رنگساژ چیست و چگونه انجام میشود؟ ( همه چیز در مورد آنکه رنگساژ مو چیست؟ )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
رنگساژ چیست و چگونه انجام میشود؟ ( همه چیز در مورد آنکه رنگساژ مو چیست؟ )

دکلره به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید رنگ‌های جذاب و مشابه آنچه در کاتالوگ می‌بینید را روی موهای خود اجرا کنید. اما این رنگ‌ها، مخصوصا رنگ‌های فانتزی بعد از چند بار شستشو براقی اولیه خود را از دست می‌دهند و موهای شما را کدر یا زرد می‌کنند. رنگساژ یک راهکار ساده است که برای تمدید رنگ مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش باعث می‌شود تا موهای شما همیشه درخشان و زیبا به نظر بیاید. اگر نمی‌دانید رنگ ساژ چیست در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

رنگ ساژ چیست؟

در پاسخ به این سوال که رنگ ساژ چیست باید بگوییم که رنگساژ مو یک رنگ موی رقیق شده با آب است که روی موهای دکلره زده می‌شود. با این روش، موهای شما دوباره مثل روز اول براق می‌گردد. در واقع رنگساژ ترمیم رنگ است، با این تفاوت که فرمول ضعیف شده‌ای دارد و آسیب کم‌تری به مو وارد می‌کند. رنگساژ روی موهای با پایه روشن قرار می‌گیرد و حتی به شما این امکان را می‌دهد تا گاهی در رنگ موی خود تفاوت ایجاد کنید.

 

تفاوت رنگ مو با رنگ ساژ چیست؟

 

رنگساژ چیست و چگونه انجام میشود؟ ( همه چیز در مورد آنکه رنگساژ مو چیست؟ )

 

برای بررسی تفاوت رنگ ساژ با رنگ مو باید بدانیم که کار رنگساژ چیست؟ مهم‌ترین کاربرد رنگ ساژ، تمدید و احیای مو در آمبره، سامبره‌های لایت و بالیاژ است. چرا که در این موارد نیازی به ترمیم رنگ ریشه موها نیست. مهم‌ترین تفاوت این دو شامل موارد زیر است.

  • رنگساژ روی موی مرطوب انجام می‌شود، درحالی که برای رنگ مو باید موها خشک باشد.
  • رنگساژ با ترکیب اکسیدان و آب تهیه می‌شود، اما رنگ مو تنها با اکسیدان ترکیب می‌شود.
  • مدت زمانی که رنگساژ باید روی موها بماند 10 الی 20 دقیقه است، اما رنگ مو باید بین 40 تا 80 دقیقه روی موها بماند.
  • رنگساژ به دلیل ضعیف بودن تنها روی موهای با پایه روشن قابل استفاده است و به همین علت برای موهای دکلره شده مناسب است و پیشنهاد اکید ما هم این است که اگر قصد رنگ کردن موهای خود را دارید از رنگ موهای بدون دکلره استفاده نمایید.
  • رنگساژ ماندگاری کم‌تری نسبت به رنگ مو دارد.

 

انواع رنگ ساژ کدامند؟

بعد از اینکه متوجه شدیم رنگساژ مو چیست، به معرفی انواع آن می‌پردازیم :

  • رنگ ساژ موقت

رنگ ساژ‌های موقت به صورت شامپوهای رنگی مانند رنگ موی تونیکا، ژل، موس و اسپری تهیه می‌شود و به راحتی قابل استفاده است. در این روش، کافیست بعد از حمام مقداری از این مواد را روی موهای مرطوب خود قرار دهید و به خوبی شانه کنید. در این نوع رنگساژ نیازی به حمام رفتن نیست و تا یک هفته ماندگاری دارد.

 

 

  • رنگ ساژ نیمه موقت

رنگ ساژ نیمه موقت با ترکیب رنگ مو، واریاسیون، اکسیدان و آب تهیه می‌شود و قدرت پایینی دارد. رنگساژ در این روش باید 5 دقیقه روی موهای دکلره و مرطوب قرار بگیرد و شسته شود. این نوع رنگ ساژ بین 3 تا 4 هفته دوام دارد و معمولا توسط آرایشگر انجام می‌شود.

  • رنگ ساژ دائم

رنگ ساژ دائم در واقع همان رنگ مویی است که بلافاصله بعد از دکلره توسط آرایشگر روی موها قرار می‌گیرد. این نوع رنگساژ نیز از ترکیب رنگ مو، واریاسیون، اکسیدان و آب تهیه می‌شود اما مدت زمان دوام آن طولانی‌تر است بنابراین بهتر است از برندهای مطرح رنگ مو مانند رنگ مو loreal استفاده نمایید.

 

 

 

رنگ ساژ مو چگونه انجام میشود؟

 

رنگساژ چیست و چگونه انجام میشود؟ ( همه چیز در مورد آنکه رنگساژ مو چیست؟ )

 

 اولین قدم در رنگساژ کردن مو، ساخت ترکیب رنگ است. برای اینکار باید با توجه به حجم موهایتان ترکیبی از رنگ مو، واریاسیون، اکسیدان و آب تهیه کنید. برای این کار، یک چهارم از تیوپ رنگ را با 75 سی سی اکسیدان ترکیب کنید و به اندازه‌ای که اکسیدان ریخته‌اید، آب اضافه کنید در این مرحله از انواع برندهای رنگ مو مانند رنگ مو گارنیه استفاده نمایید. غلظت این ترکیب باید از رنگ مو رقیق تر باشد.

برای ساخت رنگساژ با واریاسیون کافیست بسته به بلندی و حجم موهایتان، یک تا ده سانتی متر واریاسیون را با شامپو ترکیب کنید. اما این نکته را درنظر داشته باشید که واریاسیون ماندگاری کم‌تری نسبت به رنگ مو دارد، اما تناژهای قرمز، سبز و نارنجی مو را از بین می‌برد و رنگ اصلی را تقویت می‌کند. واریاسیون رنگ‌های متنوعی دارد و برای رنگساژهای فانتزی مناسب‌تر است.

بعد از تهیه ترکیب رنگساژ، آن را روی موهای مرطوب خود قرار دهید و شانه بکشید تا رنگ روی مو به صورت یکدست پخش شود. مدت زمانی که رنگساژ باید روی موهای شما بماند، بسته به اینکه موهای شما دکلره،‌ هایلایت یا مش شده باشد، متفاوت است. اما هرچه بیشتر روی موهای شما بماند، رنگ آن تیره‌تر می‌شود. بعد از گذشت مدت زمان لازم، موها را باید با شامپو مناسب موهای رنگ شده و آب ولرم شستشو داد.

 

دسته‌بندی: بلاگ