علت ارور ماشین لباسشویی سامسونگ ( بررسی انواع ارور ها + راه های رفع )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
علت ارور ماشین لباسشویی سامسونگ ( بررسی انواع ارور ها + راه های رفع )

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با ارور ماشین لباسشویی مواجه شده باشید و معنی آن را ندانید ما سعی بر این داریم در این مقاله به معنی ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازیم علاوه بر خواندن این مقاله، می‌توانید از دفترچه راهنمای لباسشویی کمک بگیرید.

 

انواع ارور لباسشویی سامسونگ

کدهای خطا در صفحه نمایش ماشین لباسشویی سامسونگ نشان‌دهنده مشکلات این دستگاه هستند. برای تشخیص مشکلات با توجه به موارد ذکر شده، در این مطلب لیستی از ارورهای رایج در ماشین لباسشویی سامسونگ ارائه شده است اگر با معنی کلمات روی ماشین لباسشویی سامسونگ آشنا نیستید پیشنهاد میکنم آن مقاله را نیز مطالعه کنید.

۱. ارور 1C

این ارور لباسشویی سامسونگ نشان‌دهنده مشکل تامین آب لباسشویی است در صورتی که مشکل پارگی و یا گرفتگی شلنگ وجود ندارد باید سنسور سطح آب ماشین لباسشویی سامسونگ را بررسی و نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

 

علت ارور ماشین لباسشویی سامسونگ ( بررسی انواع ارور ها + راه های رفع )

۲. ارور TC2

این ارور به دلیل خرابی نمایشگر سنسور دما در ماشین لباسشویی سامسونگ بروز می‌دهد و باید در هوای خشک بررسی شود. برای رفع ارور TC2 در لباسشویی سامسونگ باید ابتدا آن را خاموش کنید بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

۳. ارور DC

این ارور به دلیل باز بودن درب ماشین لباسشویی سامسونگ رخ می‌دهد. با رفع آن ابتدا درب لباسشویی را ببندید و دوباره دکمه استارت را بزنید تا شروع به کار کند.

 

۴. ارور DC1

این ارور لباسشویی سامسونگ نشان‌دهنده مشکل در سوئیچ درب ماشین لباسشویی سامسونگ است. برای رفع مشکل باید ابتدا آن را خاموش کنید بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

۵. ارور lc در ماشین لباسشویی سامسونگ

این ارور به دلیل نشت آب از ماشین لباسشویی سامسونگ رخ می‌دهد. ایتدا دستگاه را خاموش نمایید و قسمتی که آب نشتی می‌کند را پیدا کنید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید، پس از رفع نشتی لباسشویی را خاموش کنید بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید. این ارور در ماشین لباسشویی بوش هم رخ می دهد برای آشنایی با انواع ارور لباسشویی بوش مقالات دیگر را بخوانید.

 

برای خرید قرص ماشین لباسشویی از بهترین برندها به فروشگاه الو ارس مراجعه کنید.

 

۶. ارور FC

این ارور لباسشویی سامسونگ نشان‌دهنده مشکل در موتور فن ماشین لباسشویی سامسونگ است. برای رفع این مشکل ابتدا دستگاه را خاموش کنید بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

۷. ارور 4e ماشین لباسشویی سامسونگ

علت ارور ماشین لباسشویی سامسونگ ( بررسی انواع ارور ها + راه های رفع )

این ارور نشان‌دهنده مشکل در خط تامین آب ماشین لباسشویی سامسونگ است و علل آن می‌تواند شامل بسته بودن شیرهای آب، یخ زدگی شیرهای آب، کمبود فشار آب در خانه، اتصال نادرست شیرهای آب سرد و گرم، گرفتگی شلنگ‌های آب و گرفتگی فیلتر توری ماشین لباسشویی سامسونگ باشد. برای رفع ارور اینموارد را بررسی نمایید سپس بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

۸. ارور 4c در ماشین لباسشویی سامسونگ

این ارور لباسشویی سامسونگ به دلیل دمای بالای آب و متوقف شدن چرخه شستشو برای حفاظت از لباس‌ها رخ می‌دهد. برای برطرف کردن ارور 4C2 لباسشویی سامسونگ باید از اتصال درست شیر آب سرد و گرم اطمینان حاصل فرمایید. سپس آن را خاموش کنید و بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

۹. ارور 5C

این ارور نشان‌دهنده خرابی سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ است. که امکان دارد به دلیل گرفتگی شلنگ تخلیه آب و یا یخ زدگی آن این مشکل رخ داده باشد.

 

۱۰. ارور HC

این ارور به دلیل خرابی هیتر لباسشویی سامسونگ رخ می‌دهد. برای برطر ف کردن این مشکل لباسشویی را خاموش کنید و با تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

 

۱۱. ارور HC2

این ارور به دلیل مشکل در هیتر خشک‌کن ماشین لباسشویی سامسونگ است. برای رفع ارور لباسشویی سامسونگ دستگاه را خاموش کنید بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

برای خرید قرص ماشین ظرفشویی با بهترین قیمت به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

۱۲. ارور Ub

این ارور به دلیل نقص در روند چرخش دستگاه ایجاد می‌شود. ممکن است ماشین لباسشویی سامسونگ تراز نباشد یا لباس های داخل آن متعادل نباشند که این امر باعث ایجاد صدا و لرزش می‌شود. توجه داشته باشید که هرگز ماشین لباسشویی سامسونگ را روی فرش و سطوح نرم قرار ندهید. به شکلی که هر چهار پایه آن با سطح زمین در تماس باشند.

 

 

13.ارورهای 8C2,8C1,8C

علت اصلی این کدهای ارور در ماشین لباسشویی سامسونگ، مشکل سنسور MEMS است. جهت رفع این ارور ها باید آن را خاموش کنید و بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

14.ارور OC

علت ارور ماشین لباسشویی سامسونگ ( بررسی انواع ارور ها + راه های رفع )

علت احتمالی کد ارور OC در ماشین لباسشویی سامسونگ این است که آب در داخل ماشین سرریز و جمع شده باشد. در صورت مشاهده ارور OC در ماشین لباسشویی، شیر آب را ببندید و با مرکز پشتیبانی پس از فروش ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید تا دستگاه را تعمیر کنند.

 

15.ارور 3C

مشکل موتور ماشین لباسشویی سامسونگ دلیل نمایش این ارور است. برای رفع ارور 3C دستگاه را خاموش کنید و بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

16.ارور AC6

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ ارور AC6 را نمایش دهد، مشکل برد الکترونیکی دستگاه یا ارتباط PBA است. برای رفع مشکل ابتدا لباسشویی را خاموش کنید و بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

17.ارور DDC

دلیل نشان داده شدن ارور DDC در ماشین لباسشویی سامسونگ، باز بودن درب جلویی ماشین لباسشویی است. ابتدا درب لباسشویی را ببندید و دکمه استارت را بزنید تا دوباره فرایند شستشو را شروع کند.

 

18.ارور dc3 لباسشویی سامسونگ

مشکل در درب جلویی ماشین لباسشویی سامسونگ منشا ارور DC3 است. برای برطرف کردن ارور dc3 لباسشویی سامسونگ ابتدا آن را خاموش کنید و بعد از گذشت 2،3 دقیقه مجددا آن را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.

 

19.ارور UC

خطای ارور UC در ماشین لباسشویی سامسونگ نشان می‌دهد که برد کنترل الکترونیکی خراب است، و احتمالاً به دلیل تشخیص ولتاژ پایین رخ داده است. برای رفع ارور UC ابتدا برق لباسشویی را بررسی نمایید اگر همچنان ارور میداد با تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

 

برای مشاهده کامل محصولات بوگیر توالت فرنگی اینجا کلیک کنید.

 

20. ارور e2 لباسشویی سامسونگ

نمایش کد ارور e2 ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل گیر کردن کلید روی برد کنترل می‌باشد. برای برطرف کردن این مشکل سعی بر آزاد سازی آن کلید نمایید اگر نتوانستید باید نسبت به تعویض برد اقدام نمایید.

 

21.ارور lE

اگر درب ماشین لباسشویی سامسونگ ارور lE را نشان دهد، احتمالاً سنسور سطح آب ماشین خراب است. برای رفع این مشکل ابتدا برق دستگاه را قطع نمایید و سپس اتصال سیم های بین سنسور و برد کنترل اصلی را بررسی کنید.

علت ارور ماشین لباسشویی سامسونگ ( بررسی انواع ارور ها + راه های رفع )

22.ارور nF

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ ارور nF را نشان دهد، مشکل پر شدن آب در ماشین وجود دارد. اگر 40 دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا ماشین لباسشویی سامسونگ با آب پر شود یا سطح آب بعد از شش دقیقه تغییر نکند، کد ارور nF نشان داده می‌شود. برای رفع این ارور تما باید با تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید.

 

23.ارور LO یا FL

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما شماره ارور LO یا FL را نشان دهد، قفل درب خراب است. در صورتی که پس از چرخه شستشو قفل درب هنوز هم باز نشود پس از هفت بار تلاش، ماشین لباسشویی سامسونگ خطای LO یا FL را نشان می‌دهد. برای برطرف کردن این مشکل با تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

 

24.ارور dc

دلیل کد ارور dc در ماشین لباسشویی سامسونگ، حجم یا وزن نامتعادل لباس‌های داخل دستگاه است. همچنین، احتمال دارد درب ماشین به طور نامناسب بسته شده باشد یا لباس‌ها در طول آخرین چرخش نامتعادل شده باشند و یا امکان دارد لباسی لای درب لباسشویی گیر کرده باشد. برای رفع این مشکل موارد ذکر شده را مجددا بررسی نمایید.

 

25.ارور ds

اگر درب ماشین لباسشویی سامسونگ قفل نباشد، کد ارور ds نشان می‌دهد که قفل درب شکسته است و درب ماشین لباسشویی باز است. برای برطرف کردن این مشکل با تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

 

26.ارور OE

کد ارور OE در ماشین لباسشویی سامسونگ نشان می‌دهد که سطح آب یا بسیار بالا است یا بسیار پایین است. این مشکل ممکن است به دلیل دریچه‌های ورودی آب ماشین لباسشویی سامسونگ باشد که نمی‌توانند به درستی جریان آب را قطع کنند. برای برطرف کردن این مشکل با تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

 

27.ارور nF1

علت ارور nF1 در ماشین لباسشویی سامسونگ، اتصال اشتباه لوله‌های آب سرد و گرم است. برای رفع این مشکل دستگاه را خاموش کنید اتصال لوله های آب را بررسی کنید و آن ها را به درستی وصل نمایید سپس مجددا آن را روشن کنید.

 

28.ارور tE

ماشین لباسشویی سامسونگ کد ارور tE را زمانی که دمای آب خیلی بالا یا خیلی پایین است نشان می‌دهد. برای رفع این ارور باید دمای آب را بررسی کنید اگر دمای آن خیلی بالاست باید سنسور دما لباسشویی را تعویض کنید.

 

29. ارور LE

ارور LE در ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل کاهش فشار آب در طول چرخش اتفاق می‌افتد. نشتی در وان دستگاه لباسشویی یا نصب نادرست خط تخلیه ممکن است باعث کاهش سطح آب شود و در نتیجه آب از دستگاه خارج می‌شود.

جهت خرید مایع لباسشویی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

30. ارور E3 ماشین لباسشویی سامسونگ

علت ارور ماشین لباسشویی سامسونگ ( بررسی انواع ارور ها + راه های رفع )

علت ارور e3 لباسشویی سامسونگ به دلیل عدم دریافت سیگنال از سنسور سرعت سنج موتور اتفاق می‌افتد. برای رفع ارور E3 ابتدا برق دستگاه را قطع کنید و اتصالات سیم های روی موتور و برد الکترونیکی را بررسی نمایید.

 

31. ارور Hr

دلیل بروز ارور Hr در ماشین لباسشویی سامسونگ عیب دار بودن رله هیتر است.

 

32. ارور E2

دلیل ارور E2 در ماشین لباسشویی سامسونگ، خرابی برد کنترل داخلی دستگاه لباسشویی است. برای رفع این خطا باید دستگاه را ریست کنید. باید برق دستگاه را به مدت 5 دقیقه قطع کنید و مجددا به برق وصل کنید.

 

33. ارور SF

ارور SF در ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است به دلیل مشکل در PCB اصلی رخ داده باشد. برای رفع این خطا باید دستگاه را ریست کنید. باید برق دستگاه را به مدت 5 دقیقه قطع کنید و مجددا به برق وصل کنید.

 

34. ارور nd

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ کد ارور nd نشان دهد، به این معنی است که ظرفیت آب دستگاه تخلیه نشده است. برای برطرف کردن این مشکل باید فیلتر تخلیه و شیلنگ تخلیه آن را بررسی نمایید. به دلیل اینکه امکان گرفتگی آن ها وجود دارد.

 

جهت خرید جرم گیر ماشین لباسشویی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

35. ارور ماشین لباسشویی سامسونگ sud

ارور Sud (F70) در ماشین لباسشویی سامسونگ نشانگر وجود مقدار قابل توجهی کف در دستگاه است. استفاده مکرر از یک شوینده‌ با راندمان بالا ممکن است باعث ایجاد کف زیادی شود. برای اینکه این مشکل رخ ندهد باید شوینده لباسشویی خود را تغییر دهید. جهت خرید پودر صابون لباسشویی و مشاهده لیست محصولات کلیک کنید.

 

36.ارور AE

ارور AE در ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل عدم ارتباط صحیح بین PCB اصلی و PCB فرعی در کنترل پنل است. برای برطرف کردن این مشکل باید اتصالات سیم های بین برد PCB را در پنل کنترل بررسی نمایید.

 

علت ارور دادن ماشین لباسشویی سامسونگ:

 

خطاهای عملکرد الکترونیکی: ماشین لباسشویی‌ها دارای سیستم کنترل هستند که ممکن است به علت خرابی‌ نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری، ارورهای مختلفی را نشان دهند.

مشکلات در سیستم آب‌رسانی: ممکن است ارتباط بین ماشین و سیستم آب‌رسانی اختلال پیدا کند که باعث ایجاد ارورهایی همچون ارور در زمینه آب‌گیری یا زه‌کشی شود.

مشکلات مکانیکی یا حسگرها: خرابی در بخش‌های مکانیکی ماشین مانند موتورها، دستگاه‌های چرخشی یا حسگرهای مختلف می‌توانند ارورهای مرتبط با حرکت و قرارگیری لباس‌ها را ایجاد کنند.

مشکلات در درب و قفل: اگر درب ماشین به درستی بسته نشود یا قفل‌بندی صحیحی نداشته باشد، ارورهایی مرتبط با درب ممکن است ظاهر شود.

مشکلات در دوره‌های شستشو: اگر مواد غیرمجاز یا لازمه‌های دیگر در داخل ماشین گیر کنند و دوره شستشو را مختل کنند، ارورها نمایان خواهند شد.

مشکلات برقراری اتصال: اتصال نامناسب به منابع برق یا اختلالات در تامین برق می‌تواند ارورهای الکترونیکی را تولید کند.

مشکلات در پمپ تخلیه: اگر پمپ تخلیه آب به درستی کار نکند، ممکن است زمان تخلیه آب از ماشین اختلال ایجاد شود و ارورهای مربوطه ظاهر شود.

 

کلام پایانی

ما لیستی از ارور لباسشویی سامسونگ را در این مقاله برای شما آماده کردیم. در صورتی که به دفترچه راهنمای مالک دسترسی ندارید این فهرست در یافتن معنی ارورهای مختلف به شما کمک کند. توصیه ما به شما این است که در صورتی که مشکل لباسشویی سامسونگ شما مهم و پیچیده است، حتما با مرکز پشتیبانی پس از فروش ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید. برای رفع ارور های ماشین لباسشویی ال جی می‌توانید مقالات دیگر را بخوانید.

 

دسته‌بندی: بلاگ