لوسیون بدن چیست؟ ( همه چیز در مورد زمان + طرز استفاده از لوسیون بدن )

آخرین بروز رسانی: 3ام اردیبهشت, 1403
بهترین زمان برای استفاده از لوسیون

امروزه تنوع بالایی از محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست در بازار موجود است. هر کدام از آن‌ها در برند‌های مختلفی تولید و دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. لوسیون بدن نیز از محصولات بسیار کاربردی است که مزایای زیادی برای پوست بدن شما به همراه دارد. در ادامه به معرفی این محصول پرداخته و با نحوه انتخاب بهترین لوسیون و استفاده از آن آشنا می‌شویم.

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون‌ها به مایع یا پماد‌هایی گفته می‌شود که به صورت موضعی بر روی پوست قرار می‌گیرند و برای مراقبت و پاکسازی پوست مفید هستند. لوسیون‌ها انواع مختلفی دارند، برخی از آن‌ها به منظور پاکسازی پوست در پایان استحمام استفاده شده و برخی دیگر نیز برای مواردی مانند آبرسانی، برطرف کردن خشکی پوست، روشن کردن، برطرف کردن لکه‌های پوست و … استفاده می‌شوند.

لوسیون‌ها انواع مختلفی دارند و برای هر پوستی مناسب هستند. شما می‌توانید با توجه به چرب یا خشک بودن پوست خود، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. با یکبار استفاده از لوسیون بدن، طرفدار همیشگی آن می‌شوید.

 

 

چرا استفاده از لوسیون بدن مفید است؟

فواید لوسیون بدن

پوست دارای مواد چرب مفیدی است که گاهی اوقات تولید آن‌ها کمتر شده و سبب خشکی پوست می‌شود. این مشکلات مخصوصا با گذشت زمان در سنین بالاتر بیشتر می‌شود و افراد با خشکی پوست و ایجاد چین و چروک همراه می‌شوند. ازجمله فواید لوسیون بدن‌ها این است که معمولاً دارای ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین ای، روغن مورینگا، کرودامول و … هستند.

کرودامول یکی از بهترین مواد نرم‌کننده محسوب می‌شود. همچنین از روغن مورینگا به عنوان مواد مغذی برای پوست یاد می‌شود که خاصیت نرم کنندگی بالایی دارد. ویتامین سی دارای آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی است و به کاهش چین و چروک‌ها کمک می‌کند، حالا که خواص ویتامین سی آشنا شده‌اید بهتر است کمی با عوارض ویتامین سی برای پوست هم بیشتر بدانید.

استفاده از ترکیبات گفته شده نه تنها باعث نرمی و لطافت پوست شده بلکه از ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل اگر به فکر جلوگیری از خشکی و چروک شدن پوست خود هستید، حتماً از لوسیون بدن مناسب با پوست خود استفاده کنید.

برخی از افراد نیز دارای پوست بسیار چرب هستند و این چربی نیز به مرور زمان باعث بروز جوش و اکنه و مشکلات پوستی می‌شود. لوسیون‌های مناسب پوست چرب می‌توانند به کنترل چربی و کاهش جوش و مشکلات ناشی از آن کمک کنند. در نهایت لوسیون‌ها به شفافیت، آبرسانی، رفع خشکی، رفع پینه و ایجاد بوی خوش همراه با حس آرامش می‌شوند.

 

حتما بخوانید: گودی زیر چشم

نحوه استفاده از لوسیون بدن

طرز استفاده از لوسیون بدن بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید در هر زمان از آن استفاده کنید. معمولاً لوسیون‌ها به صورت مایع، کرمی یا به شکل پماد هستند. برای استفاده از لوسیون مراحل زیر را دنبال کنید.

1 ) لوسیون مناسب برای پوست خود را انتخاب کنید

در اولین قدم باید لوسیونی کاملاً متناسب با شرایط و ویژگی‌های پوست خود انتخاب کنید. لوسیون‌ها برای انواع پوست معمولی، خشک، چرب، حساس و مختلط تولید می‌شوند. ابتدا باید با ویژگی‌های پوست خود آشنا شده و برای انتخاب بهترین لوسیون تصمیم‌گیری کنید. این مرحله مهم‌ترین قدم در استفاده از لوسیون بدن است. زیرا در صورت سازگار نبودن لوسیون با پوست شما، مشکلات جدی‌تری برای شما ایجاد می‌شود. یکی از بهترین لوسیون ها لوسیون بدن کالیستا صورتی است که به مرطوب شدن بدن شما کمک می‌کند و اختلالات پوستی را کاهش می‌دهد.

 

حتما بخوانید: پروفایلو چیست؟

2 ) پوست خود را بشویید.

طرز استفاده از لوسیون بدن

در مرحله بعد باید به کمک شوینده مناسب مثلا با خرید شامپو بدن پوست خود را به طور کامل تمیز کنید. برای این کار پنج الی ده دقیقه زیر دوش آب ولرم بمانید تا شوینده و آلودگی‌ها به طور کامل از پوست شما پاک شوند. از لیف نیز می‌توانید برای حذف سلول‌های مرده استفاده کنید.

 

3 ) روی پوست نمدار مقداری از لوسیون را قرار دهید.

پس از شستشوی کامل پوست خود را خشک کید. البته نه به طور کامل، بهتر است کمی پوست شما نمدار باشد. مقداری از لوسیون کف دست خود بریزید و به آرامی بر روی تمام سطح بدن خود بمالید. پس از آن بهتر است کمی پوست خود را ماساژ دهید تا لوسیون گرم شده و به خوبی جذب پوست شما شود. معمولاً لوسیون‌ها در مدت زمان پنج دقیقه به طور کامل جذب پوست می‌شوند.

 

کاربرد لوسیون بدن چیست؟

تا اینجای این مقاله به صورت کلی به این سوال که لوسیون بدن برای چیست پاسخ دادیم. در این بخش به طور جزئی‌تر در مورد کاربرد لوسیون بدن توضیح خواهیم داد :

— رطوبت رسانی به پوست

اصلی و مهم ترین کاربرد لوسیون بدن رطوبت رسانی به پوست بدن می‌باشد. اگر پوست خشک و حساسی دارید رطوبت رسانی به پوست یک امر ضروری می‌باشد در این شرایط لازم است تا از لوسیون ها مرطوب کننده برای بدن خود استفاده نمایید.

 

— رفع خشکی زیاد بعد از حمام

بسیاری از افراد پوست بدون خشکی دارند و بعد از حمام قسمت هایی از بدن آنها مانند دور کمر دچار خشکی شدید و عارضه پوست پوست شدن میشود در این شرایط بهتر است با استفاده از یک لوسیون بدن از این مشکل جلوگیری نمایید.

 

— خوش بو شدن بدن

عموما لوسیون ها عطر خوبی دارند و میتوانند بدن شما را بسیار خوشبو کنند. البته ماندگاری آن بسیار کم است بنابراین اگر نیاز به محصول خوشبو کننده با ماندگاری بالا دارید بهتر است از بادی اسپلش استفاده نمایید در مقاله ” بادی اسپلش چیست ” بیشتر در مورد این محصولات توضیح داده‌ایم.

 

— جوش بدن

یی از راه های از بین بردن جوش های روی بدن استفاده از لوسیون به عنوان مکمل روتین بعد از حمام می باشد بعد از به کاربردن اسکراب و لایه بردارها می توانید از لوسیون های ضد جوش برای بدن استفاده کنید و در نتیجه موجب از بین بردن جوش برای همیشه شوید.

بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن

بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن، پس از پایان استحمام است. معمولاً پس از حمام کردن و به دلیل استفاده از صابون بدن ، پوست دچار خشکی شده و استفاده از لوسیون می‌تواند این مشکل را برطرف کند. علاوه بر آن در پایان حمام منافذ پوست باز شده و لوسیون به خوبی جذب می‌شود و تأثیر مثبتی بر پوست شما خواهد داشت.

البته هر زمان که احساس خشکی در پوست خود داشته باشید، می‌تواند زمان استفاده از لوسیون بدن باشد. به عنوان مثال پس از ظرف شستن به دلیل استفاده از مواد شوینده ممکن است پوست شما دچار خشکی شود. استفاده از لوسیون در این شرایط بسیار کمک‌کننده است.

بهترین لوسیون بدن کدام است؟

برند‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که کیفیت بسیار بالایی دارند و افراد متناسب با پوست خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه تعدادی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار معرفی شده‌اند.

نوتروژینا

کاربرد لوسیون بدن

یکی از بهترین لوسیون بدن‌های موجود در بازار، لوسیون بدن یونانی نوتروژینا است. این محصول فوق‌العاده سبک و فاقد چربی مضر است. بافت کرمی داشته که به سرعت جذب پوست شما می‌شود. همچنین دارای ماندگاری بسیار بالایی است و برای انواع پوست‌ها از جمله پوست‌های حساس و خشک موجود است. باید در هنگام خرید لوسیون بدن نوتروژینا به اصل بودن آن توجه نمایید.

برند دافی

یکی دیگر از برند‌های باکیفیت و پرطرفدار در میان لوسیون‌های موجود در بازار، برند دافی است. این برند نیز محصولات و لوسیون‌های متنوعی برای انواع پوست‌ها دارد. همچنین لوسیون‌های آن خاصیت درمانی داشته و برای آفتاب سوختگی نیز مناسب هستند. برای ترمیم و جوان‌سازی و همچنین ایجاد شفافیت در پوست شما محصول کاربردی و مناسبی است.

برند نیوا

نیوا از برند‌های اسپانیایی است که محصولات بسیار باکیفیتی را تولید می‌کند. اگر به دنبال خرید یک لوسیون با کیفیت بالا هستید و هزینه آن نیز برای شما اهمیتی ندارد، برند نیوا بهترین گزینه است. ترکیبات موجود در این لوسیون به نرمی و لطافت پوست کمک کرده و با آبرسانی، رطوبت‌رسانی و تأمین چربی‌های موردنیاز پوست، از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند.

حتما بخوانید: روغن زیتون برای مو

لوسیون برند داو

داو یکی از برند‌های معتبر و شناخته شده آلمانی است که محصولات بهداشتی بسیار متنوع و باکیفیتی تولید می‌کند. از ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به قیمت مناسب آن در مقابل کیفیت بالا اشاره کرد. قدرت آبرسانی و تغذیه فوق‌العاده‌ای دارد و رطوبت و چربی مفید موردنیاز پوست را تأمین می‌کند. همچنین باعث شادابی پوست شما می‌شود. این محصول با انواع مختلف پوست سازگار است.

لوسیون ویکتوریا سکرت

ویکتوریا سکرت از برند‌های بسیار شناخته شده و محبوب مخصوصا در میان سلبریتی‌ها و افراد مشهور است. دلیل این شهرت را می‌توان در کیفیت بالای محصولات آن به وضوح مشاهده کرد. لوسیون بدن ویکتوریا سکرت از بهترین لوسیون‌های موجود در بازار است که به نرمی، لطافت، شفافیت و صافی پوست بدن شما کمک می‌کند. این لوسیون به سرعت جذب پوست شده و ماندگاری بالایی دارد. این برند علاوه بر لوسیون اسپری خوشبو کننده بدن را در رایحه های مختلف نیز ارائه می‌دهد

برای خرید پوشک مولفیکس با بهترین قیمت می توانید به فروشگاه مراجعه نمایید.

دسته‌بندی: بلاگ