ارور لباسشویی بوش ( بررسی انواع ارور ماشین لباسشویی بوش + راه حل رفع آن )

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
ارور لباسشویی بوش ( بررسی انواع ارور ماشین لباسشویی بوش + راه حل رفع آن )

ماشین لباسشویی‌های قدیمی، چیزی به اسم ارور یا حتی صفحه نمایش برای نشان دادن مشکل نداشتند. این ماشین لباسشویی ها خیلی ساده بودند و مشکلات آنها 100 درصد ناشی از مشکلات فنی و تجهیزات و قطعات آنها بود. برای رفع آنها می‌بایست حتما به تکنسین و تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه می‌شد. اما ماشین لباسشویی‌های امروزی مانند ماشین لباسشویی بوش، کاملا متفاوت از گذشته و مدل های قدیمی هستند. ارور لباسشویی بوش می‌تواند به ما نشان دهد که مشکلی در ماشین لباسشویی پدید آمده و باید زودتر برطرف شود.

ارورهای مختلفی در ماشین لباسشویی مدل بوش رخ می‌دهد که هر کدام معنا و مفهوم خاصی دارند و باید برای رفع آنها حتما اقدامات لازم انجام شود. اگر بدانید که هر ارور ناشی از چه مشکلی است و آن را به خوبی بشناسید، می‌بینید که هر مشکلی هم نیاز به حضور تعمیرکار ندارد و خودتان می توانید ارور را برطرف کنید.

علت ارور ماشین لباسشویی بوش

  • ارور لباسشویی بوش f23

ارور لباسشویی بوش f23 یکی از ارورهای معروف در لباسشویی‌های بوش می‌باشد که می‌تواند به سادگی آن را برطرف کرد.

این ارور نشان میدهد که آب نشت کرده و به کف دستگاه وارد شده است. این مشکل می‌تواند آبریزی داخلی به دلیل خراب بودن لاستیک، خرطومی، دیگ و … باشد. حتی در صورتی که لوله ورودی آب به ماشین لباسشویی بترکد این ارور نشان داده می‌شود.

در صورتی که آبریزی مربوط به خارج از ماشین لباسشویی است، کافیست ماشین را از برق جدا کرده و خم کنید تا آب خارج شود. اما در صورتی که آب ریزی داخلی است نباید این کار را انجام دهید و باید فورا تعمیرکار را خبر کنید. این ارور در ماشین لباسشویی سامسونگ هم رخ می‌دهد برای آشنایی با انواع ارور لباسشویی سامسونگ مقالات دیگر را بخوانید.

  • ارور لباسشویی بوش f21

 

ارور لباسشویی بوش ( بررسی انواع ارور ماشین لباسشویی بوش + راه حل رفع آن )

 

ارور لباسشویی بوش f21 از ارورهای غیر متداول در ماشین لباسشویی بوش بوده و خیلی کم رخ می‌دهد. اگر با این ارور مواجه شدید باید دستگاه را از پریز برق جدا کنید و در اولین فرصت با نمایندگی و تعمیرکار مجاز تماس بگیرید تا مشکل شما را رفع کند. ارور لباسشویی بوش با این شماره می‌تواند ناشی از خرابی در موتور دستگاه باشد. هر گونه مشکل در موتور پیش بیاید، نمی توانید شخصا اقدام کنید. باید تعمیرکار حرفه ای این مشکل را رفع کند.

  • ارور 0 لباسشویی بوش

لباسشویی های بوش دارای یک برنامه داخلی مانند سیستم عامل هستند که در صورت وجود خطا در نصب آن و یا آپدیت نبودن آن، ارور می دهند. ارور 0 لباسشویی بوش دقیقا به همین معنا و مفهوم می باشد. در سری های مختلف لباسشویی بوش، این ارور ممکن است رخ دهد و برای رفع آن باید تکنسین متخصص این کار را انجام دهد. این ارور ممکن است در اثر شوک های برقی به هنگام برق رفتن یا هر شوک الکتریکی دیگر رخ دهد.

 

  • ارور e18 ماشین لباسشویی بوش

 

ارور لباسشویی بوش ( بررسی انواع ارور ماشین لباسشویی بوش + راه حل رفع آن )

 

ارور e18 ماشین لباسشویی بوش ممکن است گاهی وقت ها روی صفحه ال ای دی این ماشین ظاهر شود. این ارور به معنای آن است که آب دستگاه تخلیه نشده است. هنوز لباس ها در آب مانده اند و خشک نشده اند. زیرا آب از دستگاه تخلیه نشده یا به خوبی این کار صورت نگرفته است. این ارور در هنگام ماندن آب در دستگاه ظاهر می شود و برای رفع آن باید اقدامات لازم را انجام دهید.

در ابتدا باید تمامی مسیرهای خروجی زیر سینک ظرفشویی و ورودی و خروجی های فاضلاب را کنترل و بررسی کنید تا گرفتگی نداشته باشند. در صورت گرفتگی این مسیرها، مطمئن باشید آب در دستگاه می ماند و تخلیه نمی شود.

اقدام بعدی شما این است که فیلتر لباسشویی را تمیز کنید تا راه خروج آب دوباره باز شود و در صورتی که فیلتر مورد نظر مسدود شده است، مشکل برطرف شود. برای پیش گیری از گرفتگی فیلتر نیز می‌توانید از جرم گیر ماشین لباسشویی استفاده نمایید تا مجددا این اتفاق پیش نیاید.

اگر تمامی این اقدامات را انجام دادید و هنوز مشکل پابرجاست، به احتمال بسیار زیاد ایراد در پمپ تخلیه و شریان های داخلی لباسشویی بوش است. باید به تعمیر کار حرفه ای و نمایندگی مجاز اطلاع دهید تا آنها این مشکل را برطرف کنند.

 

 

  • ارور e23 ماشین لباسشویی بوش

ارور e23 ماشین لباسشویی بوش یا همان ارور f23 در ماشین های لباسشویی بوش امکان داد که رخ دهد. در مورد این ارور همین ابتدا باید گفت که بهتر است تعمیرکار حرفه ای به ماشین شما نگاهی بیندازد. نباید خودتان وارد عمل شوید. این ارور در صورت بروز مشکل در یکی از موارد زیر رخ می دهد:

  1. پارگی در شلنگ خروجی یا ورودی آب به ماشین لباسشویی
  2. جرم گرفتگی دستگاه
  3. خراب شدن برد دستگاه لباسشویی

خراب شدن و ایجاد مشکل در جا پودری که عموما به دلیل استفاده از پودر صابون لباسشویی یا پودر لباسشویی نامناسب می‌باشد یعنی از عمده دلایل این ارور است.

یکی از دلایلی که معمولا در لباسشویی بوش می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود، پارگی شلنگ های ورودی و خروجی آب است. این شلنگ ها می توانند در اثر گردش اجسام تیز که در جیب لباس ها جا مانده است، پاره شوند و ارور e23 نمایش داده شود.

اگر بروز خطا و ارور e23 ماشین لباسشویی بوش به داخل ماشین لباسشویی مربوط نمی شود، می توانید دستگاه را از برق خارج کنید و مشکل شلنگ های ورودی و بیرونی دستگاه را برطرف کرده و مجددا دستگاه را راه اندازی کنید. اما در صورتی که دستگاه شما در اثر مشکلات داخلی دستگاه دچار این ارور شده است، باید تعمیرکار مجاز آن را ویزیت کند.

 

  • ارور e35 لباسشویی بوش

ارور e35 لباسشویی بوش معمولا مربوط به خرابی در درب ماشین لباسشویی است. در برخی از مدل های بوش، این کد خطا مربوط به خرابی زبانه قفل درب دستگاه، میکروسوئیچ یا خرابی لاستیک دور درب و لولا می باشد. اگر جسم خارجی بین درب دستگاه و لاستیک در گیر کند، این ارور نمایش داده می‌شود. اگر هم خرابی در برد الکترونیکی دستگاه و سیم پیچی ها و اتصالات رخ دهد، این ارور می‌تواند رخ دهد.

 

ارور لباسشویی بوش سری 8

 

ارور لباسشویی بوش ( بررسی انواع ارور ماشین لباسشویی بوش + راه حل رفع آن )

 

ارور لباسشویی بوش، انواع مختلفی دارد که هر کدام به دلیل مشکلات خاصی بروز می‌کنند. ارور لباسشویی بوش سری 8 مانند سایر سری‌ها و مدل‌های این برند، باید شناخته شوند و اقدام به موقع برای رفع آنها صورت بگیرد. برخی از این ارورها شامل موارد زیر هستند:

  • ارور e23 یا همان ارور لباسشویی f23
  • ارور لباسشویی f21
  • ارور 0 لباسشویی بوش
  • ارور e18
  • ارور e23
  • ارور e35

و ارورهای مختلف دیگر که بررسی هر کدام نیاز به وقت بسیار زیادی دارد. اما در اینجا به برخی از مهم ترین این ارورها می پردازیم و کاری که به هنگام دیدن آنها باید انجام دهید را به طور دقیق، بررسی خواهیم کرد.

برخی از این ارورها به سادگی قابل رفع شدن هستند که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

ارور e16 یا f16 به معنای باز بودن درب ماشین لباسشویی است. همچنین، ارور e17 یا f17 به معنای مشکل در سیستم آبرسانی لباسشویی است. ارورهای e18 یا f18 و e19 یا f19 به ترتیب به معنای عدم خالی شدن آب در زمان تعیین شده و معیوب شدن المنت های لباسشویی می باشد.

ارورهای دیگری نیز وجود دارد که هر کدام معنای مختلفی دارند. برای مثال، ارورهای e و f با شماره 25، 26، 27، 28 و 29 به ترتیب به معنای، معیوب شدن سیستم آکوا استاپ، خراب شدن سنسور فشار آنالوگ، خراب شدن سنسور فشار، معیوب شدن سنسور فلو، وجود مشکل در ورودی سیستم آب هستند.

 

کلام آخر

در آخر باید این نکته را متذکر شد که در صورت بروز کد خطا و ارورهای مختلف، باید به کاتالوگ دستگاه مراجعه کنید و اگر نتوانستید متوجه شوید مشکل از کجاست، حتما با تعمیرکار حرفه ای و مجاز تماس بگیرید.

 

دسته‌بندی: بلاگ