ار اف چیست و مناسب چه کسانی است؟ ( مزایا + عوارض rf پوست )

آخرین بروز رسانی: 6ام اردیبهشت, 1403
ار اف چیست و مناسب چه کسانی است؟ ( مزایا + عوارض rf پوست )

روش Rf یکی از روش‌های غیر تهاجمی جهت بهبود پوست صورت است. امّا چه تاثیراتی بر پوست می‌گذارد و چگونه باعث بهبود و جوانسازی آن خواهد شد؟ اگر می‌خواهید بدانید rf چیست و چه مزایا و معایبی دارد، با ما همراه شوید.

 

ار اف چیست؟

Rf مخفف Radiofrequency به معنای فرکانس رادیویی است. اما این فرکانس رادیویی چه تاثیری می‌تواند بر پوست ما بگذارد. در واقع استفاده از Rf جهت سفت کردن پوست است. این روش حالتی غیر تهاجمی دارد و برخی پزشکان تجهیزات آن داشته و در مطب خود درمان را انجام می‌دهند. پزشک با استفاده از دستگاه، امواج رادیویی ایجاد می‌کند. علاوه بر لیفتینگ بر لاغری سطحی، جوان سازی، حذف موهای زائد و درمان زخم نیز تاثیر می‌گذارد. Rf دو نوع دارد: ار اف ترماژ، ار اف فرکشنال.
با گذشت زمان، علائم پیری پوست نمایان می‌گردد. شل شدن پوست کاملا طبیعی است چرا که فرآیند از دست دادن پروتئین‌هایی به نام کلاژن و الاستین در بدن آغاز شده است. وظیفه این دو پروتئین، سفت کردن پوست شما خواهد بود و عدم وجود آن‌ها به صورت چین و چروک و افتادگی بر ناحیه دست، گردن و صورت ظاهر می‌شود.
درمان‌های ضد پیری متعددی جهت جوان سازی پوست وجود دارد. هر کدام از آن‌ها ویژگی و معایب خود را دارند. برخی نیز مانند جراحی پلاستیک هزینه زیادی را در برگرفته و بهبودی پس از عمل زمان زیادی خواهد بود. اگر نمی‌خواهید زیر تیغ جراحی بروید، روش Rf مناسب شما خواهد بود. در ادامه به سوالاتی مانند آر اف پوست چیست؟ آر اف صورت چیست؟ چه ویژگی‌ها و خطراتی را به همراه دارد، خواهیم پرداخت.

 

نحوه عملکرد ار اف پوست

برای بررسی پاسخ rf چیست باید به نحوه عملکرد آن اشاره کنیم. همانطور که اشاره کردیم پزشک از طریق دستگاه، امواج رادیویی ایجاد می‌کند؛ این فرکانس‌ها از روی پوست شما عبور خواهند کرد. امواج با تولید گرما، پوست شما را نسبت به تولید کلاژن و الاستین بیشتر، تحریک می‌کنند. همچنین، باعث افزایش چرخش سلولی خواهد شد که نتیجه آن باعث می‌گردد تا پوست به تدریج سفت‌تر و ضخیم‌تر شود.

 ار اف چیست

 

تاثیرات rf چیست؟

در برخی بیماران تغییرات بلافاصله مشهود می‌گردد. مهم‌ترین نتیجه سفت شدن پوست و بهبود و ترمیم زخم‌ها خواهد بود. پوست حتی ممکن است تا شش ماه پس از درمان با امواج خود را سفت‌تر نماید و حالت خود را به بهترین شکل حفظ کند. برای نتیجه گیری بیشتر، بهتر است پاکسازی در خانه را با نظر و مشورت پزشک انجام دهید.  گام به گام پاکسازی پوست  را در مقالات دیگر الو ارس توضیح داده ایم.

 

برای سفید کردن دندان روش های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقالات دیگر ما را مطالعه کنید.

 

بهبود پس از درمان Rf چقدر زمان خواهد برد؟

از آنجا که این روش غیر تهاجمی است، زمان زیادی نخواهد برد و همان طور که اشاره کردیم در برخی افراد نتایج بلافاصله ظاهر می‌شود. در این حالت، فرد پس از درمان می‌تواند به فعالیت‌های عادی و روزانه خود بازگردد. در 24 ساعت اول، ممکن است کمی قرمزی یا سوزش وجود داشته باشد؛ این علائم پس از این مدت ناپدید می‌شوند. در مواردی نادر، بیماران درد یا تاول ناشی از درمان را گزارش کرده اند.

 

روش های پرپشت شدن ابرو چیست؟ در مقالات دیگر میتوانید اطلاعات بیشتر در رابطه با آن این موضوع کسب کنید.

 

هزینه ار اف پوست چه میزان است؟

پس از آنکه در رابطه با ار اف پوست توضیح داده شد متوجه شدیم که ار اف پوست چیست، میزان هزینه آن مطرح می‌گردد. میزان هزینه به چند عامل وابسته است:

  • ناحیه‌ای که قصد درمان آن را دارید؛ هر آنچه اندازه ناحیه بیشتر باشد ممکن است هزینه آن افزایش یابد
  • تعداد جلساتی که پزشک برای شما مشخص خواهد کرد در هزینه می‌تواند تغییراتی ایجاد نماید
    پس از درمان نیز باید یک رژیم مراقبت از پوست را در پیش گیرید
  • هزینه خرید کرم‌های ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبت پوست را باید به عنوان هزینه‌های پس از درمان در نظر داشته باشید. می توانید برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب خارجی به مقالات دیگر ما مراجعه نمایید.

 

بی بی کرم چیست؟ برای آشنایی با آن در این مقاله همراه ما باشید.

 

ار اف مناسب چه کسانی است؟

متخصص پوست و جراحی زیبایی، استفانی کاپل گفته است در حال حاضر Rf در میان تمام سنین محبوب است؛ فرکانس رادیویی برای سنین مختلف می‌تواند مزایای متفاوتی داشته باشد. برای افرادی که میان ۲۰ تا ۳۰ سال هستند، این روش بیشتر جهت درمان زخم آکنه و بافت پوست استفاده می‌شود. در حالی که لیفیتنگ در میان افراد بالای ۳۰ سال و مسن‌تر‌ها محبوب است. برخی نیز برای بهبود با ترمیم نتایج جراحی‌های صورت از آن استفاده می‌نمایند.
ار اف بر روی تمام رنگ‌های پوست قابل استفاده است بدون آنکه خطر هیپرهپیگامانتاسیون ( hyperpigmentation ) و هیپوپیگمانتاسیون (hypopigmentation) را داشته باشد. این یکی از ویژگی‌های نادر روش ار اف است که آن را نسبت به لیزر متمایز می‌کند.

ار اف صورت چیست

 

مزایای ار اف چیست؟

تا به اینجا به ویژگی‌ها و نحوه عملکرد این روش اشاره کردیم، اجازه دهید تا مزایای مختلف آن را بشناسیم:

    – مبارزه با آفتاب سوختگی
قرار گرفتن در معرض اشعه یو وی، باعث شکستن رشته‌های کلاژن پوست می‌شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ در میان گروه کوچکی از افراد با علائم خفیف تا متوسط که پوستشان توسط آفتاب آسیب دیده بود، نشان داد چگونه Rf منجر به بهبودی بالینی قابل توجهی گردیده است.

    – کانتورینگ بدن
در ابتدا اشاره کردیم که چگونه امواج رادیویی بر تولید کلاژن تاثیر می‌گذارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ نشان داد، ۲۴ نفر از ۲۵ نفری که تحت درمان (بین ۵ تا ۸ جلسه) قرار گرفته بودند، پوستشان بهبود یافته است. بیست و سه نفر از نتیجه به‌دست آمده، راضی بودند.

    – چین و چروک صورت
برطرف نمودن چروک‌های دور چشم به خصوص در افراد مسن، محبوبیت دارد. در سال ۲۰۱۸ تاثیر روش Rf بر چین و چروک‌های فردی ۷۰ ساله بررسی شد. نتایج به‌دست آمده از سه درمان در طول ۶هفته، باعث کاهش قابل توجهی از چروک‌ها شده بود. برای اینکه قبل از بروز چین چروک اطراف چشم بتوانید پیشگیری کنید از کرم دور چشم استفاده نمایید برای آشنایی با بهترین کرم دور چشم مقالات دیگر را بخوانید.

    – آیا انجام Rf درد خواهد داشت؟
نسبت به جلسات لیزر معمولی یا میکرونیدلینگ، به دلیل آنکه Rf در عمق پوست شما نفوذ می‌کند، دردناک‌تر خواهد بود. البته این حالت وابسته به نوع پوست شما خواهد بود. همچنین، متخصصان به صورت موضعی ناحیه تحت درمان را بی حس خواهند کرد. در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت و صحبت کرده و عوامل و داروهایی که برای شما آلرژی زا هستند، مطرح نمایید.

 

عوارض آر اف چیست؟

این روش باید به درستی و توسط افراد متخصص صورت گیرد. سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی، ایمن و موثر است و این روش توسط اف دی‌ای تایید گردیده است.
شایع‌ترین عوارض دیده شده عبارتند از:

  • تورم موقت
  • سرخی
  • مور مور شدن

افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر به این عوارض دچار خواهند شد.

 

 

برای خرید قرص فینیش کوانتوم مکس ۸۵ عددی می توانید به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

 

دسته‌بندی: بلاگ