چگونه دندان هایمان را سفید کنیم؟ ( انواع روش های سفید کردن دندان )

آخرین بروز رسانی: 4ام اسفند, 1402
سفید کردن دندان

دندان‌ها به ناچار و به طور طبیعی با افزایش سن، زرد می‌شوند. همه ما به دنبال روش‌هایی برای سفید کردن دندان هستیم. راهکاری‌های زیادی وجود دارد که روند زرد شدن دندان‌ها را کاهش داده و حتی این روند را از بین می‌برد. دسته‌ای از این راهکار‌ها با سرعت کمتری زردی دندان را از بین خواهند برد، در حالی که برخی از راهکار‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دندان‌ها را سفید می‌کنند.

برای سفیدی دندان چه کنیم؟

همه ما دوست داریم دندان‌های سفید داشته باشیم. روش‌های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد که بسته به شرایط و دندان‌هایتان، باید بهترین راه را انتخاب کنید. سفیدکردن دندان در دندانپزشکی و در خانه امکان‌پذیر است. در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شوید.

 

روش‌های سفید کردن دندان در خانه

 

سفید کردن دندان در خانه

 

گاهی اوقات دندان‌ها به قدری زرد نشده‌اند که برای سفید کردنشان به دندانپزشک نیاز داشته باشید و علت آن خرابی دندان باشد که علت بوی بد دهان نیز میشود اما در بعضی مواقع می‌توانید با کمک گرفتن از روش‌های طبیعی در خانه، سفید کردن دندان را انجام دهید.

 

  • خمیر نمک دریا و جوش شیرین

یک روش سفید شدن دندان، استفاده از جوش شیرین و خمیر نمک دریا است. برای این کار، نصف قاشق چای‌خوری نمک دریا را با کمی آب و یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را مثل خمیردندان به روی مسواک بزنید، سپس دندان‌هایتان را با آب مسواک کنید. توجه داشته باشید که در مرحله آخر، دندان‌هایتان را با آب بشویید.

 

مراحل پاکسازی پوست چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه کنید.

 

  • خمیر پراکسید هیدروژن و جوش شیرین

یکی دیگر از راه‌های سفید شدن دندان، استفاده از پراکسید هیدروژن و خمیر جوش شیرین است. پراکسید هیدروژن را با یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین مخلوط کرده و خمیر تهیه‌ کنید. خمیر را روی مسواک بزنید و دندان‌هایتان را به مدت دو دقیقه مسواک نمایید؛ در آخر مسواک و دهانتان را بشویید.

 

  • قرقره‌کردن پراکسید هیدروژن

قبل و بعد از قرقره‌کردن پراکسید هیدروژن، باید با خمیر دندان، مسواک بزنید. توجه داشته باشید که پراکسید هیدروژن را به تنهایی قرقره نکنید، بلکه دو قاشق غذاخوری از آن را با نصف فنجان آب مخلوط کرده و به مدت یک دقیقه قرقره کنید.

جهت خرید مسواک باکیفیت و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

  • خمیر پودر زردچوبه

شاید در ابتدا فکر کنید زردچوبه به جای سفید کردن دندان، دندان را زرد می‌کند! در حالی که این گونه نیست. اگر مقدار آب را با یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود، سپس با آن دندانتان را مسواک کنید، حتماً سفید‌شدن دندان را مشاهده می‌کنید.

 

  • خمیر آب لیمو و جوش شیرین

استفاده از خمیر آب لیمو و جوش شیرین، بهترین روش است؛ چرا که همه افراد به آب لیمو و جوش شیرین دسترسی دارند. برای تهیه این خمیر، جوش شیرین را با یک قاشق چای‌خوری آب لیمو مخلوط کنید. با خمیر به دست آمده، به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و سپس دندان‌هایتان را تمیز بشویید.

 

  • سرکه و جوش شیرین

سرکه با خاصیت اسیدی خود، تمام میکروب‌ها را از بین می‌برد. اما می‌تواند ضررهایی هم برای دندان و لثه داشته باشد. به همین دلیل نحوه استفاده ویژه‌ای دارد. ابتدا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون ظرفی بریزید. سپس مسواک را درون سرکه بزنید و دندان‌هایتان را مسواک کنید. در نهایت برای جلوگیری از آسیب‌هایی که خاصیت اسیدی سرکه بر دندان و لثه می‌گذارد، دندان‌ها را با جوش شیرین و خمیر دندان خارجی بشویید.

 

  • خمیر توت فرنگی و جوش شیرین

جوش شیرین بهترین ماده برای سفید کردن دندان است. البته در کنار جوش شیرین باید از توت فرنگی نیز کمک بگیرید. برای این کار، توت فرنگی‌ها را برش داده و له کنید. سپس نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با آن مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت پنج دقیقه رو دندان گذاشته و سپس دهان را بشویید.

 

  • نمک و پوست پرتقال

سفید کردن دندان با پوست پرتقال و نمک، از بهترین راهکارها است. برای این کار، قسمت سفید پوست پرتقال را با نمک دریا پوشش داده و به مدت دو دقیقه آن را روی دندان‌هایتان مالش دهید. در نهایت دهانتان را شسته و مسواک بزنید.

 

  • مسواک برقی 

سریع‌ترین روش سفید شدن دندان در خانه، استفاده از مسواک برقی است. مسواک برقی کار شما را بسیار آسان می‌کند. مسواک برقی تمیزکنندگی 360 درجه دارد. این مسواک با زبان پاک‌کنی که دارد، باکتری‌های دهان را از بین می‌برد تا به دندان آسیبی نرسانند. الیاف مدور این مسواک، دندان‌ها را صیقلی کرده، لکه‌های دندانی را با استفاده از خمیر دندان سنسوداین به طور کامل از بین برده و موجب سفید کردن دندان می‌شود. الیاف‌ها هم اندازه نیستند و برخی از آن‌ها بلندتر هستند تا دسترسی به دندان‌های عقبی را آسان‌تر کنند. الیاف نوک‌تیز این مسواک، برای تمیزی خطوط لثه کاربرد دارد. دسته راحت این مسواک برقی این امکان را فراهم کرده تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند. برای خرید مسواک برقی میتوانید از سایت ما تهیه کنید.

 

 

  • خمیر دندان 

یکی از بهترین برندها در تولید محصولات بهداشت دهان و دندان استفاده از محصولات کلگیت است که علاوه بر مسواک، خمیردندان نیز تولید می‌کند.‌ خمیردندان‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. هر کدام از این خمیردندان‌ها ویژگی خاص خود را دارند و به روش‌های متفاوت، سفید کردن دندان را انجام می‌دهند. برای خرید خمیر دندان کلگیت اصل می توانید به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

 

سفیدکردن دندان در دندانپزشکی

 

روش سفید شدن دندان

 

گاهی اوقات دندان‌ها به قدری زرد می‌شوند که با هیچ کدام از روش‌های خانگی، قابل سفید شدن نیستند؛ در این گونه مواقع باید به دندانپزشکی مراجعه کنید. دندانپزشک روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌کند که شما بسته به بودجه و میزان زردی دندان، می‌توانید آن‌ها را انتخاب دهید.

  • پالیش و جرم‌گیری دندان‌ها

از مهم‌ترین علل زردی دندان‌ها، جرم است. جرم دندان در ابتدا سفید است، اما با رعایت نکردن بهداشت و مرور زمان، جرم سفت شده و رنگ آن به زرد، تغییر می‌کند. جرم علاوه بر اینکه دندان‌ها را زرد می‌کند، به لثه آسیب زده، دندان‌ها را لق و خراب می‌کند.
جرم‌گیری و پالیش دندان، روند آسان و بدون دردی است که در دندان پزشکی‌ها انجام می‌شود. البته توجه داشته باشید که گاهی اوقات دندان‌ها سفید نمی‌شوند؛ چرا که ممکن است علت زرد شدن دندان، جرم نیست.

  • کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر از دیگر روش‌های سفید کردن دندان است. کامپوزیت در واقع لایه بسیار نازکی است که دندان‌ها را پوشش می‌دهد و عیب و نقص‌های آن را پنهان می‌کند. زمانی که دندان‌های شما بیش از اندازه زرد باشند، دندانپزشک ابتدا بخشی از بدرنگی‌های دندان را برداشته و سپس دندان را با لایه ضخیم‌تری از کامپوزیت پوشش می‌دهد. پس از انجام کامپوزیت لازم است مراقبت های بعدی آن را نیز به خوبی انجام دهید یکی از مهم ترین آنها انتخاب بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت و مسواک مناسب است.

 

نتیجه گیری و جمع بندی
یکی از سؤالات رایج افراد در حیطه دندان، این است که برای سفیدی دندان چه کنیم؟ روش‌های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد که در این مقاله با آن آشنا شدید. توجه داشته باشید که روش‌های خانگی را نهایتاً یک بار در روز انجام دهید. روش‌های دندانپزشکی را نیز با توجه به بودجه و شرایط خود، انتخاب کرده و دندان‌هایتان را مثل مروارید کنید!

برای خرید قرص ماشین ظرفشویی فینیش 40 عددی با بهترین قیمت به فروشگاه الوارس مراجعه نمایید.

دسته‌بندی: بلاگ