برای پرپشت شدن ابرو چه کنیم؟ ( درمان دارویی پر پشت شدن ابرو )

آخرین بروز رسانی: 13ام شهریور, 1402
پرپشت شدن ابرو

پیش از اینکه به سراغ راز و رمز پرپشت شدن ابرو برویم، بگذارید از شما یک سوال بپرسیم و آن اینکه اگر ادعا کنیم که ابروها مهم‌ترین ویژگی صورت شما هستند، چه واکنشی خواهید داشت؟! البته این ادعا، یک فرضیه بی پایه و اساس نیست، بلکه در مطالعه‌ای که اخیراً محققان دانشگاه لثبریج در کانادا انجام داده‌اند، ثابت کرده‌اند که ابروها مهم‌ترین ویژگی‌های صورت هستند، حتی بیشتر از چشم‌ها! زیرا تاثیرگذاری اجتماعی قدرتمندی دارند به این شکل که برای بیان احساسات و تشخیص حالات چهره نقش تاثیرگذاری دارند. بنابراین شما بدون ابرو یا با ابروهای کم پشت یا نامناسب، چهره ناشناخته‌ای دارید! در نتیجه ابروها مهم‌ترین بخش صورت شما هستند. اما اگر ابروهای ما کم پشت باشد چه باید کنیم؟! در این مقاله در این باره صحبت خواهیم کرد.

چرا ابروهای من نازک و کم پشت شده است؟!

مانند موهای سر، ابروها نیز می‌توانند نازک شوند یا رشدشان متوقف شود. ممکن است به هر دلیلی این را تجربه کنید. پرپشت شدن ابرو گاهی به سرعت اتفاق می‌افتد و گاهی باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید و تحت نظارت پزشک باشید تا به نتیجه برسید.

 

برخی هم چون به زیبایی چهره خود بسیار اهمیت می‌دهند و دوست ندارند مدت طولانی صبر کنند، همچنین به این علت که از روش‌های قبلی نتیجه نگرفته‌اند، دست به دامن دیگر خدمات زیبایی نظیر میکروبلدینگ، فیبروز، تتو، قاب سایه و… می‌شوند تا از دست کم پشتی ابرو خلاص شوند. اما اگر قصد دارید برای پرپشت شدن ابرو از خدمات درمانی استفاده کنید، شناختن علت یا علل ریزش و نازک شدن موهای ابرو می‌تواند در انتخاب قطره، ژل یا کرم مناسب‌تر کمک کند.

مهم‌ترین عوامل کم پشت شدن ابرو

پر پشت شدن ابرو

اگر موهای یک یا هر دو ابرو نازک شده‌اند، کم جان هستند و زود از ریشه می‌افتند، ممکن است‌ شما به انواع عفونت، بیماری‌های پوستی، تغییرات هورمونی یا بیش فعال بودن سیستم ایمنی دچار باشید. کمبودهای تغذیه‌ای، آسیب جسمی یا حتی استرس عاطفی نیز می‌تواند باعث کم شدن ابروها شود، بنابراین پزشک معالج برای پر پشت شدن ابرو شما، ابتدا تلاش می‌کند علت را ریشه‌یابی کند.

مهم‌ترین عوامل کم پشت شدن ابرو را می‌توان این‌گونه نام برد:

• شرایط خود ایمنی مانند ابتلای فرد به آلوپسی آره آتا یا پسوریازیس
• ابتلا به انواع بیماری پوستی مانند اگزما
• وجود اختلالات در مو مانند آلوپسی فیبروزان فرونتال
• بیماری‌های شایع غده تیروئید مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید
• کمبود مواد مغذی در بدن مانند پایین بودن سطوح روی
• بالا رفتن سن
• شیمی درمانی

پیشنهاد میکنم برای اینکه از راه های درمان گودی زیر چشم مطلع شوید مقالات دیگر را مطالعه کنید.

چگونه ابروی پرپشت داشته باشیم؟

فارغ از اینکه آیا روشی برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته وجود دارد یا نه، دانستن نکاتی که باعث مراقبت از ابروها می‌شود برای هر فرد ضروری است. بنابرین اولین قدم برای داشتن ابروهای پرپشت، انتخاب بهترین روش نگهداری از آن‌هاست.

>> ابروهای خود را بیش از حد اصلاح یا آرایش نکنید

اگر هر روز موچین به دست می‌گیرید یا با نخ اصلاح مشغول تمیز کردن هستید، اگر ساعات متوالی مدادهای شمعی بی‌کیفیت یا ریمل‌های ابرو ارزان روی موهای ابرو می‌کشید، احتمال اینکه به فولیکول‌های مو آسیب برسانید، وجود دارد.

به این ترتیب باعث نازک شدن ابروها می‌شوید. برای اصلاح و تمیز کردن ابرو، جلسات مشخصی قائل شوید و در این فاصله به ابروهای خود فرصت دهید تا به حالت طبیعی برگردند. همچنین فقط زمانی که مجبور هستید از لوازم آرایشی روی ابرو استفاده کنید و در زمان استراحت آن‌ها را با دستمال مرطوب یا آب ولرم و شوینده ملایم پاک نمایید تا فرصت کافی برای پرپشت شدن ابرو را به آن بدهید.

 

>> ابروهایتان را مسواک بزنید

لیفت کردن ابرو با یک برس ساده یا شانه کوچک باعث می‌شود بدون هزینه آنچنانی به رشد ابرو در یک هفته کمک کنید. به این وسیله موهای ابرو خود را با حرکات نرم و رو به بالا برس بزنید. این کار را با آرامش انجام دهید چون برس زدن در جریان خلاف یا با خشونت بیشتر به ریزش می‌انجامد. شانه زدن‌ ملایم به این ترتیب زمینه پرپشت شدن ابرو‌ را فراهم می‌کند که با باز کردن گره موهای بلند، گردش خون را تحریک می‌کند و باعث رشد تارهای ضخیم می‌شود. در نظر داشته باشید که لیفت کردن با صابون‌های ارزان قیمت و غیر استاندارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ یک برس نمدار به تنهایی برای شانه زدن کافی است.

پرپشت كننده ابرو

>> پوست پیشانی خود را مرطوب نگه دارید

اگر پوست صورت به ویژه پیشانی و ناحیه زیر ابرو خشک و پوسته پوسته باشد، خارش و التهاب به وجود می‌آورد و شاهد ریزش مداوم ابرو خواهید بود. پر پشت شدن ابرو زمانی اتفاق می‌افتد که پوستی با رطوبت طبیعی داشته باشید. برای این منظور هنگامی که از مرطوب کننده سازگار با پوست صورت استفاده می‌کنید با انگشتتان این رطوبت را روی پوست زیر موهای ابرو خود بمالید. از حرکات آرام و دایره‌ای برای استفاده از مرطوب کننده استفاده کنید و آن را روی پوست ماساژ دهید تا کرم به جای چسبیدن به موهای ابروی شما، جذب پوست شود.

 

برای استعلام قیمت شامپو پنتن اصل ترکیه به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

 

>> درمان دارویی پر پشت شدن ابرو

هنگامی که پزشک علت ریزش مو را تشخیص داد، برای پرپشت شدن ابرو اقدام به تجویز انواع داروها می‌کند. گاهی این دارو شامل قطره رزماری یا روغن کرچک می‌شود، به این ترتیب که باید به صورت روزانه از این داروها روی ابرو استفاده کنید. گاهی ریزش ابرو ریشه در تغذیه ناسالم و کم بودن مواد مغذی دارد که پزشک مکمل‌های دارویی و غذایی برای تامین امگا ۳ و انواع ویتامین‌ها می‌کند.

اگر مشکل هورمونی دارید، پزشک برای پرپشت شدن ابروی شما ابتدا ناگزیر است تا به شما داروهای محرک تیرویید، استروژن یا تستسترون تجویز کند. گاهی هم داروهای خوراکی یا تزریقی برای شما در نظر گرفته می‌شود که باید در زمان مقرر مصرف کنید. آنچه در تجویز دارویی مهم است، تشخیص صحیح اولیه است که گاهی باعث پر پشت شدن ابرو در یک هفته می‌شود و گاهی باید صبورتر باشید تا نتیجه بگیرید.

نکته مهم این است که همیشه مراقبت از ابرو برای پیشگیری از ریزش بهتر از درمان است، اما اگر به علت بیماری و دیگر مشکلات، ابروی خود را از دست داده‌اید، خدمات زیبایی می‌تواند تا حدود زیادی با پرپشت شدن ابرو،‌ زیبایی را به صورت شما بازگرداند.

 

برای خرید قرص ماشین ظرفشویی فینیش 100 عددی با بهترین قیمت به فروشگاه الوارس مراجعه نمایید.

 

دسته‌بندی: بلاگ