اسپری دئودورانت چیست؟ ( بررسی تفاوت دئودورانت و مام )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
اسپری دئودورانت چیست؟ ( بررسی تفاوت دئودورانت و مام )

بی شک برای شما هم اتفاق افتاده است که در اثر فعالیت‌های زیاد روزانه و گرمای هوا بدنتان عرق کند. تعرق زیاد یکی از چالش‌هایی است که بیشتر افراد با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند.

این در حالی است که عرق کردن مشکلات دیگری را نیز برای افراد مانند بوی بد و آزار دهنده و خیس شدن لباس به همراه دارد. امروزه محصولات مختلفی در حوزه آرایشی و بهداشتی تولید می‌شوند که می‌توان به عنوان راه حلی برای جلوگیری از تعرق زیاد و از بین بردن بوی بد آن‌ها را معرفی نمود.

دئودورانت یکی از محصولات ضد تعریق است که می‌توان در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها در برندهای مختلف و با قیمت مناسب به راحتی تهیه کرداما دئودورانت چیست؟ تفاوت دئودورانت و مام در چیست؟ ضررهای دئودورانت چیست؟

این‌ها چند نمونه از سوالاتی است که اکثر افراد به هنگام خرید محصولات ضد تعریق با آن رو به رو می‌شوند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که هنوز پاسخ سوال دئودورانت چیست؟ را نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

دئودورانت چیست؟

کمپانی‌های مختلفی برای کنترل بوی بد بدن و جلوگیری از عرق کردن محصولاتی را طراحی و تولید کرده اند که دئودورانت‌ها را می‌توان به عنوان نمونه‌ای از این محصولات معرفی کرد همچنین نمونه‌ی دیگری از این محصولات بادی اسپلش ها هستند که در مورد آنها در مقاله ” بادی اسپلش چیست ” بیشتر توضیح داده ایم. در واقع دئودورانت‌ها وظیفه نابودی باکتری‌های موجود بر روی پوست بدن را بر عهده دارند. از طرف دیگر استفاده از دئودورانت‌ها باعث افزایش اسیدیته سطح پوست می‌شوند و به دنبال آن باکتری‌هایی که در اثر تعریق بر روی پوست به وجود آمده‌اند را از بین می‌برند.

گفتنی است کاربرد اصلی دئودورانت‌ها به دلیل حضور الکل و درصدهای متفاوتی از عطرها در فرمولاسیون آن‌ها، پاکسازی و زیبایی پوست است. از طرف دیگر این محصول بهداشتی را می‌بایست در ناحیه زیر بغل مورد استفاده قرار داد. اما برخی افراد آن را در نواحی حساس همچون کشاله ران استفاده می‌کنند که بر اساس نظر متخصصان پوست این کار عوارض و آسیب‌های جدی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

 

اسپری دئودورانت چیست؟ ( بررسی تفاوت دئودورانت و مام )

اسپری دئودورانت چیست؟ کرم دئودورانت چیست؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت دوئورانت را نیز همانند سایر محصولات بهداشتی و آرایشی، انواع مختلفی دارند. اسپری، کرم، رولی و قرص دئودورانت از انواع آن به شمار می‌آیند که هر یک از ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی برخوردارند. کافی است  با خرید دئودورانت بدنتان را بعد از انجام فعالیت‌های روزانه و یا در فصول گرم، خوشبو و معطر کنید.

تفاوت دئودورانت و مام در چیست؟

پس از آن که به سوال دئودورانت چیست؟ پاسخ دادیم می‌خواهیم در این بخش تفاوت‌های دئورانت و مام را بررسی کنیم. همانطور که می‌دانید دئودورانت و مام هر یک جزء محصولات ضد تعریق محسوب می‌شوند اما در فرمول ساخت و نحوه عملکرد آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. برای نابودی باکتری‌هایی که بر اثر تعریق بدن بر روی پوست ایجاد می‌شوند، دئودورانت موثر است.

هم چنین عملکرد اصلی دئودورانت‌ها به دلیل حضور الکل، اسانس و روغن‌های معطر، از بین بردن بوی بد بدن است. اما اگر می‌خواهید جلوی تعریق زیاد بدنتان را بگیرید باید به سراغ محصول دیگری به جز دئورانت بروید. خرید بادی اسپلش ویکتوریا سکرت گزینه‌ی بهتری برای خوشبو کردن بدن نسبت به دئودورانت می باشد.

استیک ضد تعریق می‌تواند بهترین گزینه برای جلوگیری از تعریق زیاد باشد. با استفاده از مام زیر بغل بدنتان در مدت زمان کوتاهی عرق نخواهد کرد. در صورت عرق کردن نیز مام زیر بغل بوی بد عرق را به واسطه الکل و روغن‌های معطر موجود در فرمول ساخت آن‌ها از بین می‌برد.

به طور کلی اگر بخواهیم تفاوت دئودورانت و مام را بیان کنیم باید بگوییم دئودورانت‌ها مانع از عرق کردن نمی‌شوند و تنها نقش موثری در از بین بردن بوی بد بدن دارند. در حالی که مام زیر بغل، بدن را به هنگام فعالیت زیاد و گرمای هوا از عرق کردن مصون نگه می‌دارد. البته ناگفته نماند استفاده از محصولاتی که جلوی عرق کردن را بگیرد می‌تواند برای بدن زیان‌هایی را به همراه داشته باشد. اگر از این محصولات استفاده کردید بهتر از با استفاده از شامپوی بدن به خوبی آن را شست و شو دهید. برای خرید شامپو بدن ترکیه ای می توانید از به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

اسپری دئودورانت چیست؟ ( بررسی تفاوت دئودورانت و مام )

 

ضررهای دئودورانت چیست؟

محصولات ضد تعریق نیز در کنار مزایایی که دارد می‌تواند ضررهایی را برای بدن به دنبال داشته باشد. اما در خصوص دئودورانت و انواع این محصول می‌توان گفت نحوه استفاده از این محصول به گونه‌ای است که در ناحیه زیر بغل فاصله حدود 1 الی 2 متری از سطح بدن را در برمی‌گیرد و بر روی دمای کلی بدن تاثیری نمی‌گذارد. از این رو مصرف این محصولات هیچ خطری برای بدن انسان نخواهد داشت.

اما لازم به ذکر است به هنگام استفاده از دئودورانت‌ها می‌بایست نکاتی را مدنظر قرار داد تا آسیبی به بدن وارد نشود. گفتنی است افرادی که بر روی پوست خود خراشیدگی یا زخم دارند از مصرف دئودورانت و محصولات آن خودداری کنند.

بسیاری انواع محصولات دئودورانت را برای کودکان خود نیز استفاده می‌کنند. اما به یاد داشته باشید برای دفع مواد سمی از بدن عرق کردن می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

از این رو مصرف بیش از اندازه دئودورانت‌ها برای کودکان می‌تواند موجب بروز انواع بیماری در آن‌ها شود. بنابراین زمانی از این محصول برای کودکان استفاده کنید که فعالیت‌های پرتحرک همچون بازی با توپ یا ورزش انجام داده باشند.

از آن جایی که محصولات ضد تعریق تماس مستقیمی با پوست دارند باید از محصولاتی استفاده شود که از نظر کیفیت و عملکرد در سطح بالایی قرار داشته باشند. به کارگیری ترکیبات آلرژی زا در برخی از محصولات دئودورانت می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد کند و اگر در مراحل طراحی و تولید آن استانداردهای لازم رعایت نشود، ممکن است فرد را به بیماری‌هایی همچون سرطان لنف و پوست مبتلا کند.

بنابراین برای تهیه محصولات دئودورانت حتما به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و با کیفیت‌ترین محصولات برندهای مطرح را خریداری کنید. ما در فروشگاه الو ارس انواع محصولات ضد تعریق از جمله استیک ضد تعریق، اسپری ضد تعریق بدن، رول، مام از برندهای ژیلت، سکرت، داو، رکسونا، نیوآ، گلیسولید، اسپری خوشبو کننده بدن ، و… را با کیفیت عالی و با قیمتی مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کنیم.

 

 

نتیجه گیری و جمع بندی

بهترین راه برای خلاص شدن از شر عرق و بوی بد بدن، استفاده کردن از دئودورانت است. در پاسخ به سوال دئودورانت‌ چیست؟ گفته شد که این محصولات با نابودی باکتری‌های موجود بر روی پوست، بوی بد و نامطبوع حاصل از فعالیت زیاد روزانه یا گرمای هوا را از بین می‌برد.

حضور الکل و روغن‌های معطر در فرمولاسیون این محصولات موجب می‌شود تا پس از استفاده بدن بوی خوشایندی بدهد. گفتنی است مام زیر بغل که از محصولات ضد تعریق محسوب می‌شود علاوه بر از بین بردن بوی بد بدن، جلوی تعریق را می‌گیرد در حالی که دئودورانت‌ از این عملکرد برخوردار نیست. به طور کلی دئودورانت ضرری به سلامت مصرف کننده نمی‌رساند اما به هنگام استفاده می‌بایست به نکاتی توجه کنید.

دسته‌بندی: بلاگ