دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی چیست؟ ( بررسی دلایل + راهکار آن )

آخرین بروز رسانی: 15ام مهر, 1402
چرا قرص ماشین ظرفشویی حل نمیشه

ممکن است شما نیز با این اتفاق مواجه شده باشید که بعد از شست وشوی ماشین ظرفشویی و بیرون آوردن ظرف ها متوجه شدید که به خوبی تمیز نشده اند یا هنوز آلودگی دارند و با بررسی بیشتر مشاهده کردید که علت تمیز نشستن ماشین در واقع باز نشدن و حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی می باشد. اما شاید ندانید که چرا ماشین ظرفشویی قرص را حل نمیکند؟ دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی می تواند انتخاب قرص بی کیفیت، استفاده خیلی زیاد از قرص یا انتخاب برنامه شست و شوی اشتباه باشد حتی گاهی به مشکل خوردن قطعه می تواند دلیل این اتفاق باشد. در این مقاله به دلایل باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی می پردازیم.

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

1 ) قرص ظرفشویی بی کیفیت

یکی از دلایل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی استفاده از قرص های بی کیفیت می باشد. خرید قرص ماشین ظرفشویی از برندهایی که کیفیت بالایی ندارد نمی توانند بوی بد ظروف را از بین ببرند و همچنین به دلیل قدرت حل شوندگی پایین نمی توانند به خوبی در آب حل شوند.

بهرتین راهکار در این مورد استفاده از برندهای مطرح تولید کننده قرص ماشین می باشد. برای نام بردن از بهترین قرص ماشین ظرفشویی می‌توان به برندهای فینیش و فیری اشاره کرد که با قدرت چربی زدایی و پاک کنندگی بالا هم تمام آلودگی ها را از روی ظروف پاک خواهند کرد و هم قدرت حلالیت بالایی دارد که به خوبی می توانند در آب حل شوند.

finish

این برند به صورت تخصصی بر روی تولید محصولات شوینده ظرفشویی تمرکز دارد و باسابقه ای بیش از نیم قرن توانسته رضایت مخاطبان خود را جلب کند. این برند انواع شوینده هایی مانند قرص، ژل، نمک و جلا دهنده را تولید می کند. از جمله دلایل خرید قرص ماشین ظرفشویی فینیش سازگاری آن با انواع دستگاه ها می باشد. انواع مدل های محصولات تولید شده این برند شامل موارد زیر می باشد.

  • مدل کلاسیک
  • all in one max
  • quantum
  • quantum max

این برند همچنین تمامی محصولات مناسب برای ظرفشویی را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد که می توانید از آنها نیز استفاده نمایید برای خرید محصولات فینیش می‌توانید به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

fairy

این برند به دلیل قدرت تمیزکنندگی، چربی زدایی و لکه برداری در بین برندهای تولید کننده محصولات ظرفشویی مطرح می باشد. این برند انواع مدل های قرص پلاتینیوم و همه کاره را تولید می کند. قرص های همه کاره این برند دارای نمک و جلا دهنده نیز هستند که باعث می شوند در هنگام شست وشو خط و خشی بر روی ظروف ایجاد نشود و ظروف شفاف و بدون لکه باشند. برای خرید قرص ماشین ظرفشویی فیری به فروشگاه مراجعه نمایید.

2) انتخاب برنامه شست و شوی اشتباه

نحوه باز شدن قرص ماشین ظرفشویی

اگر زمان کوتاهی را برای شست و شو انتخاب کنید مواد شوینده ای که در دستگاه ریخته اید فرصت کافی را برای حل شدن پیدا نخواهند کرد و به طور کامل مصرف نمی شود بنابراین ظروف نیز به طور دقیق شسته نمی شوند.

به طور میانگین 45 دقیقه زمان مناسبی برای شست وشوی ظروف است. برای اینکه قرص و مواد شوینده ای که استفاده کردید به خوبی در ماشین و دستگاه حل شوند نیاز است تا برنامه زمان بندی مناشبی را برای دستگاه استفاده نمایید. اگر با نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی آشنایی ندارید در مقالات دیگر در این باره بیشتر بخوانید.

3 ) باز کردن در دستگاه پیش از پایان شست و شوی آن

اگر پیش از آنکه برنامه شست و شوی ماشین تمام شود درب دستگاه را باز کنید عملکرد ماشین ظرفشویی متوقف شده و برنامه ی شست وشوی انتخاب شده به صورت کامل انجام نمی شود راهکار این مشکل بسیار ساده است و فقط لازم است دستگاه را ریست کنید وبرنامه ی جدیدی برای آن در نظر بگیرید. اگر با نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی آشنایی ندارید مقالات دیگر ما را در این باره بخوانید.

 

4 ) خراب شدن قطعه دیسپنسر ( نگهدارنده ی مواد شوینده )

این قطعه موظف است که قرص را در دستگاه پخش کند اگر خراب شود نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. بنابراین یک دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی می تواند خراب شدن قطعه دیسپنسر یا نگهدارنده مواد شونیده باشد.

علت بوی بد ماشین ظرفشویی چیست؟ در مقاله‌ی دیگری از الو ارس این دلایل و راهکارهای ان را بررسی کرده ایم.

5 ) غیرفعال بودن گزینه مولتی تب ماشین ظرفشویی

گاهی دلیل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی فعال نبودن ویژگی مولتی تب آن است. به معنای ساده تر شما انتخاب نکردید که دستگاه از قرص ظرفشویی استفاده کند.

بنابراین اگر پیش از شروع شست وشو ظروف در ماشین ظرفشویی گزینه مولتی تب را فعال کنید به راحتی این مشکل نیز حل خواهد شد. یکی از راه های راحت برای شست وشوی ظروف استفاده از ژل ماشین ظرفشویی فینیش می باشد که دردسر های استفاده از قرص را نیز ندارد.

6 ) استفاده از تعداد زیاد قرص

دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

عده ای فکر می کنند هرچه تعداد قرص های مورد استفاده در دستگاه را افزایش دهند شست شو بهتر انجام می شود و ظروف تمیز تر خواهند بود. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. بهتر است از قرص های ماشین ظرفشویی به اندازه ظروف خود استفاده کنید. به همین دلیل نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی برای انواع دستگاه را همراه با ویدئوی آموزشی در مقالات دیگر توضیح داده ایم.

استفاده کردن از تعداد زیادی از قرص ها موجب حل نشدن آنها در دستگاه می شود و عملا قرص به هدر می رود. به جای استفاده از تعداد بالای قرص بهترین شوینده ماشین ظرفشویی را با توجه به تعداد ظروف خود انتخاب کنید.

بهترین روش تمیز کردن اجاق گاز کدام است؟ روش تمیز کردن انواع اجاق گاز شیشه ای یا استیل را به طور کامل توضیح داده ایم.

7 ) مسدود شدن راه خروج قرص

یک دلیل حل نشدن قرص می تواند مسدود شدن راه خروج آن به داخل ماشین به وسیله اجسام کوچک مانند چنگال باشد. با مسدود شدن در خروج قرص نمی تواند به داخل ماشین راه پیدا کند. در نتیجه به خوبی در ماشین حل نمی شود و شست وشوی ظروف نیز با اختلال انجام می شود.

بهترین راهکار برای جلوگیری از این اتفاق بسیار ساده است تنها کافی است که ظروف را به صورت مرتب در جای خود بچینید و ظروف کوچک را نزدیک محفظه ای که قرص قرار میگیرد نگذارید.

دسته‌بندی: بلاگ