نحوه استفاده از ماسک ورقه ای ( بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم؟ )

آخرین بروز رسانی: 23ام مهر, 1402
طرز استفاده از ماسک ورقه ای

ماسک ورقه ای، یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌های تغذیه و درخشندگی پوست است. این ماسک‌ها که به مواد مغذی، ترکیبات طبیعی و سرم‌های مفید آغشته هستند، به آبرسانی، سم زدایی و شادابی پوست کمک می‌کنند، آن هم فقط طی 20 دقیقه! ما در این مطلب به نحوه استفاده از ماسک ورقه ای و اینکه باید بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم یا خیر. پرداخته ایم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

طرز استفاده از ماسک ورقه ای

 

طرز استفاده از ماسک ورقه ای

 

برخی فکر می‌کنند طرز استفاده از ماسک ورقه ای به راحتی باز کردن بسته، چسباندن ماسک و برداشتن آن پس از خشک شدن لایه کاغذی است؛ در حالی که برای کسب بهترین نتیجه و جلوگیری از آسیب‌های پوستی احتمالی، نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها دقت کنید. نحوه استفاده از ماسک ورقه ای در 6 مرحله اصلی زیر خلاصه می‌شود:

 

    1) انتخاب ماسک اولین مرحله در روش استفاده از ماسک ورقه ای

اولین مرحله برای استفاده از هر نوع ماسک صورت مخصوصا ماسک ورقه ای انتخاب نوع ماسک با توجه به نوع پوست و مشکلات ان می‌باشد. اگر پوست خشکی دارید بهتر است از انواع ماسک های آبرسان مانند ماسک عسل یا ماسک آلوورا برای صورت استفاده نمایید. اما اگر پوست چرب و جوش داری دارید ماسک های ورقه ای که خاصیت لایه برداری دارند برای شما مناسب تر هستند.

اگر پوست شما خشک و آکنه دار است نیز باد از ماسک متفاوت تری استفاده نمایید. عموما بر روی ماسک های ورقه ای نوع آنها و موارد استفادده به همراه خواص هر نوع ماسک ذکر شده که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 

 

    2) پاکسازی اولیه پوست

قبل از استفاده از ماسک‌های ورقه ای، پوست خود را با یک شوینده ملایم بشویید. به این صورت که به آرامی شوینده را روی سطح پوست بمالید، از آب ولرم برای شستن کف روی صورت خود استفاده نمایید و در نهایت نیز خیسی صورت را با یک حوله نرم پاک کنید (نیازی به خشک کردن کامل پوست نیست). این مرحله بسیار مهم است زیرا در اثر عدم شست وشوی صورت و پاکسازی آلودگی علت جوش روی بینی، پیشانی و زیر لب خواهد شد. همانطور که مراقبت از پوست اهمیت زیادی دارد باید از پوست لب هم مراقبت کرد و برای لایه برداری باید از ماسک لب استفاده کنید. اگر نمی دانید ماسک لب چیست و چه طور تهیه می‌شود در مقالات دیگر به طور کامل این موضوع را توضیح داده‌ایم.

 

    3) از تونر مناسب استفاده کنید.

تونر مایعی با نفوذپذیری بالا است که علاوه بر آبرسانی پوست، به حذف سلول‌های مرده نیز کمک می‌کند. این محصولات مراقبتی، علاوه بر هیدروژن و اکسیژن حاوی اسید، آنتی اکسیدان، ترکیبات ضد التهاب و گلیسیرین نیز هستند. به دلیل اهمیت و کاربرد تونرها در پاکسازی و آبرسانی پوست به شدت توصیه می‌شود که قبل از استفاده از ماسک ورقه ای، از تونر استفاده کنید. این مرحله برای تنظیم pH پوست و همچنین باز شدن منافذ آن ضروری است. به این ترتیب پوست شما برای جذب تمام مواد مغذی ماسک، آماده خواهد شد. از تونر در روتین پوستی برای مراقبت از پوست صورت استفاده می‌شود.

 

 

    4) نحوه استفاده از ماسک ورقه ای بر روی پوست 

اکنون که به مرحله اصلی رسیده اید، برای قرار دادن ماسک ورقه‌ای روی صورت، از قسمت پیشانی شروع کرده، سپس ماسک را روی چشم‌ها، بینی، دهان و در نهایت چانه فیکس کنید. در آخر نیز حباب یا برآمدگی‌های احتمالی را به سمت بیرون از بین برده و سعی کنید ماسک به خوبی روی پوست صورت بخوابد. ماسک گذاری یکی از پاکسازی پوست در خانه نیز می‌باشد.

 

طریقه استفاده ماسک ورقه ای

 

5) مدت زمان ماندن ماسک ورقه ای روی صورت

در این مرحله از طرز استفاده ماسک ورقه ای باید به ماسک اجازه بدهید که کار خود را انجام دهد! بنابراین به هر طریق که مایلید، خود را سرگرم کنید تا مدت زمان ماندن ماسک ورقه ای روی صورت به اتمام برسد  مثلا کتاب بخوانید، تلویزیون تماشا کنید یا حتی مدیتیشن انجام دهید. بهترین مدت زمان ماسک ورقه ای در حدود 15 تا 20 دقیقه می باشد که نیاز دارد بر روی پوست باقی بماند پس از گذشتن این مدت زمان می توانید ماسک را از روی صورت خود بردارید.

 

 6) بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم؟

برخی معتقدند که بعد از استفاده از ماسک ورقه ای صورت را بشوییم ! در حالی که این تصور غلط است. مواد باقی مانده از ماسک روی صورت، همچنان حاوی مواد مغذی و سرم‌های مفید هستند. بنابراین تا جذب آن‌ها به لایه‌های زیرین پوست از شستن صورت پرهیز کنید. پیشنهاد می‌شود برای جذب بهتر این مواد فعال، گهگاه پوست خود را ماساژ بدهید.

 

7) در مرحله آخر از روش استفاده از ماسک ورقه ای، صورت خود را مرطوب کنید.

در نهایت پس از اینکه کلیه مراحل طی شد، از کرم دور چشم و مرطوب کننده برای حفظ مواد مغذی، شادابی و درخشندگی پوست استفاده کنید. علاوه بر صورت لازم است به سلات موهای خود نیز فکر کنید یکی از راه های حفظ سلامت مو استفاده از شامپو بدون سولفات خارجی در روتین حمام می باشد.

 

ماسک صورت یا ماسک ورقه ای؟

با وجود مزایای یکسانی که ماسک صورت و ماسک ورقه‌ای در آبرسانی و پاکسازی پوست صورت دارند، عوامل متعددی این ماسک‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند:

 

انواع ماسک ورقه ای

 

  • ماسک صورت از انواع مختلف کرم، ترکیبات لایه بردار، ژل و مانند آن ساخته شده است، در حالی که ماسک‌های ورقه‌ای معمولاً کاغذ، الیاف یا فیلم‌های آغشته به مواد طبیعی و سرم هستند.
  • ماسک صورت نسبت به ماسک ورقه ای، ضخیم‌تر است و به طور مستقیم روی پوست کشیده می‌شود. اما ماسک ورقه ای، لایه نازک از پیش برش خورده ای است که مواد را به صورت غیر مستقیم به پوست می‌رساند.
  • ماسک صورت باید به صورت یکنواخت و دستی روی سطح پوست پخش شود، اما ماسک ورقه‌ای به دلیل برش‌هایی که در قسمت چشم و بینی آن تعبیه شده است، بدون نیاز به دقت خاصی به صورت کاملاً یکنواخت، روی سطح پوست صورت قرار می‌گیرد.
  • ماسک صورت، برای اثرگذاری بهتر، باید به صورت منظم مورد استفاده قرار بگیرد و زمان استفاده از این ماسک‌ها، با توجه به نیاز پوست و نوع ماسک متفاوت خواهد بود. اما ماسک ورقه ای، در پایان روز و برای یک مدت کوتاه 20-10 دقیقه‌ای می‌تواند اثر خود را به خوبی روی پوست اعمال کند و با آبرسانی و باز کردن منافذ پوستی، خستگی آن را از بین ببرد.

 

بایدها و نباید‌های طریقه استفاده از ماسک ورقه ای

 

استفاده از ماسک ورقه ای

 

  • تصور نکنید که هرچه ماسک زمان طولانی‌تری روی پوست شما بماند بهتر است؛ یا حتی زمان مناسب برداشتن ماسک وقتی است که ورقه روی صورت شما کاملاً خشک شده است، بلکه برعکس! زمان 20 دقیقه، تایم کافی برای کسب بهترین نتیجه از ماسک ورقه ای است و توصیه می‌شود ماسک را تا زمانی که هنوز مرطوب است از روی پوست برداید. زیرا در صورت خشک شدن، ورقه ماسک می‌تواند باعث از بین بردن رطوبت و تحریک پوست صورت شود.
  • ماسک ورقه‌ای یکبار مصرف است و باید پس از استفاده دور انداخته شود؛ چون کاملاً اثر خود را از دست می‌دهد.
  • با وجود اینکه استفاده از ماسک، مرحله‌ای ضروری برای مراقبت از پوست است، اما نباید آن‌ها را بی رویه و هر روز استفاده کرد. اگر این ماسک‌ها را بیش از هفته‌ای یک یا دو بار مصرف کنید، می‌تواند باعث تحریک، قرمزی یا خارش پوست شود.
  • مطمئن شوید که قبل از استفاده از ماسک، هر گونه کرم آرایشی، کرم ضد آفتاب یا کثیفی را از روی پوست خود پاک کرده اید. تمیزی پوست با باز کردن منافذ، باعث جذب بالاتر مواد مغذی ماسک خواهد شد.
  • مطمئن شوید که ماسک کاملاً به صورت شما چسبیده است. درست است که ماسک‌ها فری‌سایز هستند و فقط یک اندازه دارند اما با توجه به تفاوت صورت‌ها، ممکن است برای همه اندازه مناسبی نداشته باشد. بنابراین با دست، ماسک را روی تمام قسمت‌های صورت خود پهن کنید.
  • اگر پس از باز کردن بسته، برش‌هایی از ماسک ورقه ای در بسته باقی مانده بود، آن‌ها را روی گردن، آرنج یا قسمت‌های دیگر دست خود بگذارید. همه این قسمت‌ها آغشته به سرم مفید هستند.

دسته‌بندی: بلاگ