خواص ماسک انار برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انار

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
خواص ماسک انار برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انار

دانه های انار حاوی ترکیبات طبیعی برای یکسان کردن رنگ پوست، درخشان کردن آن و مبارزه با چین و چروک می‌باشند. این میوه به شما کمک می‌کند پوستی بی عیب و نقص و صاف داشته باشید.

از انار می‌توان به عنوان یک محصول لایه بردار موثر برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کرد. آنتی اکسیدان های موجود در انار نه تنها رادیکال های آزاد را از بین می‌برند بلکه خاصیت ضد پیری نیز دارند. به لطف ماسک انار می‌توانید با چین و چروک های ناخواسته، لکه های پیری و خطوط ریز خداحافظی کنید.  ماسک انار سلول های پوست را به همراه ویتامین های ضروری مانند K، B و C و مواد معدنی مختلف جوان می‌کند و پوستی تمیز و درخشان به شما هدیه می‌کند.

استفاده از ماسک انار برای پوست های چرب و مختلط بهترین کار است. خواص ضد التهابی آن باعث بهبود سریع پوست و کمک به ترمیم موثر پوست می‌شود. این میوه عالی تولید کلاژن پوست را افزایش می‌دهد و از آکنه و رنگدانه های بیش از حد جلوگیری می‌کند.

در اینجا درباره انواع مختلف ماسک صورت و خواص ماسک صورت انار را آورده ایم که می‌تواند به شما کمک کند پوستی بی عیب و نقص داشته باشید. هر دستور غذا حاوی دانه های انار است که با کمک مخلوط کن به صورت خمیر در می‌آیند. اگر تمایل دارید که بدانید ماسک انار برای چی خوبه؟ و همچنین با خواص ماسک انار برای پوست آشنا شوید ما در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

 

انواع ماسک انار برای پوست

خواص ماسک انار برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انار

 

طرز استفاده ماسک صورت انار

استفاده از دانه‌های انار برای صورت می‌تواند به عنوان یک لایه‌بردار و اسکراب برای پوست مفید باشد. پس از استفاده از ماسک، توصیه می‌شود که فوراً به حمام نروید؛ زیرا ممکن است این ماسک باعث نازک شدن و حساسیت پوست شود. قبل از استفاده از این نوع ماسک، توصیه می‌شود که یک تست کوچک روی یک قسمت کوچک از پوست خود انجام دهید تا اگر حساسیت یا خارشی مشاهده کردید، استفاده نکنید. مهم است که پوست خود را قبل از استفاده از ماسک‌ انار به‌ طور کامل تمیز کنید تا از آرایش و آلودگی پاک شود، و سپس آن را با آب گرم بشویید.

تأثیرات ماسک‌ صورت انار ممکن است با گذر زمان مشهود شوند و باید توجه داشت که هر نوع ماسک ممکن است برای هر فرد به طرز متفاوتی عمل کند.

یکی دیگر از انواع ماسک‌ها ماسک لب خانگی است برای آموزش طرز تهیه آن می‌توانید کلیک کنید تا لب‌هایتان را همیشه نرم و لطیف نگه‌ دارید.

 

  • ماسک صورت لیمو و انار

این ماسک حاوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی می‌باشد. ماسک انار به همراه لیمو، پوست شما را شاداب کرده و همچنین به مبارزه با آفتاب سوختگی ناخواسته رفته و از برنزه شدن ناخوشایند پوست جلوگیری می‎کند.
برای تهیه این ماسک انار برای پوست، چند قطره آب لیموی تازه را به آب انار تازه آماده شده اضافه کنید (می‌توانید تفاله را با دانه ها در مخلوط کن هم درست کنید). ترکیب را با قاشق چوبی، خوب مخلوط کنید و با کمک پنبه به صورت و گردن خود بمالید (مهم است که پوست تمیز باشد). اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. اگر زمان کافی برای تهیه ماسک های خانگی ندارید میتوانید با خرید ماسک ورقه ای صورت روتین پوستی خود را انجام دهید.

 

 

  • ماسک صورت انار و چای سبز

چای سبز به عنوان منابع غنی آنتی اکسیدان شناخته می‌شوند و ماسک صورت چای سبز نیز بسیار معروف است. انار نیز سرشار از آنتی اکسدان می باشد و به همین دلیل این ماسک صورت می‌تواند به بهترین شکل ممکن به جوانسازی پوست کمک کند. همچنین رنگ پوست را بهبود بخشیده و روشن می‌کند.

یک قاشق غذاخوری ماست را به تفاله یا آب انار تازه آماده شده اضافه کنید. ترکیب را خوب مخلوط کنید و 1 قاشق چای خوری چای سبزی که تازه دم کشیده است را اضافه کنید.

بهتر است یک قاشق غذاخوری عسل نیز اضافه کنید تا از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن لذت ببرید. ماسک را روی ناحیه صورت و گردن خود بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. بعد از 30 دقیقه بشویید و از پوست درخشان خود لذت ببرید. یکی دیگر از راه های جوانسازی پوست ار اف است برای آشنایی بیشتر و اینکه بدانید ار اف پوست چیست مقالات دیگر را بخوانید.

 

  • ماسک صورت انار و عسل

خواص ماسک انار برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انار

عسل و انار مواد طبیعی فوق العاده ای هستند که پوستی بی عیب، سالم و درخشان را برای شما به ارمغان می‌آورند. پس از استفاده از این ترکیب، متوجه می‌شوید که پوست شما به شدت درخشان شده است.

برای تهیه این ماسک، تفاله انار را بگیرید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. ترکیب را خوب مخلوط کنید و سپس روی صورت و گردن تمیز خود بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک را می‌توانید ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید. از این نوع ماسک صورت در نوع آماده نیز وجود دارد که دقیقا همین خواص را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد به این دلیل که خرید ماسک صورت آماده و استفاده از آن آسان است به صورت مرتب می توانید برای ترتیب روتین پوست جوش دار خود هم از آن استفاده نمایید.

 

حتما بخوانید: آلزایمر در سالمندان
  • ماسک صورت انار و کاکائو

هنگامی که از دو ماده غنی از آنتی اکسیدان استفاده می‌‍کنید، پوست شما به طور خودکار جوان تر و زیباتر به نظر می‌رسد. این ماسک یکی از ساده ترین ماسک های صورت برای تهیه در خانه است.

مقداری پودر کاکائو به تفاله انار تازه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ترکیب آماده شده را به صورت و گردن خود بمالید. حدود 20 تا 25 دقیقه صبر کنید و سپس از آب سرد برای شستشوی ماسک استفاده کنید. یکی دیگر از ماسک هایی که برای مقابله با پیری می‌توانید از ان استفاده نمایید آب برنج می‌باشد خواص آب برنج برای پوست و طرز استفاده از آن را در مقاله‌ی دیگری توضیح داده ایم.

 

  • ماسک صورت انار و ماست

خواص ماسک انار برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک انار

می‌توانید از این ماسک صورت برای از بین بردن تیرگی پوست و جوانسازی پوست های کدر و خسته استفاده کنید. برای تهیه ماسک، یک قاشق غذاخوری ماست را به تفاله یا آب انار تازه آماده شده اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کرده و سپس به تمام صورت و گردن خود بمالید. حدود 20-25 دقیقه صبر کنید و در نهایت پوست خود را با آب سرد شستشو دهید.

جهت خرید اسپری بدن رکسونا و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

خواص ماسک انار برای پوست و مو چیست؟

برای پاسخ به سوال ماسک صورت انار برای چی خوبه؟ باید بگوییم که میوه انار که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. همچنین با از بین بردن سلول های سرطانی از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می‌کند که همین جزو فواید ماسک انار برای صورت است.

پوست اناری را که در سال‌های اخیر بارها در صنعت آرایشی و بهداشتی نامش را شنیده‌ایم، حتماً نباید دور بریزید. ما فواید بیشتری از پوست انار را بررسی کرده ایم که به موها کمک می‌کند تا براق و سالم به نظر برسند. انار که از جمله میوه های ذکر شده در قرآن است، یکی از شفا بخش ترین میوه های روی زمین است. طبق اظهارات متخصصان، انار که از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می‌کند، حاوی ویتامین های B5، B6، C ، E، C، B1 و B2 و همچنین پتاسیم، منیزیم و فولات غنی است.

به لطف ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن، انار که توجه متخصصان زیبایی را به خود جلب می‌کند، به شمارش فواید آن برای مو و پوست ختم نمی‌شود. انار که سرشار از ویتامین C است به ویژه از ساختار کلاژن پوست حمایت می‌کند و باعث می‌شود همیشه سالم و روشن به نظر برسد. همچنین می‌توانید در حین مراقبت از پوست و موی خود از پوست انار نیز بهره مند شوید، پس از استفاده از این ماسک ممکن است این سوال برای شما پیش آید که بهترین زمان مصرف ویتامین سی برای پوست چه زمانی است؟ این مقاله را بخوانید تا پاسخ سوال‌تان را بگیرید.

انار حاوی روغن امگا 5 به پوست خشک و حساس کمک می‌کند تا صاف به نظر برسد. انار و ماسک هایی که به کمک آن تهیه می‌شود، در بین قوی ترین مرطوب کننده ها قرار دارند. آنها علاوه بر پوست، مو را از ریشه تا نوک مرطوب می‌کند و ظاهر خشک و بی روح آن را از بین می‌برد. انار نجات دهنده موهای آسیب دیده به ویژه پس از عملیات حرارتی بیش از حد است و به رشد موها سرعت می‌بخشد. همچنین از خواص پوست انار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، جلوگیری از ریزش مو و به رشد موهای جدید کمک می‌کند.

یکی از فواید ماسک انار برای صورت این است که میوه انار نه تنها رادیکال های آزاد را به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن از بین می‌برد، بلکه خاصیت ضد پیری نیز دارد. به همین دلیل است که به لطف ماسک انار می‌توانید با چین و چروک های ناخواسته، لکه های پیری و خطوط ریز خداحافظی کنید. انار برای انواع پوست های چرب و مختلط بهترین است. خواص ضد التهابی آن باعث بهبود سریع و کمک به ترمیم موثر پوست می‌شود، یکی دیگر از ماسک های خوب برای پوست چرب ماسک صورت آلوورا است. در مقاله ” ماسک الوورا برای پوست چرب ” طرز تهیه این ماسک را توضیح داده ایم.

عصاره انار که معمولا در کرم های ضد آفتاب یافت می‌شود رادیکال های آزاد را از بین می‌برد و عواملی که ممکن است باعث سرطان پوست شوند را از بین می‌برد. یکی از خواص ماسک صورت انار که بسیار اهمیت دارد این است که آکنه های پوست سر را در مدت کوتاهی از بین می‌برد. می‌توانید روی نواحی مستعد آکنه خود ماسک انار درست کنید.

 

دسته‌بندی: بلاگ