معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب ( لیست بهترین شامپو موهای چرب + نازک+ کم پشت )

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب ( لیست بهترین شامپو موهای چرب + نازک+ کم پشت )

افرادی که موهای چربی دارند به طور معمول با مشکلات ریزش مو مواجه می‌شوند. دلیل این اتفاق این است که افزایش چربی در محیط سر باعث می‌شود که پوست سر نتواند به طور طبیعی تنفس کند. این کاهش اکسیژن منجر به ضعیف شدن و در نتیجه ریزش موها می‌شود. برای این نوع موها استفاده از یک شامپو با قابلیت تمیزکنندگی قوی و حرفه‌ای بسیار حیاتی است. در ادامه با بهترین شامپو برای موهای چرب بیشتر آشنا می‌شویم.

بهترین شامپو برای موهای چرب

 

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب ( لیست بهترین شامپو موهای چرب + نازک+ کم پشت )

 

زیر پوست سر غددی وجود دارند که با ترشح چربی موها را از خشکی و شکنندگی محافظت می‌کنند. این غدد نقش مهمی در حفاظت از موها در برابر آسیب‌های محیطی ایفا می‌کنند. با این حال گاهی اوقات ترشح چربی این غدد از میزان طبیعی بیشتر شده و منجر به چرب شدن موها و پوست سر می‌شود. این مسئله اساساً به ژنتیک برمی‌گردد و تغییر آن غیرممکن است اما می‌توانید با استفاده از روش‌ها و محصولات مناسب از چربی سریع موها جلوگیری کنید. برخی عوامل مانند استفاده از شامپوهای با کیفیت پایین یا نامناسب به شدت به موها آسیب می‌زنند.

همچنین اگر با استرس و اضطراب مواجه هستید می‌توانید با مراجعه به روانشناس این موضوع را کنترل کنید زیرا حتی اگر از بهترین شامپو استفاده کنید، استرس می‌تواند ترشح هورمون‌های اندروژن را که به طور قابل توجهی در تنظیم چربی پوست و مو تاثیرگذار هستند، تشدید کند. استفاده مکرر از اتو مو و شانه‌های نامناسب هم از دلایل دیگر افزایش چربی موها محسوب می‌شوند. در ادامه به شامپوهایی می‌پردازیم که برای موهای چرب استفاده می‌شوند.

  • شامپو آلپسین مدل اکتیو A2

ترشح چربی توسط غدد چربی ساز پوست سر و عوامل خارجی همچون آلودگی‌های محیطی می‌تواند باعث چرب شدن موها شود. برای مقابله با آلودگی‌های محیطی، استفاده از یک شامپو روزانه مفید است.

شامپو آلپسین مدل اکتیو A2 در دسته‌ی شامپوهای درمانی آلپسین قرار دارد که جز بهترین شامپو برای موهای چرب بوده و به بازگرداندن موها به وضعیت طبیعی کمک می‌کند. این شامپو برای موهای چرب مناسب است و می‌توانید آن را روزانه استفاده کنید. این شامپو با حفظ تعادل غدد چربی ساز، از ترشح بیش از حد چربی جلوگیری می‌کند و باعث کاهش سرعت چرب شدن موها می‌شود.

شامپو آلپسین اصل دارای خاصیت محافظتی نیز است که پوست سر را در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند و از ریشه موها مراقبت می‌نماید. از جمله مواد مؤثر این شامپو می‌توان به بیزابولول، آلانتونین و کافئین اشاره کرد. بیزابولول که از مهم‌ترین ترکیبات موجود در گیاه بابونه است علاوه بر تسکین و آرامش پوست سر از خارش و التهاب آن جلوگیری می‌کند.

آلانتونین نیز با خواص مشابه به بیزابولول اما با تأثیر قوی‌تر، پوست سر حساس و التهب‌دار را بهبود می‌بخشد. همچنین کافئین که یکی از مواد شناخته‌شده در محصولات مراقبت از مو است به بازگشت و تقویت پوست سر آسیب‌دیده کمک می‌کند و آن را تقویت می‌نماید.

علاوه بر این کافئین اثر منفی تستسترون را که باعث ریزش مو می‌شود کاهش می‌دهد. به طور کل شامپوی آلپسین مدل اکتیو A2 با ترکیبات مؤثر و خواص محافظتی خود باعث حفظ تعادل غدد چربی ساز شده و موها را تقویت و شاداب می‌کند.

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک و کم پشت

 

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب ( لیست بهترین شامپو موهای چرب + نازک+ کم پشت )

 

فرمولاسیون شامپو موهای چرب و نازک و کم پشت به گونه‌ای است که چربی مو را کاهش و به موها حجم می‌دهد. این شامپوها حاوی عناصر تقویت‌کننده برای موهای نازک است که از شکنندگی مو جلوگیری می‌کنند و آنها را تقویت می‌کنند.

استفاده مستمر از این نوع شامپوها به موهای شما لطافت، حجم و زیبایی می‌بخشد. یکی از این شامپوها، شامپو مو چرب فارماسی مدل درخت چای است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

  • شامپو مو چرب فارماسی مدل درخت چای

این شامپو از برند فارماسی با ترکیبی از عصاره گیاهان جوی دوسر، رزماری و بابونه تهیه شده است. این ترکیب منجر به افزایش ضخامت موها می‌شود و همچنین حالت مو را بهبود می‌بخشد.

این شامپو اثرات درخشان کننده، نرم‌کننده و ضد التهاب بر روی پوست سر دارد و همچنین موجب کاهش الکتریسیته ساکن می‌گردد. استفاده از عصاره‌های گیاهی در این شامپو منجر به تغذیه موها می‌شود، تارهای مو را از عوامل محیطی و شیمیایی مخرب حفاظت می‌کند و همچنین حس لطافت و افزایش خاصیت الاستیسیته مو را به دنبال دارد. این شامپو با ترکیب منحصر به فرد خود به مراقبت و تقویت موها کمک می‌کند.

شامپو برای موهای چرب و ریزش مو

از جمله شامپو خوب برای موهای چرب و دارای ریزش مو، شامپو اسب ضد ریزش لانا، شامپو ضد ریزش و تقویتی والمو و شامپو ضد ریزش مو بیوکسین است.

  • شامپو اسب ضد ریزش لانا

شامپو اسب ضد ریزش موی لانا دارای ترکیباتی چون کلاژن و لانولین بوده و برای انواع مو مناسب است. کلاژن برای سلامتی موها دارای فواید فراوانی است از جمله تقویت ساختار مو، ترمیم موهای ضعیف و نازک، آبرسانی به موهای آسیب‌دیده و بهبود موهای آسیب‌دیده ناشی از دکلره.

با گذشت زمان و پیری میزان طبیعی کلاژن در بدن کاهش می‌یابد که این امر دلیل مناسبی برای استفاده از مکمل‌های کلاژن محسوب می‌شود. کلاژن به تقویت و افزایش پروتئین‌های سازنده مو کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌نماید بنابراین استفاده از این شامپو پیشنهاد می‌شود.

 

 

  • شامپو ضد ریزش و تقویتی والمو

این شامپو جز بهترین شامپو برای موهای چرب بوده و باعث تحریک و تقویت ریشه‌های مو می‌شود و از ریزش موها جلوگیری می‌کند همچنین این شامپو برای انواع مختلف مو مناسب می‌باشد.

این شامپو حجم دهنده مو بوده و از ایجاد موخوره در موها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تا موهای شما سالم و درخشان باشند. این شامپو به عنوان یک درمان مؤثر برای رفع و درمان شوره سر نیز شناخته می‌شود و هم برای آقایان و هم بانوان قابل استفاده است. همچنین برای درمان موی چرب از روش های خانگی نیز می‌توانید استفاده نمایید.

  • شامپو ضد ریزش مو بیوکسین

شامپو ضد ریزش مو سیر سیاه بیوکسین با ترکیباتی منحصر به فرد تاثیر بسزایی در حفظ سلامت موها دارد. وجود سیر سیاه در این محصول از ریزش موها جلوگیری کرده و همزمان با تقویت ریشه‌های ضعیف، موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

این شامپو آنتی اکسیدان‌های زیادی داشته بنابراین از موها و پوست سر مراقبت کامل می‌کند. این شامپو کاملاً بدون پارابن تهیه شده است که این امر نشان‌دهنده توجه ویژه به سلامت مو است.

بیوکسین با افتخار اعلام می‌کند که این محصول توسط بهترین متخصصان پوست و مو مورد آزمایش قرار گرفته و تایید شده است. ترکیبات متنوع شامپوی بیوکسین شامل بیوکمپلکس B11، عصاره سیر سیاه، کراتین، عصاره پیچک و عسل می‌باشد. این ترکیبات تضمین می‌کنند که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، موها حجیم، نرم و براق می‌شوند.

شامپو برای موهای چرب و شوره دار

 

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب ( لیست بهترین شامپو موهای چرب + نازک+ کم پشت )

 

برای موهای چرب و شوره دار لازم است از شامپوهایی که برای این نوع مو تولید شده استفاده کرد. شامپو ضد شوره آلپسین مدلA3 و شامپو زیتون حاجی شاکر از جمله این شامپوهاست.

  • شامپو ضد شوره آلپسین مدل A3

این شامپو حاوی پیروتون اولامین و اسید فوماریک است که ضد شوره بوده و از بازگشت شوره جلوگیری می‌کند. شامپو ضد شوره خارجی آلپسین مدل A3 تقویت کننده بوده و چربی مو را تعدیل می‌کند. این شامپو جز بهترین شامپو برای موهای چرب و شوره دار دسته بندی می‌شود.

  • شامپو زیتون حاجی شاکر

شامپو حاج شاکر حاوی روغن زیتون است که از موهای سر در برابر آسیب‌های محیطی و ذرات خارجی محافظت می‌کند و همچنین موها را تقویت و ترمیم می‌نماید. این شامپو همزمان با شست‌وشوی مو، موها را نرم و لطیف می‌کند. شامپو زیتون حاجی شاکر برای هر نوع مدل موی سر قابل استفاده است و جز بهترین برند شامپو خارجی برای موهای چرب است.

 

دسته‌بندی: بلاگ