مراحل روتین پوست خشک ( معرفی بهترین محصولات روتین پوست خشک )

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
مراحل روتین پوست خشک ( معرفی بهترین محصولات روتین پوست خشک )

داشتن پوستی لطیف، بر زیبایی شما می افزاید. از آنجایی که افراد در طول روز با عوامل مختلفی در تماس هستند بنابراین باید بهترین برنامه را برای حفاظت از پوست خود داشته باشند. افرادی که پوست آنها خشک است باید اعمال مراقبتی از پوست را بهتر و بیشتر رعایت کنند. داشتن بهترین روتین پوست خشک، می تواند به شما کمک کند که عوارض پوستی مانند خارش، التهاب و ترک پوستی خیلی بهتر درمان کنید. پوست های خشک، بسیار حساس هستند لذا باید به طور روزانه برنامه روتین برای آنها انجام شود.

مراحل روتین پوست خشک

برای رها شدن از شر خشکی پوست، بهتر است یک برنامه روتین پوست مناسب داشته باشید. روتین پوست دارای مراحل متعددی می باشد که برای نتیجه گیری مناسب و قطعی، شما باید تمامی مراحل روتین پوست خشک را با دقت و به طور مداوم انجام دهید.

  • پاکسازی پوست

ابتدایی ترین مرحله از روتین پوست، مربوط به پاکسازی و رعایت بهداشت پوست می باشد. پاکسازی باعث می شود سایر آلودگی ها و مواد آرایشی روی پوست از بین بروند. اگر پاکسازی پوست به طور عمیق انجام بگیرد این کار باعث می شود پوست تنفس داشته باشد. برای پاکسازی بهتر است یک تونر با کیفیت در اختیار داشته باشید. تونر را بر روی پد آرایشی برای تونر بریزید و صورت خود را با آن تمیز کنید.

ژل شستشو آبرسان دکتر سی تونا به عنوان یک ژل شست و شو صورت ملایم بهترین انتخاب برای تمیزی پوست می باشد. این محصول حاوی ترکیبات آبرسان برای پوست می باشد؛ یعنی ضمن تمیزی پوست، به بافت آن هم آبرسانی می کند. همچنین این محصول خاصیت لایه برداری دارد و از این طریق باعث حذف بافت مرده پوست می گردد و کدری پوست را هم رفع می کند. اگر در آرایش روزمره خود از کرم های آرایشی استفاده می کنید حتما از استفاده از میسلار واتر گارنیر اصل را در اولویت خود قرار دهید.

 

  • استفاده از مرطوب کننده و آبرسان پوست

 

مراحل روتین پوست خشک ( معرفی بهترین محصولات روتین پوست خشک )

 

بعد از این که موفق به تمیزی پوست شدید باید بلافاصله از محصولات مرطوب کننده هم استفاده نمایید. یک مرطوب کننده خوب، افزون بر رطوبت رسانی به پوست، باید باعث تقویت آن هم شود.

مرطوب کننده هایی که حاوی ترکیبات طبیعی هستند بهترین انتخاب برای پوست خشک محسوب می شوند. در اینجا برخی از با کیفیت ترین انواع از مرطوب کننده پوست را به شما معرفی خواهیم کرد.

سرم آبرسان و جوانساز هیالورونیک اسید :

نیز از محصولات درجه یک و تاثیرگذار است. این سرم همانطور که از نام آن مشخص است دارای خاصیت آبرسانی است. با رطوبت رسانی به پوست، التهاب و خشکی را برطرف می کند. سازگار با تمامی پوست ها می باشد.

 

 

  • مراقبت از پوست در برابر آفتاب و اشعه های مضر

نور آفتاب به خاطر داشتن اشعه های خطرناک، برای سلامت پوست خیلی خطرناک است؛ به همین خاطر توصیه می شود افراد همیشه از بهترین محافظت کننده های پوست، نظیر کرم ضد آفتاب استفاده کنند. متناسب با نوع پوست، باید لوسیون و کرم ضد آفتاب انتخاب شود. از جمله مضرات نور آفتاب برای پوست می توان به آفتاب سوختگی، کک و مک و پیری پوست اشاره کرد. شما می توانید برای مراقبت از پوست صورت خود از محصولات زیر استفاده نمایید.

کرم ضد آفتاب جوانساز و ضد لک لورآل:

یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندهای شناخته شده موجود در بازار است. این کرم ضد آفتاب خارجی ضمن محافظت از پوست در برابر اشعه های خطرناک، بخاطر داشتن مواد مغذی، باعث تقویت پوست هم می گردد. جوانسازی و حذف لکه های پوستی مهمترین خاصیت این کرم محسوب می شود. برای ازبین بردن لک صورت روش های زیادی وجود دارد برای آشنایی با درمان لک صورت می‌توانید مقالات دیگر را مطالعه کنید. این کرم حاوی آنتی اکسیدان است و در برابر آب هم مقاوم است. فاقد حساسیت است و از این نظر مناسب هر نوع پوستی می باشد.

کرم ضد آفتاب بی رنگ فیوژن واتر:

این کرم ضدآفتاب مناسب استفاده روزانه است. هیچ گونه خطری برای پوست و زیبایی آن ندارد. جذب بالایی داشته و به خوبی پوست را پوشش می دهد. محافظی قدرتمند برای حفاظت از سلامت پوست می باشد. حتی قابل استفاده برای اطراف چشم هم می باشد.

سرم ضد آفتاب صورت LAROCHE_POSAY:

هم از محصولات محافظتی فوق العاده با کیفیت است. این ضد آفتاب، با مراقبت از پوست و آبرسانی به بافت آن خشکی پوست را برطرف می کند. در برابر سرسخت ترین اشعه ها هم مقاوم است.

کرم ضد آفتاب بدون رنگ اَوِن SPF 50:

برندی مرغوب و با کیفیت است. سطح محافظت این کرم بسیار بالا است. مناسب پوست های حساس است. به راحتی جذب پوست شده و ضد آب می باشد.

 

 

  • تقویت دور چشم

اغلب افراد با مشکل چین و چروک و سیاهی دور چشم مواجه هستند. برای رفع این مشکل باید از کرم های مخصوص دور چشم استفاده کرد. کرم انتخابی برای دور چشم باید از نظر ویتامین های ضروری و مواد مغذی مهم، غنی باشد؛ لذا هر محصولی قابل استفاده نیست. کرم دور چشم باعث آبرسانی به پوست شده و از این طریق باعث شفافیت پوست می گردد.

سرم کافئین اوردینری ضد تیرگی و پف دور چشم:

این محصول به رفع تیرگی و پف دور چشم کمک قابل ملاحظه ای می کند. به خاطر افزایش گردش جریان خون پوست اطراف چشم را تقویت و شفاف می کند.

سرم دور چشم حاوی هیالورونیک اسید لورال:

 این محصول با صاف کردن پوست اطراف چشم، اثر خود را نشان می دهد. خطوط و چروک های ریز و درشت دور چشم را ترمیم می کند. و میتواند به عنوان یک ترمیم کننده خارجی برای پوست شما عمل کند.

ما در این مقاله سعی کردیم مراحل و بهترین محصولات روتین پوست خشک را به شما عزیزان معرفی کنیم. با اطمینان به شما توصیه می کنیم که سایر محصولات نام برده از کیفیت بالایی برخوردار هستند و استفاده از آنها شما را به نتیجه رضایت بخشی خواهد رساند. روتین پوست خشک و دهیدراته بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد همیشه به دنبال بهترین برند از مواد آرایشی و بهداشتی هستند.

نکات مهم در روتین پوست خشک و دهیدراته

 

مراحل روتین پوست خشک ( معرفی بهترین محصولات روتین پوست خشک )

 

پوست خشک، نیاز به مراقبت بیشتری دارد. پوست های خشک بسیار حساس هستند به همین سبب باید بسیار زیاد از آنها محافظت کنیم. ابتدا بهتر است برای رطوبت رسانی به پوست خشک، در طول روز، میزان زیادی آب بنوشید.

هرگز از آب داغ برای شستن پوست خود استفاده نکنید زیرا این کار چربی پوست را از بین برده و خشکی آن را بیشتر می کند. بهتر است همیشه پوست خود را با آب ولرم و سرد بشویید چرا که دمای پایین آب خطری برای پوست ندارد. از شوینده های نامناسب استفاده نکنید زیرا گاهی شوینده ها با کاهش سطح چربی پوست، خشکی آن را تشدید می کنند.

استفاده از مرطوب کننده های درجه یک را فراموش نکنید و در صورت امکان، بهتر است یک دستگاه مرطوب کننده هوا در اختیار داشته باشید. بدون کرم ضد آفتاب در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید. از مواد غذایی سالم و طبیعی استفاده کنید زیرا این محصولات غنی از ویتامین و مواد معدنی برای پوست هستند.

بعد از شستن پوست، اگر برای شما ممکن بود از خشک کردن آن خودداری کنید و اجازه دهید پوست به طور خود به خود خشک شود. اگر در مناطق سرد زندگی می کنید باید خیلی بیشتر از پوست خود مراقبت کنید.

به عنوان مثال در چنین مناطقی می توانید پوست خود را بپوشانید تا در تماس با سردی هوا نباشد. در حال حاضر محصولات مراقبتی زیادی در بازار وجود دارد که باید همیشه از برندهای اورجینال و با کیفیت استفاده کنیم.

تفاوت پوست خشک و دهیدراته

 

مراحل روتین پوست خشک ( معرفی بهترین محصولات روتین پوست خشک )

 

اگر چه پوست خشک و دهیدراته از نظر برخی عوارض، مشابه هستند اما واقعیت این است که این دو نوع پوست، به طور کامل با هم فرق دارند. پوست دهیدراته به پوستی گفته می شود که رطوبت کافی به آن نمی رسد؛ این مشکل از نوع سطحی است و خیلی راحت برطرف می شود. حال برای شناخت بهتر تفاوت های پوست خشک و دهیدراته موارد زیر را با هم بررسی می کنیم.

  • پوست خشک در اثر عدم تولید چربی کافی توسط غدد پوستی ایجاد می شود؛ این در صورتی است که پوست دهیدراته فقط به خاطر کمبود آب ایجاد می شود.
  • پوست خشک مشکلی جدی و دائمی است؛ اما پوست دهیدراته اثری موقت دارد که ممکن است هر نوعی از پوست را درگیر کند.
  • اگر آب و رطوبت بدن، دائما از دست برود و جبران آن با کمبود همراه باشد در این صورت پوست دهیدراته می شود؛ ولی پوست خشک همانطور که گفته شد تنها مربوط به کم کار بودن غدد چربی می باشد.
  • پوست های خشک ممکن است با مشکلات جدی دیگری مانند کم کاری تیروئید نیز ارتباط داشته باشند؛ اما پوست های دهیدراته معمولا با هدر رفتن آب بدن از طریق ادرار زیاد و عرق همراه هستند.
  • برای درمان پوست خشک، باید از موادی مانند لوسیون، نرم کننده و سرم ها و دیگر مواد بهداشتی مشابه استفاده کرد؛ این در حالی است که پوست دهیدراته با یکسری از روش های ساده مثل تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی قابل درمان است.

 

دسته‌بندی: بلاگ