مزوتراپی مو چیست؟ ( همه چیز در مورد فواید مزوتراپی مو + عوارض آن )

آخرین بروز رسانی: 17ام تیر, 1402
مزوتراپی مو چیست و تاثیر مزوتراپی بعد از کاشت مو

به طور کلی ریزش بین 100 تا 150 تار مو در روز برای مردان و زنان طبیعی است و مو به طور مداوم تجدید می‌شود، بنابراین ریزش مو لزوما به طاسی تبدیل نمی‌شود. با این وجود هر سال طاسی حدود یک سوم ایرانیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل است که امروزه روش‌های درمانی مختلفی مانند مزوتراپی مو برای کاهش ریزش مو به وجود آمده است.

مزوتراپی مو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوتراپی مو راه حلی است که رشد مو را تحریک می‌کند. این تکنیک شامل تزریق کوکتل‌های مختلف ویتامین به درم پوست سر برای تغذیه عمیق فولیکول مو است. هدف از این مزوتراپی نرمال کردن ریزش مو و افزایش تراکم مویرگ‌ها است. هدف از مزوتراپی در سطح پوست سر، تحریک پیازهای مو به صورت با دوام است. برای این کار از مخلوط ویتامین‌ها استفاده می‌کنیم که به درمان موها کمک می‌کند و در عین حال گردش خون و اکسیژن‌رسانی به پوست سر را بهبود می‌بخشد.

ویتامین‌ها مستقیماً به درم مویرگی تزریق می‌شوند، بنابراین مزوتراپی حداکثر اثربخشی را خواهد داشت. به عنوان یک قاعده کلی، 5 هفته درمان طول می‌کشد تا کاهش قابل توجهی در ریزش مو و گاهی اوقات افزایش توده مو مشاهده شود. مزوتراپی مو همچنین امکان آبرسانی و تغذیه مو را فراهم می‌کند و همچنین باعث می‌شود تا درخشندگی و حجم دوباره به دست آید. مزوتراپی حرفه‌ای به آرام کردن پوست سر تحریک شده کمک می‌کند.

مزوتراپی مو را باید در مطب و توسط دکتر پوست انجام داد، اما برخی افراد جلسات مزوتراپی خود را در منزل به وسیله خودشان انجام می‌دهند، البته به شرط داشتن محصولات و تکنیک مناسب برای تزریق و آموزش دیدن درست که مشکل آفرینی را به همراه نداشته باشد و می‌توان گفت که این راه حل از نظر این افراد ایده آل و مقرون به صرفه‌تر است. البته مزوتراپی در موارد دیگر نیز کاربرد دارد اگر در رابطه با انواع مزوتراپی اطلاعاتی ندارید می‌توانید مقاله مزوتراپی چیست را مطالعه کنید.

 

مزوتراپی مو چیست

چه زمان باید از مزوتراپی مو استفاده کرد؟

مزوتراپی موی سر راه حلی است که هم برای آقایان و هم برای خانم‌هایی که موهایشان نیاز به تحریک دارند ارائه می‌شود. به ویژه در موارد زیر استفاده از آن حیاتی می‌شود:

• موهای نازک و کدر

• ریزش موی زودرس موضعی

• کم شدن آندروژنتیک

 

بیشتر بخوانید: رفع تیرگی زیر بغل

 

فواید مزوتراپی مو چیست؟

• کاهش ریزش مو

• افزایش قطر مو

• موهای متراکم‌تر در بهترین حالت

 

برای استعلام خرید شامپو بدون سولفات از بهترین برندها به فروشگاه الو ارس مراجعه کنید.

 

تکنیک مزوتراپی مو

مو دارای یک چرخه زندگی است که از سه مرحله تشکیل شده است: مرحله رشد، مرحله رگرسیون و مرحله استراحت یا مرگ. موها قبل از مرگ حدود سه تا هفت سال به این صورت رشد می‌کنند و بعد از چند ماه می‌ریزند.

زمانی که ریزش موی بیش از حد و تراکم مو کمتر مشاهده می‌شود، بهتر است با متخصص مشورت کنید زیرا بعد از این مدت می‌توانید از شروع طاسی رنج ببرید. این در واقع فقدان کامل یا جزئی مو است که به آن آلوپسی نیز گفته می‌شود و بیشتر در مردان به دلیل عوامل ارثی رخ می‌دهد، البته زنان نیز از این پدیده در امان نیستند. اگرچه نادرتر است، اما ریزش قابل توجه مو در زنان به دلیل رژیم غذایی نامناسب، خستگی شدید، استرس یا اضطراب است.

امروزه درمان‌های غیر تهاجمی ‌وجود دارد که می‌تواند ریزش مو را به شکل قابل توجهی درمان کند. این مورد در مزوتراپی مو است که برای بهبود کیفیت مو، مواد فعال را به پوست سر تزریق می‌کنند. این محلول همچنین رشد مجدد آنها را تحریک می‌کند و مواد مغذی مستقیماً به پوست هدایت می‌شوند.

قبل از انجام هر نوع مزوتراپی مانند مزوتراپی صورت یا مزوتراپی موی سر، باید یک مشاوره اولیه با پزشک انجام دهید. این فرصتی است تا پزشک از نیازها و مشکلات شما مطلع شود. مزوتراپی یک محلول را مستقیماً با استفاده از یک میکرو سوزن به پوست سر شما تزریق می‌کند. بسته به مشکل مو، پزشک راه حل‌های مختلفی برای درمان ریزش مو دارد.

فواید مزوتراپی مو چیست؟

 

مزوتراپی مو بیهوشی دارد؟

مزوتراپی نیازی به بیهوشی ندارد و باید در اتاق استریل انجام شود. برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات متعدد نیاز است.

 

بیشتر بخوانید: درمان پوست مرغی

 

مزوتراپی پوست سر

عوامل زیادی می‌توانند باعث ریزش مو شوند ماننده گره هایی که در اثر خشک شدن تارهای مو ایجاد می شود، نداشتن یک روتین مو مناسب، بستن طولانی مدت موها که حتی با استفاده از جهت نرم کننده مو خارجی و مناسب نیز رفع نخواهند نمی شوند، به لطف تزریق‌های خاص، اکنون می‌توان آن را کاهش داد یا حتی آن را متوقف کرد. مزوتراپی پوست سر شامل تزریق داخل پوستی مخلوطی از داروها (معمولاً یک مخلوط مغذی و احیاکننده بر پایه ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و گشادکننده عروق) است. همه این مواد مغذی باعث کاهش ریزش مو و تحریک رشد می‌شود. کوکتل تزریق شده باعث افزایش عروقی پوست سر و همچنین تامین مواد مغذی به پیاز مو می‌شود.

این ریز تزریق‌ها از قسمت قدامی ‌و تا قسمت خلفی جمجمه در فواصل زمانی معین تا زمانی که کل سر درمان شود، روی پوست سر اعمال می‌شود. تعداد جلسات بستگی به هر بیمار دارد، معمولاً یک پروتکل 5 جلسه‌ای با فاصله 2 تا 3 هفته معقول است. نتایج این درمان به طور کلی از هفته 4 تا 6 بسته به بیمار و مرحله آلوپسی مشاهده می‌شود. این تکنیک بدون درد است و اغلب با یک جلسه نتایج موثر آن قابل دستیابی است و بیمار به مرور نتایج آن را بهتر درک خواهد کرد.

 

 

مزوتراپی یک درمان آنتی بیوتیکی فعال است

مزوتراپی پوست سر توسط یک پزشک فرانسوی به نام میشل پیستور در سال 1952 اختراع شد. این یک تکنیک پزشکی است که از تزریق بسیار سطحی دارویی بر پایه ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و گشادکننده عروق تشکیل شده است. به لطف سرنگی که بر روی آن یک سوزن نازک و کوتاه نصب شده است، این محصول به مناطق پراکنده‌ای که طاسی مانع از رشد مو شده است، تزریق می‌شود.

کوکتل ویتامین‌ها پیاز را تحریک می‌کند و بنابراین باعث رشد تدریجی مو می‌شود. ضمن اینکه پوست سر را احیا می‌کند، وضعیت سبورئیک بیمار را بهبود می‌بخشد. جلسات مزوتراپی پوست سر با توجه به ویژگی‌های هر بیمار متفاوت است. به عنوان یک قاعده کلی، 5 جلسه در 2 یا 3 هفته طول می‌کشد.

مزوتراپی یک درمان آنتی بیوتیکی فعال است

 

مزوتراپی بعد از کاشت مو

نتایج این درمان شگفت انگیز است؛ این محصول تقریباً بر تمام بیمارانی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند تأثیر مثبت دارد. آنها شاهد رشد موهای خود از 4 تا 6 هفته پس از درمان هستند و بعد از حدود 3 ماه منتظر نتیجه قابل مشاهده نهایی هستند. در نهایت اگر می‌خواهید کاشت مو انجام دهید یا قبلاً انجام داده‌اید، بدانید که مزوتراپی مکمل کاشت بعد از عمل برای تحریک رشد مو و رشد مجدد مو است.

 

برای استعلام قیمت و خرید بوگیر ظرفشویی به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

دسته‌بندی: بلاگ