طرز ریختن نمک در ماشین ظرفشویی ( نشانگر نمک در ماشین ظرفشویی کجاست؟ )

آخرین بروز رسانی: 17ام مهر, 1402
طرز ریختن نمک در ماشین ظرفشویی ( نشانگر نمک در ماشین ظرفشویی کجاست؟ )

نمک ظرفشویی و نمک معمولی اگرچه در ظاهر شبیه به هم هستند، اما در میزان خلوص تفاوت زیادی دارند. نمک ماشین ظرفشویی از سدیم کلرید خالص دانه درشت تشکیل شده است. این ماده برای نرم کردن آب سخت ( آبی دارای مقادیر زیاد مواد معدنی مثل آهک و گچ ) استفاده می‌شود که در نتیجه باعث تمیزتر شدن ظروف و افزایش عمر مفید دستگاه می‌گردد. برای اینکه با محل ریختن نمک ماشین ظرفشویی ، اموزش ریختن نمک ماشین ظرفشویی و زمان تعویض آن آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

محل ریختن نمک ماشین ظرفشویی کجاست؟

در بیشتر ماشین ها وقتی در ماشین ظرفشویی را باز می کنید و با بیرون آوردن سبد، در کف محفظه مخزنی را می بینید که علامت s یا عبارت salt بر روی آن نوشته شده است. اما پیشنهاد ما این است که اگر اولین بار است که می خواهید از دستگاه استفاده کنید حتما دفترچه راهنمای آن را مورد بررسی قرار دهید. و از یک برند معتبر نمک ظرفشویی را خریداری نمایید برای خرید نمک ماشین ظرفشویی از بهترین برندها می توانید به فروشگاه الوارس مراجعه نمایید.

 

 

نحوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

برای اطلاع از نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید :

1) ماشین ظرفشویی را روشن کرده و قرص ظرفشویی را داخل آن قرار دهید.

2) نشانگرهای دستگاه (نمک و مایع جلا دهنده) را چک کنید. در صورتی که از قرص ظرفشویی فینیش کوانتوم استفاده می‌کنید، به نمک و مایع نیاز ندارید.

3) اگر چراغ نشانگر s روشن شده باشد، یعنی دستگاه به نمک نیاز دارد.

4) درب ماشین را باز کرده، پیش از چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی پایین‌ترین سبد را خارج کنید.

 

محل ریختن نمک ماشین ظرفشویی

 

5) مخزن نمک در کف دستگاه (زیر سبد) دیده می‌شود. درپوش این مخزن با نوشته Salt مشخص شده است.

 

مرحله دوم ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

 

6) بسته نمک را باز کنید و اماده نگه دارید.

 

محل ریختن نمک ماشین ظرفشویی

 

7) درپوش را باز کرده، کنار بگذارید. قیف مخصوص ماشین ظرفشویی (یا یک قیف عادی) را برداشته و داخل مخزن قرار دهید. این قیف کمک می‌کند که میزان نمک به اندازه کافی باشد. همچنین از ریختن نمک بر روی سطح داخلی دستگاه و آسیب‌های بعدی، جلوگیری می‌کند و نمک را در قیف بریزید.

 

ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

 

8) نمک ریخته شده را با یک قاشق هم بزنید تا به خوبی داخل مخزن پخش شود.

9) حجم نمک را با انگشت خود اندازه بگیرید. فاصله سطح نمک تا درب مخزن باید به 1 بند انگشت برسد و نمک بیرون ریخته رو پاک کنید.

 

طرز ریختن نمک در ماشین ظرفشویی ( نشانگر نمک در ماشین ظرفشویی کجاست؟ )

 

10) درپوش را با دقت ببندید.

 

طرز ریختن نمک در ماشین ظرفشویی ( نشانگر نمک در ماشین ظرفشویی کجاست؟ )

 

11) ماشین را روشن کرده و چراغ نشانگر S را بررسی کنید. اگر چراغ خاموش باشد، یعنی میزان نمک به اندازه کافی است.

 

طرز ریختن نمک در ماشین ظرفشویی ( نشانگر نمک در ماشین ظرفشویی کجاست؟ )

 

12) در صورت روشن ماندن چراغ، موارد زیر را بررسی نمایید.

 

 

نشانگر نمک در ماشین ظرفشویی

اگر با مشکل زمان ریختن نمک در ماشین ظرفشویی مواجه هستید باید بدانید ماشین‌های ظرفشویی مدرن به یک چراغ نشانگر با علامت S مجهز هستند. ممکن است این چراغ را با نام Salt Indicator به معنای شاخص نمک هم مشاهده کنید. نشانگر s مشخص‌کننده میزان نمک ماشین ظرفشویی است.

اگر ماشین فاقد نمک باشد یا سطح نمک به میزان کافی نرسد، نشانگر نمک در ماشین ظرفشویی روشن شده و هشدار می‌دهد. پس از ریختن نمک در ماشین ظرفشویی باید وضعیت چراغ نشانگر s را بررسی کنید. در شرایط عادی پس از ریختن نمک داخل مخزن ماشین، این چراغ باید خاموش شود؛ در غیر اینصورت، ممکن است یکی از این 5 حالت رخ داده است :

• درپوش مخزن باز مانده است. یک بار دیگر سبد را خارج کرده و درب مخزن را مجددا چک کنید.

• مقدار نمک داخل مخزن کم است و به حد کافی نرسیده است.

• نمک به خوبی داخل مخزن پخش نشده است. با یک قاشق مرباخوری نمک داخل مخزن را هم بزنید.

• مقدار سختی آب خیلی اندک بوده و دستگاه نیازی به نمک ندارد. در این حالت، روشن بودن چراغ را نادیده بگیرید.

• دستگاه خراب شده و یا نشتی وجود دارد. برای حل این مشکل باید با تعمیرکاران مجاز تماس بگیرید.

 

نمک مناسب ماشین ظرفشویی

نمک مناسب ظرفشویی در همه فروشگاه‌ها در دسترس است؛ اگرچه باید دقت کنید تا نوع مرغوب و باکیفیت آن را خریداری نمایید. به هیچ وجه برای ماشین ظرفشویی از نمک معمولی استفاده نکنید.

سدیم کلرید مناسب این کار باید خلوص بالایی داشته و فاقد هر نوع ناخالصی مانند آهن یا کربنات باشد. همچنین استفاده از انواع نمک نامرغوب و بی‌کیفیت نه‌تنها باعث نرمی آب نشده، بلکه سختی آب را نیز افزایش خواهد داد. با جستجو در اینترنت روش‌های زیادی برای تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی خواهید یافت؛ اما به جرات بگوییم که هیچ روشی مطمئن‌تر از تجربه شخصی شما نخواهد بود.

پیشنهاد ما این است که از نمک‌های پرطرفداری که کیفیت آن‌ها تضمین شده و رضایت مصرف‌کنندگان خود را جلب کرده‌اند، استفاده نمایید. برای مثال دو برند ترکیه‌ای Finish و Fairy از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

ضمن اینکه برترین تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی مانند شرکت‌های بوش، آاگ و ال‌جی، این دو برند را تایید کرده و استفاده از آن‌ها را برای دستگاه‌های خود مجاز دانسته‌اند. در نهایت هنگام خرید نمک ماشین ظرفشویی به تاریخ انقضای آن دقت کنید و آن را در جایی دور از رطوبت و گرما قرار دهید.

 

 

نکات مهم هنگام ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

مهم‌ترین نکته هنگام استفاده از نمک ماشین ظرفشویی، توجه به کیفیت و تاریخ انقضای آن است. باز هم تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه از نمک نامرغوب استفاده نکنید؛ ولو ارزان‌تر باشد.

دومین نکته مربوط به میزان نمک مصرفی است. این مساله به محل زندگی شما بستگی دارد. طبیعتا هرچه میزان سختی آب بیشتر باشد، به نمک ظرفشویی بیشتری برای نرم کردن آن نیاز است.

اگر پس از شستشوی ظروف با خط و خش یا کدری آن‌ها روبه‌رو شدید، از نمک بیشتری استفاده کنید. چرا که احتمالا آب سخت‌تر بوده و به میزان بیشتری نمک نیاز دارد. البته این مشکل می‌تواند با تمیز نشدن و چرب ماندن ظروف نیز نشان داده شود. همچنین کیفیت پایین نمک مصرفی هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

نکته بعدی هنگام ریختن نمک این است که فقط هنگامی داخل مخزن را پر کنید که چراغ نشانگر روشن شده باشد. همچنین باید نمک را به اندازه بریزید تا فاصله کافی با دهانه مخزن را داشته باشد و سرریز نشود. در نهایت نمک ماشین ظرفشویی را حتما پیش از انتخاب برنامه شستشو داخل مخزن بریزید. با این کار عمر مفید دستگاه بیشتر شده و سالم باقی خواهد ماند. اگر هم می‌خواهید براقیت ماشین ظرفشویی مثل روزای اولیه آن باقی بماند از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی استفاده نمایید.

 

 

فایده ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

شاید خیلی از افراد نمک ماشین ظرفشویی را ماده‌ای بی‌فایده بدانند که وجود آن چندان تاثیری ندارد؛ در حالی که باید بدانید نقش این ماده کم‌اهمیت‌تر از ژل ( ژل ماشین ظرفشویی فینیش ) یا جرم گیر ماشین ظرفشویی نیست.

آب مصرفی بسیاری از مناطق ایران حاوی مقدار زیادی آهک یا سایر مواد معدنی است که اصطلاحا آب سخت نامیده می‌شود. این آب زمانی که وارد دستگاه‌هایی مانند ماشین لباسشویی یا ظرفشویی می‌شود، از فشار بالایی برخوردار است. در نتیجه ممکن است به سطح ظروف آسیب رسانده و خط‌وخش ایجاد نماید.

همچنین مواد شوینده به خوبی داخل این آب حل نمی‌شود. بنابراین ظروف پس از شستشو یا کدر شده و یا همچنان چرب و کثیف باقی می‌مانند. البته گاهی علت چرب ماندن ظروف استفاده از شوینده بی کیفیت است ما در مقاله ی دیگری بهترین مارک قرص ماشین ظرفشویی را معرفی کرده ایم که می توانید از آن استفاده نمایید.

رزین بخشی از ماشین ظرفشویی است که وظیفه نرم‌کردن آب را برعهده دارد. نمک ماشین ظرفشویی نیز میزان رسوبات آهکی آب را کاهش داده و رزین را به خوبی تمیز می‌کند. در نتیجه مواد شوینده به خوبی درون آب حل شده و ظروف تمیز و درخشان خواهند شد.

همچنین جریان آب در مجراهای ورودی دستگاه روان خواهد شد. این موضوع عمر مفید ماشین را افزایش می‌دهد.

بعلاوه آب سخت دیرتر گرم می‌شود، لذا به انرژی بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد. در حالی که با یادگیری روش ریختن نمک ماشین ظرفشویی و گرفتن سختی آب، می‌توانید در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کنید.

یکی دیگر از فواید ریختن نمک جلوگیری از بوی بد ماشین ظرفشویی می باشد. علت بوی بد ماشین ظرفشویی تجمع الودگی ها و باقی مانده غذاها در بخش های مختلف دستگاه می باشد.

برای خرید مایع ماشین ظرفشویی از بهترین برندهای خارجی با قیمت مناسب به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

جمع بندی

بسیاری از انواع قرص ماشین ظرفشویی خود دارای نمک هستند. بنابراین بهتر است پیش از ریختن نمک ماشین ظرفشویی طریقه مصرف شوینده را با دقت مطالعه کنید تا از این مورد اطمینان یابید. همچنین برخی از دستگاه‌های قدیمی به چراغ نشانگر مجهز نیستند؛ بلکه شناور داخل کشوی مخزن نیاز ماشین به نمک را نشان می‌دهد. اما توصیه می‌کنیم به طور متوسط ماهی یک بار مخزن نمک ماشین ظرفشویی را چک کنید تا از سطح آن مطمئن شوید.

امیدواریم پاسخ همه پرسش‌های خود را با مطالعه این مطلب دریافت کرده باشید. در غیر این صورت پرسش خود را مطرح کنید تا در اولین فرصت، به آن پاسخ دهیم.

دسته‌بندی: بلاگ