اسپری روغن گلیس استفاده کند، کاملا غیرچرب بوده و موها با استفاده از آن به همدیگر نمی چسبند.

  • ماسک مو ترمیم کننده دالاس Dalas 

​​​​​​​برای تقویت و تغذیه موهای خود می‌توانید از ماسک مو ترمیم کننده دالاس استفاده کنید که با ترکیبات خود از شکنندگی موها و گره‌خوردن آنها جلوگیری می‌کند. ماسک موی دالاس موهای شما را براق‌تر و نرم‌تر کرده و در برابر عوامل محیطی منفی، از موها محافظت می کند. پروتئین شیر و کراتین موجود در ماسک موی دالاس موهای شما را مرطوب کرده و مانع خشکی و گره خوردگی آنها می شود.

  • ماسک موی داخل حمام پنتن 

​​​​​​​ماسک موی پنتن دارای لیپید، آنتی اکسیدان و ویتامین B5 فراوان بوده و استفاده از آن داخل حمام موها را به طور عمیق تغذیه و تقویت می کند. برای داشتن موهای صاف، ابریشمی و لطیف بهترین ماسک مو خارجی داخل حمام محسوب می شود. ماسک موی پنتن با مرطوب کردن موها مانع گره خوردگی و خشکی آنها می شود.

​​​​​​​

 

 چگونه از گره‌خوردن مو جلوگیری کنیم؟

 

علت گره خوردن مو ( درمان گره خوردگی مو با روش های خانگی + محصولات مراقبتی )

 

برای جلوگیری از گره‌خوردن موها و شانه زدن راحت آنها بهتر است به نکات و مراقبت‌هایی توجه داشته باشید که عبارتند از:

  1. حتماً از بالش با روکش ابریشمی یا ساتن در هنگام خواب استفاده کنید تا احتمال گره‌خوردن و سایش موها در زمان خواب کمتر شود و موهای سالم و بدون گره خوردگی داشته باشید.
  2. می‌توانید موهای خود را قبل از خوابیدن ببافید که بهترین روش برای جلوگیری از گره‌خوردن موها در خواب شبانه است.
  3. برای اینکه فولیکول‌های موی شما بعد از حمام آسیب نبیند برای خشک کردن آنها از یک تیشرت نخی یا هوای اتاق استفاده کنید زیرا استفاده از حوله سر و حرارت زیاد سشوار موهای شما را خشک و گره خورده خواهد کرد.
  4. برای رفع دائم گره‌خوردن موهای خود هر چند هفته اقدام به کوتاه کردن آنها کنید، در این صورت موخوره موها برطرف شده و دچار گره خوردگی نمی‌شوند.
  5. با توجه به نوع موهای خود، از محصولات مراقبتی و شوینده‌های سازگار و مناسب استفاده کنید تا صدمه و آسیبی در موها ایجاد نشده و گره خوردگی در آنها ظاهر نشود. استفاده از ژل حالت دهنده مو زنانه با کیفیت یکی از اقداماتی است که حتما لازم است انجام دهید.

چه موهایی مستعد گره‌خوردن هستند؟

به طور کلی موهای افرادی که براثر دکلره یا حرارت صدمه دیده اند، در مقایسه با دیگران بیشتر در هم تنیده شده و به همدیگر گره می خورند. افرادی که موهای خشک، فردار، وز، بسیار بلند، آسیب دیده، نازک و شکننده دارند، معمولاً احتمال گره‌خوردن موهای آنها نسبت به بقیه بیشتر است.

نتیجه گیری

بانوان در صورتی که از موهای خود به طور منظم مراقبت کنند و محصولات مناسب با جنس موهای خود تهیه کنند، به هیچ عنوان دچار گره خوردگی مو (Hair tangling treatment) نمی‌شوند. بهترین آبرسان‌ها، اسپری ها، نرم کننده ها و ماسک های مو سازگار با جنس موهای شما موجود است، می‌توانید با استفاده منظم از آنها موهای سالم تر، براق تر و نرم تری داشته باشید.

دختران و بانوان برای حفظ سلامت موهای بلند و زیبای خود بهتر است در زمان استحمام و شستشوی موها از بهترین ماسک و نرم کننده مو استفاده کنند. زنان و دختران می توانند برای مرطوب نگه داشتن موهای خود بعد از حمام از ماسک یا اسپری مخصوص مو استفاده نمایند.

 

دسته‌بندی: بلاگ