آرایش اسموکی چیست؟ مراحل آموزش آرایش اسموکی دخترانه

آخرین بروز رسانی: 5ام اردیبهشت, 1403
آرایش اسموکی چیست؟ مراحل آموزش آرایش اسموکی دخترانه

با توجه به فرم صورت، در سبک های مختلف برای بانوان میکاپ انجام می شود. آرایش اسموکی از زیباترین میکاپ ها محسوب می شود که امروزه انتخاب اکثر دختران و عروس های جوان است.

در این آرایش، روی میکاپ چشم ها و زیباترشدن آنها تمرکز بیشتری شده و در نهایت یک میکاپ خاص ایجاد می شود. برای رفع افتادگی پلک و پوشاندن خستگی چشم، می توان به صورت هوشمندانه از ارایش اسموکی استفاده کرد، در این سبک از میکاپ چهره شما کشیده و استخوانی دیده می شود. در ادامه مقاله انواع آرایش اسموکی ساده و خاص را توضیح می دهیم و به معرفی تمام محصولات آرایشی لازم برای این میکاپ می پردازیم‌.

 

آرایش اسموکی چیست؟

سبک خاص و متفاوتی از آرایش صورت که به آن میکاپ دودی نیز گفته می شود. برای ارایش چشم ها در این روش از سایه هایی به رنگ تیره استفاده شده و به خاطر اینکه خط چشم و سایه آن دنباله دار و تیره بوده، به میکاپ اسموکی شهرت یافته است. برای این میکاپ نیاز به ابزار ارایشی مخصوص بوده، همچنین باید با نحوه استفاده از آنها و فرم صورت آشنا باشید‌.

در این تکنیک آرایشی رنگ های رایج برای میکاپ، سایه های خاکستری و مشکی هستند. آرایشگر می تواند برای زیباتر شدن میکاپ اسموکی از رنگ های تیره رنگین کمانی، رنگ های سرد و گرم هم استفاده کند.در میکاپ های جدید اسموکی برای گوشه چشم جهت جذابیت بیشتر از سایه های مسی، طلایی و نقره ای رنگ استفاده می‌شود.

مراحل انجام آرایش اسموکی

 

آرایش اسموکی چیست؟ مراحل آموزش آرایش اسموکی دخترانه

 

قبل از شروع کار میکاپ باید بدانید مهم ترین موضوع، تهیه کردن بهترین نوع لوازم آرایشی است زیرا در این آرایش مدرن و جذاب امروزی که انتخاب بسیاری از عروس ها در سالن های زیبایی می باشد، به محصولات آرایشی باکیفیت و اورجینالی همچون ریمل خارجی، فیکساتور، کانسیلر، پرایمر، کرم پودر، سایه چشم، خط چشم و رژ لب نیاز است تا میکاپ زیبا و طبیعی دیده شود. بعد از خریداری بهترین نوع محصولات آرایشی لازم، باید قواعد و اصولی در این میکاپ رعایت شود که در این مطلب به آموزش کامل آن می‌پردازیم.

در مرحله اول باید برای آماده سازی چشم‌ها اقدام کنیم به همین منظور از یک کانسیلر و پرایمر چشم برای پلک استفاده می‌کنیم. برای پوشش استخوان نزدیک به ابرو و پلک از کانسیلر مخصوص استفاده کنید تا در طول روز آرایش شما تغییری نکند. بعد از آن در پلک خود سایه میانی را پخش کنید که اصلی‌ترین سایه برای چشم است. از یک کانتور مناسب برای بخش‌بندی صورت خود استفاده نمایید در مقاله ” کانتور چیست ” بیشتر در این مور توضیح داده‌ایم.

در مرحله دوم باید با کمک سایه پلک‌های خود را بپوشانید، به همین منظور در قسمت بیرونی چشم از یک سایه تیره استفاده کنید. یکی از بهترین سایه ها سایه چشم کالیستا است که تنوع رنگی بالایی نیز دارد. سایه زدن باید به حالت نیم دایره در قسمت بالا و پایین چشم انجام شود.

در مرحله سوم نوبت زدن ریمل و خط چشم است، برای این کار قسمت بالایی و داخلی چشم را خط چشم کشیده و با براش شروع به سایه زدن نیم دایره ای کنید. برای زیبایی بیشتر ارایش و حجیم شدن مژه ها، ریمل زده تا جذاب تر شوید.

  • ریمل بل ژله ای

ریمل ژله ای بل محصول آرایشی ضد حساسیت و ضد آب جهت حجم دهندگی مژه ها می باشد. به صورت ژله ای برای پرپشت کردن مژه در رنگ مشکی تولید شده و هیچ گونه چسبندگی یا ریزشی ندارد.

  • ریمل کالیستا مدل MAX حجم 14 میل

محصولی ضد حساسیت و گیاهی که با برس ژله ای برای حجم دادن و بلند کردن مژه ها در آرایش استفاده می شود. فرچه ریمل بسیار خاص بوده و استفاده کردن از آن حس خوبی می دهد. ریملی با رنگدانه های بسیار مشکی، ماندگاری بالا و ضد آب می باشد.

  • ریمل مک سی سی مدل Blink حجم 13 میل

این محصول با سری ژله ای برای بلند کردن، پرپشت کردن و پوشش دهی ریشه های مژه استفاده می شود. در برابر آب مقاوم بوده و مژه های فرد را منعطف و نرم می کند. این محصول بدون پخش شدن و ریزش، مژه ها فر و حالت می دهد، با استفاده از این ریمل ضد حساسیت، در میکاپ اسموکی مژه های شما از لحاظ طول و حجم چند برابر می شوند.

  • ریمل حجم دهنده فول لش بل

این محصول با افزایش ضخامت مژه‌ها و بلند کردن طول آن ها باعث تغییر زیادی در چهره می شود. اگر چه این محصول ضدآب نیست اما با استفاده از مواد مرغوب در آن باعث سیاهی دور چشم نمی شود. ریمل حجم دهنده فول لش بل با بافت سبکی که دارد مانع حساسیت می شود و می توانید روزانه از آن استفاده کنید.

 

 

آرایش اسموکی چشم

 

آرایش اسموکی چیست؟ مراحل آموزش آرایش اسموکی دخترانه

 

این میکاپ با جلوه های خاص با توجه به حالت چشم ها انجام می شود. سبک ارایش اسموکی در چشم های برجسته، پف دار، فاصله دار و نزدیک به هم متفاوت است. برای هر کدام از حالت چشم ها، خط چشم به سبک های گوناگون در نواحی مختلف پلک کشیده می شود. برای آشنایی بیشتر با مراحل آرایش صورت مقالات را بخوانید.

  • خط چشم مویی گابرینی GABRINI مدل EYELINER BLACK MATTE

محصولی با نوک مویی که کاملا ضد آب است. این خط چشم ساخت کشور ترکیه بوده و ماندگاری بالایی دارد.

  • خط چشم پاریس اصل مدل مویی

برای آرایش چشم ها یکی از بهترین ها می باشد، شستن آن بسیار آسان بوده و دارای سر مویی است. خط چشمی بسیار ظریف و نرم که حالت براقی دارد.

برای داشتن آرایشی فانتزی باید از خط چشم های رنگی استفاده کنید یکی از پرطرفدارین ها خط چشم کالیستا نارنجی است که همگان را مجذوب خود می‌کند.

ویژگی‌های آرایش اسموکی دخترانه

در دنیای امروزی مدل آرایش اسموکی دخترانه بسیار پرطرفدار است، یک میکاپ کلاسیک برای افزایش گیرایی چشم ها محسوب می شود. با آرایش چشم اسموکی دخترانه می توان چشم های درشت را جذاب تر کرد، برای پایه سایه چشم در این آرایش از پرایمری خاص در پشت پلک ها استفاده می شود.

برای مشکی تر و پرتر کردن مژه ها، از خط چشم مناسب استفاده شده تا چشم ها حالت دودی پیدا کند، بعد از آن خط کشیده شده محو شده تا حالت دود آلود بر روی پلک ها ایجاد شود.

برای جذابیت و حس شادابی در آرایش اسموکی دخترانه از رژ قرمز استفاده می شود. در این میکاپ برای زیباتر شدن چشم ها می توان از سایه روشن برای گوشه داخلی چشم استفاده کرد.

  • رژ لب مدادی مات گابرینی GABRINI مدل VELVET TOUCH0 شماره 20

این محصول آرایشی ساخت کشور ترکیه بوده و با داشتن ویتامین E، پوست لب ها را بسبار نرم می کند. رنگ مات و مخملی این رژ موجب زیباتر شدن رنگ لب های شما در آرایش اسموکی دخترانه می شود. در فرمولاسیون این رژ لب خارجی از بهترین ویتامین ها و مرطوب کننده ها استفاده شده و به همین خاطر استفاده از آن موجب خشکی پوست لب نمی شود. در میکاپ اسموکی عروس یک محصول با ماندگاری بالا و پوشش دهی بسیار خوب می باشد.

  • پرایمر گیاهی پرنس لیدی مدل bye bye pores حجم 40 میل

این محصول ساخت کشور فرانسه بوده و دارای ضد آفتاب spf15 درصد است. با کمک پرایمر موردنظر آرایش اسموکی مخملی حرفه ای به نظر می رسد.

  • پرایمر نایس مدل multi-effects حجم 20 میل

برای پوشش صورت دختران قبل از میکاپ اسموکی یکی از بهترین پرایمر ها محسوب می شود، این محصول فرانسوی فوق العاده نرم بوده و پوست را شفاف و بدون لک نشان می دهد.

  • پرایمر صورت مدل PHOTO FINISH گابرینی

این محصول با بافتی سبک برای مات نشان دادن پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد. پرایمری بدون چربی که قبل از آرایش اسموکی عروس می توان برای بستن منافذ پوست از آن استفاده کرد، ماندگاری بسیار زیادی بدون هیچ ماسیدگی روی پوست صورت داشته و از براق شدن پوست جلوگیری می کند.

 

 

ویژگی‌های آرایش اسموکی عروس

 

آرایش اسموکی چیست؟ مراحل آموزش آرایش اسموکی دخترانه

 

برای انجام آرایش اسموکی عروس، از پرایمری مخصوص و فوق العاده برای رفع منافذ و چروک های سطحی پوست استفاده می شود، با کمک این پرایمر زیرسازی آرایش انجام می شود و سطح پوست کاملا یکدست و صاف می شود‌. بعد از آن برای کم شدن لکه ها و شفافیت پوست عروس از یک کرم پودر مناسب استفاده می کنند. اگر نوع پوست شما خشک است باید از کرم پودرهایی که برای پوست خشک است استفاده کنید برای آشنایی با بهترین کرم پودر برای پوست خشک مقالات دیگر ما را بخوانید.

در قدم بعد با کمک کانسیلر در این نوع از میکاپ کبودی، قرمزی و سیاهی زیر چشم عروس پوشش داده می شود و در پایان برای فیکس کردن آرایش اسموکی از فیکساتور استفاده می شود.

  • کرم پودر گابرینی درما GABRINI DERMA شیشه ای شماره 03 حجم 40 میل

این محصول ظاهر پوست را یکدست و شاداب می کند. دارای ضدآفتاب بوده و برای تمامی انواع پوست مناسب است، در آرایش اسموکی دخترانه و عروس پوست را به صورت طبیعی و یکدست پوشش می دهد. این نوع کرم پودر محصول کشور ترکیه بوده و دارای آنتی اکسیدان و نرم کننده است. برای شادابی پوست پیشنهاد میکنیم از رژگونه مایع شیگلم لاو کیک نیز استفاده نمایید.

  • کانسیلر مک فیکس مینرالایز شماره 01

این محصول آرایشی با ماندگاری 24 ساعته تمام عیوب پوست را پوشش داده و ظاهر پوست صورت عروس را طبیعی و مات نشان می دهد. در سبک آرایش کلاسیک برای کاور کردن پوست از این کانسیلر درجه یک استفاده می شود که بافت مایع بسیار سبکی دارد.

  • اسپری فیکساتور آرایش بارین بیوتی Barin Beauty

برای تثبیت آرایش صورت عروس یکی از بهترین محصولات است. با کمک این فیکساتور بعد از آرایش اسموکی، پوست تغذیه و احیا می شود. در هنگام استفاده هیچ چسبندگی ایجاد نکرده و خیلی سریع بر روی پوست صورت خشک می شود، برند عالی بارین بیوتی که بافت سبک و نرمی داشته و برای هر نوع پوستی قابل استفاده است. این محصول به شدت با کیفیت است و فقط با شستشو صورت می‌توانید آرایش خود را پاک کنید. با بهترین شوینده صورت خارجی و ایرانی را می‌توانید در مقالات آشنا شوید.

دسته‌بندی: بلاگ