از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس ( 5 روش از بین بردن لکه چربی روی لباس )

آخرین بروز رسانی: 2ام آذر, 1402
از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

از بین تمام لکه‌های روی لباس، لکه‌های چربی و روغن از آزاردهنده‌ترین آن‌ها و البته یکی از متداول ترین ها هستند زیرا به راحتی در هنگام غذا خوردن بر روی لباس ایجاد می شوند. این لکه‌ها به وضوح روی لباس دیده می‌شوند و عموما نحوه ی حذف آن نیز سوال بزگی است. اما لازم است بدانید چند روش خانگی وجود دارد که با یادگرفتن ان‌ها می‌توانید از شر لکه روغن روی لباس خلاص شوید.

 

راه های از بین بردن لکه روغن روی لباس

به صورت کلی، برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید اما لازم است بدانید بهترین روش برای از بین بردن لکه چربی مانده و قدیمی شده  استفاده از انواع لکه بر لباس خارجی می باشد.

 

1- به کار بردن پودر بچه

 

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس ( 5 روش از بین بردن لکه چربی روی لباس )

 

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه لکه‌های چربی را از روی لباس پاک کنید، پودر بچه برای شما بسیار مفید خواهد بود. لکه چربی روی لباستان را با مقداری پودر بچه بمالید. اطمینان حاصل کنید که آن را به خوبی مالش داده‌اید و سپس پودر اضافی را بردارید و با یک برس بر روی آن بکشید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا لکه ها از بین بروند. سپس لباس را با شوینده مناسب بشویید.

قبل از استفاده از پودر بچه، بهتر است چربی اضافه روی لباس را با یک دستمال کاغذی بگیرید.

 

حتما بخوانید: گودی زیر چشم

 

2- از بین بردن لکه چربی با سرکه

برای از بین بردن لکه روغن روی لباس، در حالی که پارچه خشک است روغن اضافی آن را بگیرید اما توجه کنید که آن را بر روی لباس پخش نکنید. سپس مقداری سرکه روی پارچه بریزید و اجازه دهید به مدت 1 دقیقه روی پارچه بماند. سپس لباس را با یک مایع شوینده مناسب بشویید.

 

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس ( 5 روش از بین بردن لکه چربی روی لباس )

 

3- از بین بردن لکه چربی روی لباس با جوش شیرین

راهکار‌ بعدی از بین بردن لکه چربی روی لباس با استفاده از جوش شیرین است. مقداری از جوش شیرین را روی لکه روغن بریزید. مطمئن شوید که بیش از آنچه فکر می‌کنید نیاز دارید اضافه کرده‌اید! با کمک یک مسواک، جوش شیرین را روی لکه پخش کنید. مسواک زدن را ادامه دهید تا زمانی که به‌ خوبی لکه‌ها از روی پارچه کمرنگ شوند. مهم است که جوش شیرین را به خوبی روی پارچه بمالید تا همه روغن‌ها خارج شوند.

اگر لکه پاک نشد، بهترین کار این است که روند تمیز کردن جوش شیرین را تکرار کنید. مقدار بیشتری جوش شیرین روی لکه‌های چربی بریزید و جوش شیرین را با قلم مو روی پارچه بمالید.

 

4- لکه چربی روی لباس با استفاده از لکه‌بر

 

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس ( 5 روش از بین بردن لکه چربی روی لباس )

 

بیشتر روغن‌ها و چربی ها در دمای اتاق نیمه جامد یا جامد هستند، به این معنی که برای حذف آنها از روی پارچه، نیاز به آب گرم یا آب داغ دارد. این موضوع به جنس پارچه نیز بستگی دارد. الیاف مصنوعی مانند پلی استر چربی و روغن را به خود جذب می کنند و از بین بردن آنها بسیار سخت است. بنابراین در هنگام خرید لباس هایتان از این پس بیشتر به این نکته توجه نمایید.

برای از بین بردن لکه روغن از روی لباس بهتر است هرچه سریعتر اقدام کنید زیرا پس از خشک شدن یا سفت شدن، از بین بردن آن لکه روغنی آزاردهنده بسیار سخت‌تر خواهد بود.

مایع لکه بر را روی لکه بمالید و بگذارید خیس بخورد، به آرامی با انگشتان دست، یک مسواک تمیز و نرم و یا یک پارچه لکه بر را بروی لکه چربی بمالید. اجازه دهید مایع لکه بر، حدود پنج دقیقه خیس بخورد، سپس با آب گرم بشویید. اگر می خواهید در این مرحله از لباسشویی استفاده کنید توجه کنید که لکه به طور کامل برطرف شده باشد. در صورتی که با معنی کلمات روی ماشین لباسشویی سامسونگ نیستید می توانید مقالات دیگر ما را مطالعه بفرمایید.

محصولات پاک‌کننده مختلفی در بازار هستند سعی کنید یک محصول باکیفیت بخرید تا با استفاده از آن الیاف لباس شما همچنان خوب بماند و از بین نرود. پیشنهاد ما استفاده از قرص لباسشویی می‌باشد.

 

 4 ) از بین بردن لکه روغن با نمک

یکی از راه های از بین بردن لکه روغن با نمک می باشد. نمک می تواند لکه های چربی را به خود جذب و از روی لباس آن را جدا کند. در این روش می توانید از الکل هم کمک بگیرید برای اینکار یک واحد نمک را به 4 واحد الکل مخلوط کنید و بر روی لباس جایی که لکه ایجاد شده است بمالید.

 

خرید پوشک بزرگسال جان پد اصل در فروشگاه الوارس

 

از بین بردن لکه چربی قدیمی روی لباس

 

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس ( 5 روش از بین بردن لکه چربی روی لباس )

 

از بین بردن لکه روغن روی لباس روی لباس، بسیار دشوارتر از لکه های تازه ایجاد شده است، اما چند ترفند وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. ابتدا، باید سعی کنید با استفاده از آب داغ لکه روغن را به حالت مایع برگردانید. سپس با استفاده از چند بار مسواک زدن یا مالیدن جوش شیرین بر روی لباس ابتدا لکه را خیس کنید، با مایع ظرفشویی بشویید و خشک کنید. اگر لکه چربی بر روی لباس کودک ایجاد شده است بهتر است از پودر صابون ماشین لباسشویی استفاده نمایید.

نکته جانبی : هرگز لباس آغشته به روغن را در خشک کن قرار ندهید. حرارت زیاد باعث می‌شود روغن گیر کند و پاک کردن لکه را تقریباً غیرممکن می‌کند.

 

سخن پایانی

در این مطلب در مورد از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس صحبت شد. اگر پس از خشک شدن هنوز لکه‌های روغن در پارچه باقی مانده است، مراحل بالا را تکرار کنید. برای این لکه‌های خاص، در برخی از موارد، شاید مجبور باشید چند بار یک روند را تکرار کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

 

برای خرید و استعلام قیمت پوشک مولفیکس با بهترین قیمت می توانید به فروشگاه مراجعه نمایید.

 

دسته‌بندی: بلاگ