روغن تراپی مو ( افزایش سلامت + درخشانی مو با روغن درمانی مو در خانه )

آخرین بروز رسانی: 28ام مهر, 1402
روغن تراپی مو

مو اولین بخش چهره است که به چشم بیننده خواهد آمد. زیبایی موها می‌تواند ناهماهنگی‌های اجزای صورت را بپوشاند و با تغییر استایل و مدل آن‌ها، چهره فرد تغییرات بسیار زیادی خواهد داشت. برای داشتن این حس زیبایی، تنها شستشوی به موقع موها کافی نیست. لازم است به طور مداوم به موهای خود رسیدگی کنید و مواد مورد نیاز آن‌ها را از طریق تغذیه مناسب، شستشو صحیح و روغن تراپی مو، تأمین کنید.

 

روغن تراپی مو چیست؟

از جلمه درمان‌های سنتی که زنان سراسر جهان برای افزایش درخشندگی و کاهش خشکی و ریزش مو استفاده می‌کنند، روغن درمانی مو یا روغن تراپی است. در این روش درمانی که ریشه آن به مصر باستان بر می‌گردد، روغن‌های گیاهی یا ماسک های خانگی مانند روغن زیتون، نارگیل، بادام تلخ و… روی سطح مو و همچنین روی پوست سر ریخته شده، ماساژ داده می‌شود و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، این ماسک روغنی را از سطح سر می‌شویند. (اگر تمایل به استفاده از ماسک های روغنی ندارید ماسک چای سبز هم گزینه مناسبی است.)

در حقیقت چرب کردن مو، مواد معدنی، ویتامین‌ها و چربی طبیعی مو را که در اثر افزایش سن، شستشوی مکرر یا حالت دادن‌های مداوم از بین رفته است را به مو بر می‌گرداند و باعث افزایش شادابی، رطوبت و سلامت موها خواهد شد. رنگ موهای غیر اصل و استفاده مکرر از رنگ مو شادابی و نشاط موها را از بین می برد برای تهیه رنگ موی گارنیه اصل از فروشگاه الو ارس اقدام کنید.

البته در صورتی که بیماری پوستی خاصی مانند اگزما، پسوریازیس یا لیکن پلان دارید، پیشنهاد می‌شود قبل از شروع پروسه روغن تراپی، با یک پزشک متخصص پوست و مو، مشورت کنید!

 

مزایا و معایب روغن تراپی برای مو

 

روغن درمانی مو

 

روش روغن مو تراپی یکی از اصلی ترین مراحل یک روتین مو و یکی از درمان‌های اثبات شده خشکی، کدر بودن، بدحالتی مو است که به عنوان روشی سنتی در هند، مصر و سایر کشورهای جهان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی برخی کارشناسان معتقدند این روش درمانی، در کاهش ریزش مو نیز تأثیر بسزایی دارد! برخی دیگر از تأثیرات مفید روغن تراپی مو، عبارتند از:

  • چرب کردن منظم موها به دلیل افزایش رطوبت در تارهای مو یک راه درمان خشکی مو به شمار می‌رود.
  • روغن تراپی مو در خانه، علاوه بر نرم کردن تارهای مو، با افزایش رطوبت پوست سر، باعث درمان شوره نیز خواهد شد.
  • ماسک روغن‌های گیاهی، از فولیکول مو در مقابل مواد شوینده شامپوها محافظت می‌کنند.
  • ماساژ پوست سر با روغن، علاوه بر لایه برداری، افزایش رشد مو و همچنین کاهش ریزش مو، باعث کاهش استرس نیز خواهد شد.
  • تغذیه منظم مو با روغن‌های ضروری، از سفیدی زودرس تارهای مو جلوگیری می‌کند.
  • اسیدهای چرب موجود در روغن‌های طبیعی، می‌توانند جایگزین لیپیدها شده و سلامت و درخشندگی موها را تأمین کنند.

 

روش روغن تراپی مو مانند سایر روش‌های محافظت از مو، ممکن است با اثرات جانبی ناخواسته‌ای همراه باشد، و برای دستیابی به بهترین نتایج لازم است این خطرات احتمالی را نیز بشناسید:

  • با وجود اینکه این روغن‌ها گیاهی هستند اما احتمال بروز آلرژی و واکنش‌های پوستی، به خصوص برای افراد حساس وجود دارد. برای اینکه مطمئن شوید بدن شما به روغن مورد نظر حساسیت دارد یا خیر، کافی است چند روز قبل از روغن تراپی، مقداری از روغن انتخابی خود را به سطح داخلی آرنجتان بمالید و اجازه بدهید حدود 24 ساعت روی پوست بماند. اگر واکنش آلرژیکی مانند خارش، سوزش یا جوش‌های کوچک ظاهر نشود، با آرامش خاطر می‌توانید از روغن مو مورد نظر خود استفاده کنید.
  • همه روغن‌ها برای انواع مختلف مو مناسب نیستند. به عنوان مثال روغن نارگیل برای موهای خیلی خشک و روغن بادام برای کسانی با موهای نرمال یا کمی چرب مفید هستند. بنابراین چنانچه پوست سر یا موهای چربی دارید حتما پیش از روغن تراپی، از دکتر متخصص راهنمایی بگیرید  و در مورد خواص و ویژگی های هر روغن برای مو بخوانید در مقاله ای دیگری در مورد خواص روغن زیتون برای مو صحبت کرده ایم می توانید در این مورد از ان مقاله کمک بگیرید.
  • استفاده از برخی انواع روغن طبیعی، مانند روغن کرچک، ممکن است باعث نمدی شدن موها و حتی ایجاد حس تهوع و سرگیجه شود. در صورت بروز چنین علائمی، روغن تراپی مو با این روغن را قطع کنید.

جهت خرید شامپو ضد شوره خارجی و اطلاع از قیمت کلیک کنید.

 

آموزش روغن تراپی مو در خانه

 

آموزش روغن تراپی مو در خانه

 

1. اولین قدم در روغن درمانی مو، انتخاب روغن مناسب است!

روغن مناسب براساس نوع مو و هدف از روغن تراپی انتخاب می‌شود:

  • روغن نارگیل : این روغن که مناسب موهای نرمال و خشک است، به عنوان محافظ طبیعی، برطرف کننده خشکی، تأمین کننده رطوبت، نرم کننده و حالت دهنده عمیق شناخته می‌شود.
  • روغن زیتون : از دیگر روش‌ها روش روغن تراپی مو با روغن زیتون است که روغن زیتون برای مو آسیب دیده بوده و با داشتن ویتامین‌های E و A، برای حفظ رطوبت و تقویت مو استفاده می‌شود.
  • روغن بادام : این روغن مناسب موهای نازک و تا حدودی چرب بوده و باعث افزایش رشد مو، تقویت تارهای مو و کاهش استرس اکسیداتیو می‌شود.
  • روغن کنجد : این روغن که مناسب همه انواع مو بوده، صاف کننده، برطرف کننده وزی مو، سرشار از ویتامین B1 و روی، مانع مو خوره و شوره سر است.
  • روغن مایع برای مو: استفاده از روغن مایع برای مو می‌تواند به مراقبت و بهبود وضعیت موها کمک کند.
  • روغن آرگان : یکی از بهترین روغن ها برای مو روغن آرگان می باشد این روغن برای انواع موهای صاف، فر و موج دار استفاده می شود و نرمی و درخشان کنندگی خاصی به موها می بخشد.برای خرید روغن آرگان اصل می توانید به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

روغن تراپی موی فر چگونه انجام می‌شود؟

در این روش، ابتدا مقداری از روغن (مانند روغن آرگان یا هر روغنی که در بالا برای‌تان ذکر کرده‌ایم) را به موها بزنید تا به طور یکنواخت در سرپوش موها پخش شود. سپس با گذاشتن یک حوله گرم یا کلاه حمام، موها به مدت (معمولاً نیم تا یک ساعت) اجازه می‌دهید که روغن به موها نفوذ کند. سپس موها را با شامپو به خوبی بشویید، روغن تراپی موی فر با موی صاف فرق آنچنانی ندارد، فقط در اینجا برای شما به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

 

2. حداقل دوبار در هفته روغن تراپی کنید!

برای کسب بهترین نتیجه، باید مراقبت از موها را جدی گرفته و حداقل دوبار در هفته موهای خود را روغن درمانی کنید اگر از انواع حالت دهنده های مو مانند موس مو و ژل ها استفاده می کنید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. بهترین زمان روغن تراپی موها یک شب قبل از حمام کردن است.

اما اگر نمی‌توانید موهای خود را در طول شب چرب نگه دارید، یک ساعت قبل از حمام موهای خود را به روغن آغشته کرده و با یک دستمال گرم، سر خود را بپوشانید. به این ترتیب ترکیبات ضروری روغن آزاد شده و تأثیر آن روی موهای شما، افزایش خواهد یافت. استفاده از روغن تراپی در کنار ماسک های موی نرم کننده مانند ماسک مو پنتن طلایی می تواند موهای شما را همچون ابریشم براق نماید.

 

3. روغن تراپی مو در خانه و به راحتی قابل انجام است!

برای افزایش جذب روغن به کوتیکول‌های مو، بهتر است آن‌ها را چند ثانیه گرم کنید برای این کار یک کاسه بزرگتر بردارید در آن مقداری آب داغ بریزید سپس در یک کاسه کوچکتر چند قطره روغن ریخته و بر روی کاسه آب قرار دهید تا چند دقیقه بماند. سپس روغن را با حرکات آرام مدور، حدود 10 دقیقه روی پوست سر خود ماساژ داده و بعد از آن، به سمت ساقه و نوک موها هدایت کنید.

وقتی همه موهای خود را به روغن آغشته کردید، آن‌ها را با یک دستمال یا کش نرم بسته و دور آن را یک پارچه گرم ببندید. اجازه بدهید روغن برای 2 ساعت روی موهای شما بماند؛ سپس با شامپو موهای خود را شستشو دهید. می توانید برای تاثیر بیشتر از یک ماسک موی مناسب نیز برای موهای خود استفاده کنید خرید ماسک مو لورال یک انتخاب مناسب می باشد.

 

 

برای خرید شامپو شولدرز اصل به فروشگاه مراجعه کنید.

 

4. نباید‌های روغن درمانی مو را فراموش نکنید!

  • برای جلوگیری از ریزش و شکستگی موها، آن‌ها را بلافاصله پس از روغن تراپی شانه نکنید.
  • اگر نمی‌خواهید موهای شما آسیب ببیند، نباید خیلی سریع و شدید پوست سر خود را ماساژ دهید.
  • برای جلوگیری از جذب میکروب و شستشوی راحت‌تر، بیش از حد موهای خود را چرب نکنید.
  • برای شستن چربی حاصل از روغن، بیش از اندازه موهای خود را شامپو نزنید مثل همیشه از یک مقدار شامپو استفاده کنید. برای رسیدگی به موها از شامپو پنتن اصل ترکیه که مناسب انواع مو می باشد و یا شامپو سولکس اصل که فرمولاسیون تخصصی برای موهای آسیب دیده دارد می توانید استفاده نمایید.

 

برای خرید رنگ مو و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

دسته‌بندی: بلاگ