علت جوش صورت در نقاط مختلف ( علت جوش پیشانی – چانه – روی بینی و… )

آخرین بروز رسانی: 4ام شهریور, 1402
علت جوش صورت

علت جوش در نقاط مختلف صورت در هر سنی می‌تواند بسیار دردناک باشد؛ چرا که برخی از این جوش‌ها به لکه تبدیل شده و از زیبایی صورت کم می‌کنند. جالب است بدانید که به وجود آمدن جوش در نقاط مختلف صورت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این ادامه قصد داریم به بررسی علت جوش صورت بپردازیم. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید وجود جوش در نقاط مختلف صورت چه دلیلی می‌تواند داشته باشد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

علت جوش صورت در نقاط مختلف چیست؟

برخی از متخصصان پوست چینی اعتقاد دارند که نواحی از صورت به برخی از اعضای بدن متصل هستند. به همین دلیل است که پدیدار شدن جوش در هر قسمت از صورت می‌تواند معنی خاصی داشته باشد. به عبارت دیگر بروز جوش در نقطه خاصی از صورت می‌تواند به دلیل درگیر شدن یا بروز مشکل خاصی در اندام یا عضو خاصی از بدن باشد. در این بخش به بررسی کلی علت جوش صورت در بخش‌های مختلف می‌پردازیم :

 

علت جوش صورت در نقاط مختلف ( علت جوش پیشانی - چانه - روی بینی و... )

برای دیدن تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید.

 

 — جوش در اطراف چشم‌ها

یکی از مهم‌ترین علت جوش در نواحی صورت و زیر چشم‌ها، مشکلات کلیوی است. به افرادی که در این ناحیه جوش می‌زنند توصیه می‌شود که مقدار آبی که می‌نوشند را افزایش دهند. همچنین سبزیجات و صیفی جات را در رژیم غذایی خود جای دهند.

از دیگر اقدامات لازم جهت جلوگیری از جوش زدن در ناحیه اطراف چشم‌ها می‌توان به پرهیز از خوردن لبنیات چرب، نکشیدن سیگار و سایر دخانیات و استفاده از محصولات آرایشی متناسب با پوست صورت اشاره کرد.

 

— علت جوش صورت در محل رویش مو

عموما علت ایجاد این جوش ها استفاده کردن از پماد های حالت دهنده مو و محصولات روغنی مناسب برای مو می باشد. این چربی اضافه موجب ایجاد جوش صورت در این ناحیه شده وگاها از در ناحیه نزدیک به محل ویش مو مانع با پر کردن منافذ رویشی باعث نازک شدن مو شده و مانع از رویش مجدد مو می گردد.

بهترین راه حل آن است که در زمان استفاده از اسپری ها و یا مواد حالت دهنده مو از برخورد آن با پیشانی جلوگیری کنید و تا جایی که امکان دارد از محصولات حاوی روغن استفاده نکنید.

 

بیشتر بخوانید: عوارض لیزر موهای زائد

 

 — علت جوش روی بینی و لب

علت جوش روی بینی و لب می‌تواند به دلیل فشار خون بالا یا مصرف غذاهای خیلی چرب و تند باشد. یکی علت جوش بالای لب می‌توان به استفاده از لوازم آرایشی غیراستاندارد مانند برق لب، رژ لب و کرم آرایشی اشاره کرد.

بنابراین به افرادی که در اطراف بینی و بالای لب جوش می‌زنند توصیه می‌شود که از خوردن مواد غذایی چرب و تند خودداری کرده و مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهند. همچنین اقداماتی چون عدم استفاده از مواد آرایشی غیراستاندارد، انجام روزانه ورزش و تغییر خمیردندان یا رژ لب را نیز در نظر داشته باشند. همچنین از خمیردندان می‌توان برای از بین بردن جای جوش صورت هم استفاده کرد.

 

علت زیاد شدن جوش صورت

 

 — علت جوش پیشانی

یکی از مهم ترین علت جوش زدن صورت در ناحیه پیشانی اختلال در عملکرد سیستم گوارشی است. به علاوه این مشکل می‌تواند به دلیل مصرف غذاهای بسیار چرب مانند فست فود و مصرف شیرینی جات ایجاد شود.

بنابراین به افرادی که با این مشکل مواجه هستند توصیه می‌شود از مصرف فست فود، غذاهای شکردار و چرب خودداری کرده و به جای آن سبزیجات، میوه‌ها و چای سبز را در رژیم غذایی خود جای دهند. همچنین توصیه می‌شود این افراد از خوردن غذاهای شور و خیلی شیرین خودداری کرده و از لوازم آرایشی استاندارد و مخصوص پوست خود استفاده کنند.

 

 

 — علت جوش زدن صورت در ناحیه بین دو ابرو

این مشکل بیش‌تر در افرادی که الکل مصرف می‌کنند یا به مواد غذایی خاصی حساسیت دارند، ایجاد می‌شود. از دیگر علت جوش زدن صورت در ناحیه بین دو ابرو می‌توان به استفاده از وکس جهت اصلاح اشاره کرد. از جمله اقداماتی که جهت پیشگیری از جوش بین دو ابرو باید انجام دهید می‌توان به خودداری از مصرف الکل، داشتن رژیم غذایی سالم، پرهیز از مصرف قند و چربی زیاد و… اشاره کرد.

 

 

 — علت جوش چانه و فک

یکی از مهم ترین علت جوش زیر چانه و فک عدم تعادل هورمونی است. به علاوه افرادی که بسیار استرسی هستند، ممکن است در این ناحیه جوش بزنند. جهت جلوگیری از بروز جوش در این نواحی اقداماتی چون مصرف چای سبز یا چای نعنا، انجام کارهایی که سبب کاهش اضطراب می‌شوند مانند ورزش یوگا و گوش دادن به موسیقی ملایم و مصرف امگا ۳ گردو و ماهی را انجام دهید. اگر در دوران بارداری با جوش در این ناحیه مواجه شدید می توانید از مقاله ی دیگری ما را جوش زدن در بارداری مطالعه کنید.

 

علت جوش زدن صورت

 

 — علت جوش روی گونه

علت جوش صورت روی گونه‌های چپ و راست می‌تواند مشکلات ریوی، قلبی، معده، اختلالات هورمونی، کیست تخمدان در خانم‌ها و… باشد. بروز جوش روی گونه‌ها بیشتر در افراد بالغ مشاهده می‌گردد.

لازم به ذکر است که این مشکل در برخی از افراد که دندان‌های خراب دارند نیز دیده می‌شود. یک علت جوش روی گونه چپ و راست، می‌تواند قاعدگی و عادت ماهانه در خانم‌ها باشد. به همین دلیل است که خانم‌ها در این دوران روی گونه‌های چپ و راست خود جوش می‌زنند. (اگر دوست دارید که دوران پریودی راحتی داشته باشید از کاپ قاعدگی استفاده کنید برای اینکه بدانید کاپ قاعدگی چیست ؟ مقالات دیگر را بخوانید.)

 

جهت اطلاع از قیمت نوار بهداشتی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

جهت جلوگیری از پدیدار شدن جوش در این نواحی اقدامات زیر را انجام دهید:

  • جهت مشخص شدن علت جوش صورت روی گونه‌ها به طور دقیق، به پزشک متخصص مراجعه نموده و از سلامت بدن خود اطمینان حاصل کنید.
  • هنگامی که از منزل بیرون می‌روید حتما از کرم ضد آفتاب مناسب با پوست خود استفاده کنید. در مقاله بهترین ضد آفتاب خارجی انواع ضد آفتاب مناسب هر نوع پوست را معرفی کرده ایم که می توانید از اطلاعات آن مقاله استفاده نمایید.
  • هنگام حرف زدن با تلفن از تماس مستقیم موبایل روی صورت خودداری کنید. انجام این کار می‌تواند سبب انتقال آلودگی‌ها روی صورت و بروز جوش شود. بنابراین می‌توانید برای انجام این کار از هندزفری استفاده کنید.

 

دلیل جوش صورت

 

 — علت جوش در اطراف بینی

از جمله علت جوش‌های صورت در ناحیه بینی می‌توان به وجود مشکلات قلبی اشاره کرد. اگر روی بینی خود زیاد جوش می‌زنید، جهت انجام آزمایشات خون به پزشک مراجعه کنید و از سلامت قلب خود اطمینان حاصل نمایید. از جمله اقداماتی که جهت جلوگیری از بروز جوش بینی می‌توانید انجام دهید می‌توان به استفاده از رژیم غذایی سالم، مصرف امگا ۳ و پرهیز از خوردن غذاهای چرب اشاره کرد. یکی از بدترین نوع جش رو بینی جوش های سر سیاه می باشند راه های از بین بردن جوش سر سیاه را در مقالات دیگر به طور کامل توضیح داده ایم.

 

جهت خرید تیغ اصلاح صورت مردانه و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

انواع جوش صورت

 

— جوش چرکی و سفید

این نوع جوش در هر ناحیه‌ای از پوست امکان حضور دارد. عموما بدون درد و با تورم بروز می‌کند گاهی نیز دردناک می‌باشد بهترین راه کار در مقابل این نوع جوش پاکیزه نگه داشتن آن و دست نزدن به آن تا زمان خشک شدن جوش می‌باشد.

 

— جوش سر سیاه

از دیگر جوش‌های صورت که مخصوصا در نواحی روی بینی و زیر چانه به وجود می‌آیند جوش های سر سیاه هستند این نوع جوش عموما با پاکسازی مرتب پوست و استفاده از لایه برداها از بین می روند و عموما نیز به راحتی تخلیه خواهند شد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

پدیدار شدن جوش روی صورت در هر سنی می‌تواند بسیار دردناک باشد. علت جوش در نقاط مختلف صورت متفاوت است. می‌تواند به دلیل بروز اختلال و مشکل در اندام‌های درونی بدن باشد. بنابراین اگر در نواحی مختلف صورت خود جوش می‌زنید بهتر است ابتدا جهت مشخص کردن دلیل اصلی آن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

همچنین یکی از کارآمدترین اقداماتی که برای درمان جوش در نواحی مختلف صورت می‌توانید انجام دهید، تغییر رژیم غذایی و جایگزین کردن یک برنامه غذایی سالم و همچین استفاده از انواع ماسک مثل ماسک آلوئه ورا در درمان جوش کاربرد دارد. در این مطلب به بررسی، به پزشک مراجعه کنید.

 

برای خرید محصولات انواع ماسک موی پنتن و استعلام قیمت آنها به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

دسته‌بندی: بلاگ