علت جوش روی گونه چیست؟ ( راه های درمان + معرفی محصولات درمانی )

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
علت جوش روی گونه چیست؟ ( راه های درمان + معرفی محصولات درمانی )

قسمت‌های مختلف صورت در سنین نوجوانی و بلوغ درگیر انواع جوش و آکنه می‌شود. برای درمان جوش‌های آزاردهنده در سنین بلوغ راه حل‌های بسیار زیادی وجود دارد. اکثر پزشکان پوست بر این باور هستند که این جوش‌ها بعد از گذراندن دوره بلوغ به طور کامل درمان می‌شود، اما می‌توان با استفاده از محصولات ضد جوش تا حدودی آنها را کنترل کرد.

در بسیاری از آقایان و خانم‌ها بعد از دوران بلوغ، جوش هایی بر روی گونه، پیشانی و چانه دیده می‌شود که دلایل متعددی دارد. در این مقاله علت جوش روی گونه و درمان آن با محصولات مختلف به طور کامل توضیح داده شده است.

علت جوش روی گونه

 

علت جوش روی گونه چیست؟ ( راه های درمان + معرفی محصولات درمانی )

 

یکی از شایع‌ترین مناطق ایجاد جوش بر روی صورت بانوان و آقایان بعد از پیشانی، گونه می‌باشد. جوش گونه نشانه چیست؟ در موارد زیر به طور جامع و دقیق تمام علت‌های به وجود آمدن جوش روی گونه بیان شده است که عبارت اند از:

  • مشکلات هورمونی

تمامی بانوان به صورت ماهانه چرخه قاعدگی را از سنین نوجوانی تا حدود ۵۰ سالگی تجربه می‌کنند. هر بار با نزدیک شدن به زمان قاعدگی، سطح هورمون‌ها در بدن دختران و زنان دچار اختلال و نوسان می‌شود. این اختلال در هورمون‌ها سبب ایجاد جوش‌های دردناک، ملتهب و آزاردهنده در بخش های مختلف صورت به خصوص در ناحیه گونه می‌شود.

معمولاً قبل از شروع دوران پریودی در بازه زمانی ۳ الی ۵ روزه این جوش‌ها بر روی گونه به دلیل تغییرات هورمونی ظاهر می‌شوند. برای کنترل کردن این اختلال و نوسانات هورمونی می‌توانید به پزشک مراجعه کنید تا با یک آزمایش ساده علت دقیق آن مشخص شود. پزشک با آزمایش مورد نظر داروها و قرص‌های مناسبی را برای درمان جوش روی گونه تجویز می‌کند.

  • مشکلات ریوی

در مواردی مشکلات ریوی سبب ایجاد جوش و آکنه های مزاحم بر روی گونه‌ها می‌شود. در این مواقع باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا ریه‌های شما در صورت لزوم پاکسازی شده و داروهای مناسب تجویز شود. برای درمان مشکل ریشه‌ای و داخلی این جوش‌های روی گونه باید از دستورالعمل‌های علمی پیروی کنید و در کنار آن روش‌های جانبی را برای تقویت پوست صورت انجام دهید.

  • مشکلات معده

مشکلات معده از اصلی‌ترین علت های ایجاد جوش‌ها بر روی گونه هستند. در ناراحتی‌های معده معمولاً فرد در هضم غذا دچار مشکلاتی شده و به طور مداوم قبل و بعد از غذا رفلاکس معده، سوزش معده و حالت تهوع را تجربه می‌کند. این مشکلات ایجاد شده در معده فرد به همراه عوارضی بوده که یکی از آنها ایجاد جوش‌های وحشتناک و ملتهب بر روی گونه است.

  • رژیم غذایی

زنان و مردانی که رژیم غذایی نامناسب و نادرستی دارند، بر روی گونه‌های آنها معمولاً جوش‌های فراوانی دیده می‌شود. مصرف طعم دهنده‌های مصنوعی و صنعتی، غذاهای پرچرب، فست فود، ادویه‌جات تند، سس مایونز، کربوهیدرات فراوان و شیرینی در رژیم غذایی سبب ایجاد جوش بر روی صورت به خصوص در ناحیه گونه می‌شود. برای برطرف شدن جوش روی گونه‌ها باید رژیم غذایی سبک و سالمی داشت تا مواد مغذی و آنتی اکسیدان های لازم برای پوست تامین شود.

  • استفاده از لوازم آرایشی آلوده

بانوان و دخترانی که به صورت روزانه از لوازم آرایشی نامرغوب بی‌کیفیت و آلوده برای پوست صورت خود استفاده می‌کنند، روی گونه های آنها جوش های فراوان و ریزی ایجاد می‌شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید هر چند مدت برس و پدهای آرایشی خود را تمیز کنید تا باکتری‌ها و آلودگی‌ها به پوست صورت منتقل نشوند. برای اینکه جوش‌های آزاردهنده و مکرر در گونه های شما ظاهر نشود به هیچ عنوان از وسایل آرایشی دیگران استفاده نکنید.

گاهی جوش‌های روی گونه به دلیل مشکلات دیگری در بدن از جمله مشکلات روده، قلب و طحال نمایان می‌شوند. در مشکلات روده‌ای فرد در هضم و دفع غذا دچار اختلال شده و این مشکلات سبب اسهال و یبوست در بدن او می‌شود. برای رفع آکنه‌های روی گونه باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کرد تا علت آن تشخیص داده شده و با داروهای لازم درمان شود.

استفاده از محصولات ضدجوش برای درمان جوش روی گونه

 

علت جوش روی گونه چیست؟ ( راه های درمان + معرفی محصولات درمانی )

 

بعد از اینکه علت ایجاد جوش بر روی گونه‌های خود را فهمیدید، می‌توانید برای بهتر شدن وضعیت پوست صورت خود از محصولات ضد جوش استفاده کنید. برای حفظ سلامت پوست صورت و رفع تمام جوش‌های آزاردهنده روی گونه حتماً یک روتین پوستی مناسب داشته باشید. در ادامه مقاله محصولات ضد جوش مناسب برای درمان جوش روی گونه به طور کامل معرفی شده است.

اگر با کرم های آبرسان پوست چرب آشنایی ندارید ما بهترین آبرسان پوست چرب را معرفی کرده ایم می‌توانید مقالات دیگر را بخوانید.

 

  • سرم ضدجوش درخت چای دکتر سی تونا فارماسی 

این سرم ضدجوش درخت چای جذب بسیار سریعی داشته و تمام منافذ پوست صورت را کوچک می‌کند. برای کنترل چربی پوست، رفع لک ها و جای جوش بهترین نوع سرم ضدجوش می‌باشد. تمامی افراد با پوست مختلط و چرب می‌توانند از سرم ضد جوش با کیفیت و طبیعی درخت چای دکتر سیتونا فارماسی استفاده کنند. اگر با روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار آشنایی ندارید مقالات دیگر ما را بخوانید.

 

  • کرم آبرسان ضدجوش تی تری دکتر سی تونا 

این کرم ویژه با عصاره درخت چای پوست صورت را مرطوب و آبرسانی می‌کند. این محصول مراقبتی ضد جوش ساخت کشور ترکیه بوده و خاصیت ضد باکتریایی قوی به همراه دارد که مانع جوش روی گونه می‌شود. برای آکنه و جوش‌های سرسیاه روی گونه می‌توانید از این کرم آبرسان بسیار قوی تی تری دکتر سی تونا استفاده کنید.

 

  • اسکراب ضدجوش نوتروژینا

اسکراب نوتروژینا کاملاً ضد جوش و ضد آکنه می‌باشد. برای پاکسازی تمامی منافذ پوست و درخشش آن بهترین محصول ضدجوش می‌باشد. اسکراب نوتروژینا بدون پارابن و چربی در کشور فرانسه تولید شده است. از لایه بردار نوتروژینا می‌توانید برای پوست چرب خود به صورت روزانه استفاده کنید. این اسکراب ویژه نوتروژینا دارای سالیسیلیک اسید بوده و پوست را سم زدایی می‌کند.

 

  • سرم نیاسینامید اوردینری ضد جوش 

برای مراقبت بیشتر و شست و شوی صورت خود می‌توانید از سرم نیاسینامید اوردینری ضد جوش استفاده کنید که ترشح چربی پوست را کنترل می‌کند. این سرم ضد لک بوده و برای درمان جوش و آکنه‌های روی گونه فوق العاده می‌باشد. سرم ضد جوش اوردینری بدون سیلیکون، سولفات، پارابن، گلوتن، عطر و الکل تولید شده و برای تمامی پوست‌ها مناسب است. روش های زیادی برای ازبین بردن لک و جوش صورت وجود دارد برای درمان لک صورت می‌توانید مقالات دیگر را مطالعه کنید.

 

 

  • کرم آبرسان ضدجوش تی تری دکتر سی تونا 

کرم تی تری دکتر سی تونا یک محصول مراقبتی فوق العاده برای آبرسانی پوست صورت می‌باشد. این کرم آبرسان پوست صورت را به طور کامل مرطوب می‌کند. کرم موردنظر برای پوست صورت، دست و بدن قابل استفاده بوده و خاصیت ضد باکتریایی دارد. کرم تی تری دکتر سی تونا محصولی ضدجوش بوده که برای رفع آکنه ها و جوش های سرسیاه پوست صورت فوق العاده موثر است. کرم آبرسان دکتر سی تونا با حجم 50 و 110 میلی لیتر در کشور ترکیه تولید شده و دارای عصاره درخت چای می‌باشد.

 

  • کرم ضد آفتاب رنگی پیکسل Pixxel مناسب پوست‎ های چرب و جوش دار 

در ترکیبات کرم ضد آفتاب پیکسل ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین e، ویتامین C، نیاسین آمید، هیالورونیک اسید و گلیسیرین موجود می‌باشد. مناسب ترین کرم ضد آفتاب خارجی رنگی برای آبرسانی و محافظت از پوست صورت محسوب می‌شود که افراد با پوست مستعد جوش و چرب می‌توانند از آن با خیال راحت استفاده کنند.

ضد آفتاب رنگی پیکسل میزان ترشح چربی پوست را کنترل کرده و از ایجاد جوش و آکنه‌های متعدد بر روی پوست صورت جلوگیری می‌کند. ضد آفتاب پیکسل ماندگاری بسیار زیادی داشته و تمام نواقص و عیوب پوست صورت را به طور یکنواخت پوشش می‌دهد و خاصیت ضدپیری دارد‌.

 

  • ماسک صورت سیاه کیس بیوتی

ماسک زغالی کیس بیوتی برای مراقبت و شفافیت پوست صورت بهترین می‌باشد. این ماسک زغالی با ترکیباتی که دارد پوست شما را به طور کامل لایه برداری کرده و تمام لکه‌های پوستی را برطرف می‌سازد. ماسک صورت سیاه کیس بیوتی پوست صورت را خنک و شاداب می‌کند. این ماسک ویژه کیس بیوتی یک محصول ضدجوش و لایه بردار قوی است که بانوان با استفاده از آن پوست صافی خواهند داشت.

 

سخن پایانی

بر اساس این مقاله برای رفع جوش‌های دردناک و ملتهب روی گونه‌ها ابتدا باید علت آن را تشخیص دهید و سپس به دنبال راهکار برای درمان آن باشید. حتماً به رژیم غذایی خود توجه کنید تا جوش های متعدد بر روی گونه و سایر قسمت‌های صورت ایجاد نشود. همچنین از محصولات ضد جوش و مراقبتی به صورت روزانه برای پوست صورت خود استفاده کنید تا طراوت و شفافیت آن حفظ شود.

با داشتن محصولات درمانی باکیفیت و موثر ضدجوش، می توانید همواره پوستی شفاف، شاداب، جوان و بدون جوش داشته باشید. اگر شما هم از جوش های ریز و درشت روی گونه های خود خسته شده اید، بهتر است برای رفع همیشگی آنها از محصولات بی‌نظیر ضد جوش استفاده کنید.

 

دسته‌بندی: بلاگ