چرا از زیر ماشین ظرفشویی اب میاد؟ ( بررسی علت آب دادن ماشین ظرفشویی )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
چرا از زیر ماشین ظرفشویی اب میاد؟ ( بررسی علت آب دادن ماشین ظرفشویی )

یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر هر خانه و آشپزخانه‌ای ماشین ظرفشویی می‌باشد، از سری صحنه‌های آزار دهنده‌ای که می‌تواند هر فردی آن را تجربه کند، آب دادن ماشین ظرفشویی می‌باشد.

علت آب دادن از زیر ماشین ظرفشویی به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما با بررسی این عوامل می‌توانید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید، اصلی‌ترین فاکتوری که باعث آب دادن از زیر ماشین ظرفشویی می‌شود.

ایراد در پمپ آب ماشین ظرفشویی می‌باشد که در این حالت شما نسبت به تعمیر به موقع ماشین ظرفشویی خود باید هرچه سریع تر اقدام کنید، در غیر این صورت خرابی گسترده‌تر خواهد شد. شما علت آب دادن ماشین ظرفشویی را حتما باید جدی بگیرید، در غیر این صورت طول عمر این وسیله برقی کاهش پیدا خواهد کرد، در نتیجه شما مستلزم پرداخت هزینه‌های بیشتر جهت تعمیر آن هستید.

 

علت آب دادن از زیر ماشین ظرفشویی

 

چرا از زیر ماشین ظرفشویی اب میاد؟ ( بررسی علت آب دادن ماشین ظرفشویی )

 

گاهی اوقات بر اثر عوامل مختلف ماشین ظرفشویی شما از قسمت زیرین آب می‌دهد. قطعا پس از مواجه شدن با این مشکل تنها سوالی که ذهن شما را به چالش خواهد کشید، چرا از زیر ماشین ظرفشویی آب میاد؟ خواهد بود.

عوامل مختلفی به طور مستقیم و غیر مستقیم می‌توانند باعث ایجاد این مشکل شوند؛ شما با شناسایی این عوامل می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را از خطر خرابی بیشتر نجات دهید. در سال‌های اخیر این مشکل به قدری همه گیر شده است، که تکنسین های حرفه ای اقدام به بررسی آن کرده اند.

بر اساس آخرین بررسی های انجام شده، ثابت شده است، که یک سری از مشکلات و نقص های فنی می تواند علت آب دادن ماشین ظرفشویی باشد :

 

  • خرابی واشر لاستیکی دور درب ظرفشویی

این واشر لاستیکی در اثر عوامل مختلفی می تواند دچار فرسودگی شود، حدود ۶۷ درصد از ماشین ظرفشویی ها در اثر خرابی و فرسودگی این قطعه آب می دهند.

با گذشت زمان این واشر حالت لاستیکی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، در نتیجه ماشین ظرفشویی شما با این مشکل مواجه می شود؛ همچنین برا رفع این مشکل فقط کافی است، شما اقدام به تعویض این واشر لاستیکی کنید. هزینه نهایی که شما جهت تعویض این واشر پرداخت خواهید کرد، بسیار کم است.

 

  • خراب شدن شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی

آب در داخل ماشین ظرفشویی از طریق شیر ورودی تامین می شود، اتصالات این شیر در اثر عوامل مختلف می تواند دچار و پارگی شود، تحت چنین شرایطی شما با مشکل آب دادن از قسمت زیرین ماشین ظرفشویی مواجه خواهید شد.

برای بررسی دقیق این مشکل می توانید شیر ورودی را که به ماشین ظرفشویی متصل شده است، را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که احساس کردید، آب از این قسمت چکه می کند، حتما نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. پس از این که اتصالات شیر ورودی تعویض شد، این مشکل برای همیشه برطرف خواهد شد.

  • ایجاد مشکل در محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی

در قسمت اصلی ماشین ظرفشویی محفظه ای تعبیه شده است، که از آن برای ریختن مایع یا قرص ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود، گاهی اوقات در اثر عوامل مختلف این محفظه با اختلال مواجه می‌شود و لوله هایی که در قسمت پشتی آن قرار دارند، دچار نشتی می‌شوند. گاهی استفاه از یک شوینده بی‌کیفیت نیز می‌تواند علت آب دادن از زیر ماشین ظرفشویی شود برای پیش گیری از این اتفاق می توانید برای خرید قرص ماشین ظرفشویی و انواع شوینده باکیفیت به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

در نهایت این مشکل بروز پیدا می‌کند، اگر نشتی ماشین ظرفشویی شما از قسمت جلویی است، به احتمال ۹۰ درصد علت آب دادن ماشین ظرفشویی شما نشتی این قسمت است.

 

 

  • خراب شدن بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

 

چرا از زیر ماشین ظرفشویی اب میاد؟ ( بررسی علت آب دادن ماشین ظرفشویی )

 

آب در داخل ماشین ظرفشویی به واسطه بازوهای آبپاش پخش می شود، این بازوها با گذشت زمان می توانند دچار پارگی، ترکیدگی و حتی نشتی از قسمت های مختلف شوند. تحت چنین شرایطی حجم قابل توجهی از آب از قسمت های داخلی به بخش زیرین ماشین ظرفشویی منتقل می شود و شما در نهایت شاهد نشتی ماشین ظرفشویی خود خواهید بود؛ جنس اغلب این بازوها از پلاستیک است، که در اثر فشار آب با ترکیدگی مواجه می شوند. شما با تعویض بازوهای معیوب آبپاش قبلی می توانید این مشکل را برای همیشه ریشه کن کنید.

 

 

  • ایجاد مشکل در شناور و سوئیچ ماشین ظرفشویی

این قطعه به منظور کنترل میزان آب موجود در داخل ماشین ظرفشویی طراحی و تولید شده است و در صورتی که آب بیشتری وارد ماشین ظرفشویی شود. این قطعه اقدام به جمع آوری آن می کند، این قطعه در اثر عوامل گوناگون می تواند معیوب شود.

در صورت خرابی این قطعه آب قسمت های پشتی و جلویی ماشین ظرفشویی نشت خواهد کرد. در صورتی که علت آب دادن از زیر ماشین ظرفشویی بر اثر خراب شدن این قطعه باشد، میزان آب خروجی بسیار بیشتر خواهد بود؛ این قطعه در صورت خرابی اغلب قابل تعمیر است و فقط در برخی از موارد استثنایی باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. شما برای تعمیر این قطعه حتما باید افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید، تا هیچ گونه مشکل جدی ای برای ماشین ظرفشویی شما ایجاد نشود.

 

 

جهت اطلاع از قیمت جلا دهنده ماشین ظرفشویی فینیش و خرید کلیک کنید.

 

  • خراب شدن شیلنگ ها و بست های شیلنگ

برای این که آب در قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی به جریان در بیاید، شیلنگ هایی مختلفی در قسمت های گوناگون آن وجود دارد، که برای شستشوی ظروف پاشش آب از تمامی قسمت ها صورت بگیرد. در صورتی که هر یک از این شیلنگ ها و بست ها در اثر فرسودگی و گذشت زمان کیفیت خود را از دست دهند؛ ماشین ظرفشویی شما از قسمت زیرین آب خواهد داد.

فرسودگی شیلنگ ها و بست شیلنگ ها را در ماشین ظرفشویی حتما جدی بگیرید و به صورت دوره ای نسبت به تعویض این شیلنگ ها اقدام کنید. اگر مشکل نشتی از شیلنگ ها باشد ارور ae در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی نمایان می‌شود اگر با ارور های ماشین ظرفشویی ال جی آشنایی ندارید مطلب ارور ماشین ظرفشویی ال جی را حتما بخوانید.

  • خراب شدن پمپ ورودی آب در ماشین ظرفشویی

تنها قطعه ای که بسیاری از فعالیت های مربوط به شستشو را در ماشین ظرفشویی تنظیم می کند، پمپ ورودی آب می باشد. این پمپ در بهبود عملکرد گردش آب در داخل ماشین ظرفشویی نقش کلیدی دارد، در صورتی قسمت نواری و لاستیکی این پمپ آب خراب شود؛ شما با مشکل نشتی از قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی مواجه خواهید شد.

اغلب از قسمت زیرین ماشین ظرفشویی در چنین حالت نشتی بروز پیدا می کند، در اثر مواد شوینده قسمت های مختلف این پمپ می تواند خراب شود و شما در اثر جلوگیری از ایجاد این مشکل باید حتما در مدت زمان های مشخص ماشین ظرفشویی خود را سرویس کنید. این پمپ دارای چندین بست در قسمت مرکزی است، که خراب شدن هر یک از این بست ها نیز می تواند احتمال بروز نشتی از زیر ماشین ظرفشویی را انجام دهید.

هزینه نهایی پرداختی جهت تعمیر ماشین ظرفشویی در چنین حالتی بسیار ارزان قیمت است، در حالت کلی با کمترین هزینه این مشکل قابل برطرف شدن می باشد.

 

دسته‌بندی: بلاگ