علت لک صورت ( از بین بردن لک صورت در خانه + معرفی محصولات )

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
علت لک صورت ( از بین بردن لک صورت در خانه + معرفی محصولات )

لک صورت در اثر پراکندگی نامناسب رنگدانه های پوستی در اثر عوامل مختلف ایجاد می‌شود. لک صورت می‌تواند زیبایی پوست شما را به خطر بیاندازد؛ بنابراین درمان به موقع برای از بین بردن لک صورت در هر شرایطی حرف اول را می‌زند. از بین بردن لک صورت باعث شادابی و نشاط بیشتر پوست شما خواهد شد؛ بنابراین پوست شما به فاکتورهای زیبایی بیشتر از هر زمانی نزدیک می‌شود.

از بین بردن لکه صورت در خانه به کمک یک روتین پوستی مناسب نیز امکان پذیر می‌باشد. از بین بردن لکه صورت به احیای رنگدانه های پوستی موجود در ملانین نیز کمک می‌کند. برای از بین بردن لک صورت اقدام به موقع در هر شرایطی حرف اول را می‌زند؛ زیرا در این صورت در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانید لکه های پوستی خود را از بین ببرید. با حذف دائمی لک صورت فصل جدیدی از زیبایی پوست را می‌توانید برای خود رقم بزنید.

لک صورت نشانه چیست؟

لک صورت در هر رنج سنی بین آقایان و بانوان می‌تواند بروز پیدا کند. این لکه ها بر اساس شرایط پوستی و جسمی در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شوند. با شناسایی عوامل ایجاد کننده لک صورت روند درمان بسیار آسان تر خواهد بود. در برخی از پوست های حساس جای آکنه منجر به ایجاد لک می‌شود. از دیگر عوامل ایجاد کننده لک صورت اشعه های مضر نور خورشید می‌باشد؛ اشعه های نور خورشید رنگدانه های پوستی را از بین می‌برند. از دیگر عوامل ایجاد لک صورت در پوست ناراحتی های گوارشی می‌باشد.

بیماری های گوارشی باعث ایجاد لک در نواحی مختلف صورت می‌شوند. تغییرات هورمونی در بانوان عامل اصلی ایجاد لک صورت به شمار می‌آیند. عوامل ژنتیکی نیز در ایجاد لکه های صورت نقش پررنگی دارند؛ روند درمان چنین لک های صورتی سخت تر می‌باشد. از دیگر عوامل ایجاد کننده لک صورت می‌توان به استفاده از لوازم آرایش فیک و ناسالم اشاره کرد. استفاده از چنین لوازم آرایشی به مرور زمان باعث ایجاد لک در قسمت های مختلف پوست می‌شود‌. لکه های صورت در مرحله اول به صورت قرمز رنگ هستند و سپس قهوه ای رنگ می‌شوند.

انواع لک صورت

 

علت لک صورت ( از بین بردن لک صورت در خانه + معرفی محصولات )

 

لک های صورت بر اساس عوامل ایجاد کننده به دسته بندی مختلفی تقسیم می‌شوند. شناخت انواع مختلف لک صورت به آسان تر شدن روند درمان کمک شایانی خواهد کرد. از انواع لک صورت می‌توان به کک و مک ها اشاره کرد و حتی این لک ها در اثر آفتاب سوختگی ایجاد می‌شوند. کک و مک ها دارای اندازه یک الی دو میلی متری هستند. از دیگر لک های صورت می‌توان به Melasma اشاره کرد؛ که به لک صورت ناشی از بارداری نیز معروف می‌باشد.

لک زخم در اثر آکنه، بریدگی و سوختگی ایجاد می‌شود و درجه رنگ این لک بر اساس عامل ایجاد کننده متفاوت می‌باشد. لک قارچ پوستی در طیف رنگی تیره و روشن ایجاد می‌شود و همچنین عامل ایجاد کننده این لک قارچ پوستی است. بیماری پیسی باعث ایجاد لک های پوستی روی صورت می‌شود. این لک ها در اثر حساسیت های آلرژیک جسمی به وجود می‌آیند و برای درمان این لک ها باید از متدهای خاص درمانی کمک گرفت.

برای پوشاندن موقتی لک های صورت خود می‌توانید از پنکیک کالیستا شماره ۳ استفاده نمایید تا به مرور زمان به صورت کامل درمان شوند.

علت لک صورت

عوامل مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌توانند باعث ایجاد لک صورت شوند. شناسایی این عوامل باعث درمان سریع و به موقع خواهد شد؛ بنابراین شناسایی علت لک صورت یکی از پیش نیازهای اصلی درمان می‌باشد. بر اساس بررسی های صورت گرفته پزشکی در انجمن پوست و مو ADA آمریکا لک های صورت در اثر عوامل زیر ایجاد می‌شوند:

  • رادیوتراپی

اشعه های رادیوتراپی باعث ایجاد لک های صورت در نواحی مختلف می‌شوند. طول موج این اشعه ها باعث از بین رفتن رنگدانه های پوستی می‌تواند شود.

  • آفتاب سوختگی متعدد

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به صورت مداوم باعث ایجاد لک های صورت می‌شود.

  • مصرف داروهای هورمونی نظیر قرص ضد بارداری

یکی از عوامل ایجاد کننده لک صورت بهم خوردن تعادل هورمون ها در بدن می‌باشد. مصرف داروهایی هورمونی شانس بروز چنین لک هایی را افزایش می‌دهد.

  • سن

با افزایش سن برخی از افراد دچار لک صورت می‌شوند و علت این مسئله عدم توانایی بدن در تولید رنگدانه پوستی می‌باشد.

  • وراثت

گاهی اوقات عامل ایجاد کننده لک صورت وراثتی می‌باشد و فردی هیچ گونه نقشی در ایجاد چنین لک هایی ندارد.

درمان لک صورت

 

علت لک صورت ( از بین بردن لک صورت در خانه + معرفی محصولات )

 

یکی از خواسته های اصلی افرادی که به این عارضه پوستی مبتلا هستند؛ درمان سریع و فوری لک صورت می‌باشد. در حال حاضر روش های مختلفی جهت درمان لک صورت معرفی شده است. شما به کمک هر یک از این روش ها لک های صورت خود را به طور کامل می‌توانید از بین ببرید. یکی از بهترین راه ها برای درمان لک صورت در خانه ایجاد یک روتین مراقبتی و ترمیمی در منزل به همراه استفاده از لایه بردار و اسکراب صورت میباشد طرز استفاده از اسکراب صورت و همچنین معرفی بهترین محصولات اسکراب را در مقالات دیگر توضیح داده‌ایم. چنین روتین پوستی معمولا شامل محصولات مختلف و با اثربخشی درمانی بسیار بالایی است.

شما به کمک هر یک از آیتم های یک روتین استاندارد می‌توانید دوباره زیبایی پوست خود را به دست بیاورید. برخی از محصولات محبوب و شناخته شده جهانی برای درمان لک صورت شامل موارد ذیل هستند:

 

سرم رتینول b3 لاروش پوزای:

یک محصول فوق العاده برای درمان و مراقبت از پوست صورت است. سرم رتینول لاروش پوزای دارای ترکیباتی است که باعث جوانسازی و ترمیم پوست صورت می‌شود. این سرم از پیری زودرس جلوگیری می‌کند تمامی چین و چروک ها و آثار جوش را از بین می برد و به بازسازی و ترمیم پوست صورت کمک می‌کند. این سرم حاوی ترکیباتی اعم از گیلیسیرین، ویتامین b و همچنین نیاسینامید می‌باشد.

سرم آسکوربیک اسید ۸٪ و آلفا آربوتین ۲٪ اوردینری:

سرم اسکوربیک اسید اوردینری دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می‌باشد و هرگونه لک پوستی را نابود می‌کند.

سرم ضد لک آلفا آربوتین ۲ درصد و هیالورونیک اسید اوردینری:

سرم ضد لک اوردینری به واسطه ترکیبات منحصر به فردی که دارد؛ به راحتی باعث نابودی ۱۰۰ درصدی لک های صورت می‌شود.

 

سرم نیاسینامید ۱۰ درصد+ زینک ۱ درصد اوردینری:

این سرم در گام اول باعث کنترل لک های صورت می‌شود و سپس به درمان لک ها کمک شایانی می‌کند.

 

 

کرم ترمیم کننده La Roche_ Posay مدل CICAPLAST BAUME B5:

این کرم به بهترین شکل ممکن نواحی آسیب دیده پوست در اثر لک صورت را درمان می‌کند؛ بنابراین در کوتاه ترین زمان ممکن دوباره زیبایی پوست خود را به دست می‌آورید.

 

وی اف ایکس پرو سی سی کرم سبز فارماسی:

این سی سی کرم اصلاح کننده رنگ پوست می‌باشد و خاصیت ضد قرمزی دارد. این کرم التهاب ایجاد شده در اثر لک صورت را به راحتی از بین می‌برد.

 

سرم ضد عیوب پوست گارنیر حاوی نیاسینامید:

این سرم با قدرت اثربخشی فوق العاده بالایی که دارد؛ به راحتی هرگونه عیوب صورت نظیر لک را از بین می‌برد.

کرم ترمیم کننده اون سیکالفیت پلاس:

این کرم ترمیم کننده باعث ترمیم و احیای بافت پوستی می‌شود و روند درمان لک ها را کوتاه تر می‌کند.

از بین بردن لک صورت در خانه

شما در منزل نیز می‌توانید برای درمان لک صورت اقدام کنید. بهترین راهکار برای درمان لک صورت در منزل ایجاد یک روتین پوستی مناسب مطابق با وضعیت پوستی و محصولات اورجینال می‌باشد. تحت چنین شرایطی پوست شما قادر به احیای بافت خود خواهد بود؛ بنابراین در کوتاه ترین زمان ممکن دوباره شادابی و طراوت پوست خود را به دست خواهید آورد. از بین بردن لک صورت مطابق با یک روتین پوستی در منزل بسیار راحت و آسان می‌باشد.

فقط باید از محصولات مناسب مطابق با وضعیت پوستی خود خریداری کنید. برای قرار گرفتن در مدار سلامتی پوست فقط باید نسبت به ایجاد یک روتین پوستی هرچه زودتر اقدام کنید.

برای خرید آسان و اینترنتی این محصولات برای درمان لک صورت می‌توانید فروشگاه اینترنتی الو ارس را برگزینید. این مجموعه فروش تمامی محصولات مربوط به درمان لک صورت را با تضمین قیمت و اصالت به فروش می‌رساند. شما تنها فقط چند کلیک تا زیبایی و شادابی پوست خود فاصله دارید.

دسته‌بندی: بلاگ