فیشیال صورت چیست؟ ( 5 مرحله فیشیال پوست صورت کدام است؟ )

آخرین بروز رسانی: 30ام شهریور, 1402
فيشيال صورت چيست

آیا تا به حال اصطلاح فیشیال (facial) صورت را شنیده اید؟ حتماً بارها با این سؤال که فیشیال پوست چیست؟ رو به رو شده اید و بارها به مزایا و معایبی که می‌تواند برای پوست شما داشته باشد، اندیشیده اید. اما واقعاً چه مراحلی و چه فعالیت‌هایی را می‌توان فیشیال صورت نامید؟ چه درمان‌هایی باید روی پوست انجام گیرد تا بتوان آن را فیشیال مناسب و یا روتین پوستی مفید نام گذاری کرد؟ آن چه ما در این نوشتار برآنیم، بررسی انواع فیشیال صورت و همه چیز در رابطه با مراحل آن است؛ پس در ادامه با ما باشید.

فيشيال صورت چيست؟

فیشیال صورت به مجموعه فعالیت‌هایی که روی پوست شما در عرض یک ساعت انجام می‌گیرد و در نتیجه آن پوست شما شاداب، جوان و سرزنده‌تر شده، گفته می‌شود. این فعالیت‌ها هر کدام می‌تواند یک پروسه درمانی جدا باشد که به صورت ترکیب شده در کنار هم بر روی پوست شما در مدت زمانی خاص که معمولاً یک ساعت است انجام می‌شود.

فیشیال صورت که امروزه بسیار محبوب و رایج شده است در اکثر سالن‌های زیبایی و مطب‌های برخی از متخصصین پوست انجام شده و برای رفع خستگی و مرده بودن پوست، می‌تواند بسیار مفید واقع شود. به شما، به خصوص اگر به واسطه کار خود دچار خستگی روزمره و استرس می‌شوید، به شدت پیشنهاد می‌کنیم که برای یک بار هم که شده فیشیال صورت را تجربه کنید.

علاوه بر فیشیال صورت بسیار خوب است که مراحل پاکسازی را برای پوست بدن خود نیز انجام دهید این کار بسیار ساده است ابتدا لایه برداری را برای پوست بدن در حمام انجام دهید و پس از حمام از لوسیون بدن استفاده نمایید زیرا بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن در واقع بعد از حمام و در زمان تمیزی کامل پوست می‌باشد.

مراحل انجام فیشیال صورت چیست؟

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، فیشیال صورت شامل چندین مرحله درمانی است که با یکدیگر ترکیب شده و به صورت یک درمان کلی بر روی پوست شما انجام می‌شوند که تاثیر بسیاری در از بین بردن جوش صورت نیز دارد. البته که هرکدام از این مراحل خود می‌تواند یک پروسه درمانی طولانی و یا حتی چند جلسه‌ای باشد، اما در فیشیال‌های رایج در این روزها، ترکیبی از مهم‌ترین این درمان‌ها را در کنار هم انجام می‌دهند. در ادامه به مراحل آن که باید حتماً به همان ترتیبی که در دستور العمل‌های کیت‌های درمانی پوست به آن اشاره شده است انجام شود، می‌پردازیم.

بی بی کرم چیست؟ برای آشنایی بیشتر این مطلب را بخوانید.

1- مرحله پاکسازی

پاکسازی در مراحل فیشیال پوست صورت

این مرحله اولین مرحله از مراحل فیشیال پوست صورت است. لازم است که در ابتدا پوست شما از انواع چربی‌ها و آلودگی‌ها و همچنین عرق موجود روی پوست پاک شود. درمانگر، با پاک کننده‌های ملایم و یا انواع شوینده صورت، پوست شما را کاملاً تمیز و آماده برای درمان‌های بعدی می‌کند. در این مرحله انواع جوش‌های چرکی و سر سیاه نیز تخلیه می‌شوند.

برای اطلاع از اینکه آر اف چیست؟ می‌توانید مقالات دیگر ما را بخوانید.

2- مرحله بخوردهی و باز سازی منافذ

حال که پوست شما کاملاً تمیز شد، لازم است تمامی منافذ آن باز شوند تا بتوان تأثیر درمان‌هایی که روی آن انجام می‌گیرد را مشاهده کرد. این کار به وسیله بخوردهی به صورت کاملاً ملایم و همچنین آرامش بخش بر روی پوست شما انجام می‌شود. درمانگر می‌تواند از انواع وسایل مربوط به بخوردهی در این قسمت استفاده کند.

3- ماساژ صورت

ماساژ در فیشیال صورت

حال باید منافذ باز پوست، تغذیه شوند. این کار با ماساژ درمانگر بر روی پوست شما انجام خواهد شد. البته که این ماساژ از نوع معمولی نبوده و نکاتی خاص دارد و به همین دلیل اهمیت دارد که حتماً فیشیال صورت را توسط افرادی با تجربه در این زمینه دریافت کنید.

انواع کرم‌های آب رسان و مناسب برای ماساژ صورت در این مرحله استفاده شده و با حرکت دست‌ها و یا ماساژورهای درمانگر بر روی پوست صورت شما، خون در رگ‌های آن حرکت کرده و عمل خون رسانی به سلول‌های صورت نیز خیلی بهتر انجام می‌گیرد. این مرحله برای پاکسازی پوست در خانه نیز بسیار موثر است. مراحل پاکسازی پوست در خانه را در مقاله ی دیگری از الو ارس توضیح داده ایم.

 

4- ماسک آب رسان

مرحله آبرسانی در فیشیال پوست

حال که منافذ باز کاملاً آماده برای دریافت مواد مغذی هستند و خون نیز به شدت در رگ‌ها در حال جریان است، یک کرم آبرسان می‌تواند تمامی کمبودهای پوست شما را که ناشی از استرس و خستگی‌های روزانه است، جبران کند.

این درمانگر شماست که تصمیم می‌گیرد چه نوع برندی و کرم ساخته شده در چه شرکتی را برای شما استفاده کند و عموما می توانید این کرم را در روتین روزانه مراقبت از پوست نیز مورد استفاده قرار دهید.

اگر درمانگری حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه انتخاب کرده باشید، دیگر لازم نیست نگران مواد مغذی که او برای پوست شما استفاده می‌کند، باشید. این مرحله در واقع یکی از مهم‌ترین مراحل فیشیال پوست صورت است که باید با دقت کامل انجام شده و بسته به نیازهای پوستی شما، تمامی مواد لازم برای آن، به او رسیده شود. یکی از ماسک های بسیار مفید برای آبرسانی پوست ماسک طلا است که البته استفاده بیش از اندازه از آن نیز مضراتی دارد عوارض ماسک طلا  را در مقاله ی دیگری از الو ارس بررسی کرده ایم.

 

حتما بخوانید: آلزایمر در سالمندان

5- مرحله تونینگ و بستن منافذ باز

و اما مرحله آخر برای فیشیال پوست، مرحله تونینگ است که مربوط به بستن منافذ پوست است. حال پوست کامل تغذیه شده و دیگر باید منافذ آن بسته شود. در این مرحله پوست دوباره کاملاً پاکسازی شده و PH آن در مرحله اعتدال نگه داشته می‌شود. انواع کرم‌های مرطوب کننده می‌تواند توسط درمانگر در این مرحله استفاده شود تا رطوبت پوست حفظ شود و به این ترتیب شما می‌توانید از پوستی شاداب و لطیف بهره مند شوید. تونر هم یکی از محصولاتی است که به شادابی و بستن منافذ پوست کمک میکند برای اینکه متوجه شوید تونر چیست مقالات دیگر را بخوانید.

انواع فیشیال صورت کدامند؟

پاسخ به این سؤال شاید کمی دشوار به نظر برسد؛ چراکه در دنیای امروز که فعالیت‌هایی از جمله عملیات مربوط به زیبایی، محبوبیت فراوانی یافته است، هر روز و هر لحظه روش‌ها و موادی جدید به بازار عرضه می‌شوند. فیشیال صورت نیز از این دسته مستثنی نبوده و انواع مختلفی دارد که هر روزه بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. فیشیال‌هایی با دستگاه‌های LED، فیشیال‌های پارافینی، فیشیال میوه، فیشیال با کرم‌های درمانی، انواع فیشیال‌های گیاهی و البته هزاران نوع دیگر از انواع درمان‌های مربوط به پوست می‌توانند در دسته بندی انواع فیشیال پوست قرار گیرند.

نکته دیگری که در فیشیال پوست صورت اهمیت پیدا می‌کند، نیازهای پوستی متقاضی و شرایطی از جمله سن، نوع پوست و جنسیت فرد است. برای هر فرد بسته به نوع پوست او نوعی خاص از فیشیال و استفاده از کرم‌هایی مخصوص پیشنهاد می‌شود. پس حتماً قبل از درخواست برای هر گونه فیشیال صورت، ابتدا با درمانگر و یا پزشک متخصص در این حوزه مشورت کنید.

برای استعلام قیمت و خرید خوشبو کننده ماشین ظرفشویی به فروشگاه الو ارس مراجعه نمایید.

دسته‌بندی: بلاگ