بررسی انواع نوار بهداشتی ( شبانه – مسافرتی – قابل شستشو ) + بهترین مارک نوار بهداشتی

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
بررسی انواع نوار بهداشتی ( شبانه - مسافرتی - قابل شستشو ) + بهترین مارک نوار بهداشتی

بهترین نوار بهداشتی، محصولی است که از بهترین مواد اولیه ساخته شده باشد. انواع مدل نوار بهداشتی کاملا استریل بوده و از موادی مانند پنبه، ماده مخصوص جذب مایع و الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند. همچنین یک نوار بهداشتی خوب باید این اطمینان را به مصرف‌کننده بدهد که جای نگرانی برای نشت از نوار بهداشتی وجود نداشته و برای چندین ساعت قابلیت استفاده دارد.

در گذشته دوران قاعدگی به عنوان یک تابو شناخته شده و در بعضی از قبایل آفریقایی و آمریکایی، زنان و دختران در این دوران به مکانی دور از خانه خود منتقل می‌شدند. همچنین در آن زمان ابزار یا وسیله خاصی برای رعایت بهداشت در دوران قاعدگی اختراع نشده بود.

با گذشت زمان کشورها و جامعه‌های مختلف از ایده‌هایی متنوع جهت محافظت از زنان در این دوران استقبال کردند. به عنوان مثال بانوان در کشور چین از پارچه‌های پر شده با گیاهان خشک به جای نوار بهداشتی استفاده می‌کردند. ایده اصلی نوار بهداشتی و شروع استفاده از آن به سال 1970 برمی‌گردد. در حال حاضر انواع مارک نوار بهداشتی در مدل‌های مختلف طراحی شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

انواع نوار بهداشتی

تولیدکنندگان بر اساس نیاز بازار انواع مارک نوار بهداشتی را در مدل‌های مختلف با بهترین کیفیت تولید می‌کنند. هر کدام از مدل‌های نوار بهداشتی ویژگی‌های متفاوتی داشته و با توجه به فاکتورهایی مانند استفاده روزانه، قدرت جذب و… طراحی شده‌اند. همچنین کیفیت و ویژگی‌های بهترین نوار بهداشتی بر روی قیمت آن‌ها نیز تاثیرگذار است.

  • پدهای قابل شستشو

برخی از افراد به جنس انواع نوار بهداشتی حساسیت داشته و استفاده طولانی مدت برای آن‌ها ایجاد ناراحتی می‌کند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، می‌توانید پدهای قابل شستشو را جایگزین انواع نوار بهداشتی کرده و دیگر نگران ایجاد حساسیت نباشید.

شکل ظاهری این پدها شبیه به دیگر مدل‌های نوار بهداشتی بوده و تنها وجه تمایز، قابلیت شستشوی آن‌هاست. برای محکم کردن پدهای قابل شستشو بر روی لبه‌های آن دکمه‌ای تعبیه شده که از قسمت زیرین لباس زیر به یکدیگر متصل می‌شوند. استفاده از این پدها نقش موثری در حفظ محیط زیست داشته و تا مدت طولانی قابل استفاده خواهند بود.

برای شستشوی این پدها می‌توانید از آب سرد و مایع شوینده استفاده کنید. پس از خشک شدن نیز بهتر است با حرارت دادن به پد توسط اتوی بخار آن را ضدعفونی کنید.

  • یکبار مصرف

همانطور که از نام این پد بهداشتی مشخص است، تنها برای یک بار قابلیت استفاده داشته و پس از آن باید دور انداخته شود. توجه داشته باشید این پدها به شکلی طراحی و تولید شده‌اند که فقط برای یک بار قابلیت مصرف دارند و تحت هیچ شرایطی بیشتر از یک بار نباید استفاده شوند.

این محصول وزن بسیار کمی نسبت به مدل‌های دیگر نوار بهداشتی داشته و به همین دلیل گزینه مناسبی برای مسافرت و استفاده طولانی مدت محسوب می‌شود.

  • مسافرتی

همچنین این نوع نوار بهداشتی قدرت جذب بسیار بالایی داشته و هیچ حساسیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. انواع نوار بهداشتی مسافرتی در طرح‌های مختلفی توسط تولیدکنندگان طراحی و تولید شده است که شما می‌توانید بر اساس نیاز و هزینه یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

بررسی انواع نوار بهداشتی ( شبانه - مسافرتی - قابل شستشو ) + بهترین مارک نوار بهداشتی

  • روزانه

هر کدام از انواع نوار بهداشتی زنانه، ویژگی‌های متفاوتی دارند و برای نیازی خاص طراحی شده‌اند. نوار بهداشتی روزانه مخصوص استفاده در طول روز تولید شده و به همین دلیل وزن و بافت سبک و ساده‌ای دارد. قدرت جذب نوار بهداشتی به نوع و کیفیت آن‌ها بستگی دارد. اگر این فاکتور برای شما اهمیت زیادی دارد حتما قبل از خرید به شدت قدرت جذب نوار توجه داشته باشید.

  • شبانه

برخی از بانوان در دوران قاعدگی مقدار خونریزی زیادی دارند و همیشه نگران نشت از نوار بهداشتی هستند. بهترین گزینه برای رفع این مشکل در زمان خواب، استفاده از نوار بهداشتی شبانه است.

این محصولات قابلیت جذب بسیار زیادی دارند و جای هیچ نگرانی برای کثیف شدن لباس زیر یا روتختی شما وجود ندارد. خشک بودن نوار بهداشتی به جنس رویه آن بستگی دارد. اگر این فاکتور برای شما اهمیت دارد، نوارهایی را تهیه کنید که رویه آن‌ها مشبک باشد.

  • تامپون

یکی دیگر از انواع نوار بهداشتی، تامپون است که با مدل‌های معمولی پد و نوار بهداشتی کاملا متفاوت است. تامپون به شکلی طراحی شده که برای استفاده باید داخل واژن قرار بگیرد. برای خرید تامپون محصولی را خریداری کنید که از جنس پنبه بوده و حساسیتی برای شما ایجاد نکند.

برخلاف چیزی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند، تامپون‌ها قدرت جذب بسیار بالایی دارند و بهترین گزینه برای استفاده طولانی مدت هستند. اگر شرایط استفاده از تامپون را دارید، قطعا مزایای استفاده از آن بیشتر از دیگر نوار بهداشتی ها خواهد بود.

یکی دیگر از انواع محصولات بهداشتی که در دوران قاعدگی بانوان بسیار استفاده می‌کنند کاپ قاعدگی است اگر با آن آشنایی ندارید می‌توانید مقاله كاپ قاعدگي چيست را مطالعه نمایید.

بهترین مارک نوار بهداشتی کدام است؟

برای خرید انواع نوار بهداشتی می‌توانید چند برند را انتخاب کرده و برای یک بازه زمانی مشخص از تمامی آن‌ها استفاده کنید. در نهایت این امکان برای شما وجود دارد که از بین آن‌ها محصولی باکیفیت متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

کوتکس: ضد حساسیت بودن نوار بهداشتی کوتکس، از مهمترین فاکتورها برای انتخاب و خرید محصولی باکیفیت است. برند خارجی کوتکس از این فاکتور مهم برخوردار بوده و شما می‌توانید با اطمینان محصولات این برند را خریداری کنید. اگر به مدل‌های مختلف نوار بهداشتی حساسیت دارید، در انتخاب برند کوتکس شک نکنید.

تافته: تافته برندی ایرانی است که محصولات آن به داشتن قدرت جذب بالا معروف هستند. یکی از مواردی که بسیاری از افراد هنگام خرید به آن توجه می‌کنند، قدرت چسبندگی نوار است.

بانوان در دوران قاعدگی، برای ساعت‌های طولانی از نوار بهداشتی استفاده می‌کنند و اگر محصول خریداری شده قدرت چسبندگی بالایی نداشته باشد، قطعا آن‌ها دچار مشکل خواهند شد. برند تافته در طراحی محصولات خود به این فاکتور توجه زیادی داشته است.

مولپد: مهمترین ویژگی نوار بهداشتی مولپد، قدرت جذب بسیار بالای آن است. اگر قصد استفاده از نوار بهداشتی برای مدت زمان طولانی را دارید، پدها و نوارهای بهداشتی مولپد گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های نوار بهداشتی مولپد، سایز بزرگ آن است. از دیگر برندهای نوار و پدهای بهداشتی می‌توانیم به سپتونا، مای لیدی، نانسی و… اشاره کنیم.

نکات مهم قبل از خرید انواع نوار بهداشتی

پیش از خرید این محصول باید به موارد زیر توجه داشته باشید تا با مشکلی در زمان استفاده رو به رو نشوید.

  • مواد اولیه مرغوب

یک نوار بهداشتی خوب باید از بهترین مواد اولیه ساخته و تولید شده باشد. اگر هنگام خرید به این فاکتور توجه نداشته باشید با مشکلاتی مانند بو گرفتن لباس زیر یا ایجاد حساسیت مواجه خواهید شد.

بررسی انواع نوار بهداشتی ( شبانه - مسافرتی - قابل شستشو ) + بهترین مارک نوار بهداشتی

  • قدرت جذب بالا

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید نوار بهداشتی ، قدرت جذب بالای آن است. دلیل اصلی استفاده بانوان از نوار و پدهای بهداشتی، جلوگیری از نشت خونریزی و تمیز ماندن لباس زیر است. به همین جهت یک نوار بهداشتی خوب باید از قدرت جذب بسیار بالایی برخوردار باشد.

در گذشته بیشتر محصولات موجود در بازار از نوع پنبه‌ای بوده و قدرت جذب بالایی نیز نداشتند. در حال حاضر انواع نوار بهداشتی دارای رویه‌ای مشبک هستند که از مرطوب ماندن نوار و لباس زیر شما جلوگیری می‌کند. همچنین این رویه در قدرت جذب نوار بهداشتی نیز تاثیرگذار است. یک نوار بهداشتی باکیفیت و استاندارد باید به شکلی طراحی شده باشد که جریان هوا به راحتی از آن عبور کند.

  • انتخاب سایز مناسب

بهترین نوار بهداشتی‌ها در سایزهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. انتخاب سایز مناسب به شکل استفاده از این محصول و موقعیت مکانی و زمانی شما بستگی دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید برای استفاده شبانه محصولی با سایز بزرگ را تهیه کنید.

  • قدرت چسبندگی

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید باید به آن دقت شود، قدرت چسبندگی و بالدار بودن نوار است. نوار بهداشتی باید به خوبی بر روی لباس زیر قرار گرفته و کاملا به آن بچسبد. تا جایی که امکان دارد از نوار بهداشتی بالدار استفاده کنید تا در طول روز یا شب نگران جابجایی آن نباشید. البته در حال حاضر بیشتر محصولات موجود در بازار به صورت بالدار طراحی می‌شوند.

  • لباس زیر مناسب

انتخاب لباس زیر مناسب در دوران قاعدگی اهمیت زیادی دارد. ما به این موضوع اشاره داشتیم که انواع نوار بهداشتی ها باید از قدرت چسبندگی خوبی برخوردار باشند اما انتخاب لباس زیری که نوار به راحتی بر روی آن قرار گیرد نیز حائز اهمیت است.

همچنین در این دوران از لباس زیر نخی استفاده کنید. لباس‌های نخی از ایجاد رطوبت و بوی نامطبوع جلوگیری کرده و شرایط بهتری را برای شما در دوران قاعدگی فراهم می‌کنند.

  • نوار بهداشتی دارای عطر

بعضی از مدل‌های نوار بهداشتی دارای عطر و رایحه‌ای خوش هستند که هنگام استفاده بر روی لباس زیر شما بوی مطبوع ایجاد کرده و از ماندگاری بوی بد نیز جلوگیری می‌کند. استفاده از این محصول محدودیتی ندارد مگر اینکه بدن و پوست شما به معطر بودن نوار حساسیت بدهد.

هیچ‌وقت از نوار بهداشتی برای یک روز کامل استفاده نکنید. به منظور رعایت موارد بهداشتی و سلامتی شما ملزم به تعویض نوار بهداشتی برای حداقل هر چهار یا پنج ساعت یک بار هستید.

توجه داشته باشید که این محصولات با پوست بدن و ناحیه واژن ارتباط مستقیم داشته و تعویض نکردن آن مشکلات متعددی را برای شما به همراه خواهد داشت. نظافت و رعایت بهداشت در دوران قاعدگی بر روی سلامتی جسم شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

دسته‌بندی: بلاگ