بررسی علت بوی بد ماشین ظرفشویی + ✔ 10 روش های رفع آن

آخرین بروز رسانی: 4ام آذر, 1402
بررسی علت بوی بد ماشین ظرفشویی + ✔ 10 روش های رفع آن

ماشین ظرفشویی وسیله‌ای خانگی است که پس از استفاده از آن به سختی می‌توانید بدون آن زندگی کنید زیرا ماشینی است است که دستکش‌ها و سایر مواد شوینده را در کمد قرار داده و زندگی را برای همه خانواده‌ها آسان می‌کند. اما یکی از وسایلی است که بدترین بوی ممکن را در آشپزخانه می‌دهد.

 

علت بوی بد ماشین ظرفشویی چیست؟

بررسی علت بوی بد ماشین ظرفشویی + ✔ 10 روش های رفع آن

این می‌تواند کاملاً طبیعی باشد که هنگام شستن ظرف در ماشین ظرفشویی خود بوی بدی به مشام‌تان برسد. می‌توان گفت دلایل آن تکه‌های کوچک زباله گیر کرده در فیلتر یا درب، همچنین لایه نازکی از چربی روی دیواره‌های مخزن آن است. برای جلوگیری از تجمع بوی بد، باید سعی کنید که ضایعات مواد غذایی چسبیده به بشقاب و ظروف خود را به درستی دور بیاندازید و قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی زیر آب جاری بشویید.

بنابراین چگونه می‌توان از این بوهای نامطبوع جلوگیری کرد و کاری کرد ماشین ظرفشویی همیشه بوی خوبی داشته باشد؟ در این مقاله مرحله به مرحله رفع بوی بد ماشین ظرفشویی را بررسی می کنیم. اگر ماشین ظرفشویی شما بوی نامطبوعی ندارد اما صرفا بوی خوبی نمی دهد می توانید با استفاده از بوگیر ماشین ظرفشویی عطر مورد نظر خود را در ماشین ایجاد کنید.

 

مرحله به مرحله رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

1. فیلترهای ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

 

بررسی علت بوی بد ماشین ظرفشویی + ✔ 10 روش های رفع آن

 

فیلترها، لاستیک‌های موجود در ماشین یا حتی وان ماشین ظرفشویی هستند که اغلب مسئول بوی بد ناشی از دستگاه هستند و حتی گاها اشتباه در نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی و علت مستقیم آن هم تجمع غذا است. برای رفع این مشکل کافی است باقیمانده غذا را بردارید و یک اسفنج آغشته به سرکه سفید یا آب را با صابون قاطی کرده و سطح آن را تمیز کنید. همچنین می‌توانید درب دستگاه را بعد از استفاده باز بگذارید. این کار باعث تهویه و جلوگیری از خیس ماندن و بوی بد در ماشین ظرفشویی شما می‌شود.

برای اینکه دستگاه بتواند ظروف را به خوبی تمیز کند باید ماشین ظرفشویی خود را مرتب تمیز کنید. بسته به مدل، فیلتر از یک یا دو سبد کوچک تشکیل شده است که در کنار هم قرار می‌گیرند، آنها را بیرون آورده و در آب صابون بشویید تا همه باقی مانده‌ها از بین برود و کاملاً چربی‌زدایی شود. کاربردی‌ترین کار استفاده از یک مسواک یا فرچه های آشپزخانه برای تمیز کردن فیلترها می باشد.

همچنین محفظه کوچک فیلتر را با آب صابون بشویید. نیازی به آبکشی نیست، با شستشوی بعدی صابون از بین می‌رود. باید سعی کنید این کار را برای هر ماه انجام دهید. برای مقابله با بوی بد ماشین ظرفشویی خود، به یاد داشته باشید که فیلتر را به طور مرتب تمیز کنید. در واقع جایی که به محض باز کردن درب دستگاه بوی بقایای مواد غذایی نامطبوع به بینی شما می‌رسد لازم است تا جرمگیری ماشین ظرفشویی انجام شود.

1. فیلتر را خارج کرده و با کمی‌مایع شوینده بشویید.

2. برای از بین بردن تمام ضایعات، از مسواک استفاده کنید.

3. قبل از تعویض فیلتر در ماشین ظرفشویی داخلی ، تمیز کردن سینی را فراموش نکنید.

4. این کار را هر ماه تکرار کنید.

 

2. از جوش شیرین استفاده کنید

جذب بو به وسیله جوش شیرین به خوبی ثابت شده است. جوش شیرین، منسوجات و همچنین لوازم خانگی شما را ضد عفونی می‌کند. برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی، 3 قاشق غذاخوری بزرگ را در مخزن قرار دهید و آن را خالی روشن کنید! این کار باید اوضاع را خیلی بهتر کند، همچنین می‌توانید قبل از قرار دادن ظروف در ماشین لباسشویی آن را مستقیماً روی ظروف خود بپاشید، این کار باعث می‌شود تا کار چربی زدایی و تمیز کردن ماشین انجام شود. البته خرید نمک ماشین ظرفشویی و استفاده متناوب از آن تا حدود بسیار زیادی به چربی زدایی از لوله ها کمک میکند.

 

3. سرکه سفید را اضافه کنید

 

بررسی علت بوی بد ماشین ظرفشویی + ✔ 10 روش های رفع آن

 

سرکه سفید تمیز‌کننده‌ای اقتصادی، طبیعی و محصولی ضروری برای تمیز کردن کل خانه شما با هزینه کم است و دقیقاً می‌توانید از آن برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی هم استفاده کنید.

برای انجام این کار، آن را در یک بطری اسپری، خالص یا کمی ‌رقیق شده در آب قرار دهید و قبل از شروع کار ماشین، آن را مستقیماً در دستگاه خود اسپری کنید. علاوه بر قابلیت ضدعفونی کننده و خوشبوکنندگی آن، در صورت استفاده از سرکه سفید، خطر جرم گیری دستگاه خود را از بین می برد. این محصول می تواند به عنوان مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی نیز عمل کند و براقیت خاصی به دستگاه شما ببخشد.

 

 

4. با لیمو پاک کنید

می توان از لیمو نیز برای تمیز کردن موثر فضای داخلی استفاده کرد و یک خوشبو‌کننده موثر داشت. استفاده از آن نیز بسیار ساده است، فقط باید آن را از وسط نصف کنید و نیمی‌ از لیمو را مستقیماً در ماشین ظرفشویی قرار دهید. آن را روی نقطه‌ای قرار دهید تا مطمئن شوید که در حین شستشو در جای خود باقی می‌ماند.

اگر واقعاً می‌خواهید مؤثر باشد، هر بار شستشو جای آن را عوض کنید. علاوه بر از بین بردن بوی بد، از رسوب آهک در دستگاه شما جلوگیری می‌کند.

 

5. استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی

راه حل راحت‌تر و قابل دسترس دیگری که دارید خرید جرمگیر ماشین ظرفشویی است که کافیست آن را داخل ماشین ظرفشویی و در یکی از شیارهای سبد قرار دهید تا به راحتی بوی بد ماشین ظرفشویی شما را از بین برده و تمامی بقایای موجود غذا را از بین می‌برد.

با استفاده هر چند وقت یک بار از این مایع بدون دردسر تمامی جرم ها و باقی مانده آلودگی ها از ماشین ظرفشویی پاک شده و دیگر بوی بدی ایجاد نخواهد شد.

 

 

6. ظروف چرب را بشویید

ما اغلب تمایل داریم این مرحله را نادیده بگیریم، اما شستن ظروف و کارد و چنگالی که با روغن یا باقی مانده غذای از قبل پوشانده شده‌اند، شما را از بوی نامطبوع نجات می‌دهد. همچنین اگر کیفیت را در خرید شوینده الویت گذاریم با بهتر حل شدن چربی ها احتمال ایجاد بوی بد نیز کاهش می یابد. بهترین قرص ماشین ظرفشویی ال جی و سایر برندها را در مقاله ای دیگر جمع آوری کرده ایم که م یتوانید از آن استفاده نمایید.

به همین ترتیب به یاد داشته باشید که تمیز کردن معمولی (حداقل یک بار در ماه) دستگاه مانع از ایجاد بوی بد شده و از رسوب باکتری‌های بد جلوگیری می‌کند.

 

7. وان ماشین ظرفشویی را بشویید

فقط به این دلیل که با ماشین ظرفشویی خود هر روز کار می‌کنید باید حتما وان آن را بشویید یا آن را ضد عفونی کنید زیرا بوی بد معمولاً ناشی از کپک و باکتری‌های ایجاد شده توسط رطوبت محیط است. 3 لیوان سرکه سفید را داخل مخزن بریزید و ماشین ظرفشویی خود را خالی روشن کنید و داغ‌ترین و فشرده‌ترین حالت ماشین را تنظیم کنید. هر 3 ماه یکبار این کار را تکرار کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

 

8. واشرهای درب ماشین ظرفشویی را بشویید

بررسی علت بوی بد ماشین ظرفشویی + ✔ 10 روش های رفع آن

برای تمیز کردن عالی ماشین ظرفشویی خود باید واشرهای درب را هم به خوبی بشویید. آنها را در یک کاسه آب داغ، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی بریزید. با استفاده از یک مسواک، مفاصل را با این محلول بشویید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس با اسفنج و آب آن را بشویید و خشک کنید تا به صورت کامل بوی بد از آنها دور شود.

 

برای خرید ژل ماشین ظرفشویی از بهترین برندهای داخلی وخارجی با تضمین کیفیت و اصالت کالا به فروشگاه ما مراجعه نمایید.

 

9. سوراخ‌های بازوهای شستشو را باز کنید

بازوهای شستشو را که معمولاً یکی در وان پایین و دیگری در زیر سبد بالایی وجود دارد باز کنید. آنها را در آب گرم و صابون بشویید و سوراخ‌های آن را با یک سوزن بزرگ باز کنید، اگر دیدید که بقایای ریز داخل بازوها وجود دارد، آب را از سوراخ‌ها عبور دهید تا باقیمانده بقایا از سوراخ بیرون بروند. این کار را هر 6 ماه یکبار انجام دهید تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

 

10. به طور مرتب مخازن نمک و مواد شوینده را پر کنید

بررسی علت بوی بد ماشین ظرفشویی + ✔ 10 روش های رفع آن

ماشین ظرفشویی شما دارای یک مایع شوینده است که باید با توجه به سختی آب شهر شما تنظیم شود. اطلاعات مربوط به سختی آب را به طور کلی با پرس‌وجو از ناحیه آبی خود می‌توانید در آورید. اگر تنظیم درست نباشد، ظروف شما کدر شده و آبکشی به درستی انجام نمی شود یا لکه های سفید بر روی ظرف‌ها باقی میماند. محل ریختن نمک ماشین ظرفشویی خود را کاملاً پر کرده و مطمئن شوید که درپوش به درستی بسته شده است. در صورتی که با روشن ماندن چراغ نمک ماشی ظرفشویی مواجه شدید در مقاله “ چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی ” بهترین راه حل ها را برای رفع آن توضیح داده‌ایم.

 

برای خرید جرم گیر کالگون اصل به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

دسته‌بندی: بلاگ