تکنیک های رشد سریع مو ( برای افزایش رشد مو چه باید کرد؟ )

آخرین بروز رسانی: 12ام آذر, 1402
برای رشد مو چه کنیم

داشتن موهای بلند زیبا آرزوی بسیاری از زنان است اما نیاز به زمان و صبر دارد. اگر موهای شما در حال رشد هستند یا به کندی رشد می‌کنند، بدانید که نکاتی برای رشد مو سریع وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید روغن کرچک بزنید، با آب برنج ماسک درست کنید یا مکمل‌های غذایی مصرف کنید. حرکات خاصی مانند ماساژ پوست سر نیز باعث می‌شود موها به طور طبیعی سریعتر رشد کنند. در اینجا 10 نکته ویژه برای رشد سریع مو آورده شده است!

برای رشد سریع مو چه باید کرد؟

1. برای رشد موی سریع روغن کرچک گیاهی بمالید

رشد مو سریع

گفته می‌شود روغن کرچک باعث می‌شود موها دو برابر سریعتر رشد کنند، در واقع این روغن گیاهی اثر محرکی بر رشد مو دارد می توانید از آن در روتین روغن تراپی مو پیش از حمام استفاده کنید.  روغن کرچک با بهبود گردش خون در پوست سر، انتقال مواد مغذی به فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد و با تغذیه بهتر، موهای جدید بیشتری تولید می‌کنند. علاوه بر این به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب، فیبر مو را ترمیم و تقویت می‌کند.

مخلوط با روغن نباتی دیگر (زیتون، جوجوبا، روغن خردل و … )، در حمام روغن یا به عنوان ماسک استفاده می‌شود و برای موهای وز و مجعد بسیار مناسب است. همچنین برای تقویت مو و کاهش انواع آسیب‌های مو می‌توانید از خواص روغن آرگان استفاده کنید.

برای داشتن موهایی خوش حالت انواع ژل مو خارجی برای موهای مجعد، معمولی و لخت میتوانید تهیه نمایید.

2. برای رشد سریع مو پوست سر را ماساژ دهید

ماساژ برای رشد سریعتر مو

ماساژ پوست سر یک تکنیک ساده و موثر برای رشد سریعتر مو است. این کار کل شبکه خونی را فعال کرده، ریشه‌ها را باز کرده و پوست سر را اکسیژن می‌دهد. سر خود را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید، با اعمال فشار کم و انجام حرکات دایره‌ای این کار را ادامه دهید و در جریان باشید که چند دقیقه برای این کار کافی است. این ماساژ را در حمام، هنگام شامپو زدن یا عصر قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. این عمل را می‌توان چندین بار در روز تکرار کرد. بعد از انجام ماساژ در حمام نیز می توانید از انواع شامپو آلپسین اصل تقویت کننده نیز استفاده نمایید.

اگر موهای چرب دارید توجه داشته باشید که ماساژ پوست سر می‌تواند تولید سبوم را افزایش دهد. برای جلوگیری از چرب شدن سریع ریشه‌ها، فقط یک بار در روز ماساژ دهید. برای آشنایی با راه های درمان چربی موی سر می‌توانید مقالات دیگر را بخوانید. یکی از راه هایی که برای جلوگیری از چرب شدن مو انجام می دهند استفاده از رنگ مو است. توجه کنید اگر از رنگ موهای باکیفیت مانند رنگ مو لورال اصل یا گارنیه یا سایر برندهای مناسب استفاده نکنید این کار موجب از بین بردن موهای شما خواهد شد.

 

حتما بخوانید: پوست مرغی چیست؟

 

3. برای افزایش رشد مو ماسک موی مخمر نوشیدنی درست کنید

رشد مو سر

استفاده از مخمر نوشیدنی ترفندی از قدیم و توصیه مادربزرگان است است. این محصول طبیعی بسیار غنی از ویتامین‌ها و عناصر کمیاب است. به ویژه حاوی ویتامین‌های گروه B1، B2، B9 است که به زیبایی و سلامت مو کمک می‌کند.

بنابراین مخمر تولید کراتین را تقویت می‌کند که باعث ساختار و محافظت از فیبر مو می‌شود. همچنین شکستگی را محدود کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند و در عین حال باعث رشد و گردش خون می‌شود. به عنوان ماسک مو، یک یا دو بار در هفته استفاده می‌شود. برای تهیه این ماسک طبیعی به مواد زیر نیاز دارید:

• 1 قاشق غذاخوری مخمر نوشیدنی
• 2 عدد زرده تخم مرغ
• 4 قطره سرکه سیب
• 1 قاشق چایخوری عسل

در یک کاسه همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مواد یکدست به دست آید. ماسک را روی تمام موها از ریشه تا انتها بمالید. سر خود را در یک حوله بپیچید تا گرما را وارد کنید و اثر درمان را بهبود ببخشید. قبل از شستشو با آب زلال، اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند زیرا این ماسک خانگی برای رشد مو ضروری است! برای محافظت از بافت موهای خود بهتر است از شامپو بدون سولفات استفاده نمایید. برای استعلام قیمت شامپو بدون سولفات خارجی از بهترین برندها به فروشگاه الو ارس مراجعه کنید.

5. رشد سریع مو با آلوئه ورا

ماسک‌های الوئه ورا تاثیر بسیار خوبی بر رشد مو سریع دارند. آلوورا با افزایش گردش خون در ناحیه‌ی سر می‌شوند با افزایش خون رسانی به فولیکول‌های مو رشد موهای سر نیز افزایش می‌یابد. همچنین ژل الوورا حاوی خواصی مانند  A، C و E می‌باشد که موجب بازسازی سلولی پوست سر شده و براقیت خاصی به موهای شما می‌بخشند.

5. رشد مو سریع با سرکه سیب 

روغن درمانی برای رشد مو سریع

سرکه سیب یکی از بهترین محصولات برای رشد سریع مو است. در واقع گردش خون را فعال کرده و فولیکول‌های مو را باز می‌کند. این کار از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را تحریک می‌کند. سرکه سیب نیز درخشندگی می‌آورد، شوره سر را از بین می‌برد، شادابی و درخشندگی را به مو باز می‌گرداند. برای استفاده از مزایای آن هیچ چیز ساده‌تر از این نیست. در مقاله دیگری در مورد خواص سرکه سیب برای مو و راه های استفاده از آن توضیح داده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

6. برای رشد سریع مو سر درمان آب برنج را انجام دهید

چه شامپویی برای رشد مو خوبه

یکی دیگر از ترفندهای طبیعی برای رشد سریع موهایتان استفاده از ماسک های مو خانگی به عنوان یکی از محصولات روتین مو است که درمان با آب برنج یکی از بهترین ماسک ها می باشد.

این آب آشپزی سرشار از نشاسته، ویتامین‌های B، E و مواد معدنی (آهن، پتاسیم، روی، منیزیم و …) است. علاوه بر این PH نزدیک به پوست سر دارد و به دلیل داشتن مواد مغذی، رشد مو را تقویت کرده و به داشتن موهایی بلند و قوی کمک می‌کند. در عین حال نشاسته آن فیبر مو را صاف و مرطوب کرده و به آن درخشندگی می‌بخشد.

می‌توانید از آن به عنوان نرم کننده مو خانگی استفاده کنید. برای این کار، آب برنج را روی موهای مرطوب بریزید، پوست سر خود را ماساژ دهید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. با آب آن را تمیز بشویید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان آخرین آب شستشو بعد از شامپو استفاده کنید.

آب برنج برای موهای وز، مجعد، کدر یا ضعیف ایده آل است. بعد از حمام با استفاده از آب برنج حتما از انواع ماسک های آبرسان مو استفاده کنید تا این تاثیر را دو چندان کنید. خرید ماسک مو لورال یک پیشنهاد مناسب برای اینکار است.

برای خرید رنگ مو آنلاین از بهترین برندها به فروشگاه مراجعه نمایید.

7. برای رشد سریع مو مکمل‌های غذایی مصرف کنید

مکمل‌های غذایی برای رشد سریعتر موهای شما بدون آسیب رساندن بوده و برای مو عالی هستند. آنها حاوی مواد مغذی هستند که تولید کراتین را بهبود می‌بخشند، رشد مو را تسریع می‌کنند و زیبایی مو را بیشتر می‌کنند. آنها به صورت کپسول، قرص یا پودر در دسترس هستند. آنها به صورت یک دوره چند روزه، هفته‌ای یا ماهانه مصرف می‌شوند. مکمل‌های حاوی مواد فعال زیر را انتخاب کنید که بهترین نتیجه را دارند:

• بیوتین
• کراتین
• اسیدهای آمینه گوگرد: سیستئین، متیونین
• مواد معدنی و عناصر کمیاب: روی، آهن، سیلیکون
• ویتامین‌ها: A، B، C، D، E
• مخمر
• آرگولا
• ارزن

قبل از مصرف هر مکمل غذایی از پزشک خود مشورت بگیرید

8. انتهای موی خود را به طور منظم قیچی کنید

وجود انتهای آسیب دیده و شکافته شده رشد مو را کند می‌کند. بنابراین لازم است آنها را به طور مرتب کوتاه کنید، حتی اگر موهای کوتاهی دارید. هر 2 یا 3 ماه یک تا 2 سانتی‌متر موی خود را قیچی کنید. علاوه بر تحریک رشد، لطافت، شادابی و استحکام را به مو باز می‌گرداند. همچنین همیشه با استفاده از کرم مو سر رطوبت موهای خود را حفظ نمایید، اگر نحوه استفاده از کرم مو را نمی دانید در مقالات دیگر الو ارس در این باره توضیحات کامل داده شده است.

9. پوست سر را لایه برداری کنید

لایه برداری ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده انباشته شده را که رشد را کند می‌کنند از بین می‌برد و گردش خون را فعال کرده و باعث اکسیژن رسانی پوست سر می‌شود.

شامپو solex اصل مناسب برای انواع مو در فروشگاه الو ارس

برای رشد سریع مو چی بخوریم؟

رژیم غذایی نقش مهمی ‌در زیبایی و سلامت مو دارد. یک رژیم غذایی نامتعادل، بیش از حد غنی از چربی یا قند، تأثیر مستقیم و مشهودی بر روی مو دارد. برای موهایی که سریع و سالم رشد می‌کنند، غذاهای غنی از پروتئین، ویتامین‌های A، B، C، E، مواد معدنی و عناصر کمیاب (آهن، روی، منیزیم، سلنیوم، گوگرد) را انتخاب کنید. ما تخم مرغ، سبزیجات سبز، ماهی سرشار از امگا 3، میوه‌های خشک و میوه‌های غنی از ویتامین C را توصیه می‌کنیم.

برای تحریک رشد موهایتان می‌توانید مزوتراپی مو هم انجام دهید. برای اطلاع از فواید مزوتراپی مو و همچنین عوارض آن پیشنهاد میکنم مقاله مزوتراپی مو چیست؟ را مطالعه کنید.

از چه شامپویی برای رشد سریع مو استفاده کنیم

استفاده از شامپوهای مناسب راه حل خوبی برای رشد سریع موهایتان است. البته شستشوی بیش از حد مکرر به پوست سر حمله کرده، ریشه‌ها را چرب می‌کند و تمام سبوم را از بین می‌برد با این حال برای آبرسانی و بازسازی مو ضروری است. موهای خود را حداکثر ۲ تا ۳ بار در هفته بشویید. اگر موهای چرب دارید، با شامپوی خشک موهای خود را شستشو کنید. در نهایت از شستن موها در شب خودداری کنید زیرا رشد مو در شب تحریک می‌شود. خرید شامپو کلیر اصل، گلیس، پنتن ، هدر اند شولدرز بهترین پاسخ را برای رشد مو سریع می‌دهند.

دسته‌بندی: بلاگ