سرم مو چیست و چه خواصی دارد؟ + طرز استفاده از آن

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
سرم مو چیست و چه خواصی دارد؟ + طرز استفاده از آن

سرم مو، دوای مشکلات شما در زمینه مشکلات مختلف مو نظیر خشکی، بد حالتی و وز بودن است. شاید اطرافیان شما نیز استفاده از این محصول را به شما پیشنهاد کرده باشند که باعث شده به فواید سرم مو علاقه مند شوید. با ما همراه باشید تا در رابطه با نحوه استفاده از سرم مو، فواید سرم مو و تمام موارد مربوط به این محصول صحبت کنیم.

سرم مو چیست؟

سرم مو را می‌توان یکی از روش های نوین در زمینه مراقبت از پوست دانست. استفاده از سرم مو موجب شده که عموم بتوانند به ساده ترین شکل ممکن به موهای خود حالت دهند و در اوج سادگی زیبا تر از همیشه دیده شوند. نکته قابل توجه در رابطه با محصول مورد نظر، تأثیر آن بر روی سطح مو یا همان کوتیکول است که باعث شده مواد به اعماق موی شما نفوذ نکنند.

روش کار سرم بدین شکل است که یک لایه محافظتی را در اطراف ساقه موی فرد ایجاد می‌کند که باعث می‌شود در برابر آسیب های مختلف نظیر محصولات شیمیایی، ابزار های حرارتی نظیر سشوار و همچنین عوامل محیطی مقاومت بسیاری داشته باشد. همچنین سرم مو کمک شایانی به تقویت بافت مو می‌کند که به جلوگیری از وز شدن مو و در نتیجه درخشش بیشتر می‌انجامد. در نهایت می‌توان گفت که با استفاده از این محصول می‌توانید از فواید سرم مو بهره مند شوید و موهایی نرم و بدون گره داشته باشید و بی نیاز از هر نوع نرم کننده مو باشید.

مواد تشکیل دهنده سرم مو

 

سرم مو چیست و چه خواصی دارد؟ + طرز استفاده از آن

 

شاید برای شما نیز این سوال بوجود آمده که مواد و متریال اصلی سرم مو چیست؟ مواد بسیاری در تولید سرم مو دخیل هستند که از مهمترین آن ها می‌توان به سیلیکون اشاره داشت.

سیلیکون ماده اصلی و مهمترین ماده در انواع سرم است. ماده شیمیایی مذکور یک پوشش حفاظتی پلاستیک شکل را در اطراف ساقه مو ایجاد خواهد کرد که باعث می‌شود تا با استفاده از سرم مو، موهایی نرم، بدون گرم و ابریشم مانند داشته باشید.

از دیگر ویژگی های سیلیکون می‌تواند به انعکاس نور هایی که به مو می‌تابند اشاره داشت که در نتیجه این مورد، استفاده از سرم باعث می‌شود تا موی افراد درخشنده به نظر برسند. البته در نظر داشته باشید که مقدار سیلیکون مورد استفاده در سرم مو بسیار کمتر از حد تصور شماست و به همین علت باعث سنگینی و یا ریزش مو نخواهد شد. همچنین سیلیکون نهایتا تبخیر خواهد شد و بر روی پوست کف سر فرد باقی نمی‌ماند.

از دیگر مواد مورد استفاده در تهیه و تولید سرم مو می‌توان به سرامید، نرم کننده و آمینو اسید ها اشاره داشت. مواد مذکور با استفاده از روش های نوین نظیر حفظ پروتئین و رطوبت، شکستی و ریزش مو را با تقویت فیبر های مو کاهش می‌دهند.

سرم مو چه کاربردی دارد؟

کاربرد های سرم مو مرتبط به نوع محصول هستند که هر کدام برای طیف متفاوتی از موها و حالات مو استفاده می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از محصولات در این زمینه می‌پردازیم و در رابطه با هر محصول نیز توضیحات کوتاهی را ارائه می‌کنیم تا در هنگام خرید از انتخاب خود مطمئن باشید.

  • موهای ضعیف و آسیب دیده

اولین محصول، سرم مو پنتن مدل Yogun onarici حجم 100 ميلي ليتر است. سرم موی مذکور مناسب استفاده برای موهایی است که آسیب دیده اند و نیازمند ترمیم عمیق و محافظت هستند. این محصول دارای تاثیر 24 ساعته بر روی تمامی موها بوده که باعث می‌شود سریع تر به نتیجه مورد نظر خود برسید.

  • موهای خشک

روغن نارگیل پنتن حاوی Pro-V حجم 100 میلی لیتر، سعی کرده تا با تمرکز بر روی موهای خشک، آبرسانی قوی، جلوگیری از ریزش پروتئین و همچنین افزایش نرمی و درخشش، بهترین گزینه برای افرادی باشد که به فکر بازسازی و ترمیم موهای خشک خود هستند. استفاده از روغن نارگیل و پرو ویتامین ها و همچنین افزایش حالت و مواج کردن مو ها از دیگر خواص سرم مو است.

  • موهای بلند و وز

سرم موی لورال برای موهای وز و بلند حجم 100 میلی لیتر، تغذیه کننده، حاوی کراتین و روغن کاکائو، بدون چربی و بدون نیاز به آبکشی است. این محصول موهای شما را سنگین نمی‌کند و از ایجاد الکتریسیته ساکن نیز جلوگیری خواهد کرد. استفاده از سرم موی محصولات لورال را برای موهای بلند و وز پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

فواید سرم مو

 

سرم مو چیست و چه خواصی دارد؟ + طرز استفاده از آن

 

سرم مو نقش اساسی و مهمی در زمینه سلامتی مو و همچنین حفظ و افزایش زیبایی دارد که می‌توان از آن به عنوان یکی از مهمترین محصولات در زمینه روتین بهداشتی و سلامتی افراد یاد کرد. فواید سرم مو بسیارند ما در این مطلب به صورت کلی در رابطه با فواید سرم مو صحبت خواهیم کرد.

  • حفاظت از بافت مو

همانطور که اشاره داشتیم یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده سرم مو سیلیکون است که کمک شایانی در حوزه محافظت از مو خواهد کرد. فرمولاسیون های سرم مو از سیلیکون استفاده به عمل می‌آورند تا از بافت مو در محیط های مختلف و شرایط نوری و محیطی متفاوت نظیر نور خورشید، آلودگی هوا و حتی آلایندگی محافظت کنند.

  • بهبود و ترمیم ساقه مو

استفاده از آمینو اسید در ترکیبات محصول بهداشتی مورد نظر، باعث شده است تا آسیب های ناشی از انواع متدهای شیمیایی نظیر رنگ کردن مو و فر دائم در گذر زمان از بین بروند و ساقه مو نیز ترمیم و بازسازی شود. همچنین قابل توجه است که استفاده از آمینو اسید باعث شده که هنگام استفاده از حالت دهنده ها نگران حرارت و آسیب رسیدن به ساقه مو نباشید.

  • درخشندگی مو

نرمی و ابریشمی شدن موها، ارائه جلوه ای جذاب و درخشنده شدن مو از مزیت های استفاده از سرم مو است که باعث رطوبت رسانی و تغذیه مو خواهد شد.

  • جلوگیری از گره مو و باز کردن گره

یکی از مشکلات اصلی برای کسانی که مو بسیار دارند، گره خوردن مو است که باعث گرفتن وقت بسیار و حتی سردرد شود. استفاده از سرم مو تضمین می‌کند که دیگر موهای شما گره نخواهند خورد که علت اصلی آن افزایش ضخامت و نرم شدن موهای فرد است. اگر تمایل دارید بدانید علت گره خوردن مو چیست مقالات دیگر را بخوانید.

  • جلوگیری از چسبندگی تارهای مو

سرم مو فواید بسیار دارد که بهره بری از بافت نرم و سبک یکی از آنهاست. این محصول با قدرت جذب بالا به گونه ای طراحی شده است که به سادگی جذب فولیکول های مو می‌شود و دیگر مو ظاهری روغنی، چرب و ناخوشایند نخواهد داشت.

  • کاهش ریزش موها

آخرین مورد و البته مهمترین مزیت استفاده از سرم مو، کاهش ریزش مو است. تقویت فیبر مو، می‌تواند از شکستگی و ریزش موها به طرز چشمگیری جلوگیری کند، موردی که سرم مو آن را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و با فرمولاسیون قوی به آبرسانی مو می‌پردازد. اگر با علت ریزش مو آشنایی ندارید مقالات دیگر را بخوانید.

چگونه از سرم مو استفاده کنیم؟

 

سرم مو چیست و چه خواصی دارد؟ + طرز استفاده از آن

 

مبحث اخر نحوه استفاده از سرم مو است. استفاده از محصول بهداشتی مو بسیار ساده و آسان بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانید موهای خود را به آن آغشته کرده و تاثیرات بی نهایت جذاب آن را مشاهده کنید. در بخش زیر به صورت جزئی مراحل استفاده از محصول را ذکر کرده ایم.

1- در مرحله اول می‌بایست موهای خود را با شامپو بشویید تا برای استفاده از سرم آماده باشد. سپس از نرم کننده استفاده کنید و بگذارید این ماده چند دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند و در آخر نیز آن را آبکشی کنید.

2- بعد از شست و شوی مو، آن را تا حدی خشک کنید ولی نگذارید که کاملاً خشک شوند چرا که بهتر است مقداری رطوبت در موهای شما باقی بماند تا حداکثر استفاده را از خواص سرم مو داشته باشید.

3- حال که موهای شما تمیز و آماده است، آن را به چندین بخش مساوی تقسیم کنید.

4- سپس باید مقدار کمی از سرم را در دستان خود بریزید و سپس با استفاده از هر دو دست خود روی هم بمالید تا به اندازه کافی در کف دستان شما پخش شود.

5- حال به صورت نوبتی دست های خود را بر روی بخش های مختلف مو که در مراحل قبل تقسیم بندی کرده اید بکشید. توجه داشته باشید که این مورد باید از بخش ساقه شروع شود و تا نوک مو به سمت پایین کشیده شود.

6- بعد از اینکه کار به پایان رسید با استفاده از یک برس دانه درشت و یا یک برس چوبی بامبو موهای خود را آهسته شانه کنید.

بعد از اتمام مراحل بالا، اجازه بدهید تا موهای شما به صورت کامل خشک شود و در آخر از داشتن موهایی نرم و ابریشمی لذت ببرید. در رابطه با نحوه استفاده از سرم مو مواردی وجود دارند که بهتر است به آن ها توجه کنید که استفاده از محصول نتیجه و بازدهی بهتری داشته باشد. این موارد عبارتند از:

  • به هیچ عنوان سرم مو را به ریشه مو نزنید.
  • به اندازه کافی و متناسب با موهای خود از سرم استفاده کنید.
  • در نظر داشته باشید که حتما قبل از استفاده از سرم موهای خود را بشویید.
  • سرمی انتخاب کنید که با موی شما سازگار باشد.
  • در آخر نیز بعد از استفاده از سرم، موهای خود را نشویید.

 

دسته‌بندی: بلاگ